Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 20:56
Gleipnur
Gleipnur is offline
Hey, heb sinds vandaag mijn eigenste kot gereserveerd! In september vlieg ik het huisje uit jaja, geheel vrijwillig hoor! Heb er al vree veel zin in, ga in Gent studeren aan de academie, zijn er hier nog kotgangers, vertel es wat van je ervaringen toen je er het eerste jaar introk, ben je niet vaak eenzaam? Want daar ben ik welleens bang voor...ben eigelijk nog maar 17 dus 't zal wel een vree grote verandering zijn!
Oud 12-07-2002, 20:59
Miess
Miess is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
Hey, heb sinds vandaag mijn eigenste kot gereserveerd! In september vlieg ik het huisje uit jaja, geheel vrijwillig hoor! Heb er al vree veel zin in, ga in Gent studeren aan de academie, zijn er hier nog kotgangers, vertel es wat van je ervaringen toen je er het eerste jaar introk, ben je niet vaak eenzaam? Want daar ben ik welleens bang voor...ben eigelijk nog maar 17 dus 't zal wel een vree grote verandering zijn!
Gefeliciteerd met je kamer(sorry, ik ben Nederlander). Ik was zelf bijna 18 toen ik op kamers in Eindhoven ging, in een studentenhuis. Ik kan je vertellen, het is heerlijk. Gent is een leuke stad, maar wat ga je er studeren als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:37
Gleipnur
Gleipnur is offline
ah! fotografie aan de academie, maar liefst 4 jaartjes! Wat doe jij?
Oud 12-07-2002, 23:13
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik heb gelukkig ook al een kamer in Leiden...2 straten van het centrum verwijderd!

Ga daar wonen met een klasgenootje van mij van het afgelopen schooljaar. Haar vader heeft dat huis voor d'r gekocht en daar kon ik dus wel bij inwonen.

Betaal 200 euro huur all-in.

Heb daarvoor dus een eigen woning dat ik het haar deel. 35 m2 kamer, dakterras, 2 parken in de buurt.

De vorige bewoonster laat staan. Een 6 persoonseethoektafel, een wasmachine van september 2000...zanussi, een houten vloer van kersenrood/bruin, t.v, gigantische boekenkast, een blokkenkast, oosterse tafel, bankstel etc.

Allemaal gratis en voor niets! En ook in prima tot zeer goede staat

Groetjes
Ben(die in augustus gaat verhuizen vanuit het Noorden naar de bewoonde wereld
Oud 12-07-2002, 23:24
L'Amour
L'Amour is offline
he das gezellig, ga ook op kot in gent vanaf september!!
ga diergeneeskunde doen aan de universiteit en heb er onwijs veel zin in!
waar zit jij ergens??

Groetjes,
L'Amour
Oud 13-07-2002, 16:53
Miess
Miess is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
ah! fotografie aan de academie, maar liefst 4 jaartjes! Wat doe jij?
Technische wiskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:54
Miess
Miess is offline
Citaat:
L'Amour schreef:
waar zit jij ergens??

Groetjes,
L'Amour
Zie in je info dat je vwo deed en dat je waarschijnlijk uit Nederland komt. Waarom ga je naar Gent om daar diergeneeskunde te doen? Weet je nu al dat je bent uitgeloot?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 13:01
Python
Python is offline
Kzit al een jaar op kamers en bevalt prima! Ben nu weer thuis (vakantie) is toch weer ff wat anders...! Succes
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 15:44
beuk
beuk is offline
bevalt me prima. op lifestyle staat hier ergens nog een topic over, met tips geloof ik ofzo, mocht je daar behoefte aan hebben.
Oud 14-07-2002, 15:58
L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Miess schreef:
Zie in je info dat je vwo deed en dat je waarschijnlijk uit Nederland komt. Waarom ga je naar Gent om daar diergeneeskunde te doen? Weet je nu al dat je bent uitgeloot?
ik heb bewust voor Gent gekozen, omdat zowel de stad als de universiteit mij heel erg bevalt. Het is echt super gezellig daar. Bovendien ben ik het ook niet eens met het beleid van Utrecht dat je al een richting moet kiezen in het 1e jaar. Je weet dan nog een eens waar je eigenlijk mee bezig bent. En ze zetten paarden bij kleine dieren... niet echt logisch.
Verder woon ik al vlak bij de Belgische grens, dus Utrecht is voor mij net zo ver als Gent, maar in Gent zijn er tenminste zat kamers te vinden....
Oud 14-07-2002, 16:11
Miess
Miess is offline
Citaat:
L'Amour schreef:

ik heb bewust voor Gent gekozen, omdat zowel de stad als de universiteit mij heel erg bevalt. Het is echt super gezellig daar. Bovendien ben ik het ook niet eens met het beleid van Utrecht dat je al een richting moet kiezen in het 1e jaar. Je weet dan nog een eens waar je eigenlijk mee bezig bent. En ze zetten paarden bij kleine dieren... niet echt logisch.
Verder woon ik al vlak bij de Belgische grens, dus Utrecht is voor mij net zo ver als Gent, maar in Gent zijn er tenminste zat kamers te vinden....
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, Gent is inderdaad een erg gezellige stad. Maar ik heb uit diverse hoeken begrepen dat het soms niet meevalt om als Nederlander in België te studeren. Ik ken iemand die ook diergeneeskunde in Gent studeert, de opleiding is daar veel theoretischer dan in Nederland. Je studeert er af met weinig praktijkervaring en je hebt ook te maken met een ander onderwijssysteem. Zo moest dat meisje wat ik ken voor een examen 400 bladzijden uit haar hoofd stampen. Op het examen kreeg ze daar vier vragen over, maar toch heeft ze 16 bladzijden volgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:20
Gleipnur
Gleipnur is offline
Citaat:
L'Amour schreef:
waar zit jij ergens??

Groetjes,
L'Amour
waaaauuww, aah diergeneeskunde, wou ik ook altijd al doen! Maar heb er waarschijnlijk niet genoeg basis voor...en dicipliene ik heb een kot (ok, kamer:-)) vlak in't centrum erg gemakkelijk, op de hoek van de Drapstraat en de Gruithuisenstraat (ofzo) en waar zit jij? of heb je er nog geen?
Oud 15-07-2002, 07:35
heumen
heumen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ik heb gelukkig ook al een kamer in Leiden...2 straten van het centrum verwijderd!

Groetjes
Hee, das relaxed. Wat ga je studeren? Is het toch Leiden of is het Delft? Welke straat is de plek vanwaar Ben volgend jaar regeert?
Oud 15-07-2002, 15:35
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
heumen schreef:

Hee, das relaxed. Wat ga je studeren? Is het toch Leiden of is het Delft? Welke straat is de plek vanwaar Ben volgend jaar regeert?

Het is complex ik weet het...ik ga eerst HBO technische natuurkunde doen, en dan wil ik natuurkunde studeren in leiden.

Ik ga misschien ook extra lessen volgen of iets dergelijks aan de Universiteit van leiden komend jaar al, om zo eventuele tekorten die ik kan oplopen het volgende jaar weg te werken.

Decimastraat...zegt het je wat?

Overigens heb ik besloten geen internet te nemen in Leiden...het leid me te veel af van de studie. Dus ik zal dan alleen via school op internet bereikbaar zijn!

Groetjes
Ben(die er enorm veel zin in heeft
Oud 16-07-2002, 09:12
heumen
heumen is offline
Decimastraat zegt me niets... Ik ken ook niet zoveel straten hier in Leiden. Je kan hier altijd langskomen om eens college te volgen. In ieder geval succes in Rijswijk.
Oud 16-07-2002, 16:40
Kitten
De Overpoort ~ place to be in Gent
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:34
L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
waaaauuww, aah diergeneeskunde, wou ik ook altijd al doen! Maar heb er waarschijnlijk niet genoeg basis voor...en dicipliene ik heb een kot (ok, kamer:-)) vlak in't centrum erg gemakkelijk, op de hoek van de Drapstraat en de Gruithuisenstraat (ofzo) en waar zit jij? of heb je er nog geen?
ik heb een kot in de Sint-Lievenspoortstraat, iets van het centrum, maar wel in een studentenwijk...
En ik ken al iemand die daar in de buurt op kot zit
Oud 18-07-2002, 09:00
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
hey, ne vriend van mij gaat ok in gent studeren aan de academie (als hij ondertusse nog ni van gedacht verandert is )
op kot is zalig maar de eerste week / twee weken kan best eenzaam zijn. hangt natuurlijk van uw kotgenoten af, me uw klas zult ge wel direkt overeen komen. maar gewoon op kot hypersociaal doen, dan komt da in orde
Oud 18-07-2002, 09:06
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef:

Zo moest dat meisje wat ik ken voor een examen 400 bladzijden uit haar hoofd stampen. Op het examen kreeg ze daar vier vragen over, maar toch heeft ze 16 bladzijden volgeschreven.
idd zowieso meer theorie in belgië. 400pag is normaal hoor en ze had nog geluk dat het 4 vragen waren, bij mij waren het er twee voor fysica. hoeveel pagina's je volschrijft hangt van de prof af, die geeft meestal een limiet op. zoveel mogelijk vertellen op zo weinig mogelijk pagina's is de boodschap, die professoren lezen ook liever minder, zeker als ze al een stuk of 500 examens moeten verbeteren

(ik begon vorig jaar ook al lichtjes te paniekeren toen ik hoorde dat 400pag normaal is, maar eig valt dat nog mee, als je het bijhoudt tijdens het jaar)
Oud 19-07-2002, 10:28
Gleipnur
Gleipnur is offline
Citaat:
damaetas schreef:

hey, ne vriend van mij gaat ok in gent studeren aan de academie (als hij ondertusse nog ni van gedacht verandert is )
op kot is zalig maar de eerste week / twee weken kan best eenzaam zijn. hangt natuurlijk van uw kotgenoten af, me uw klas zult ge wel direkt overeen komen. maar gewoon op kot hypersociaal doen, dan komt da in orde
hehe, wiehie, bespeur ik daar iets vlaams ja?
En wie is die vriend dan wel? Of hoe ziet hij eruit? misschien hebbik em al gezien met de ingangsexamens!

Gewoon hypersociaal doen dus...ok, dat wordt een mooie uitdaging voor mij! Maar daarom ga ik ook net op kot, wordt nog spannend:-)
Oud 21-07-2002, 14:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik woon een jaar op kamers in Sittard bevalt prima.
Oud 25-07-2002, 20:24
Lily
Lily is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Ga daar wonen met een klasgenootje van mij van het afgelopen schooljaar. Haar vader heeft dat huis voor d'r gekocht en daar kon ik dus wel bij inwonen.

Betaal 200 euro huur all-in.

Heb daarvoor dus een eigen woning dat ik het haar deel. 35 m2 kamer, dakterras, 2 parken in de buurt.

De vorige bewoonster laat staan. Een 6 persoonseethoektafel, een wasmachine van september 2000...zanussi, een houten vloer van kersenrood/bruin, t.v, gigantische boekenkast, een blokkenkast, oosterse tafel, bankstel etc.

Groetjes
Ohoooo stinkerd! Dat doe je goed. Ik heb net vandaag te horen gekregen dat ik een kamer heb aan de Pelikaanstraat, vlakbij het centrum en met uitzicht op de Oude Veste (een van de lieve grachtjes ). Duzzz me is ook happy!!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 14:24
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:

hehe, wiehie, bespeur ik daar iets vlaams ja?
En wie is die vriend dan wel? Of hoe ziet hij eruit? misschien hebbik em al gezien met de ingangsexamens!

Gewoon hypersociaal doen dus...ok, dat wordt een mooie uitdaging voor mij! Maar daarom ga ik ook net op kot, wordt nog spannend:-)
ja ikke vlaams

die enige echte bram lange slungel (+-2m?) met zwart kort haar (alhoewel, hij ging het laten groeien ) en spike-armband.
heeft vorig jaar in leuven informatica gedaan (jaja wat een verschil he)

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:51
BELLEKE
BELLEKE is offline
Heylaba, k heb net een jaartje kot in gent achter de rug en valt erg goed mee hoor...

waar zit je trouwens ergens?

x
Oud 09-08-2002, 15:58
Gleipnur
Gleipnur is offline
Citaat:
BELLEKE schreef:
Heylaba, k heb net een jaartje kot in gent achter de rug en valt erg goed mee hoor...

waar zit je trouwens ergens?

x
hey!:-)

Mijn kot bevind zich op de hoek van de Drapstraat en de Gruithuizenstraat (ofzoiets) vlak bij een of andere kaai niet ver van de korenmarkt helemaal in hartje Gent!
En gij?
Oud 09-08-2002, 18:11
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Hai!

Ik ga Psychologie in Gent studeren. Lijkt me idd ook wel spannend zo op kot Ik ben wel een belgje
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:52
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:

In Gent verveel je je nooit!!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
nee ik heb nog geen kamer als iemand een kamer voor me heeft of tijdelijke slaapplaats laat het dan even weten. Wel in amsterdam eo natuurlijk gezien ik naar de UvA ga. Ik ben netjes en spontaan en neem niet veel ruimte in.
Oud 17-08-2002, 12:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik zoek nog

Maar als ik dat komende week beetje actief ga doen gok ik dat het wel moet lukken
Oud 22-08-2002, 11:34
femme
femme is offline
ik ga op den duur op kamers in arnhem.. maar eerst nog ni.. is uurtje reizen dus valt wel te doen, wil eerst beetje school en stad leren kennen en dan zien we wel... lijkt me wel super!
Oud 24-08-2002, 22:41
battlestar
battlestar is offline
Hmm, ik ga dit jaar studeren in Nijmegen maar het eerste jaar zowiezo nog niet op kamers, voor mij is het 20 minuten met de trein reizen dus dat is nog wel te doen.
Ik ken veel mensen die in Nijmegen en Maastricht op kamers gaan/zitten. Der zijn echt groooote verschillen tussen de prijzen en m2's. Je moet gewoon een geluk en/of connecties hebben. Dat is me wel duidelijk geworden
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:17
aquafemme
aquafemme is offline
Ik woon op kamers in Utrecht..

Studeer aan de Kunstacademie te Utrecht: Design Technology!

Oud 25-08-2002, 15:13
Lyx
Lyx is offline
*heeft kamer in rotterdam*

Oud 25-08-2002, 19:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Kan je mij er niet ook nog bij nemen?! *grin*

Ripper

P.S.: Het kan zijn dat ik volgend jaar naar de Universiteit van Leiden ga. Tenminste, als mijn HBO-studie me niet mocht bevallen. Dan zorg ik dat ik de propedeuse afheb en dan direct naar de Uni!
Oud 25-08-2002, 19:52
Severus
Severus is offline
Is op kamers gaan niet erg duur? Redden jullie dat financieel wel? En hoeveel houden jullie per maand over om te kunnen sparen?

Ripper
Oud 25-08-2002, 21:59
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Is op kamers gaan niet erg duur? Redden jullie dat financieel wel? En hoeveel houden jullie per maand over om te kunnen sparen?

Ripper
k'heb geen idee
meot ik nog merken

maargoed...
kamer = 250
eten/drinken = 100

350 euro oid.......das dus meer dan me stufi
dus reken maaruit

bijbaantje zal wel nodig zijn
Reageren

Regels voor berichten