Alles heeft zijn voordelen en nadelen.
Ik ben ongeveer mijn hele leven al vrijgezel (op 2½ maand vorig jaar na) en er zijn van die periodes waarin ik het heel leuk zou vinden als ik een vriendin heb. Dan zie je iedereen maar hand in hand lopen en romantisch doen (ook misschien omdat 2 vrienden nu echt een goede relatie met hun meisje hebben)... dan zou ik ook wel verliefd willen worden en ook willen dat het wederzijds is.
Van de andere kant heb ik van die periodes dat ik gewoon lekker single WIL zijn als ik dan weer de andere kant van de liefde zie: al dat onzeker gedoe en complexe problemen. En ook omdat ik dan van die periodes heb dat ik er niet aan toe ben. Ik weet dat als ik me er druk over ga maken dat ik (bijna) nooit een vriendin heb gehad, dat dat dan niet goed is. Je moet gewoon dingen op je laten afkomen.
De laatste tijd snak ik zeker niet naar een vriendin, maar ik zie gewoon dat mijn vriendengroep van 8 mensen (inclusief ik, alleen maar jongens) ontzettend uit elkaar aan het vallen is. Ieder begin van het weekend vraag ik aan mijn vrienden om op stap te gaan, maar de laatste tijd is er eigenlijk maar 2 vrienden die elke week met me mee gaan. De rest heeft vaak wat anders of heeft geen geld... maar normaal 2 jongens die vaak genoeg met ons mee gingen hebben nu een vriendin. Daarnaast heeft 1 vriend meer andere vrienden gekregen (reden daarvoor vind ik zeer begrijpelijk) en 1 vriend zit in het leger en met 1 vriend hebben er een paar ruzie.
Tja, dan wordt het allemaal al wat moeilijker. Daarom zou het misschien leuk zijn voor me als ik met carnaval een leuke meid ontmoet om iets leuks mee op te bouwen en om ieder weekend te zien. Oke, ik weet het carnaval is meer een sjansfeest en zo

maar sjansen doe ik niet zo veel en ik ken wel wat personen die hun vriend/vriendin hebben leren kennen met carnaval. Maar als zoiets zou gebeuren, dan hoef ik me niet zo afhankelijk te maken van mijn vrienden, waarvan de meesten toch de laatste tijd door alle drukte en relaties hun eigen weg gaan. Of uiteraard nieuwe vrienden zoeken. Maar nu komt mijn probleem: ik maak IRL niet zo goed contact, ik weet vaak niet wat ik tegen bepaalde personen die ik op stap of zo tegen kom moet zeggen. Ben geen initiatiefnemer... maar goed ik moet me daar ook eens overheen proberen te zetten... maja dat ben ik al jaren aan het proberen.
Echter, over het algemeen klaag ik er weinig over dat ik vrijgezel ben. Meestal ben ik dan wel happy single.

Echter, ik heb dus wel eens een periode dat ik denk "Goh het zou wel eens leuk zijn"... en de laatste tijd doordat ik de meeste vrienden niet meer zo vaak zie, dat ik ook wel eens "onder de plak" mag raken.

Ach ja, we zien wel wat er in de toekomst te wachten staat.