Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 22:27
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik vroeg me af of de mensen die hier vrijgezel zijn, dit ook erg vinden... M.a.w. ben jij een happy single of niet? (of zou je een happy single zijn, moest je vrijgezel zijn... kwestie van de mensen die een relatie hebben niet uit te sluiten ) En natuurlijk, waarom??

Ik ben voor de moment wel blij dat ik vrijgezel ben, heb veel 'problemen' gehad in mijn vorige relatie, en ja... Even aan niemand anders denken dan mezelf
Oud 28-01-2005, 22:36
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
vrijgezel zijn heeft zijn voordelen en nadelen dusja moeilijk te zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 22:37
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
dem schreef op 28-01-2005 @ 23:36 :
vrijgezel zijn heeft zijn voordelen en nadelen dusja moeilijk te zeggen
Maar ik bedoel niet in het algemeen (wel als je wel een relatie hebt natuurlijk, dan kan het moeilijk anders...), maar op dit specifieke moment. Zie je nu eerder de voordelen of de nadelen?
Oud 28-01-2005, 22:39
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Soms ben ik echt blij dat ik vrijgezel ben, vooral als ik uitga en een leuk iemand tegenkom. Of als ik hoor wat voor "problemen" er soms zijn in relaties.
Maar als ik dan weer zie dat iedereen in m'n vriendenkring een vaste relatie begint te krijgen dan mis ik soms iets. Zeker als ik zie hoeveel steun ze bij hun vriend/vriendin hebben. 't Is dus met gemengde gevoelens bij me
Oud 28-01-2005, 22:45
WolterB
WolterB is offline
Ik heb er momenteel totaal geen problemen mee.
Nadat t uit was met mn ex heb ik t een tijdje best klote gevonden, maar zit er nu niet zo erg meer mee.
Mocht ik weer in een relatie belanden, zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben, maar het is absoluut geen must
Oud 28-01-2005, 23:43
yapo
yapo is offline
ik baal ervan, 't is net uit en je mist toch iets. het kunnen delen van intieme momenten (en dan bedoel ik niet alleen sex) geeft me toch een gevoel dat uitstijgt boven de vrijheid die je hebt als vrijgezel.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 00:13
Verwijderd
Ik ben altijd tevreden Ik hou van de vrijheid en losbandigheid van het vrijgezel zijn, ik heb geen relatie nodig om me goed te voelen; maar het bevalt me ook prima met vriendje.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:21
Yolcu
Yolcu is offline
Op t moment ben ik een happy single, maar er zijn ook momenten dat ik het wel mis om een vaste relatie te hebben. Toch ben ik meer een happy single.. want al het gezeur dat bij een relatie komt kijken hoeft voor mij echt even niet nu! Daarnaast ga ik deze zomer voor 3 maanden naar het buitenland, dus nu even geen plaats voor een vriendje in mijn leven!
Oud 29-01-2005, 10:02
Verwijderd
op het moment idd happy single, heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een relatie. Mocht er iemand zo gek zijn om iets met mij te willen, en ik zie het zitten? Ach ja dan vast wel, maar op het moment heb ik er geen moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:17
Mara
Mara is offline
Ik ben absoluut geen happy single.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:23
Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben al te lang single om er happy om te zijn, 't verveelt na 'n tijdje wel.

Uitgaan, zuipen, eten, slapen, zuipen, slapen, uitgaan...
Oud 29-01-2005, 10:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zeer happy single, eigenlijk

Ik wil misschien wel ooit een relatie, maar toch niet de komende twee jaar of zo Ik vind het wel lekker rustig zo
Oud 29-01-2005, 11:12
Fleurop
Fleurop is offline
Ik vind het niet erg om vrijgezel te zijn. Maar soms mis ik wel wat. Het gaat met ups en downs eigenlijk.
Maar echt erg heb ik het nooit gevonden.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 11:35
Cookie
Cookie is offline
kben en single en vind het wel best zo....kheb helemaal geen tijd voor een vriend geloof ik en zo veel behoefte heb ik er ook niet aan op dit moment....tis wel lekker dat single zijn maar t moet niet te lang duren.
Oud 29-01-2005, 11:42
Qimm
Qimm is offline
Toen ik vrijgezel was vond ik het niet erg.
Nu ik een vriend heb vind ik dat ook wel leuk.

Doet me niet zoveel, ik hoef niet perse een relatie.
Oud 29-01-2005, 11:49
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind het vrij kut.
Oud 29-01-2005, 12:09
-(L)-
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 28-01-2005 @ 23:39 :
Soms ben ik echt blij dat ik vrijgezel ben, vooral als ik uitga en een leuk iemand tegenkom. Of als ik hoor wat voor "problemen" er soms zijn in relaties.
Maar als ik dan weer zie dat iedereen in m'n vriendenkring een vaste relatie begint te krijgen dan mis ik soms iets. Zeker als ik zie hoeveel steun ze bij hun vriend/vriendin hebben. 't Is dus met gemengde gevoelens bij me
Ik zie het precies 't zelfde. Bijna iedereen waar ik mee omga heeft een vaste relatie, maar ik niet. Beetje moeilijk met uitgaan enzo, want met vriendinnen uitgaan zoals dat vroeger ging, gebeurt nu niet meer zo vaak. Op zo'n momenten heb ik dan weer liever een relatie. Maar ik vind single zijn ook leuk, precies zoals jij beschrijft met uitgaan, en je komt een leuk persoon tegen. Bij mij dus ook gemengde gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 12:17
Multilot
Multilot is offline
Ik vind het heerlijk om sinds gisteren weer vrij te zijn Heerlijk!!

Ik moet wel zeggen dat ik moeilijk zonder iemand kan... Ik hoop dat ik het vrijgezel zijn nu wat langer volhoud.
Oud 29-01-2005, 12:48
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-01-2005 @ 12:42 :
Toen ik vrijgezel was vond ik het niet erg.
Nu ik een vriend heb vind ik dat ook wel leuk.

Doet me niet zoveel, ik hoef niet perse een relatie.
Precies
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 12:56
Verwijderd
Ik ben liever single. Ik heb een hekel aan verantwoording afleggen aan mensen. Ik wil kunnen doen wat ik zelf wil en niemand heeft het recht om te vragen waarom ik iets doe.

Bovendien, ik moet er niet aan denken dat ik op dit moment in mijn leven (dicht bij afstuderen en werk zoeken) ook nog eens alle problemen en complicaties die een relatie met zich mee kan brengen het hoofd zou moeten bieden.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 12:59
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Toch maar liever niet. Ik heb op dit moment liever een vaste vriend. Ik heb op dit moment wel genoeg van al die oppervlakkige contacten met jongens, waarvan je de naam aan de eind van de avond al weer vergeten ben
Oud 29-01-2005, 12:59
biep
biep is offline
Ik háát vrijgezel zijn.

Ik kan niet goed "alleen" zijn. Ik voel me echt supersnel eenzaam en onzeker ed. en als ik dan een beetje "houvast" heb in de vorm van een vriendje vind ik dat gewoon een lekker gevoel.
En de sex mis ik ook wel, van scharrelen word je ook niet echt gelukkig.
Oud 29-01-2005, 13:05
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Vrijgezel zijn? Ik heb de afgelopen twee jaar niks anders gevoeld dan 'vrij' zijn. Ik weet niet meer eens hoe het voelt om samen met een meisje een relatie te hebben. Dat is op zich wel beangstigend!

Maar als ik verliefd ben op een bepaalde persoon, dan wil ik wel heel graag met die persoon iets opbouwen. Als het niet lukt, is dat jammer. Als ik maar de dingen kan blijven doen, de dingen waar ik voor leef.

Vrijgezel? Ik ben niks anders gewend. Voor mijn gevoel ben ik ook meer van de losse flodders.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 29-01-2005 @ 13:59 :
Ik háát vrijgezel zijn.

Ik kan niet goed "alleen" zijn. Ik voel me echt supersnel eenzaam en onzeker ed. en als ik dan een beetje "houvast" heb in de vorm van een vriendje vind ik dat gewoon een lekker gevoel.
En de sex mis ik ook wel, van scharrelen word je ook niet echt gelukkig.
Zo voel ik me dus ook..

Ik kan er echt niet tegen, en ik mis echt de liefde, warmte en genegenheid die je bij een vriend wel vindt, en bij gewone vrienden niet...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:25
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben niet single, mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. ik was even gelukkig dan toen ik mijn vriend nog niet kende. elk voordeel heeft zijn nadeel zullen we maar zeggen..
Oud 29-01-2005, 13:54
elledc
elledc is offline
Op lange termijn is vrijgezel zijn erg kut. Ik denk dat een mens in het algemeen gemaakt is om zijn leven met een ander te 'delen'. Lang vrijgezel zijn daar word je gefrustreerd van, ik heb een vriend die is 25 jaar en bijna nooit een vaste relatie gehad en ocharme die jongen! Om maar een voorbeeld te noemen.
Happy singel kan leuk zijn op jongere leeftijd, scharrelen is leuk maar eens vanaf de 20 kreeg ik toch de behoefte aan standvastigheid. Geef mij maar dus een vaste relatie.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 14:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mensen die al wat langer op dit forum komen, weten dat ik tot de categorie 'unhappy single' behoor.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:07
Vice
Vice is offline
Aangezien ik nooit een lange relatie heb gehad, weet ik ook niet hoe het is om een serieuze langdurige relatie te hebben. Komt misschien ook dat ik meer een einzelganger ben.
Oud 29-01-2005, 15:31
Nebel
Nebel is offline
Ik heb een lange relatie gehad, maar die is zo'n 7 maanden geleden gestopt, nadat ik al een tijdje eigenlijk nie tmeer verliefd was. ik had in het begin ook echt geen behoefte aan een relatie, en was ook niet verliefd enzo, dacht steeds aan hem.. ik was dan wel niet meer verliefd maar dat het over was deed toch pijn.. ik heb nu eigenlijk wel heel veel zin in een relatie, maar ben dan ook (hopeloos) verliefd.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 16:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Alles heeft zijn voordelen en nadelen.

Ik ben ongeveer mijn hele leven al vrijgezel (op 2½ maand vorig jaar na) en er zijn van die periodes waarin ik het heel leuk zou vinden als ik een vriendin heb. Dan zie je iedereen maar hand in hand lopen en romantisch doen (ook misschien omdat 2 vrienden nu echt een goede relatie met hun meisje hebben)... dan zou ik ook wel verliefd willen worden en ook willen dat het wederzijds is.

Van de andere kant heb ik van die periodes dat ik gewoon lekker single WIL zijn als ik dan weer de andere kant van de liefde zie: al dat onzeker gedoe en complexe problemen. En ook omdat ik dan van die periodes heb dat ik er niet aan toe ben. Ik weet dat als ik me er druk over ga maken dat ik (bijna) nooit een vriendin heb gehad, dat dat dan niet goed is. Je moet gewoon dingen op je laten afkomen.

De laatste tijd snak ik zeker niet naar een vriendin, maar ik zie gewoon dat mijn vriendengroep van 8 mensen (inclusief ik, alleen maar jongens) ontzettend uit elkaar aan het vallen is. Ieder begin van het weekend vraag ik aan mijn vrienden om op stap te gaan, maar de laatste tijd is er eigenlijk maar 2 vrienden die elke week met me mee gaan. De rest heeft vaak wat anders of heeft geen geld... maar normaal 2 jongens die vaak genoeg met ons mee gingen hebben nu een vriendin. Daarnaast heeft 1 vriend meer andere vrienden gekregen (reden daarvoor vind ik zeer begrijpelijk) en 1 vriend zit in het leger en met 1 vriend hebben er een paar ruzie.

Tja, dan wordt het allemaal al wat moeilijker. Daarom zou het misschien leuk zijn voor me als ik met carnaval een leuke meid ontmoet om iets leuks mee op te bouwen en om ieder weekend te zien. Oke, ik weet het carnaval is meer een sjansfeest en zo maar sjansen doe ik niet zo veel en ik ken wel wat personen die hun vriend/vriendin hebben leren kennen met carnaval. Maar als zoiets zou gebeuren, dan hoef ik me niet zo afhankelijk te maken van mijn vrienden, waarvan de meesten toch de laatste tijd door alle drukte en relaties hun eigen weg gaan. Of uiteraard nieuwe vrienden zoeken. Maar nu komt mijn probleem: ik maak IRL niet zo goed contact, ik weet vaak niet wat ik tegen bepaalde personen die ik op stap of zo tegen kom moet zeggen. Ben geen initiatiefnemer... maar goed ik moet me daar ook eens overheen proberen te zetten... maja dat ben ik al jaren aan het proberen.

Echter, over het algemeen klaag ik er weinig over dat ik vrijgezel ben. Meestal ben ik dan wel happy single. Echter, ik heb dus wel eens een periode dat ik denk "Goh het zou wel eens leuk zijn"... en de laatste tijd doordat ik de meeste vrienden niet meer zo vaak zie, dat ik ook wel eens "onder de plak" mag raken.
Ach ja, we zien wel wat er in de toekomst te wachten staat.
Oud 29-01-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 29-01-2005 @ 12:35 :
kben en single en vind het wel best zo....kheb helemaal geen tijd voor een vriend geloof ik
...
tis wel lekker dat single zijn maar t moet niet te lang duren.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 16:55
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Sjansen doe je volgens mij wel elke dag, Mr. Oizo!

Nou ja..ik ben altijd wel bezig. Als ik een leuke meid zie en een beetje ken, er mee lachen, praten en misschien wel mee uit vragen. De rest komt vanzelf of niet natuurlijk. Niet dat continu smsen en bellen. Ik vind dat smsen vooral onpersoonlijk. Daar word ik schijtziek van en de spanning is dan snel over.

Het komt vanzelf wel, maar je moet er wel wat voor doen. Iniatief tonen, meisjes verrassen met brieven of iets anders leuk. Je moet ze prikkelen...

Hopelijk belt de mevrouw wel terug...

Als ik maar kan bier drinken!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 17:38
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben happy vrijgezellig.
ik mis niemand en geniet van mijn scharrels.
Oud 29-01-2005, 18:14
OceanEye
OceanEye is offline
Jup happy single Ik ben wel verliefd, maar daar blijft het bij.
Oud 29-01-2005, 18:16
Verwijderd
Ik ben vrijgezel en dat vind ik prima. Het is leuk om gewoon je gang te kunnen gaan.

Maar soms mis je toch wel iets, bijvoorbeeld als je iemand echt leuk vindt. Dan hoef ik echt niet zo nodig vrijgezel te zijn
De geborgenheid van een relatie mis ik soms wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:29
Roslyn
Roslyn is offline
Ik ben vrijgezel, lekker! Maar ik wil toch ook wel weer een partner. Ik mis toch wel het kleffe gedoe
Oud 29-01-2005, 23:41
number9
number9 is offline
Voordelen: vrijheid, geen ruzie en verplichtingen.
Nadelen: ODF zijn er niet altijd, en soms mis je tog t warme en t fijne gevoel.

Zoals al eerder hier iemand zei.

Vriendin zou leuk zijn, maar ik klaag ook niet over single life
Oud 30-01-2005, 00:41
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 30-01-2005 @ 00:41 :
Voordelen: vrijheid, geen ruzie en verplichtingen.
Nadelen: ODF zijn er niet altijd, en soms mis je tog t warme en t fijne gevoel.
ODF? One Day Fucks?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 00:48
number9
number9 is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2005 @ 01:41 :
ODF? One Day Fucks?
zoiets
Oud 30-01-2005, 01:07
igfy
igfy is offline
bij mij is de situatie momenteel een beetje vreemd. Heb eigenlijk vanaf mijn 15e bijna onafgebroken vriendjes gehad, tot ongeveer twee maanden geleden. Toen ging het uit met het derde vriendje dat ik sinds die tijd had.. de relatie duurde nog geen maand en ik ben in mijn naiviteit gewoon begruikt eigenlijk. Nu ben ik vrijgezel en vind dat helemaal niet erg op zich. Ik vind het vaak prettig om alleen te zijn en ik ben blij dat ik niet altijd verantwoording af hoef te leggen. Maar idd mis ik soms ook het intieme gevoel van een relatie, dat er iemand is bij wie je altijd terecht kunt.
Ik ben echter ook vrijgezel doordat ik daar zelf voor kies, er zijn momenteel een aantal jongens die interesse in me hebben getoond en sommigen daarvan zijn ook wel leuk, maar ik ben nog niet toe aan een relatie en het feit dat ik meerdere jongens tegelijk leuk vind is geen goed teken. Ik voel me alleen daardoor wel extra schuldig dat ik single ben. Hoorde laatst een liedje over ee vlinder die op zoek was naar een bloem, maar geeneen bloem was mooi genoeg voor hem. Uiteindelijk wer het winter en stierf hij alleen omdat hij zo kieskeurig was geweest.. dat liedje raakte me toch wel een beetje...
Oud 30-01-2005, 04:10
Verwijderd
singel wel... happy? niet echt.

maar daar staat tegenover dat mijn relaties ook niet echt 'happy' zijn uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 29-01-2005 @ 00:43 :
ik baal ervan, 't is net uit en je mist toch iets. het kunnen delen van intieme momenten (en dan bedoel ik niet alleen sex) geeft me toch een gevoel dat uitstijgt boven de vrijheid die je hebt als vrijgezel.
wat hij zegt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:59
Myuki
Myuki is offline
aaargh die term doet pijn aan mijn zielige oortjes
Oud 30-01-2005, 15:39
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-01-2005 @ 01:13 :
Ik ben altijd tevreden Ik hou van de vrijheid en losbandigheid van het vrijgezel zijn, ik heb geen relatie nodig om me goed te voelen; maar het bevalt me ook prima met vriendje.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:16
Verwijderd
Redelijk happy single (met redelijk bedoel ik dat ik soms wel eenzame momenten heb, of melancholisch ben, of een vervelend onderbuikgevoel krijg als ik verliefde stelletjes zie)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:24
Verwijderd
Ik ben weinig single geweest sinds mijn eerste vriendje, wat betekent dat ik in de afgelopen vijf jaar in totaal 10 maanden vrijgezel was, waarvan 2 maanden de afgelopen twee waren.

Ik ben dan ook nooit unhappy single geweest. Natuurlijk mis je die echte intimiteit wel en gewoon dat er altijd iemand is die gewoon van je houdt. Dat is een prettig en veilig gevoel. Maar goed, de tijden dat ik single was, was dat niet zonder reden en dus was het fijn.

Ik ben nu ook hartstikke happy, al moet ik zeggen dat ik de afgelopen twee maanden (daarvoor had ik een relatie van 20 maanden) nou niet écht de kans heb gehad om helemaal alleen te zijn en dus iets te gaan missen. Ik krijg een hoop aandacht over me heen en er zijn al weer wat dingen ontstaan waarvan ik wel zie hoe zich dat verder ontwikkeld. In ieder geval ben ik hoe dan ook happy op het moment
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vind het heerlijk om vrijgezel te zijn:
- ik heb genoeg tijd voor mijn eigen dingen
- ik kan doen wat ik wil
- mijn telefoonrekening is betaalbaar
- ik ben niemand verantwoording schuldig

En toch, zo af en toe, mis ik iemand die ik volledig kan vertrouwen en mij aandacht geeft wanneer ik dat nodig heb

Ja, het heeft gewoon allebei zijn voor- en nadelen..
Oud 31-01-2005, 08:51
Silv.
Silv. is offline
Ik ben vrijgezel en vind dat niet echt erg. Soms met momenten mis ik wel 'iemand'. Gewoon iemand die je vast houdt, die zegt dat hij om je geeft. Waar je samen leuke dingen mee kunt doen. Dat vertrouwde. Dat mis ik wel eens. Maar vaak heb ik ook zoiets van: 'Lang leve het vrijgezellen leven'. Geen verplichtingen en lekker doen wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 11:30
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
ik ben sinds één dag weer single, maar happy voelt het absolúút (nog) niet..

ook al ben ik degene die het heeft uitgemaakt

Oud 31-01-2005, 12:12
Verwijderd
Ook niet happy nee. Ik heb best een leuk leven en m'n eigen ding, maar ik mis toch wel iets. Heb een tijd gehad dat ik er echt niet mee zat dat ik single was, maar de afgelopen maanden heb ik er toch wel moeite mee. Vooral als ik om me heen kijk en m'n vrienden zie samenwonen en dat soort dingen. Je mist iets om je heen als je steeds weer alleen thuis komt met niemand om je heen om dingen mee te delen, en leuke dingen mee te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten