Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van tattoo's?
Ik vind ze vaak heel mooi! 37 41.11%
Ik vind het verschrikkelijk en snap niet dat mensen zich dat aandoen.... 13 14.44%
Ik hoef er zelf geen maar vind het bij anderen vaak best mooi.. 21 23.33%
Pff.....niet interessant..... 19 21.11%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 14:16
Giny
Giny is offline
Heej mensjes, ik heb een vraag: ik zou graag wat verschillende meningen over tatoeeren willen hebben. Ik ben namelijk bezig aan een soort werkstuk over tatoeages en ik heb verschillende opvattingen nodig...

Dus: wat vind jij van tatoeeren? Ben je er vóór (je ziet het als een soort versiering) of ben je ertégen (je ziet het als verminking). Ertussen in mag ook =D

Dankuwel =P
Oud 07-02-2005, 14:22
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind ze soms mooi, lang niet altijd. Ik wil er zelf geen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:25
Verwijderd
Ik vind ze bijna nooit mooi en ik wil er zelf geen. (Die optie staat er niet bij ).

Vroeger wilde ik een tattoo met de initialen van Johnny Depp. Toen ik 13 was ging ik met een vriendin allerlei tattooshops af om te kijken. Gelukkig heb ik het uiteindelijk niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:25
Miracle
Miracle is offline
Er zitten soms mooie bij, maar niet vaak.
Oud 07-02-2005, 14:27
Giny
Giny is offline
Sja...Johnny Depp....dan noem je ook wat he =P *zwijmm*
Oud 07-02-2005, 14:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vond ze soms mooi (meestal niet), maar zelf hoef ik er echt geen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:36
Verwijderd
Hey meis! Ik hoef er zelf geen, maar je weet dat ik die van jou wel mooi vind.

Ik vind het iig geen verminking, hoewel t er met de jaren niet mooier op wordt natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-02-2005 @ 15:25 :
Ik vind ze bijna nooit mooi en ik wil er zelf geen. (Die optie staat er niet bij ).
Precies.
Beetje jammer ook dat die dingen in principe voor de rest van je leven zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:32
Verwijderd
Ik vind ze vrijwel zonder uitzondering lelijk en ordinair.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:35
Qamra
Qamra is offline
Er zitten, welliswaar zelden, geweldig mooie dingen tussen.

Zou er zelf ook een willen.
Oud 07-02-2005, 16:33
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hoe duur is een tattoe nu eigenlijk???
Oud 07-02-2005, 16:40
Verwijderd
Ik vind ze zelden mooi, ik wil er zelf wel een, tegenstrijdig I know.
Ik vind het gewoon lelijk om te zien, zo'n mooi meisje in een schitterende jeuk en dan zo'n vreselijk prikkeldraad-achtige tatoo over d'r arm no thanks.
Ik wil er een in m'n lies, (of dat gebied ergens) een plek die ik alleen zien kan (en uiteraard m'n vriend) voor mezelf, ik beschouw het niet als verminking, eerder als versiering... alleen niet op armen/benen/nek/hoofd etc...

Mijn post is erg tegenstrijdig, maar snap je wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:06
Erbenda
Erbenda is offline
Ik vind tatoo's maar heel zelden mooi, ik wil er zelf dan ook absoluut geen.
Oud 07-02-2005, 18:07
phensicske
phensicske is offline
Ik vind het mooi als het niet té veel opvalt. Zo bv. één in je lies of op je enkel. Daar zou ik misschien ook wel eentje plaatsen.

Zolang het je kan bedekken vind ik het acceptabel. Dus zoals al gezegd niet op het hoofd/hals/handen/...
Je moet het jezelf gewoon niet moeilijk maken en het bedekken wanneer het niet aanvaard wordt, bv. in je werkomgeving. Maar ik denk dan ook nogal hetzelfde over piercings. Maar daar werd nu niet om gevraagd.

Persoonlijk heb ik er dus niets op tegen, als je het maar bewust hebt laten plaatsen en als het geen nazi-teken is of zo.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:11
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik vind ze allemaal lelijk

Bovendien heb je er meer gezeik mee dan dat het "leuk" is. Bijvoorbeeld bij het vinden van een baantje. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je een tattoo hebt.

Ik zou er zelf nooit voor kiezen, omdat het wel de rest van je leven op je lichaam staat, en dingen gaan nogal snel vervelen bij mij.

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:20
Anaïs
Anaïs is offline
Ik vind ze soms wel mooi, op voorwaarde dat ze subtiel zijn. Geen grote zwarte figuren op je rug of zo, jakkes. Maar iets kleins, kan wel mooi zijn.

Nadeel is natuurlijk dat ze defintief zijn... (of dat het veel geld kost om ze te laten weghalen)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:54
JJ13
JJ13 is offline
ik heb zelf een kleine. ik vind tattoos mooi, maar t ligt maar net aan het ontwerp: portretten, logo's van bv een voetbalclub en namen vind ik niks. ik vind t wel mooi als t een kunstwerk is.
Oud 07-02-2005, 19:14
Konijn
Konijn is offline
Ik hoef er zelf geen maar vind het bij anderen soms best mooi..

Ik vind het vaak bij mensen die ik tegenkom bij concerten enzo mooi staan, omdat het gewoon bij ze past. Verder vind ik een subtiele tattoo (zowel qua vorm als qua plaats) vaak mooi.
Maar er zijn ook erg veel grote lelijke tattoos.
Ik zou er zelf geen willen, omdat het toch definitief is.. en ik vind ze niet mooi bij rimpelige vrouwtjes en mannetjes van 70. (Mocht ik dus zo oud worden )
Oud 07-02-2005, 19:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben er tegen, vind het over het algemeen niet mooi. zonde als je het voor je hele leven doet, dan moet je iig wel goed overtuigd zijn alvorens die stap te zetten. ach, verder hangt het natuurlijk ook af van wat voortattoo. sommige kunnen zo extreem lelijk zijn, anderen zijn mooi of stoer.
ik zou het zelf niet doen, maar ik heb er geen bezwaar tegen als anderen het doen. je praat jezelf soms alleen een status aan, en daar kies je dan ook zelf voor.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:07
-(L)-
Bij anderen vind ik 't wel mooi, zolang 't niet te ver gaat. Niet 't hele lichaam onder ofzo. Bij jongens vind ik op een schouderblad wel mooi, en bij meisjes op de onderrug (lekker standaard ). Zelf heb k er gene, en die zal er ook niet komen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 06:57
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik vind het meestal ook heel erg mooi.. Bijv. zo'n mooie tribal op je onderrug ofzo.. Maar als het van die groten zijn, over je hele lichaam, vink t wat minder.. Maar over t algemeen vink het heel erg mooi, meer als sieraden zeg maar..
Oud 08-02-2005, 14:58
Firefly182
Firefly182 is offline
ik vind ze wel mooi Niet altijd, omdat er ook echt achtelijke tatoeages tussen zitten. Dan hebben die retards van een mensen waarschijnlijk niet zo nagedacht toen ze dat ding lieten zetten.

Zelf heb ik er ook eentje. Al richting de 2,5 jaar ongeveer. Ik heb er echt heel goed over nagedacht. Eerst een henna laten zetten op die plek met ongeveer hetzelfde tekentje. En daarna er over gehad met m'n ouders. Die waren al op de hoogte dat ik er over dacht.

Mijn moeder vond het niet zo geslaagd, die wilde dat ik wachtte tot m'n 18e, maar mijn vader vond het een mooie tatoeage dus van hem mocht 't \o/
Oud 08-02-2005, 15:02
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 07-02-2005 @ 19:11 :
Bovendien heb je er meer gezeik mee dan dat het "leuk" is. Bijvoorbeeld bij het vinden van een baantje. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je een tattoo hebt.
welnee, als je een tatoeage op een acceptabele (bedekbare plek) hebt zitten dan is alles best idd. En dat geldt ook voor hetgene wat de tatoeage uitbeeldt. Heb je een SS-teken dan is het te begrijpen dat je niet aan de bak komt. Maar een gewone tatoeage die niets schokkends bevat is heus wel toegestaan.

Persoonlijk denk ik dat het leuke heus wel opweegt tegen de negatieve (en niet helemaal terechte) kant die jij beschrijft.
Oud 08-02-2005, 15:03
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 07-02-2005 @ 17:33 :
hoe duur is een tattoe nu eigenlijk???
dat hangt af van de grootte, de tatoeëerder, het kleurgebruik etc.
Oud 08-02-2005, 18:42
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
tattoeages kunnen heel mooi zijn, maar ook heel lelijk.

zelf wil ik misschien wel een tattoeage, maar daar wacht ik nog een aantal jaartjes mee totdat ik t echt zeker weet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:56
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik vind een kleine tattoo bij een meisje op de enkel ofzo wel leuk, maar zulke grote vind ik erg lelijk.
Oud 08-02-2005, 19:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind het erg fantasieloos om gewoon een afbeelding uit een boek ofzo te kiezen, als het een mooi eigen ontwerp is vind ik het wel oke. Misschien doe ik het ooit zelf nog eens maar ik denk het niet, ik ben iig niet principieel tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:06
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-02-2005 @ 20:09 :
Ik vind het erg fantasieloos om gewoon een afbeelding uit een boek ofzo te kiezen, als het een mooi eigen ontwerp is vind ik het wel oke. Misschien doe ik het ooit zelf nog eens maar ik denk het niet, ik ben iig niet principieel tegen.
ach tja Ik had m'n henna uit een boek uit Turkije. En die heeft m'n tatoeëerder toen helemaal aangepast. Wat scherpere randen enzo, dat soort dingen.

Maar sowieso raadt die man het idd ook af om iets uit een boek te kiezen. Je bent wat minder origineel. Maar ik denk dat meerdere mensen daar zo over denken, dus uiteindelijk zal het wel meevallen.

Tot nu toe heb ik nog niet veel dezelfde tatoeages gezien
Oud 09-02-2005, 18:50
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik vind ze soms best mooi, maar idd lang niet altijd!
zelf heb ik er ook eentje..
een kleintje maar hoor (3x3 cm) op mn schouderblad.. mn sterrebeeld
deze vond ik al 2jr leuk, en nu zittie er al anderhalf jaar op..
ik wil er nog wel meer, maar dat vind mn mamma niet goed haha
Oud 09-02-2005, 19:12
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 09-02-2005 @ 19:50 :
ik vind ze soms best mooi, maar idd lang niet altijd!
zelf heb ik er ook eentje..
een kleintje maar hoor (3x3 cm) op mn schouderblad.. mn sterrebeeld
deze vond ik al 2jr leuk, en nu zittie er al anderhalf jaar op..
ik wil er nog wel meer, maar dat vind mn mamma niet goed haha
hehe, aangezien je 17 bent heb je nog alle tijd van de wereld
Oud 10-02-2005, 01:09
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ligt aan de tattoo, je hebt er hele mooie tussen zitten maar ook weer heel lelijk.

Heb er ook op me rechter schouderblad. me vaders naam en de sterfdatum. En als me moeder overlijdt doe ik hetzelfde maar dan op de linker.
Oud 10-02-2005, 10:17
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 09-02-2005 @ 20:12 :
hehe, aangezien je 17 bent heb je nog alle tijd van de wereld
ja idd dat is zo..
wil nog een wat grotere op mn onderrug, eentje op mn heup (zelf getekend) en misschien op mn enkel..
maar daar w8 ik ook nog wel ff mee tot mn 18e ofzo..
Oud 10-02-2005, 10:18
Verwijderd
Ik vind tatoeages nooit mooi, maar ook niet altijd lelijk; soms kan het er nog wel mee door. Ik vind 't vooral dom, want het kan er niet meer zomaar af neem dan elke maand een nieuwe henna-tattoo ofzo...

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:39
PV
PV is offline
Over het algemeen lelijk/verschrikkelijk. Een piercing is doorgaans ook lelijk, maar die kan je nog simpel verwijderen.. bij een tatoeage wordt dat lastiger, en nu ik afgelopen week bij Radar heb gezien hoe dat mis kan gaan (3e graads verbranding) ben ik alleen nog maar meer tegen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:47
Suey
Suey is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-02-2005 @ 16:35 :
Er zitten, welliswaar zelden, geweldig mooie dingen tussen.

Zou er zelf ook een willen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:53
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
PV schreef op 10-02-2005 @ 11:39 :
Over het algemeen lelijk/verschrikkelijk. Een piercing is doorgaans ook lelijk, maar die kan je nog simpel verwijderen.. bij een tatoeage wordt dat lastiger, en nu ik afgelopen week bij Radar heb gezien hoe dat mis kan gaan (3e graads verbranding) ben ik alleen nog maar meer tegen.
bij Radar ging het om het weghalen van een tatoeage. En dat hadden ze gedaan bij een niet zo erkende praktijk die dat weglasert. Dat was gewoon dikke pech voor die mensen.
Oud 10-02-2005, 10:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 10-02-2005 @ 11:53 :
bij Radar ging het om het weghalen van een tatoeage.
Daar had PV het ook over hoor .
Oud 13-02-2005, 14:49
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-02-2005 @ 11:55 :
Daar had PV het ook over hoor .
ah idd Ik lees haar post nu weer even terug en je hebt gelijk

Maar goed, weghalen is een heel ander proces dan laten zetten, waar dit topic over gaat
Oud 13-02-2005, 15:00
marijzja
marijzja is offline
ze kunnen heel mooi zijn, al vind ik het bij bepaalde mensen ordinair staan...
ik wil een heeel kleintje op mn voet, een herinnering aan iemand.
Ik weet dat ik daar geen spijt van krijg, want ik wil juist dat het voor altijd blijft

het stomste: jonge mensen die een naam van hun geliefde laten zetten
Al is het ook weer 'mooi' om te zien als je lichaam vol staat met allemaal dingen die een herinnering zijn, van wat of wie je allemaal hebt meegemaakt in je leven...dan is je lichaam een open boek
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:04
Balance
Balance is offline
Ik vind ze meestal niet mooi, maar kan wel begrijpen dat anderen ze wel mooi vinden.

Mijn optie staat er niet bij, dus ik heb niet gestemd.
Oud 13-02-2005, 16:35
Auntie M
Auntie M is offline
Toevallig net een discussie over gehad met een collega.
Hij heeft er 2. Hij zei zelf dat hij de tekeningen heel zorgvuldig had uitgekozen (moesten bij zijn karakter passen) maar ook (uit etisch oogpunt) de plek waar ze zitten.

Ik vind een tattoo soms mooi. Toen de tribaltattoos nog niet zo heel erg hip waren vond ik dat wel aardig, toen iedereen er opeens 1 had vond ik ze al weer minder.
Ikzelf hoef er geen een.
Oud 18-03-2005, 11:37
Built to last
Built to last is offline
Het valt me op dat tegenwoordig steeds jongere mensen (lees jaar of 20) hun gehele armen al vol hebben zitten, en niet alleen op mtv hier op het forum zweven er ook enkele rond.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:22
Verwijderd
Ik hoef er zelf geen maar vind het bij anderen vaak best mooi..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:35
VanillaCream
VanillaCream is offline
Ik vind ze mooi (heb er zelf ook een) zolang het bij 1 blijft en niet een heel lichaam vol

Regels voor berichten