Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 15:30
Verwijderd
Ik hoor van de meeste scholieren dat ze de weken voorafgaand aan het examen geen les meer hebben (wordt ook in het examenplanning topic genoemd). Dat is bij ons op school helemaal niet zo? Vorig jaar was er (dacht ik tenminste) op woensdag een economie examen, terwijl de leerlingen dinsdag nog naar school moesten? Zijn er hier landelijke regels over want het schijnt toch normaal te zijn dat je voorafgaand aan je examen geen (minder?) verplichte lessen hebt? Of kan school dat echt zelf regelen en worden wij gewoon 'genaaid' ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2005, 15:32
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat een school leerlingen een dag voor de examens nog gewoon volledig de lessen laat volgen. Wij hadden vanaf een week of twee voor de examens facultatieve lessen en de week dat de examens begonnen (misschien al wel eerder, maar dat weet ik niet meer) waren er geen lessen meer. Ik weet niet of er landelijke regels voor zijn. Ik weet niet of je het per sé moet zien als naaien (wel als je echt tot de dag voor je examen volledig les hebt, maar niet als je bv. voor je eerste examen een week vrij bent oid).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:48
TIEN
TIEN is offline
op mijn school heb ik over 4 weken fzo facultatief les en ong 2 weken voor ons examen geen plicht meer om te komen zodat je kan leren!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:31
Ieke
Ieke is offline
Wij hadden dat maar 3 dagen voor het examen. Volgens mij zijn er geen vaste regels voor.
Wat we wel merkte is dat ze je toch niet meer pakken als je niet komt opdagen, je zit zo dicht voor je eindexamen, docenten schreven het niet eens meer op in die laatste weken.
Oud 07-02-2005, 16:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-02-2005 @ 17:31 :
Wij hadden dat maar 3 dagen voor het examen. Volgens mij zijn er geen vaste regels voor.
Wat we wel merkte is dat ze je toch niet meer pakken als je niet komt opdagen, je zit zo dicht voor je eindexamen, docenten schreven het niet eens meer op in die laatste weken.
wij volgens mij ook zoiets
woensdag was er m&O en dan had je die maandag en dinsdag al min of meer vrij
sommige leraren stelden echter al iets eerder facultatieve lessen in
ik ben als echte die-hard echter de dag voor mijn eerste examen nog naar andere lessen gegaan
Oud 07-02-2005, 16:54
Miracle
Miracle is offline
Bij ons het nog niet bekent geloof ik.. Mijn school is nooit zo duidelijk en komt altijd vrij laat met dat soort info.
Oud 07-02-2005, 17:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden een week facultatief les, toen meivakantie (een week) toen facultatief les (op afspraak) tot de examens.
Oud 07-02-2005, 17:22
Erbenda
Erbenda is offline
Volgens mij heb ik vanaf de meivakantie tot aan de examens facultatief les.
Oud 07-02-2005, 17:29
Breg
Breg is offline
bij mij is het net zoiets als bij de vorige 2 in dit topic. Vanaf rond de meivakantie zijn de lessen niet meer verplicht.
Oud 07-02-2005, 17:32
Balance
Balance is offline
Ik had ook maar anderhalve week facultatief les, maar met de meivakantie erbij. leek het erg lang.
Besef je wel dat je sowieso vanaf maart (ongeveer) bijzonder weinig meer doet in de lessen. Het is één en al herhalen en oefenen. Die laatste weken dat je les hebt vergen dan ook geen tijd als in 'huiswerk moeten maken' en 'tijd verspillen'. Wat je thuis zou doen aan het oefenen en leren, doe je op school immers ook.

En leraren worden ontzettend laks. Er wordt nog maar weinig gecontroleerd en je mag makkelijk de lessen uit of even gaan zitten leren ofzo. Dat is mijn ervaring tenminste.
Oud 07-02-2005, 17:43
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 07-02-2005 @ 18:22 :
Volgens mij heb ik vanaf de meivakantie tot aan de examens facultatief les.
Inderdaad, dat had ik ook, en dat facultatief les stelde overigens niet veel voor, een enkele keer was er wel een handige les, latijn bijvoorbeeld, simpelweg omdat we daar de stof nog niet van af hadden, maar verder kwam er volgens mij niemand naar die facultatieve lessen.
Maar er zijn volgens mijn geen wettelijke regels voor
Oud 07-02-2005, 18:07
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wij hadden dat ook helemaal niet (of misschien 1 dag oid). Maar idd ook bij ons wat het zo dat er niet meer echt gecontroleerd wordt zo vlak voor het examen. Ze kunnen je toch niet meer schorsen, dus ze stonden het bij ons eigenlijk wel toe. Het was ook echt zo dat je de laatste weken in de lessen alleen nog maar zelfstandig moest werken, dat doe ik toch liever thuis. De laatste twee weken ben ik dan ook gewoon niet naar de meeste lessen gegaan, en ik heb er nooit wat over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:21
Verwijderd
Volgens mij mag een school dat zelf kiezen!!
Wij hadden geloof ik maar 1 of 2 weekjes facultatief les, terwijl andere scholen veel meer hadden.
ach ja ik heb het gehaald vorig jaar
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:15
Verwijderd
Wij hebben één week facultatief les, maar daarvoor al zijn ze van plan om de roosters flink te gaan aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:37
Global
Global is offline
facultatief of niet, gewoon niet gaan laatste 2 weken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:06
Liss
Liss is offline
Dat hebben wij niet, heel het jaar is facultatief geloof ik bij ons..:/ iedereen komt en gaat wanneer die wilt
Oud 08-02-2005, 18:07
Global
Global is offline
Citaat:
Liss schreef op 08-02-2005 @ 19:06 :
Dat hebben wij niet, heel het jaar is facultatief geloof ik bij ons..:/ iedereen komt en gaat wanneer die wilt
lekker is vavo he
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wij hadden dat ook niet. We hadden geloof ik 1 of 2 weken na de meivakantie facultatief. Tot aan de meivakantie moesten we gewoon naar school. De meeste leraren gaven je echter vaak wel vrij als je erom vroeg. En ik ben zo'n 3 weken vóór de meivakantie al niet meer geweest, alleen als ik bijv. een hertentamen had. En daar deden ze ook niet moeilijk over.

Ja kom nou zeg, ik had in mijn examenjaar echt een kut rooster. Dan ga ik toch niet al die weken druk naar school terwijl ik daar geen reet uitvoerde.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:22
hi
hi is offline
wij hadden 19 mei eerste examen en we hoefden dan ook niet meer na de meivakantie meer op school te komen dus we hadden 3 weken om te leren
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:35
Liss
Liss is offline
Citaat:
Global schreef op 08-02-2005 @ 19:07 :
lekker is vavo he
Ja.. soms wel fijn, priveles
Oud 12-02-2005, 23:50
Verwijderd
wij hadden 3 weken vrij voor de examens om te leren..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ach.. alsof het iemand uitmaakt of je naar je lessen komt of niet, zolang je maar slaagt
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 10:08
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
Liss schreef op 08-02-2005 @ 21:35 :
Ja.. soms wel fijn, priveles
Zeker als de gordijnen dicht gaan en de deur op slot zeker
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 11:16
Qamra
Qamra is offline
Volgens mij was maart de examen-voorbereidingsmaand, en daarna waren we vrij (facultatief? No way, hoewel je uitereaard wel een afspraak kon maken met de docent voor uitleg).

Tsja, we werken gewoon snel. 97% (1 zakker) van de havo slaagde, vwo ook zoiets. Dus het kon prima.
Oud 13-02-2005, 11:58
qghp
qghp is offline
Ik ben naar geen 1 facultatieve les geweest en na de examens bleek dat er geen 1 van de onderwerpen die in die lessen zijn behandeld in het examen terug zijn gekomen, afrader dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 19:32
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-02-2005 @ 18:32 :
Ik had ook maar anderhalve week facultatief les, maar met de meivakantie erbij. leek het erg lang.
Besef je wel dat je sowieso vanaf maart (ongeveer) bijzonder weinig meer doet in de lessen. Het is één en al herhalen en oefenen. Die laatste weken dat je les hebt vergen dan ook geen tijd als in 'huiswerk moeten maken' en 'tijd verspillen'. Wat je thuis zou doen aan het oefenen en leren, doe je op school immers ook.

En leraren worden ontzettend laks. Er wordt nog maar weinig gecontroleerd en je mag makkelijk de lessen uit of even gaan zitten leren ofzo. Dat is mijn ervaring tenminste.
idd, zit zelf nu in 6vwo, en na mn pw heb ik echt niets te doen meer

ik heb geloof ik 3 weken of zo facultatief les
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten