Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vroeger had ik ook een hekel aan al die zweverigheid, maar sinds ik zelf een kunstrichting doe, begin ik in te zien dat het niet allemaal zweverig is. Ik had bijvoorbeeld een workshop waarin ik iets moest doen rond abstracte begrippen. De werkwijze om tot een resultaat te komen, is totaal anders dan ik dacht. Vroeger had ik zo'n beeld van kunstenaars die zomaar wat op een doek klodderen en er dan een diepzinnige verklaring bij verzinnen. Door die workshop ben ik beginnen inzien dat er véél meer achterzit. Om tot een serieus bedoeld abstract werk te komen, moet je door een heel proces van onderzoek gaan, waarbij je vooral ervaringen moet opdoen. Ik had maar 6 weken om 1 werk te maken en dat was veel te weinig. Je kan geen goed abstract werk maken door gewoon maar wat op een papier te kladderen. Vandaar ook dat ik me nog steeds aan zweverigheid erger, maar dan het soort zweverigheid dat je bijvoorbeeld soms op dit forum aantreft: mensen die een "abstract werk" tonen en er dan 1 of andere diepzinnige verklaring bij geven, waar wel over nagedacht is... maar die helemaal niet overgebracht is op papier. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben het wel eens met wat je zegt over DADA. Het Interbellum was een zeer woelige periode en de DADA-beweging was een reactie tegen de maatschappij en de waanzin ervan. In dat opzicht is het concept dus wel begrijpelijk en geslaagd. Maar dat gold dan specifiek voor die tijdsgeest, nu is het achterhaald, zoals je zelf ook zegt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
yeah... nutteloos, I know
|
![]() |
|
|