Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Want God weet alles! (Maar er is Vrije Wil) En God is Liefde! (Ook al vermoord 'ie alles wat los en vast zit in het OT) Daarom zullen ze naar de Hemel gaan! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() die mensen in azie hadden vast ook een super kerst ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Neemt niet weg dat het christelijk geloof er wel vanuit gaat dat jezus de zoon van God was. Of dat geschiedkundig klopt is onbewijsbaar omdat in de wetenschap God niet als waarde bestaat. Wij zijn allen kinderen Gods. Om maar eens iets bijbels te roepen waardoor ook jezus een kind van God is. maar ontopic: De mensen van voor Jezus behoorden óf tot het volk van God of niet. Dat volk bleef het echter verkloten dus vergrote God de doelgroep dmv van Jezus. Dat wil niet zeggen dat vóór Jezus iedereen slecht was. het OT loopt terug tot de schepping met goede, 'hemelwaardige', mensen als noach, mozes, david, ruth(oeh, da's een leuke). Wij kunnen niet zeggen wie er naar de hemel gaat en wie niet, we kunnen vermoedens uitspreken aan de hand van God's boodschap naar de aarde (de bijbel). Meer ook niet. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Voor zover mijn geschiedkundige kennis rijkt worden de brieven van paulus toch wel als 'waar' beschouwd. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar Paulus stichtte toch vrijwel zeker de eerste christelijke gemeenten. Als je zegt: Citaat:
Daarom is best aannemelijk te maken dat het Arianisme een dwaal-leer is en dat het Concilie van Nicea dus terecht die leer heeft uitgebannen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat doet het nou juist wel. Puur vanuit het 'wij hebben het bedacht, dus wij stellen de regels' oogpunt is Jezus dus de zoon van God. Uit de brieven blijkt echter ook al dat het een chaos werd, mensen wisten niet of Jezus heilig/goddelijk was, of Paulus, of geen van beide. Paulus stelt dat Jezus heilig is, hijzelf is een apostel. Het halve NT is door paulus geschreven hè.(niet alles is even zeker door paulus geschreven, maar van een aantal is het toch vrij zeker). even zijn literatuurlijst ![]() Romeinen 1 Korinthiërs 2 Korinthiërs Galaten Efeziërs Filippensen Kolossensen 1 Tessalonicensen 2 Tessalonicensen 1 Timotheüs 2 Timotheüs Titus Filemon Hebreeën |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar ik wilde zeggen dat niet alleen de evangeliën bepalen welk beeld christenen op Jezus (en andere zaken) hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
b) Je gelooft niet in Jezus. Deze vraag stel je om te proberen te laten zien dat God(waarvan je niet gelooft dat Hij bestaat )niet 'eerlijk' is. -Voor jouw maakt het niet uit wat de uitkomst is, jij gelooft toch niet in Hem. -Voor degene die wel geloven maakt het ook niet uit, want Jezus is liefde en rechtvaardig. Toch? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Jezus zegt: ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de vader dan door mij. Hoe dan met de mensen die Jezus niet kennen omdat ze voor hem leefden? Dat is een goede vraag. Als we alle vragen afdoen met semi-christelijke-dogma-antwoorden dan vermoorden we ons geloof omdat we al onze vragen beantwoorden met een blind geloven. Bij de eerste vraag tov de dogma's stort het hele bouwwerk dan in. Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder lijkt je post kant nog wal te raken. 'ontkennen/negeren van jullie wortels'? ik volg jou even niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor alles wat ons wel aangaat: blijf nadenken. Toch? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[b][quote] |
![]() |
||
Citaat:
de grote evangelisatiegolf van het Arianisme was een stuk later dacht ik toch. |
![]() |
||
Citaat:
Vóór het christendom waren er in Europa de oud-Germaanse religies. Daar doelde ik op. In die oude beschavingen liggen de wortels van de meeste Europese christenen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom overigens 'europese christenen' hebben die een andere achtergrond dan het amerikaanse of afrikaanse christendom? De evangelisten kwamen allemaal uit europa. Overigens liggen de wortels wat betreft kerst daar inderdaad, maar wat betreft het bestaan van Jezus, de joodse God, de meeste dogma's, dat heeft niets met de oud-germaanse natuur religie's te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |