Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 18:05
elledc
elledc is offline
Wat doe je als je vriend/in zeer goed opschiet met iemand die jij helemaal niet kan uitstaan?
Mijn vriend en zijn broer zijn beste maatjes maar ik heb een hekel aan die broer. Ze gaan af en toe samen op stap en die broer drinkt nogal veel en vaak en dan komen ze aangeschoten terug. Mijn vriend's broer is 5 jaar ouder en mijn vriend kijkt er naar op en is zeer beinvloedbaar door hem. Als ik samen ben met hen dan erger ik me aan zijn aanwezigheid. Als ik weet dat mijn vriend bij hem is dan ben ik soms razend.
Daarbij komt dat die broer nooit geld heeft maar wel altijd veel drinkt op kosten van... Enerzijds kan ik niet vragen aan mijn vriend om zijn broer minder vaak te zien, maar anderzijds heb ik het er altijd moeilijk mee als ze samen op stap zijn.
Soms lijkt het erop dat hij meer houdt van zijn broer dan van mij. Dit is broederlijke liefde maar in overdreven mate. Ik mag geen 1 woord verkeerd zeggen over zijn broer of mijn vriend doet alsof ik aan het leuteren ben.
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 18:14
sjlot
sjlot is offline
ik denk dat je t maar moet accepteren. toch denk ik dat je vriend niet meer van zijn broer houd dan van jou hoor.
ik zou als ik jou was tegen je vriend zeggen wat je ervan vind dat ie vaak aangeschoten thuis komt als ie uitgaat met zn broer, en dat je er niet blij van wordt, en dan het hele geblaat van dat je van m houd enzo.
k denk niet dat de band tussen hem en zijn broer kan veranderen, maar misschien houd je vriend dan meer rekening met jou.
je vriend zal toch tegen zijn broer op blijven kijken. meer dan met je vriend erover praten kan je waarschijnlijk niet doen.

succes!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 18:15
Landslide
Landslide is offline
Situatie omdraaien.
Vraag hem wat hij zou doen als jij.. enzovoorts.
Oud 26-01-2005, 18:16
Zeenimf
Zeenimf is offline
waarom eis je je vriend zo? ik erger me soms ook aan een goede vriend van mijn vriend, maar ik trek me niks meer van hem aan, het gaat mijn om mijn vriend en niet om die ander. jij hebt niks met die broer, dus het zijn eigenlijk ook niet jou zaken wat hij met zijn broer doet en wanneer. waarom zou je vriend niet met zijn broer dronken worden? daar heb jij toch niks mee te maken? jij bent dan toch niet bij hem?
daarom vind ik ook niet dat je iets over die broer moet zeggen tegen je vriend, je mag 1 keer zeggen dat je hem niet aardig vind, dan weet hij dat en is het klaar...hoe zou jij het vinden als hij jouw beste vriendin helemaal zou afzeiken?
Oud 26-01-2005, 18:17
Multilot
Multilot is offline
mijn broer is ook belangrijker voor mij dan mn vriend.
Jij komt net kijken, hem kent hij zn hele leven al. Ik zou er niet tegen kunnen en het er met je vriend over hebben.

Mocht dat uit de hand lopen, wordt het tijd om het uit te maken
Oud 26-01-2005, 18:54
Verwijderd
Mjah, 't is zijn broer én (zo lijkt het althans) een van zijn beste vrienden; geen wonder dat hij het vervelend vindt, als jij negatief over zijn broer praat. Als je toch wil dat hij zijn gedrag verandert kun je beter iets zeggen als 'Ik vind het vervelend als je aangeschoten raakt'; op die manier beschuldig je niemand ergens van, dan zijn mensen altijd beter voor rede vatbaar .

