![]() |
||
Citaat:
Je komt met een belachelijk 'gedachten-experiment' dat kant noch wal raakt. Met een analogie over twee door de wetenschap ontwikkelde lenzen dat je door een andere lens kijkt een ander beeld ziet. Richt je fotocamera met beide lenzen op een object. Zijn de objecten veranderd?
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat je heel goed snapt wat ik bedoel maargoed ik zal het proberen uit te leggen. de objecten zijn uiteraard niet veranderd maar met de ene lens zie je een ander beeld dan met de andere.. maar daarom is het ene beeld nog niet beter dan het andere dat ligt eraan wat je bedoeling is ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Hoe kom je erbij dat wat jij beweert zo is? Citaat:
|
[QUOTE]nare man schreef op 05-02-2005 @ 14:49 :
[B]Dit is pure bullshit. Als jij iets stelt moet je het bewijzen. Aangezien de overgrote meerderheid van de mensen geesten niet ziet of voelt, en er dus voor de overgrote meerderheid van mensen geen enkele reden is om aan te nemen dat ze bestaan, is het aan de mensen die menen dat ze wél bestaan om dat duidelijk te maken aan die anderen. Wel eens van bewijslast gehoord? Of moet ik soms bewijzen dat groene konijntjes op Jupiter niet bestaan, als jij beweert dat ze wel bestaan? [/QUOTE Waarom heb je datgene tussen haakjes weggehaald? er stond nl: Geesten bestaan. Ik geloof dat er in deze wereld meer is dan cellen. Dat geloof ik omdat: De mens heeft gevoelens, verliefd, boos, verdrietig. Gevoelens bestaan niet uit cellen. Ze kunnen dus niet geëvalueerd zijn. Ze moeten dus door toedoen van geesten en dergelijke gemaakt zijn. Ook zie ik soms mensen contact hebben met geesten, of eigenlijk één geest. Maar aan mijn ervaringen zul je weinig hebben in je beschouwing. Geesten bestaan niet. Ik kan eigenlijk geen argumenten verzinnen waarom geesten niet zouden bestaan. Als je aan rationalisten vraagt of ze een bewijs kunnen geven waarom geesten bestaan zeggen ze meestal: 'waarom zouden ze niet bestaan' Dat heb ik hierboven vertelt. Het is dus aan de rationalisten om te vertellen waarom ze niet zouden bestaan (en niet om te zeggen waarom andere mensen geloven dat ze wel bestaan en hoe dom ze dan wel niet zijn) het slaat dus helemaal nergens op wat je zegt. Probeer niet iemands woorden te verdraaien. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
En het leuke is, jij verzint een heel verhaal zonder enige waarnemingen. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Of is dit slechts een kinkje in de kabel van die etherische geest?
|||
Citaat:
En het is natuurlijk veel logischer om alles aan te nemen wat de eerste de beste zweefteef zegt dan aan te nemen een wetenschappelijk getoetste theorie. Citaat:
Kom op, televisie draait om publiekelijk vermaak ( eigenlijk pure commercialiteit, maar dat doet er even niet toe) en er worden dus veel sensatieprogramma's uitgezonden. Overigens vind ik het redelijk apart dat je een sensatieprogramma aannemelijker vindt dan de wetenschap. |
![]() |
||
Citaat:
ik kan ook extreme emoties wegnemen welliswaar op een andere manier maar het resultaat is het zelfde ![]() ik heb op die manier wel eens iemand geholpen die een paniekaanval had. en op dat moment helpt wat ik doe beter dan een medicijn dat ze door de bibbers waarschijnlijk nieteens naarbinnen had gekregen ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
ik kan iemand wel proberen te helpen en misschien wijzen hoe hij of zij zichzelf kan "genezen" nou paniek aanval lijkt me duidelijk .. angstig zonder oorzaak het gevoel dat je geen lucht krijgt huilerig enz eerst natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was ben met d'r een stukje weg gelopen bij de bekende "pottenkijkers" heb d'r onder een boom gezet en heb d'r verteld dat ze met mij mee moest ademen. en zich voor moest stellen hoe alle angst uit haar de grond in vloeide..oogjes dicht en verder alleen op mij letten was in een halve minuut over ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
het is maar net door welke "BRIL" je kijkt dat probeer ik je nu juist uit te leggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vikingen druiden heksen ect wisten al heel lang dat de aarde om de zon draaide ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ook weet ik dat je graag een discussie aangaat, zolang je de ander maar op hiaten kunt wijzen, mag ik je erop wijzen dat je zo uiteindelijk een heel topic vol krijgt maar dat niemand daar een stap verder mee komt? Je hoeft van niemand iets aan te nemen, maar loop niet dingen tot indentreure te herhalen want dat wordt gewoon saai. Het draait vooral om open staan voor mij. Niet dat je plots geesten kunt zien als je erin gelooft ofzo, maar je houding tov anderen en bepaalde dingen is al heel anders als je je daarvoor niet afsluit. Bij voorbaat roepen dat iets niet kan omdat het niet bewezen is, is nogal achterhaald. De wetenschap leert ook nog bij ^^. Om even verder te gaan op het onderwerp. Ik geloof dat ze bestaan, in zekere zin. Ik heb het gevoel dat je hier nog als entiteit aanwezig kunt zijn, maar ook dat je op een andere manier contact kunt maken, ook al is de 'geest' niet meer in deze dimensie/niveau/wereld/hoejehetwilnoemen. Bewijzen heb ik er natuurlijk niet voor, als dat zo was, stond de wereld op zijn kop. Argumenten. Mja, persoonlijk gevoel, ervaring, daar is niemand iets mee. Er is heel wat lectuur over geesten met heel interessante theorieën. MIsschien kun je daar iets mee. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 16:17. |
![]() |
||
Citaat:
Dat geloof ik niet.
|||
Citaat:
Citaat:
Door die medicijnen worden die gevoelens niet weggehaald maar soort verdoofd, ze kunnen niet naar buiten komen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Dat jij dat niet gelooft is een gebrek aan jouw kant en geen bewijs voor iets mystieks of een gebrek aan de wetenschap. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Geen idee, dat zal uit ervaring wel blijken neem ik aan.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Nee, wat dat kan niet. Sterker nog, je weet niet eens wat hormonen zijn, en toch ga jij uitspraken doen over hoe dingen werken. Heel raar. Jij wil niet graag dat je gevoelens niet meer zijn dan wat chemie. Helaas heeft jou wil niks met de waarheid te maken. |
![]() |
||
Citaat:
DAT zou ik niet te hard roepen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Ik heb geen zin om alles goed te quoten, ik had de reply net bijna af, en toen ging die opeens weg ofzo, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet dat gevoelens niets met chemie te maken hebben. Ik zou best willen dat dat zo was, want dan zou je mss een medicijn kunnen uitvinden waarvan je altijd gelukkig zou zijn.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
XTC zorgt er niet voor dat je gelukkig wordt. Dat staat vast. (waarnemingen ![]()
|
Er bestaan geen geesten omdat het nooit bewezen is. Ooit een geest voor de camera gezien? Meestal zijn het van die vage beelden. Geesten worden vaak gezien door mensen die van alles geloven. Ze horen dat iets vreemd en zeggen dan: ,,Dat is de geest!". Horen ze bv plots een pen vallen dan is het de geest. Ik vindt het gewoon flauwe kul dat is mijn mening.
||
Citaat:
Die reply komt wel een keer, ik houd hem van je tegoed. ![]() |
![]() |
|
De discussie tussen Hernuel Fan, haplo, legatus en Raven stopt hier
![]() Het topic gaat over het bestaan van geesten. Een discussie is leuk, maar dit gaat uiteindelijk nergens over (niet over het topic in ieder geval). Het is een beetje een wellus-nietus situatie. Open een nieuw topic of ga op onzin verder ![]()
||
Citaat:
![]() Je hebt wel gelijk, maar dit soort situatie's krijg je meestal als mensen lijnrecht tegenover elkaar staan in een discussie, vooral met discussie's op dergelijke terreinen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zie ook het beleidstopic. ![]()
||
Citaat:
dat iemand dan helemaal niet WIL begrijpen wat ik bedoel .. tja ... mgoed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
dit gaat wel over of geesten bestaan of niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Als je het mij vraagt zijn allerlei waarnemingen van angstgevoelens, plotselinge kou, trillingen, geestverschijningen etc. waarachtig. Waar komt het door? Persoonlijk ben ik nogal ervan overtuigd dat door de ontdekking van infrageluid vrijwel alle 'paranormale' dingen zijn opgehelderd.
Het handelt hier om geluidsgolven, die zulke lage frequenties hebben dat je oor het niet kan waarnemen, maar je lichaam wel (aangezien je al fysiek kunt reageren op 18 Hz, wat je onmogelijk horen kan). Deze geluidsgolven kunnen zogenaamde 'standing waves' worden, golven die als het ware in een kamer vast komen te zitten. Die veroorzaken vervolgens trillingen op niet alleen menselijke lichamen, maar ook metaal (hetgeen spookachtige tikken en ratels verklaart) en andere stoffen in de directe omgeving. Interessant detail is dat infrageluid onder andere kan worden veroorzaakt door sommige dieren, maar ook bijvoorbeeld niet-waarneembaar lichte aardschokken. Voor meer info zie Skeptic Dictionary over infrageluid.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Verder spreek je over "weten" en "effecten", dit impliceert dat geesten direct of indirect kunnen worden waar genomen. Het zou dan niet zo moeilijk moeten zijn om het bestaan van geesten aan te tonen, aangezien dit nog niet gebeurd is..... Citaat:
1. Er zijn genoeg andere dingen waaraan je kunt merken dat er wind is. 2. In tegenstelling tot bomen en blaadjes kunnen mensen bepaald gedrag vertonen en daar invloed op uitoefenen. Dit betekent dat het genoemde "effect" niet door een externe entiteit hoeft te worden veroorzaakt , maar eerder wordt veroorzaakt door de persoon zelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je wel kunt raden hoe ik over de laatste zin denk. ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |