Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 09:36
slisje
slisje is offline
en dan reken ik niet het ongedierte mee als mieren en andere onderkruipsels...
heb jij ze?
En verzorg je ze zelf, wat doe je er mee wanneer je op vakantie gaat... enz

ik heb helaas alleen ouders, en die zijn geheel zelf voorzienend
Oud 15-01-2002, 09:38
Chimera
Chimera is offline
Yup. Zie http://niels.nu/pic/cats/

Ik verzorg ze ook af en toe, eten geven, kattebak schoonmaken. Tjjdens de vakanties worden ze door buren verzorgd.
Oud 15-01-2002, 09:42
slisje
slisje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
hier even een schattige foto van niels zijn huisdiertjes... eg super lief!

Oud 15-01-2002, 10:54
leintjuh
leintjuh is offline
ik heb een hond ( jack russel ) en 2 goudvissen. Mijn hond laat ik best vaak uit ( 2x op een dag) en die andere keren doet mijn moeder het. Als we op vakantie gaan dan gaat de hond naar een soort hondenhotel. Mijn vissen gaan naar de buurvrouw.
Oud 15-01-2002, 10:58
PrackaH
PrackaH is offline
Ik heb 2 superdikke katten, alleen nog geen foto's, die komen binnen een maand op internet. Ik ga bijna niet op vakantie, dusss...maar als ik ga, blijven ze gewoon thuis en mogen de buren ze verzorgen.
Oud 15-01-2002, 11:09
Obi Wan
Obi Wan is offline
We hebben 3 honden ( een engelse kokker, een sheltie en een chinees ras wat ik niet uit kan spreken ) en 1 kanariepiet
Oud 15-01-2002, 11:12
*~*DutchGirl*~*
ik heb 2 ratten en dat zijn echt ongelofelijke lieve dieren!

ik heb een Gerbil genaamd Puk

en ik heb een superlief konijn

Oud 15-01-2002, 11:14
D@mien
D@mien is offline
Ik heb 3 cavias van 5, 1 guppy en een russische dwerghamster die denkt dattie een pitbull is...
Oud 15-01-2002, 11:17
*~*DutchGirl*~*
Citaat:
D@mien schreef:
Ik heb 3 cavias van 5, 1 guppy en een russische dwerghamster die denkt dattie een pitbull is...
Russische Dwerghamster zijn best behoorlijk gemeen.

(heeft er 3 gehad)
Oud 15-01-2002, 11:45
~Miracle~
~Miracle~ is offline
4 parkietjes, eentje ervan kan hallo en lekker zeggen. En het zijn alle vier zooo schattig, want ze zitten te koppiekrauwen met elkaar, en soms met z'n tweeën op de schommel.
Oud 15-01-2002, 11:46
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
slisje schreef:
[IMG]cuuuuuute..[/IMG]

wat n superlieve beestjes !!!
Oud 15-01-2002, 12:05
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
Ik heb een hamstertje, Simba.. Hij zit in een grote kooi met een rad en hij heeft een eigen huisje.. Iedere dag geef ik hem nieuw voedsel en wat lekkers, en geef ik hem vers water. In de vakantie logeert hij bij de buren die oowk een hamster hebben.
Oud 15-01-2002, 12:09
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:
Russische Dwerghamster zijn best behoorlijk gemeen.

(heeft er 3 gehad)
die van mij is waarschijnlijk afgestoten door zn ouders, omdat de ouders verwaarloosd werden door de oude eigenaar.(was een handelaar die er 100 ik een bak smeet....hij zit nu in de bak..en ik heb een van de jonkies geadopteerd...)Omdat ik em met de hand gevoed heb met melk ben ik de enige die em kan aanraken...
Oud 15-01-2002, 12:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
heavinly schreef:
wat n superlieve beestjes !!!
Ze zijn niet alleen erg lief, maar ook nog eens helemaal gek op elkaar. Spelen altijd samen. En dat gaat er HEEL heftig aan toe.

En ja, dat gaat wel eens fout. Gebeurt regelmatig dat ze een sprong niet halen, of van de trap aflazeren
Oud 15-01-2002, 15:19
Kamilla
Kamilla is offline
We hebben 2 cavia's Tonja en Tinka, die verzorgt mijn vader, terwijl we ze gekocht hebben omdat mn zussie en ik ze wilden en een hele lieve hond Terra (zie foto):
Oud 15-01-2002, 15:22
Eva*
Eva* is offline
Ik heb een konijn (Floris), een kat (Saar) en 3 vissen.

Het konijn en de vissen verzorg ik volledig zelf. De kat wordt door het hele gezin verzorgd.

Als ik op vakantie ga is er meestal nog wel iemand thuis die de dieren voer kan geven.
Desnoods gaat m'n konijn naar een vriendin toe.

[Dit bericht is aangepast door E.v.a (16-03-2002).]
Oud 15-01-2002, 15:24
Verwijderd

Freaky effect, die ogen. 's Nachts ziet het er nog veel cooler uit

Overigens heet ze Flupke en is ondertussen 12 jaar...
Oud 15-01-2002, 16:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Overigens heet ze Flupke en is ondertussen 12 jaar...
Gaat nog wel een paar jaartjes mee hoor, onze Pim is 19 geworden.

Foto's van katten maken is altijd leuk met flits. Ben me trouwens een keer lamgeschrokken toen ik een keer onze zolder (geen licht aan) op liep, en opeens 2 grote gloeiende ogen zag verschijnen. Freaky
Oud 15-01-2002, 16:59
miro
miro is offline
2 kattenofie en red bull
ik geef ze wel eens eten, met de vakantie gaan ze naar het asiel

1 pony: verzorg ik geheel zelf, elke dag. Met de vakantie rijdt een vriendin van mij.
Oud 15-01-2002, 17:00
dopehead
dopehead is offline
heb ze niet,
Oud 15-01-2002, 17:21
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik heb nu op het moment ruim 40 vogelspinnen zitten (worden er nog wel een tikkie meer met de tijd ) en ik verzorg ze allemaal zelf de rest van de fam. heeft daar niet zo'n behoefte aan

met de vakantie heeft tot nog toe altijd mijn overbuurvrouw ervoor gezorgt (maar toen had ik er nog maar een stuk of 3/4).
hoe ik dat nu moet gaan regelen met vakanties weet ik niet ik kan iig wel zo gerust een weekje weg daar hebben ze geen moeite mee maar als het echt langer word weet ik het ook niet. maar ja ik ga dit jaar waarschijnlijk toch niet echt op vakantie alleen wat festivals dus dat kan makkelijk
Oud 15-01-2002, 17:29
Love Crime
Love Crime is offline
wij hebben een hond en een cavia en nog vogels maar die zitten buiten
Oud 15-01-2002, 17:44
sweetgoth
sweetgoth is offline
ikke heb 4 katten kruimel 3 , gizmo 3 , pluisje 11 en doerak 5.. pluisje heb ik al heel lang en die kat is gewoon gek..ze eet gewoon alles en wil altijd bij je liggen.doerak wil liever niet aangehaald worden sinds ze kittens gehad heeft is ze heel erg veranderd..we hebben er nog 2 van gizmo en kruimel duz..gizmo is van mij en kruimel van mn broertje.
dat was t wel weer...fotow's komen later
Oud 15-01-2002, 18:05
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb een hond => Snoopy

en 3 parkieten => Peter Pim en Paul

oja.. en mn ouders natuurlijk
Oud 16-01-2002, 13:34
muckymouse
muckymouse is offline
hond, 2 katten, 2 knijnen, 2 cavia's, 2 kippen, 20 ratten, en een aquarium

enne een zusje
Oud 16-01-2002, 20:37
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Hey Nare Man, weet je dat jouw Flupke er precies zo uitziet als mijn Simba?
Oud 29-01-2005, 18:53
Flo0rell
Flo0rell is offline
2 katten => gaan in vakantie na het kattenhotel worden gewoon goed te eten gegeven enz. maar s'nachts slapen ze buiten. =)

1 cavia=> gaat in de vakantie met de katten mee na het kattenhotel *heel logisch i know =p* word ook elke dag verzorgd ..maarja wat valt er aan te verzorgen .voeren en af en toe uit de kooi halen.

en dan nog
2 paarden=> in de vakantie worden ze verzorgd door de mensen van de stal waar we staan www.stalvossen.nl of mag je geen webadressen geven?
mjah daar worden ze super goed verzorgd als we op vakantie zijn!
er word iedere dag gemest gevoerd en je kan er ook vragen om op de stapmolen of een van de weien te zetten!

*xxx*
Oud 29-01-2005, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thuis (bij mijn moeder) hebben we twee katten, bij mijn vader hebben we een kat en zelf heb ik op mijn kamer twee goudvissen die regelmatig meegesleept worden in de trein mee naar huis ofzo
Oud 30-01-2005, 11:15
Verwijderd
Een up van drie jaar.
Oud 30-01-2005, 17:13
duifeltje
duifeltje is offline
Ik heb ze ja, en verzorg ze ook
een cavia, 2 ratjes en nog twee konijntjes en een cavia die gewoon lekker buiten zitten .
Oud 30-01-2005, 17:18
duifeltje
duifeltje is offline
Ben ik helemaal de honden vergeten . Maarja, die zijn veel minder afhankelijk van ons. Die lopen ook de halve dag buiten.
Oud 31-01-2005, 09:37
Eend
Eend is offline
Ik heb 5 cavia's die ik helemaal zelf verzorg (dierenarts, zaagsel, voer, enz) en ik ben dan gemiddeld 50 euro aan ze kwijt. Meestal verwen ik ze wel weer met een nieuw huisje of een nieuwe ren.
Als ik weg ga of op vakantie, dan nemen mijn ouders het van me over. Gaan we met z'n allen weg, dan komt de buurvrouw ze verzorgen.

Ik laat ze ook regelmatig rondlopen in de ren, zoals te zien valt op dit filmpje. Alleen dat dieren op hun baas gaan lijken klopt niet, want zooooo dom ben ik nou ook weer niet

http://www.vd-bout.demon.nl/dommebeesten.wmv
Oud 31-01-2005, 09:38
Eend
Eend is offline
Citaat:
zuster schreef op 30-01-2005 @ 12:15 :
Een up van drie jaar.
nou en, hij is leuk
Oud 31-01-2005, 10:25
Verwijderd
We hebben een wurgslang, als we op vakantie gaan komt er een vriend langs die even een levend muisje in het terarrium gooit.

Verder heeft het dier vrij weinig nodig.
Oud 31-01-2005, 18:25
Buffy-Girl
Buffy-Girl is offline
1 kat, ik moet soms de bak schoonmaken. Eten geven doe ik als er niemand anders thuis is.

Als we op vakantie gaan, passen de buren op
Oud 31-01-2005, 21:19
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb een hond, 2 katten, een cavia, 2 hamsters en 2 woestijnratten. Als we op vakantie gaan verzorgd de buurvrouw alle knaagdieren, de hond en katten gaan in pension.

Ik verzorg mijn eigen beesten (= cavia, woestijnratten, hamster en hond) vrijwel helemaal zelf. Mijn vader laat 's avonds laat en 's morgens de hond uit. 's Morgens omdat hij dat zelf fijn vindt, 's avonds laat omdat ik dan niet meer van hen naar buiten mag. Ik laat de hond dus na het eten uit, ik knuffel er de hele dag door mee en ik geef hem eten en drinken. De katten geef ik water en hun brokken. Verder dien ik ook altijd de medicijnen toe en ik knip altijd de nagels.
Knaagdieren verzorg ik alleen, ik verschoon de bakken, geef ze aandacht en eten en drinken en knuffel ze elke dag
Oud 07-02-2005, 14:27
-(L)-
Nee, ze zijn 't hoekje om
Oud 07-02-2005, 15:06
Verwijderd
Beetje oud topic lijkt me
Oud 07-02-2005, 20:38
AngelLena
AngelLena is offline
Beetje grote up, maar als niemand bezwaar heeft mag ie van mij ook wel open blijven.
Oud 07-02-2005, 20:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hond, op vakantie bij voorkeur mee, anders naar asiel. het gezin verzorgt 'm, mijn moeder vooral.

2002 . toen lag ik nog in de wieg.
Oud 07-02-2005, 21:06
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
we hebben thuis een kat, en ik heb zelf nog een rat
Oud 08-02-2005, 00:54
Verwijderd
Blijven?

Relatief weinig dieren hier op het moment, vergeleken met voorgaande tijden. 1 hond, een kat, een koppel ratten en een koppel parkieten en een twintigtal muizen.
Oud 08-02-2005, 06:13
Verwijderd
wij hebben helaas geen dieren in huis
Maar ik woon wel op een boerderij met zo'n 100 koeien, 5 kippen, 12 katten en 1 pauw.
Het is dus altijd van noodzaak dat als we weggaan iemand voor de beesten zorgt.

Zelf geef ik wel de kalfjes drinken/eten, de katten en de kippen
Oud 08-02-2005, 21:05
Verwijderd
Ik heb twee katten, Satan en Klein Poesje( aka Albert aka God aka De Heer), een grijze rattenslang (Hermine) en vissen.
Ik had ook een konijn (flip) en woestijnratjes(3 stuks; hoer, slet en balzak) voor de fok.

en ik kom om in de vissen
Oud 09-02-2005, 17:30
autodropje
autodropje is offline

ooooud

Regels voor berichten