Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 10:42
Nebel
Nebel is offline
Hoi,
Ik heb sinds een tijdje dat als ik langer dan een uur lig (dus vooral 's nachts) dat ik ontzettende pijn in mn onderrug en rechterbeen krijg. Eerst ging het weg als ik anders ging liggen, of ging lopen ofzo.. maar nu blijft de pijn in mn lies en mn been aanwezig. Ook kraakt ervan alles als ik opsta. Ik heb er ook veel last van met sporten en ik heb zoiezo vaak pijn in mn onderrug.. Ik weet niet echt of hetnou spieren zijn of gewrichten.. Iemand ideen/tips?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-02-2005 @ 11:42 :
Iemand ideen/tips?
Voor de zekerheid even langs de dokter gaan?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 13:11
Nolita
Nolita is offline
Doe je aan sporten heb je misschien een rare beweging gemaakt? Wanneer is het begonnen? Heb je het constant of is het ook even weg? Zijn het steken of is het een zeurende pijn? Komt dat knakken van je been of ook bij andere lichaamsdelen? En anders naar de dokter gaan, maar daar ben ik ook nooit zo'n fan van. Als je sport kun je het misschien vragen aan je trainer?
Oud 06-02-2005, 14:20
boer
boer is offline
Waarschijnlijk staat je onderug een soort vast. Een fysiotherapeut kan het met massage losser maken, en heeft er oefeningen voor.
Oud 06-02-2005, 14:44
dark_poetry
dark_poetry is offline
Goed dat je er een topic over opent.
Mijn beide knieen zijn helemaal verrot en mijn rug en handen ook.
als ik een tijdje niet alles even knak dan doet het te veel pijn om te lopen.me vingers kan ik ook een kwart slag naar achteren vouwen nu heb ik ook erg veel last van dit en zou ik ook wel graag wat dingen willen weten die kunnen helpen.
Oud 06-02-2005, 15:17
miekmuis
miekmuis is offline
Ik kreeg ruim een jaar geleden last van mijn rug waardoor ik niet meer helemaal tot op de grond kon bukken, een week later zakte de pijn naar mijn rechter been. De pijn werd steeds erger en uiteindelijk kon ik amper nog overeind komen als ik zat en zitten als ik rechtop stond. Ik ben toen een maand lang steeds bij de huisarts weggestuurd met elke keer een zwaardere pijnstiller, maar toen zelfs een soort van morfine niet hielp ben ik maar naar de fysio gegaan. Die constateerde een verwrongen bekken. De oorzaak daarvan was een verkeerde houding die ik waarschijnlijk al 5 of 10 jaar had. Nu, ruim een jaar later heb ik er nogsteeds heel veel last van.

Nou klinkt jouw beschrijving wel anders dan de mijne dus ik neem aan dat het niet hetzelfde is als wat ik heb, maar misschien dat er zoals al eerder genoemd werd wel gewoon ergens even iets vast. Hoe dan ook even naar de huisarts en bij twijfel gewoon een doorverwijzing naar de fysio vragen.
Oud 06-02-2005, 15:49
boer
boer is offline
Ik heb wel oefeningen, want ik heb hetzelfde gehad. ik vind het wel lastig om zo uit te leggen, maar als je meer vragen heb moet je het maar melden.

Zet je voet op een tafel, en met je andere voet gewoon op de grond(ong. een meter van de tafel). Probeer nu je lichaam zoveel mogelijk naar de tafel toe te bewegen, maar je moet je voeten op dezelfde plek houden en je rug ook recht houden. Als het pijn gaat doen, hou je het op dat punt even (ong 6 sec) vast. Herhaal dit met beide benen enkele keren

Ga op je buik op de grond liggen. zet je handen naast je of een beetje schuin voor je. Duw je bovenlichaam omhoog, maar blijf met je onderlichaam op de grond. herhaal dit ook een paar keer.

Regels voor berichten