Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 13:50
Interupter
Interupter is offline
Ik bied 4 zitplaatsen voor het U2 "Vertigo" concert van vrijdag 15/07/05 aan. Het is in vak 405, midden Arena, dus prachtig zicht. De kaartjes gaan naar de hoogste bieder. Mail hiervoor: Divertisica@hotmail.com
Oud 05-02-2005, 13:51
qghp
qghp is offline
Ik bied 2 euro
Oud 05-02-2005, 13:52
MC Bobie
MC Bobie is offline
3
Oud 05-02-2005, 13:52
qghp
qghp is offline
4
Oud 05-02-2005, 13:53
Verwijderd
5
Oud 05-02-2005, 13:53
qghp
qghp is offline
5.5
Oud 05-02-2005, 13:55
Snuitermans
Snuitermans is offline
Dan zeg ik; vraag en aanbod.
Oud 05-02-2005, 13:57
grandmommy
grandmommy is offline
oeh en ik ga hoog en bied 6

maar waarom ga je die kaartjes verkopen, ze zijn toch gisteren pas in de verkoop gegaan ofzo, en dan nu al verkopen? ewww vage shit
Oud 05-02-2005, 13:58
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
Interupter schreef op 05-02-2005 @ 14:50 :
Ik bied 4 zitplaatsen voor het U2 "Vertigo" concert van vrijdag 15/07/05 aan. Het is in vak 405, midden Arena, dus prachtig zicht. De kaartjes gaan naar de hoogste bieder. Mail hiervoor: Divertisica@hotmail.com
aah mensen zoals jij haat ik echt. Duizenden fans hebben geen kaartje en jij koopt ze alleen om ze met winst door te verkopen.

Binnen een kwartier stonden de eerste kaartjes al op Marktplaats
Oud 05-02-2005, 14:56
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 05-02-2005 @ 14:55 :
Dan zeg ik; vraag en aanbod.
Oud 05-02-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Paranoid Android schreef op 05-02-2005 @ 14:58 :
aah mensen zoals jij haat ik echt. Duizenden fans hebben geen kaartje en jij koopt ze alleen om ze met winst door te verkopen.

idd, zulke mensen moeten echt een trap krijgen
Oud 05-02-2005, 15:11
Parabola
Parabola is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-02-2005 @ 16:00 :
idd, zulke mensen moeten echt een trap krijgen
Oud 05-02-2005, 15:17
rubenrtv
rubenrtv is offline
10 euro per kaartje
Oud 05-02-2005, 15:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
12,50 euro
Oud 05-02-2005, 15:29
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Als dat bij TS zo was geweest zou die ze niet hier aanbieden lijkt me, maar op marktplaats, daar krijg je er veel meer voor...

Het zijn idd etters die 4 kaarten kopen met de gedachte ze voor 186% door te verkopen.
Oud 05-02-2005, 15:34
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 05-02-2005 @ 16:29 :
Als dat bij TS zo was geweest zou die ze niet hier aanbieden lijkt me, maar op marktplaats, daar krijg je er veel meer voor...

nee ok, maar waarom zou je kaarten kopen om ze vervolgens 4 uur later meteen weer door te verkopen?
Oud 05-02-2005, 15:36
geen punt.
geen punt. is offline
Oh ze zijn pas vandaag beschikbaar gekomen? Ok ja dan is het geen zuiver zaakje.

Kunnen zulke personen trouwens aangegeven worden voor handel op de zwarte markt?
Oud 05-02-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:

Yep, mee eens. Dit soort schofterig gedrag mag van mij enorm hard aangepakt worden.
Oud 05-02-2005, 16:31
attrib
attrib is offline
ja aangeven die handel ;(
Oud 05-02-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
attrib schreef op 05-02-2005 @ 17:31 :
ja aangeven die handel ;(
is niet mogelijk
is namelijk niet verboden om die door te verkopen
Oud 05-02-2005, 17:20
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef op 05-02-2005 @ 17:48 :
is niet mogelijk
in België wel dacht ik... Niet het doorverkopen, maar wel het doorverkopen tegen onredelijke prijzen, zoals ze deze zomer met werchtertickets gedaan hebben.
Oud 05-02-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
is niet mogelijk
Als ik me niet vergis komen er weldegelijk kamervragen naar aanleiding van dit soort praktijken. Ik mag dan ook hopen dat ze meteen die criminele organisatie Mojo meenemen in dat verhaal.
Oud 05-02-2005, 17:29
Verwijderd
conclusie: ts is een aars, als jij nou normaal had gekocht hadden anderen kunnen gaan
Oud 05-02-2005, 18:38
MC Bobie
MC Bobie is offline
5 euro per kaartje + een drankje.. ?
Oud 05-02-2005, 18:46
BCR
BCR is offline
Muhaha, rotplaatsen zijn dat

Ik heb betere
En ben t verder eens met Paranoid Android.
Oud 06-02-2005, 02:20
Verwijderd
Je bent gewoon een klootzak die misbruikt van het systeem Ik ben voor een slotje en dat het dan naar de hoogste bieder gaat. (dat is nu 12,50 euro )

En er moet een regel komen op scholieren.com dat kaartjes voor maximaal kostprijs+servicekosten mogen worden verkocht.
Oud 06-02-2005, 02:24
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Alex schreef op 06-02-2005 @ 03:20 :
Je bent gewoon een klootzak die misbruikt van het systeem Ik ben voor een slotje en dat het dan naar de hoogste bieder gaat. (dat is nu 12,50 euro )

En er moet een regel komen op scholieren.com dat kaartjes voor maximaal kostprijs+servicekosten mogen worden verkocht.
hij wil gewoon wat geld verdienen
en de idiote die naar U2 willen hebben dat verdient
Oud 06-02-2005, 09:37
sjefke
sjefke is offline
Wil geen cent kwijt aan die muziek die is van mijn moeders tijd
Oud 06-02-2005, 09:58
Verwijderd
Ga zelf maar lekker van U2 genieten.
Oud 06-02-2005, 11:57
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
is niet mogelijk
Weldegelijk.

Ik citeer van de achterkant van een concertkaartje: Dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisatie. Het is derhavel verboden dit toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.
Oud 06-02-2005, 12:04
Verwijderd
Mensen die kaarten voor onredelijke prijzen doorverkopen verdienen een exotische ziekte met een lange lijdensweg.

Mojo trouwens ook.
Oud 06-02-2005, 12:12
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 06-02-2005 @ 13:04 :
Mensen die kaarten voor onredelijke prijzen doorverkopen verdienen een exotische ziekte met een lange lijdensweg.

Mojo trouwens ook.
Oud 06-02-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 06-02-2005 @ 13:04 :

Mojo trouwens ook.
Oud 06-02-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 06-02-2005 @ 12:57 :
Weldegelijk.

Ik citeer van de achterkant van een concertkaartje: Dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisatie. Het is derhavel verboden dit toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.
ja klopt, staat er inderdaad op
maar ik heb gister een artikel gelezen in het Eindhovens Dagblad over de u2 kaarten en het doorverkopen
daar stond iets in wat neerkomt op "het is immers niet verboden mensen veel geld te laten betalen voor de toegangskaarten"

daarbij, stel dat het niet zou mogen, heeft aangifte doen weinig zin: mojo zal er weinig tegen doen, kost teveel tijd en geld en is de moeite niet waard aangezien iedereen max. 6 kaarten kan kopen en dus weer doorverkopen..

het beste wat zou werken is gewoon heel die zwarte markt boycotten..
Oud 07-02-2005, 14:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Boeie, koop jij die kaartjes van iemand anders op de dag dat de verkoop starte toch niet. Vraag schept aanbod. De enige oplossing is hogere kaartprijzen, want blijkbaar zijn mensen bereid om meer te betalen. Maar dat zullen jullie ook niet zien zitten? Mond houden dan.
Oud 07-02-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-02-2005 @ 15:29 :
Boeie, koop jij die kaartjes van iemand anders op de dag dat de verkoop starte toch niet. Vraag schept aanbod. De enige oplossing is hogere kaartprijzen, want blijkbaar zijn mensen bereid om meer te betalen. Maar dat zullen jullie ook niet zien zitten? Mond houden dan.
Nee hoor. Hoe kòm je daar in Godsvredesnaam bij? Waarom niet de kaartjes bij aanschaf vastknopen aan een sofinummer en bij entree legitimatie tonen samen met het kaartje? Dat is al een effectieve manier om het tegen te gaan zonder de prijs omhoog te schoppen. Tsja, lullig voor je als je ziek bent of er iets tussenkomt, maar het huidige alternatief vind ik een stuk beroerder.
Oud 07-02-2005, 15:01
Verwijderd
Beetje bijzonder drastisch, maar mensen die absurde prijzen vragen gewoon keihard aanpakken. Advertenties op marktplaats die een x aantal procent meer vragen dan de normale prijs weren etc etc.
Oud 07-02-2005, 15:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-02-2005 @ 15:51 :
Nee hoor. Hoe kòm je daar in Godsvredesnaam bij? Waarom niet de kaartjes bij aanschaf vastknopen aan een sofinummer en bij entree legitimatie tonen samen met het kaartje? Dat is al een effectieve manier om het tegen te gaan zonder de prijs omhoog te schoppen. Tsja, lullig voor je als je ziek bent of er iets tussenkomt, maar het huidige alternatief vind ik een stuk beroerder.
ja joh, zo'n systeem moet natuurlijk niet terugverdient worden.
Oud 07-02-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-02-2005 @ 16:08 :
ja joh, zo'n systeem moet natuurlijk niet terugverdient worden.
Maar dààrvoor moet je bij Mojo zijn. Je betaalt nu namelijk ook al 4 euro servicekosten bij ìeder kaartje dat je koopt. Als overheid zijnde, zou ik, als ik dat zou kunnen, Mojo daar dan ook op aanpakken. Voor de volledigheid.
Oud 07-02-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 07-02-2005 @ 16:01 :
Beetje bijzonder drastisch, maar mensen die absurde prijzen vragen gewoon keihard aanpakken. Advertenties op marktplaats die een x aantal procent meer vragen dan de normale prijs weren etc etc.
Hoe wil je dat dan aan gaan pakken? Kijk; zeggen van "aanpakken" is leuk, maar iets meer informatie helpt de discussie behoorlijk.
Oud 07-02-2005, 15:44
Verwijderd
Heb je je punt. nouja, gewoon gerechtelijk vervolgen als iemand zo'n add plaatst. Het simpelweg illegaal maken om iets zo te kopen.

Maargoed, in de praktijk is dat waarschijnlijk wat lastiger allemaal.
Oud 07-02-2005, 17:38
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-02-2005 @ 15:51 :
Vind ik een prima alternatief. De kaarten op naam zetten kan ook, moet toch legitimatie bij hebben.

Voor dat probleem bij ziekte of als je gewoon niet kan: dan moet het zo zijn dat je ze aan Mojo terug kunt verkopen als er vraag naar is. Je hebt dan alleen servicekosten betaald en Mojo verkoopt ze voor de normale prijs door. Heel simpel.
Oud 08-02-2005, 09:52
ganralph
ganralph is offline
handelaren kopen meestal geen kaartjes, ze RESERVEREN ze. deze reservering vervalt simpelweg na 3 weken, dus lopen ze geen enkel financieel risico als ze de zooi niet kwijt raken. over 3 weken zijn er dus ook weer een aantal U2 kaartjes beschikbaar bij het postkantoor.

deze werkwijze van (sommige) handelaren heeft nog n voordeel:
kheb n aantal jaren geleden 2 kaartjes van zo'n handelaar gekocht eerst via internet, daarna via telefoon. (en nee het was echt geen zielig kind dat net voor het concert ernstig ziek werd, het was n geoefende)

afijn, wat deed die nou: hij stuurde mij zijn reserveringsbevestiging zodat ik zelf op t postkantoor mn kaartjes kon halen. ik kreeg er ook zijn bankrekeningnummer bij zodat ik per kaartje 10 euro over kon maken (zijn winst dus)
dit ging vergezeld met het dreigement dat hij de twee plaatsen naast mij had (dus als ik niet betaalde...)
nooit iemand gezien die zn geld kwam eisen...

moraal van het verhaal: ik heb netjes op het postkantoor 2 kaartjes gekocht, samen met mn vriendin n leuke avond gehad op n uitverkocht concert en de zwarthandelaar heeft nix aan me verdiend (en dus hou ik het systeem mi ook niet in stand)
Oud 08-02-2005, 11:07
geen punt.
geen punt. is offline
Ja zulke gevallen heb je ook, erg slim, maar de lui die ze hebben gekocht en ze op marktplaats doorverkopen zijn andere gevallen.
Oud 08-02-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 07-02-2005 @ 18:38 :
Vind ik een prima alternatief. De kaarten op naam zetten kan ook, moet toch legitimatie bij hebben.

Voor dat probleem bij ziekte of als je gewoon niet kan: dan moet het zo zijn dat je ze aan Mojo terug kunt verkopen als er vraag naar is. Je hebt dan alleen servicekosten betaald en Mojo verkoopt ze voor de normale prijs door. Heel simpel.

Prima aanvulling; bij ziekte kaartjes terug naar Mojo!
Oud 08-02-2005, 15:02
ems
ems is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 08-02-2005 @ 12:51 :

Prima aanvulling; bij ziekte kaartjes terug naar Mojo!
dat kan wel dan moet je een annuleringsverzekering afsluiten
Oud 08-02-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ems schreef op 08-02-2005 @ 16:02 :
dat kan wel dan moet je een annuleringsverzekering afsluiten
Nee hoor. Dat is een behoorlijke invulling voor "servicekosten"; die je nu ook al betaalt. Gewoon die 4 euri betalen voor alle overhead. De rest betaalt Mojo dan netjes terug.
Oud 08-02-2005, 15:33
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Stond er niet achterop het kaartje dat je ze niet mocht doorverkopen aan derden?

IIG koop ik alleen maar kaartjes van iemand anders voor wat ze gekost hebben.
Oud 08-02-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 08-02-2005 @ 10:52 :
handelaren kopen meestal geen kaartjes, ze RESERVEREN ze. deze reservering vervalt simpelweg na 3 weken, dus lopen ze geen enkel financieel risico als ze de zooi niet kwijt raken. over 3 weken zijn er dus ook weer een aantal U2 kaartjes beschikbaar bij het postkantoor.

deze werkwijze van (sommige) handelaren heeft nog n voordeel:
kheb n aantal jaren geleden 2 kaartjes van zo'n handelaar gekocht eerst via internet, daarna via telefoon. (en nee het was echt geen zielig kind dat net voor het concert ernstig ziek werd, het was n geoefende)

afijn, wat deed die nou: hij stuurde mij zijn reserveringsbevestiging zodat ik zelf op t postkantoor mn kaartjes kon halen. ik kreeg er ook zijn bankrekeningnummer bij zodat ik per kaartje 10 euro over kon maken (zijn winst dus)
dit ging vergezeld met het dreigement dat hij de twee plaatsen naast mij had (dus als ik niet betaalde...)
nooit iemand gezien die zn geld kwam eisen...

moraal van het verhaal: ik heb netjes op het postkantoor 2 kaartjes gekocht, samen met mn vriendin n leuke avond gehad op n uitverkocht concert en de zwarthandelaar heeft nix aan me verdiend (en dus hou ik het systeem mi ook niet in stand)
Jammer alleen dat je tegenwoordig niet meer kan reserveren.
Oud 08-02-2005, 18:28
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik vind het kansloos dat je kaartjes hebt gekocht, om ze daardoor weer verder te verkopen. Een vriend van mij heeft heel de nacht bij het postkantoor gezeten, en met hem nog een heleboel anderen...

Regels voor berichten