![]() |
|
![]() |
http://bmj.bmjjournals.com/cgi/rapid...42.706748.47v1
Yep. Weer bewijs: roken verhoogt weldegelijk flink de kans op longkanker. Zeker bij kids die meeroken. Eigenlijk best asociaal: je kids onderdompelen in dodelijke dampen. Heel sneu. Wanneer pakt men het meeroken nou eens echt aan? Behandel roken als wat het is: GIF. Wil *jij* dat gif tot je nemen? OK, als je dat echt wilt, moet je dat doen. Maar dan zo dat NIEMAND de (mede-) gevolgen er van draagt. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet nog dat toen ik klein was ik zei dat ik nooit zou roken en dat zei mijn beste vriendin ook altijd. Is ze toch begonnen. pffffffff (wel weer gestopt ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mensen die roken in bijzijn van hun kinderen (of iemand anders) hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik geloof dit soort onderzoeken nooit. Vaak staat de uitslag van zulke onderzoeken al vast voordat men goed en wel begint. Bij het onderzoek betreft meeroken dat uitgevoerd werd door de Gezondheidsraad, was dat ook het geval. Logisch, aangezien bijna alle onderzoekers banden hebben met de farmaceutische industrie. Tevens werd dit onderzoek gedeeltelijk gefinancierd door deze industrie.
Het is allerminst zeker dat meeroken een reëele kans op longkanker of andere ziektes verhoogt. Er zijn zelfs onderzoeken geweest waaruit zou blijken dat de kans juist werd verlaagd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want ik heb mij laten vertellen dat overgewicht slecht is voor je hart, en je gewrichten.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Roken in bijzijn van anderen is slecht voor hen die geen eigen keuze hebben. Wel een probleem. Er is een verschil tussen zelf risico nemen, en tussen een risico opgelegd te krijgen. Er is niemand die je aan een stoel vastbindt en je ogen open houdt voor de tv. |
![]() |
|
![]() |
Maar beste trumpetlover, jij komt steeds met dingen van: doe dan ook daar wat aan. Ben ik vaak met je eens. Maar omdat men aan die zaken niks doet, moet men roken ook maar laten zitten??
Natuurlijk kun je niet controleren of ouders roken in het bijzijn van kinderen. Maar zo'n regel zou wel een SIGNAAL zijn: roken is niet normaal, roken is goor, gevaarlijk en ongezond. Dus: niet doen. Overigens: ik ben WEL voor het verbieden van roken in auto's met kinderen. En dat kan de politie tijdens controles e.d. wel gewoon meenemen. 'We' moeten zorgen dat roken: (1) minder aantrekkelijk wordt (duurder, niet meer in cafe, e.d.) (2) sociaal minder aanvaardbaar Zolang er elke generatie nog (veel) rokers bijkomen is het dweilen met de kraan open! EDIT: vraagtekentjes vergeten! Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 09:48. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom in hemelsnaam?
Er moet echt een grens zijn van wat je wel en niet kunt verbieden. En die vergelijkingen tussen roken en de televisie lekker jullie hartstikke scheef uit. Het gaat om de mentaliteit van de ouders, om hun gedrag. Als zij niet roken, roken de kinderen niet mee. Als zij hun kinderen niet continu voor de televisie zetten, dan gaat het kind nu eenmaal meer buitenspelen. Maar dat is écht niet te controleren. Daarbij doet het mij een beetje Big Brother-achtig aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede ik ben jouw beste trumpetlover niet, voor jou is het meneer klootzak, zo je wil. Alleen mensen die iets wezenlijks toevoegen, mogen mijn (nick)naam verfraaien met 'beste'. Dit alleen maar ter voorkoming dat ik cynische neerbuigendheid proef....... Ten derde: we moeten niks, en zolang inderdaad de overheid de rokers als melkkoe beschouwt, zal er in de huidige situatie niks veranderen.... Ten vierde, de prijzen van de tabak zijn al omhoog gegaan, mannetje, dus blijkbaar ontgaat jou toch nog wel het een en ander, dit ondanks jouw verwoedde kruistocht tegen het roken. En omdat de prijzen omhoog gaan, en de sociale aanvaardbaarheid omlaag, ( daar doe jij maar al te graag en al te hard aan mee, geloof ik ) denk ik dat het gezeur maar eens moet stoopen. Laat mensen nu toch eens genieten van dat wat ze lekker vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dit zulke nutteloze discussies he. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Neerbuigend? Zeker niet! In tegendeel... Citaat:
Citaat:
En kruistocht? Hahahahhah. Wat een onzin. Heb wel wat beters te doen. Gaan slapen bijvoorbeeld. Waren weer leuke feestjes. Maareh.... maar weer eens naar bed. Toch altijd leuk om na het stappen nog even op S.com te kijken... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mwa ik denk dat het een uitgekauwd en uitgekotst ( come on ikke, maak me geeeeeeek) onderwerp is... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind niet dat roken in een ruimte met kinderen onder de 16 jaar in het algemeen verboden moet worden. Roken in een huis waar kinderen wonen vind ik echter wel iets wat gewoon niet moet kunnen. Mensen die dat doen stellen hun kinderen welbewust aan gezondheidsrisico's bloot die direct te wijten zijn aan de ouder. In die zin zie ik het dus als een vorm van kindermishandeling. Het is moeilijk om echt een verbod in te stellen, maar ouders zouden zelf het verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben om hun kinderen niet de hele dag in een rooklucht te laten leven.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zie hier slechts een discussie tussen mensen die nauwelijks nog naar elkaar luisteren, en alleen maar proberen elkaars argumenten flink onderuit te halen. ikkeleerlinge: En dan straks ook alle mensen die griep hebben? Mogen die nog wel in één ruimte komen met andere mensen. Er zijn mensen die kunnen sterven aan griep oid |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
uitgeluld +toevoeging: ik vind jou nog triester als mezelf, want ik mag dan een asociale roker zijn, maar wat sociaal inzicht en medeleven met een echt zieke medemens betreft, heb je het inzicht van de gemiddelde randmongool nog niet voor de helft bereikt..... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar een verschil tussen jou en mij. Ik ben niet de reden waarom ze ziek worden. Jij echter, bent kankerverwekkend (of iig de lucht die je uitademt). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry, dan neem ik mijn woorden terug, dan kan je er inderdaad niet veel aan doen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() doe maar niet, want ik ga binnenkort voor de 9e keer een stoppoging ondernemen, dus eenmaal begonnen is het moeilijk om eraf te komen...... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|