Ik heb aan geen van de vrienden/vriendinnen van mijn vriend een hekel. Hij heeft wel een hekel aan een vriend van mij, niet om hemzelf maar omdat hij vindt dat hij me te veel claimt; ik begrijp zijn gedachtengang wel, en probeer ze niet te veel bij elkaar te laten zijn. En ik láat me niet te veel claimen, maar dat doe ik vooral voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:11
Verwijderd
Ik kan dat helemaal negeren
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou dat negeren. het is en blijft zijn broer daar kun jij niks aan veranderen!
Oud 27-01-2005, 08:56
waves
waves is offline
je kunt er niets aan doen. ik snap dat je je er aan kunt ergeren.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden als hij negatieve dingen zou zeggen over jouw beste vriend(in)?
Oud 27-01-2005, 09:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
Multilot schreef op 26-01-2005 @ 19:17 :
mijn broer is ook belangrijker voor mij dan mn vriend.
Jij komt net kijken, hem kent hij zn hele leven al. Ik zou er niet tegen kunnen en het er met je vriend over hebben.

Mocht dat uit de hand lopen, wordt het tijd om het uit te maken
Voor zoiets zou ik het niet uitmaken hoor, daarvoor zien we elkaar veel te graag.
Ik zeg niet dat ik er continu van wakker lig maar zowieso word ik vaak geconfronteerd met zijn broer, aangezien mijn zus een relatie heeft met hem en ik ze regelmatig zie.
En dus als mijn vriend voorstelt om een avondje bij hen te gaan, dan wil ik gauw iets anders regelen, of dan ga ik niet mee, of zeg ik tegen mezelf dat ik moet relativeren. Maartoch altijd houd ik er een slecht gevoel aan over.

Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2005 @ 19:54 :
Als je toch wil dat hij zijn gedrag verandert kun je beter iets zeggen als 'Ik vind het vervelend als je aangeschoten raakt'; op die manier beschuldig je niemand ergens van, dan zijn mensen altijd beter voor rede vatbaar .
Dit heb ik al meer dan 1 keer gezegd maar hij zegt dan steeds dat ik overdrijf en dat hij helemaal niet aangeschoten is. Het is vreemd dat hij dit ontkent want als hij wankelend thuis komt, met dubbele tong praat en onscherpe blik heeft, dan is het onmogelijk te ontkennen dat hij teveel alcohol op heeft.
Ik vind dit dan ook niet zo erg want dit gebeurt niet al te vaak maar als hij dan moet rijden dan houd ik mijn hart al vast.
Maar ach ja, jongens he

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
waves schreef op 27-01-2005 @ 09:56 :

Jij zou het toch ook niet leuk vinden als hij negatieve dingen zou zeggen over jouw beste vriend(in)?
Dat betwijfel ik, ik vind de relatie met mijn vriend belangrijker dan die met mijn beste of een goeie vriendin. Ik zou dus zeker wel rekening houden met zijn mening denk ik, maar daarom nog niet alles aanvaarden wat ie zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:50
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-01-2005 @ 10:41 :
Dat betwijfel ik, ik vind de relatie met mijn vriend belangrijker dan die met mijn beste of een goeie vriendin. Ik zou dus zeker wel rekening houden met zijn mening denk ik, maar daarom nog niet alles aanvaarden wat ie zegt.
Ja? Je vindt je vriend belangrijker dan je beste vrienden?
Kijk, dat snap ik al niet. Mijn vrienden zullen voor mij altijd op de eerste plaats komen en mijn vriend zal dat moeten accepteren. Andersom wil ik dat hij dat ook zo vindt en dus zal ik zijn vriendschappen altijd accepteren, ook al mag ik ze niet.
Oud 27-01-2005, 10:15
elledc
elledc is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 27-01-2005 @ 10:50 :
yup
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 26-01-2005 @ 19:05 :
Me erbij neerleggen. Relaties zijn doorgaans tijdelijk, een broer hou je tot je (of zijn) dood.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:22
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 27-01-2005 @ 10:50 :
Kijk, dat snap ik al niet. Mijn vrienden zullen voor mij altijd op de eerste plaats komen en mijn vriend zal dat moeten accepteren. Andersom wil ik dat hij dat ook zo vindt en dus zal ik zijn vriendschappen altijd accepteren, ook al mag ik ze niet.
Dat snap ik dan weer niet zo goed. Ik zou geen vriendin willen zonder dat t ook een 'beste' vriendin van me is. Het lijkt mij vooral belangerijk dat je zelf ook als goede vrienden kan opschieten, anders heeft t toch geen zin.

Citaat:
landslide:
Situatie omdraaien.
Vraag hem wat hij zou doen als jij.. enzovoorts.
Dit is echt een te foute actie. Iemand (man/vrouw) proberen te confronteren met z'n eigen acties door alles om te draaien en hem/haar het te laten inbeelden.
Ten eerste is het iets wat niet aankomt omdat hij/zij het niet irl meemaakt. Ten tweede wil je berijken dat hij/zij gaat zeggen dat t idd niet prettig zou zijn, terwijl t juist prettig is voor hem/haar, want je vriend/in heeft t immers op die mannier prettig. Dus kunnen ze moeilijk jou gelijk geven, maar ze weten wel al dat jij gelijk krijgt Hiermee verliest hij/zij altijd.
Oud 28-01-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-01-2005 @ 23:22 :
Dat snap ik dan weer niet zo goed. Ik zou geen vriendin willen zonder dat t ook een 'beste' vriendin van me is. Het lijkt mij vooral belangerijk dat je zelf ook als goede vrienden kan opschieten, anders heeft t toch geen zin.
Ik denk meer het idee dat de relatie met je vrienden minder kans heeft om fout te gaan dan die met je vriend(in)...
Ik hoop dat ik nooit hoef te kiezen tussen vrienden en vriendje
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:47
ZerO
ZerO is offline
Jij bent echt altijd gefrustreerd he !!!!
Oud 28-01-2005, 10:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2005 @ 11:47 :
idd, wat een gezeik. ik zou je gelijk dumpen.
Oud 28-01-2005, 10:53
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Escapism schreef op 28-01-2005 @ 11:48 :
idd, wat een gezeik. ik zou je gelijk dumpen.
ja eerst nog een afscheidswip heeft ze overduidelijk nodig !!
Oud 28-01-2005, 10:54
Escapism
Escapism is offline
maar verdient ze nie niet
Oud 28-01-2005, 10:55
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2005 @ 11:47 :
en bovendien verwachten dat iemand meer van zijn vriendin houdt dan van zijn broer?

maak het ff, zeurkous.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:57
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Escapism schreef op 28-01-2005 @ 11:54 :
maar verdient ze nie niet
ja nu je het zegt idd hij verdient een lapdance
Oud 28-01-2005, 12:17
Verwijderd
Het gaat toch niet over of hij meer van zijn broer houdt dan van zijn vriendin of andersom? Hij vindt het vervelend als zijn vriendin een hekel aan zijn broer heeft. Hij vindt het ongetwijfeld ook vervelend als zijn broer een hekel aan zijn vriendin heeft. Ik geloof niet dat dit topic gaat over wat hij vervelender zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 12:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Roooo, dat zeg ik toch ook helemaal niet. Tuurlijk is het belangrijk dat je ook als goede vrienden met elkaar op kan schieten. Wat ik zeg is alleen dat ik mijn vriendje nooit boven mijn andere vrienden zou verkiezen.
Oud 28-01-2005, 12:41
Landslide
Landslide is offline
Citaat:

Dit is echt een te foute actie. Iemand (man/vrouw) proberen te confronteren met z'n eigen acties door alles om te draaien en hem/haar het te laten inbeelden.
Ten eerste is het iets wat niet aankomt omdat hij/zij het niet irl meemaakt. Ten tweede wil je berijken dat hij/zij gaat zeggen dat t idd niet prettig zou zijn, terwijl t juist prettig is voor hem/haar, want je vriend/in heeft t immers op die mannier prettig. Dus kunnen ze moeilijk jou gelijk geven, maar ze weten wel al dat jij gelijk krijgt Hiermee verliest hij/zij altijd.
Ben ik niet met je eens.
Natuurlijk wil je dat de ander je spontaan gaat begrijpen, maar dat kun je inderdaad niet van de ander eisen. Je draait het alleen om om de ander aan het denken te zetten. Je moet de ander stimuleren het van de andere kant te bekijken, maar het wel als een discutabel iets brengen. Logisch, lijkt me.
Natuurlijk is deze oplossing niet overal op zijn plaats, maar vooral in een situaties waarin je de ander niet čcht iets kwalijk kunt nemen, zoals deze, lijkt het me nuttig.
En ik ken genoeg voorbeelden van relaties waarin het gewoon ontbrak aan een beetje gezond inlevingsvermogen.
Oud 28-01-2005, 13:03
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-01-2005 @ 11:43 :
Ik denk meer het idee dat de relatie met je vrienden minder kans heeft om fout te gaan dan die met je vriend(in)...
Ik hoop dat ik nooit hoef te kiezen tussen vrienden en vriendje
Vast niet
Oud 28-01-2005, 14:46
Verwijderd
problemen maken over dingen die nergens over gaan
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:49
WolterB
WolterB is offline
Moeilijk.

Ik heb er soms al problemen mee dat een paar vrienden van me totaal met elkaar verschillen en andere interesses hebben en daardoor elkaar niet echt bepaald liggen.
Dan is het al keuzes maken wat ik doe met verjaardagen etc.
Meestal gewoon allemaal uitnodigen en dan wordt t wel gezellig, allene voel ik me dan wel ongeveer ertussenin staan.
Denk dat zoiets moeilijk te vemijden is, maar ík kan met allemaal goed overweg.

Hoe dat in een relatie zal zijn is denk ik precies hetzelfde. Klikt het niet super tussne haar en mijn vrienden, dan hoop ik dat t me wel duidelijk wordt en dan kan ik er rekening mee houden voor zover mogelijk.
Oud 28-01-2005, 14:54
filia dei
filia dei is offline
Als me vriend omgaat met mensen die ik echt niet mag houdt ik me gewoon een beetje afzijdig. Maja, dat is niet zijn broer ofzo.
Maar goed, kan je dat niet gewoon doen? Een beetje afzijdig enzo, zodat 't niet lijkt alsof je dol bent op zijn broer. En verder kan je weinig doen denk ik. Wat vind je zus er eigenlijk van?
Oud 28-01-2005, 15:35
Verwijderd
Eigenlijk moet je dus niet zo zeuren over zijn relatie met zijn broer... je kunt met zeiken en 'dwingen' ook zoveel kapot maken dat ná jou, hun relatie ook stuk blijft. Beetje dom toch om familie dan uit elkaar te drijven?
Accepteren. Of een ander zoeken.

Tuurlijk is het lullig dat hij jou soms opzij schuift voor zn broer, en dat zn broer teert op andermans zak, inclusief die van je vriend, maar je kunt er in dat geval beter niet tussen zitten. Je kunt 'm vragen wat meer rekening te houden met het opzij schuiven enzo, maar meer mág je eigenlijk niet vragen.

Je hoeft overigens toch niet met zn broer om te gaan? Net als met botsende vriendengroepen...; als hij bij zn broer is, of die broer bij hem, lekker met rust laten en zelf wat anders gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 26-01-2005 @ 19:05 :
Wat doe je als je vriend/in zeer goed opschiet met iemand die jij helemaal niet kan uitstaan?
Mijn vriend en zijn broer zijn beste maatjes maar ik heb een hekel aan die broer. Ze gaan af en toe samen op stap en die broer drinkt nogal veel en vaak en dan komen ze aangeschoten terug. Mijn vriend's broer is 5 jaar ouder en mijn vriend kijkt er naar op en is zeer beinvloedbaar door hem. Als ik samen ben met hen dan erger ik me aan zijn aanwezigheid. Als ik weet dat mijn vriend bij hem is dan ben ik soms razend.
Daarbij komt dat die broer nooit geld heeft maar wel altijd veel drinkt op kosten van... Enerzijds kan ik niet vragen aan mijn vriend om zijn broer minder vaak te zien, maar anderzijds heb ik het er altijd moeilijk mee als ze samen op stap zijn.
Soms lijkt het erop dat hij meer houdt van zijn broer dan van mij. Dit is broederlijke liefde maar in overdreven mate. Ik mag geen 1 woord verkeerd zeggen over zijn broer of mijn vriend doet alsof ik aan het leuteren ben.
omg, wat ben jij stom zeg wat wil je gaan doen? je eigen vriend verbieden om met zijn broer om te gaan.. je moet zijn broer maar accepteren, niets aan te doen... jij zal vast ook wel een heel stom zusje of heel saaie vriendinnen hebben
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:24
elledc
elledc is offline
Bedankt voor diegene die aardige reacties geven
Ik trek me inderdaad niet veel van die jongen aan en ik zie hem de laatste tijd toch steeds minder. Blijkt dat hij wel minder drinkt nu omwille van hartproblemen. Mijn topic ging overigens NIET over het feit of mijn vriend of voor mij of voor zijn broer moet kiezen.

Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 21:09 :
omg, wat ben jij stom zeg wat wil je gaan doen? je eigen vriend verbieden om met zijn broer om te gaan.. je moet zijn broer maar accepteren, niets aan te doen... jij zal vast ook wel een heel stom zusje of heel saaie vriendinnen hebben
Jouw reacties zijn toch altijd zo boeiend
Jij zal vast wel leuke "vriendjes" hebben, lol.

Laatst gewijzigd op 29-01-2005 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 14:05
Warsocket
Warsocket is offline
Minder bezitterig doen is een optie
Oud 29-01-2005, 14:15
Broccoli*
Broccoli* is offline
Herkenbaar.
Ik vind de vrienden van mijn vriendje ook niet altijd even aardig..
Sommige kan ik gewoon ronduit niet uitstaan.

Goed, je mag je ergernissen best uitspreken, maar het zijn ZIJN vrienden, HIJ moet er mee omgaan ed. Maar verwacht dus niet, dat hij ze niet meer gaat zien. (in dit geval is het natuurlijk nog moeilijker)
En daarbij, alsof hij jouw vriendinnetjes allemaal even aardig vindt...

Lees nu bovenstaande reactie...

Praat er gewoon maar over, kijken wat er aan de situatie valt te veranderen, en hoe hij er tegen aankijkt.
Oud 29-01-2005, 17:21
annetjuh
annetjuh is offline
zulke broes/zus etc. etc. liefde is bij iedereen anders.
en tjah.. Als jij er commentaar over hebt trek jij aan het kortste eind.
En bij mij moet ook niemand iets negatiefs zeggen over mijn broertje want dan krijgt ie er ook van langs.
Dus tjah gewoon negeren, lijkt me het beste.

want tjah familie is voor altijd.
Oud 30-01-2005, 18:37
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-01-2005 @ 14:24 :

Jouw reacties zijn toch altijd zo boeiend
Jij zal vast wel leuke "vriendjes" hebben, lol.
Ja zeker boeiend hij heeft gelijk, doos !!
Oud 30-01-2005, 19:41
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ZerO schreef op 30-01-2005 @ 19:37 :
Ja zeker boeiend hij heeft gelijk, doos !!
Oud 30-01-2005, 19:45
Methuselah
Methuselah is offline
Boo-fucking-hoo.

Hij gaat wat uit zonder jou, drinkt dan wat, heeft wat plezier. Doe jij nooit iets zonder je vriend?
Reageren

Regels voor berichten