Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 12:35
Mingster
Mingster is offline
Hey
Ik ben gister mijn paspoort kwijtgeraakt.
Is het dan een probleem om een nieuwe aan te vragen zonder dat je jezelf dus met een legaal identificatiemiddel kan identificeren? (heb ook geen id kaart)

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 12:36
meisje
meisje is offline
Je moet eerst aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:47
Mingster
Mingster is offline
Waar? bij het politiebureau of gemeente..?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:50
Verwijderd
Naar de politie, die geven je dan een brief mee met een stempel en alles erop, daarmee naar de gemeente om een nieuw paspoort aan te vragen en klaar. Tot die tijd binnen blijven
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:29
Verwijderd
moet je dacht ik nog wel iets van 30euro boete betalen, omdat je je oude paspoort niet terug brengt. Of is dat niet als je aanifte hebt gedaan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 05-02-2005 @ 14:29 :
moet je dacht ik nog wel iets van 30euro boete betalen, omdat je je oude paspoort niet terug brengt. Of is dat niet als je aanifte hebt gedaan?
jawel. ook als je aangifte hebt gedaan moet je die boete betalen.
Oud 05-02-2005, 17:32
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-02-2005 @ 14:49 :
jawel. ook als je aangifte hebt gedaan moet je die boete betalen.
Jah dat klopt.. Ik was ook m'n ID kaart kwijt geraakt...en moest ook nog 30 euro boeten betalen.. Inmiddels heb ik em alweer terug gevonden ..Maar k heb hem nog niet terug gebracht..K weet dat het strafbaar is..Maar k doe het binnenkort
Weet iemand misschien of ik 30 euro terug krijg?
Oud 05-02-2005, 17:34
Miracle
Miracle is offline
Aangifte van kwijtraken.
Oud 05-02-2005, 23:16
Verwijderd
Je krijgt niet bij elke gemeente / politiedistrict een boete als je je ID-bewijs kwijt bent.
Ik heb deze zomer mijn ID-kaart verloren, en ik heb daar rustig aangifte voor kunnen doen zonder daar voor mij kosten aan verbonden zaten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:05
professor2
professor2 is offline
gewoon niet aan vragen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 11:01
Mingster
Mingster is offline
Hmm.. ik baal.
Hier in Nijmegen betaal ik 25 euro boete..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 06-02-2005 @ 03:05 :
gewoon niet aan vragen
En dan snuggere Sjaak, niet meer op vakantie kunnen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:18
Mingster
Mingster is offline
en niet meer uitkunnen en na 2 boetes het er alweer uit hebben
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:17
Nonaj
Nonaj is offline
Je moet eerst aangifte doen bij de politie, om te voorkomen dat iemand misbruik maakt van je paspoort of ID-kaart. Je bent het ding immers kwijt, en wie weet wat degene die zo'n ding vindt ermee doet.

Vervolgens moet je naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort aan te vragen, en dat kost je inderdaad iets van 30 euro 'administratiekosten'. Of boete, hoe je het wilt noemen. Je betaalt het iig omdat je je oude legetimatiebewijs had moeten inleveren en dat kan niet als ie kwijt of gestolen is. Ze zien dan de aangifte als legetimatiebewijs (bij het gemeentehuis althans).

Hoe het dan zit als je je op straat moet legetimeren weet ik niet. Ik denk trouwens ook niet dat je die 30 euro nog terug krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:00
Kadaver
Kadaver is offline
Ik zou erg balen als mijn paspoort kwijt zo raken. Al die stempels en visum stickers zijn toch wel een mooi aandenken

Maar je moet dus inderdaad een soort boete betalen bij het aanvragen van een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:21
never mind
never mind is offline
Citaat:
mingster schreef op 06-02-2005 @ 12:01 :
Hmm.. ik baal.
Hier in Nijmegen betaal ik 25 euro boete..
wees blij, scheelt €5 met leeuwarden...
Oud 09-02-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 08-02-2005 @ 20:00 :
Ik zou erg balen als mijn paspoort kwijt zo raken. Al die stempels en visum stickers zijn toch wel een mooi aandenken

Maar je moet dus inderdaad een soort boete betalen bij het aanvragen van een nieuwe.
Ja, des te meer reden om er op te passen dus
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:57
Mingster
Mingster is offline
Wow, mense, heb hem teruggevonden!
Scheelt toch wel weer zo'n 65 euro bij mekaar..

weer een ervarinkje rijker ..

denk dat ik morgen toch maar alsnog een id-kaart aan ga maken. die raak je ook minder snel kwijt (portemonnee formaat he)

mja hoeveel stempels hebben jullie erin staan dan?
ik tot nu toe 1, new york
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:38
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
mingster schreef op 09-02-2005 @ 14:57 :
Wow, mense, heb hem teruggevonden!
Scheelt toch wel weer zo'n 65 euro bij mekaar..

weer een ervarinkje rijker ..

denk dat ik morgen toch maar alsnog een id-kaart aan ga maken. die raak je ook minder snel kwijt (portemonnee formaat he)

mja hoeveel stempels hebben jullie erin staan dan?
ik tot nu toe 1, new york
Had je al aangifte gedaan of nog niet?
Oud 11-02-2005, 13:44
Mingster
Mingster is offline
Nee, ben op het laatste moment nog een keer gaan kijken bij gevonden voorwerpen, en daar lag hij toen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:40
PardonMe
PardonMe is offline
Dan moet je ff aangifte doen bij de politie en dan kun je weer een paspoort aanvragen bij de gemeente geloof ik zo..
Je zult dan wel iets van een bewijs moeten laten zien dat je aangifte hebt gedaan, denk ik?
Oud 18-02-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 16-02-2005 @ 17:40 :
Dan moet je ff aangifte doen bij de politie en dan kun je weer een paspoort aanvragen bij de gemeente geloof ik zo..
Je zult dan wel iets van een bewijs moeten laten zien dat je aangifte hebt gedaan, denk ik?
Volgens mij is dit hier al een aantal maal gezegd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 05-02-2005 @ 14:29 :
ja klopt, moest ik ook
Oud 26-02-2005, 01:21
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik bedenk net even iets en kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?

Je gaat naar het politiebureau en doet aangifte omdat je je paspoort bent kwijtgeraakt. In plaats van jouw eigen naam geef je de naam en gegevens van iemand anders op. Dan krijg je een formulier omdat je aangifte hebt gedaan. Je laat pasfotos van jezelf maken en met het bewijs van aangifte erbij laat je een nieuw paspoort maken waar dus de naam van die andere persoon op staat. Je krijgt het paspoort en je hebt iemands identiteit gejat.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 26-02-2005 @ 02:21 :
Ik bedenk net even iets en kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?

Je gaat naar het politiebureau en doet aangifte omdat je je paspoort bent kwijtgeraakt. In plaats van jouw eigen naam geef je de naam en gegevens van iemand anders op. Dan krijg je een formulier omdat je aangifte hebt gedaan. Je laat pasfotos van jezelf maken en met het bewijs van aangifte erbij laat je een nieuw paspoort maken waar dus de naam van die andere persoon op staat. Je krijgt het paspoort en je hebt iemands identiteit gejat.
Geen idee of dat kan, toen ik voor de eerste keer een paspoort liet maken, moest ik wel bewijzen dat ik was wie ik zei dat ik was. Vrij serieus (ze gingen allemaal vragen stellen over mijn ouders, waar ze geboren waren, hoe ze voluit heten en nog meer van die dingen, waar ik geboren was, of ik een broer of een zus had...). Ik weet niet of ze dat ook doen wanneer je je paspoort kwijt bent geraakt en hem opnieuw aanvraagt, maar het lijkt me wel logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 13:59
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-02-2005 @ 12:10 :
Geen idee of dat kan, toen ik voor de eerste keer een paspoort liet maken, moest ik wel bewijzen dat ik was wie ik zei dat ik was. Vrij serieus (ze gingen allemaal vragen stellen over mijn ouders, waar ze geboren waren, hoe ze voluit heten en nog meer van die dingen, waar ik geboren was, of ik een broer of een zus had...). Ik weet niet of ze dat ook doen wanneer je je paspoort kwijt bent geraakt en hem opnieuw aanvraagt, maar het lijkt me wel logisch.
Ja denk het ook. Anders is het wel erg makkelijk. Bij mijn eerste paspoort was dit niet, ik kreeg werd gewoon uitgeschreven van mijn ouders' paspoort.

Maar dan nog kun je het allemaal verzinnen? Gaan ze het anders nachecken ofzo? Lijkt me sterk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 14:11
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
mingster schreef op 26-02-2005 @ 14:59 :
Ja denk het ook. Anders is het wel erg makkelijk. Bij mijn eerste paspoort was dit niet, ik kreeg werd gewoon uitgeschreven van mijn ouders' paspoort.

Maar dan nog kun je het allemaal verzinnen? Gaan ze het anders nachecken ofzo? Lijkt me sterk eigenlijk.
Je kan het ook wel achterhalen. Niemand houdt het bewust geheim hoe z'n ouders voluit heten en waar ze geboren zijn. Dus als je het tactisch aanpakt en niet alles in één gesprek eruit wil trekken kan je die informatie zo krijgen zonder dat iemand onthoudt dat jij dat allemaal weet.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:14
Nonaj
Nonaj is offline
Als je een identiteitsbewijs aanvraagt moet je ook altijd 2 pasfoto's meenemen, 1 voor op het identiteitsbewijs zelf en 1 voor de administratie van de gemeente. Ik denk dat ze eerst ook nog wel controleren op of de persoon die voor ze staat een beetje overeen komt met de foto van de persoon die zij in de administratie hebben.....
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 26-02-2005 @ 17:14 :
Als je een identiteitsbewijs aanvraagt moet je ook altijd 2 pasfoto's meenemen, 1 voor op het identiteitsbewijs zelf en 1 voor de administratie van de gemeente. Ik denk dat ze eerst ook nog wel controleren op of de persoon die voor ze staat een beetje overeen komt met de foto van de persoon die zij in de administratie hebben.....
Dat bedacht ik me idd ook net, en ze zullen ook wel naar je handtekening kijken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 07:08
U*NiQ
U*NiQ is offline
In Eindhoven moest ik toen ik mijn ID kaart kwijt was (die ik achteraf nog terug heb gevonden) 20 Euro boete betalen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:08
Verwijderd
In de gemeente Vlaardingen zijn de administratiekosten ook € 20. Moest vandaag dus € 51,25 afrekenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten