Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 20:53
sjefke
sjefke is offline
Ik heb de laatste tijd last van mijn geheugen. Op school bijv. ik hang mn jas ergens op weg jas hetzelfde met mn fiets altijd mn fiets kwijt ook als ik het op dezelfde plek hou want die vergeet ik dan ook. Als ik soms iets doe ka ik het al binnen enkele seconden kwijt zijn.

Wat moet ik doen naar de dokter of gewoon echt alles opschrijven?

Hebben er meer mensen last van. Want ik vind er eg geen r~~t an en wat doen jullie er tegen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:57
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
k heb dr zelf geen last van, maar t kan geen kwaad om t es met je dokter te bespreken toch?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:05
Mara
Mara is offline
Denk na bij wat je doet. Op die manier train je je geheugen, doe niet alles gedachteloos. Denk na van "ok, hier zet ik mijn fiets neer" en "hier hangt mijn jas"
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:19
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 22:05 :
Denk na bij wat je doet. Op die manier train je je geheugen, doe niet alles gedachteloos. Denk na van "ok, hier zet ik mijn fiets neer" en "hier hangt mijn jas"
Hehe dat moeten meer mensen doen

Heb je soms jarenlang geblowd topicstarter?
Oud 07-02-2005, 21:21
Jampot
Jampot is offline
/gezopen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik heb er ook weleens last van. Dat ik gewoon net iets heb gedaan en dan wil ik dat vertellen maar dan ben ik vergeten wat ik gedaan heb. Dat is zo stupid. Ik ga mijn hersenen ook maar eens trainen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:19
TopDrop
TopDrop is offline
dat hebbik wel eens bij proefwerken ofzo. dingen die ik gewoon weet, weet ik opeens niet meer, en als ik dan op de fiets zit naar huis ofzo komen ze opeens weer boven. best hatelijk. maar ik kan wel heel makkelijk mn fiets terugvinden enzow. dat dan weer wel
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-02-2005 @ 23:19 :
dat hebbik wel eens bij proefwerken ofzo. dingen die ik gewoon weet, weet ik opeens niet meer, en als ik dan op de fiets zit naar huis ofzo komen ze opeens weer boven. best hatelijk. maar ik kan wel heel makkelijk mn fiets terugvinden enzow. dat dan weer wel
Je moet je proberen te ontspannen tijdens proefwerken. Wat ook helpt is als je een horloge hebt, en je tijd inplant. Bijv als je 5 opgaven hebt, en 50 minuten, doe je 10 minuten over elke opgave. Maar haal gewoon rustig adem en zo je hoeft niet zenuwachtig te zijn.

Bij wiskundeproefwerken krijg ik altijd paniekaanvallen Dan denk ik altijd dat ik geen tijd heb en ga ik steeds naar de volgende som terwijl ik deze som niet eens af heb. En zo maak ik geen enkele som af.

Bij alle andere vakken behalve wiskunde helpt het wel om op de tijd te letten.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 07-02-2005 @ 23:23 :
Je moet je proberen te ontspannen tijdens proefwerken. Wat ook helpt is als je een horloge hebt, en je tijd inplant. Bijv als je 5 opgaven hebt, en 50 minuten, doe je 10 minuten over elke opgave. Maar haal gewoon rustig adem en zo je hoeft niet zenuwachtig te zijn.

Bij wiskundeproefwerken krijg ik altijd paniekaanvallen Dan denk ik altijd dat ik geen tijd heb en ga ik steeds naar de volgende som terwijl ik deze som niet eens af heb. En zo maak ik geen enkele som af.

Bij alle andere vakken behalve wiskunde helpt het wel om op de tijd te letten.
God, als ik op de tijd ga letten ga ik alleen maar meer stressen. :\
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 09:11
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-02-2005 @ 22:19 :
Hehe dat moeten meer mensen doen

Heb je soms jarenlang geblowd topicstarter?
Nope had ik tenminste wel een reden gehad
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 09:45
jet
jet is offline
Citaat:
sjefke schreef op 08-02-2005 @ 10:11 :
Nope had ik tenminste wel een reden gehad

ben je lang ziek geweest?
dan kan het namelijk zijn dat je geheugen lui is geworden... zo is t bij mij gekomen...

en hoe lullig het ook klinkt: ga memory en dat soort spelletjes doen, dat traint je geheugen enorm. ik ben nog steeds heel vergeet achtig, maar ik herinner me tenminste weer waarom ik ergens ben enzo
Oud 08-02-2005, 10:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
jet schreef op 08-02-2005 @ 10:45 :
ben je lang ziek geweest?
dan kan het namelijk zijn dat je geheugen lui is geworden... zo is t bij mij gekomen...

en hoe lullig het ook klinkt: ga memory en dat soort spelletjes doen, dat traint je geheugen enorm. ik ben nog steeds heel vergeet achtig, maar ik herinner me tenminste weer waarom ik ergens ben enzo
Zelfde bij mij ja. Je kunt je geheugen opnieuw trainen met spelletjes Memory, en bv Simon Says enzo..
Dat werkt dus echt, al moet je wel even doorzetten en niet na een paar potjes Memory alles weer willen onthouden.
Oud 08-02-2005, 12:24
jet
jet is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-02-2005 @ 11:29 :
Zelfde bij mij ja. Je kunt je geheugen opnieuw trainen met spelletjes Memory, en bv Simon Says enzo..
Dat werkt dus echt, al moet je wel even doorzetten en niet na een paar potjes Memory alles weer willen onthouden.
wat is simon says? want memory vind ik saai worden
Oud 08-02-2005, 12:50
sjefke
sjefke is offline
Dat vind ik nog eens advies spelletjes doen!! Gaat ik doen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hoe onzinnig. Ga studeren om je hersenen te trainen... leer een nieuwe taal ofzo (woordjes instampen).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:44
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 08-02-2005 @ 14:17 :
Hoe onzinnig. Ga studeren om je hersenen te trainen... leer een nieuwe taal ofzo (woordjes instampen).
Das het probleem dat kan ik wel maar dan moet je het een uur later niet meer vragen want dan komt er een ander woord uit
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:54
jet
jet is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 08-02-2005 @ 14:17 :

heb je zelf ervaring of niet?

nou wij dus iig wel.. en een nieuwe taal is juist veel te veel werk. je moet het korte geheugen trainen, niet het lange.. dat komt daarna pas
Oud 08-02-2005, 20:48
Konijn
Konijn is offline
Simon Says is zo'n spelletje met een aantal vlakjes, en daar gaat er dan eerst eentje van branden, dan is het jouw beurt en moet je die aanklikken. Dan worden er het twee, moet jij dat weer doen.
Als je dat kan tot de vijftig zou ik zeggen dat je geheugen weer aardig ok is .
Oud 08-02-2005, 21:11
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
http://www.miniclip.com/simon.htm

veel plezier
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:33
Anaďs
Anaďs is offline
don't worry ik moet elke dag mijn fiets in de fietsenstalling zoeken,
of mezelf afvragen wat ik ook al weer moest meebrengen van de winkel,
of op zoek gaan naar het zoutvat omdat ik het verkeerd heb gezet...

verstrooidheid in mijn geval
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-02-2005 @ 22:11 :

veel plezier
Dat is inderdaad de 'originele' variant. Je hebt ze ook met tien van die vlakjes in dezelfde kleur ofzo, maar deze is erg goed om te oefenen.
Oud 08-02-2005, 21:42
OceanEye
OceanEye is offline
Ik heb dus echt precies hetzelfde. Echt irritant, m'n geheugen is net een zeef. Het begint me echt te irriteren.
Oud 09-02-2005, 02:09
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Heb ook precies hetzelfde.
wordt erg irritant nu wel, Ga je naar buiten toe en dan denk ik echt wat ging ik ook weer doen. En wel meer van die stomme dingen.
Oud 09-02-2005, 07:23
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 08-02-2005 @ 10:45 :
maar ik herinner me tenminste weer waarom ik ergens ben enzo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 08:19
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-02-2005 @ 22:11 :

veel plezier
lollig spel ik had score 20
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:13
sjefke
sjefke is offline
Kwam niet hoger als 7
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:06
phensicske
phensicske is offline
Ik denk ook dat je het best alles zo bewust mogelijk doet en niet automatisch. Herhaal dingen enkele keer als je ze doet of zeg ze luidop.

Briefjes zou ik afraden, daar maak je net je geheugen lui mee.
Misschien kan je nog eens de tafels oefenen?

'k Had btw ook maar een 11 hoor, van Simon Says.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:35
jet
jet is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-02-2005 @ 08:23 :
ach achteraf is het wel grappig, maar ik heb wel is huilend in de albert heijn gestaan met de vraag waarom ik daar in godnsnaam was...

lang leve het albert heijn personeel wat dan zegt: je hebt een mobiel, dus je kan gewoon naar je moeder bellen..
Oud 12-02-2005, 21:43
Elite!
Elite! is offline
Ik heb dit niet erg wel dat ik ben vergeten waar ik aan het begin van de dag mijn fiets heb neergezet. Wat ik dus doe is ik neem voor alles vaste plekken om niet echt na te hoefen denken waar het is het wordt dan automatisme en mijn jas stop ik in mijn locker en als je je losckernummer niet kan onthouden schrijf je hem in je agenda bij he huiswerk of zo. Je kan ook naar de dokter gaan als het echt erg is maar volgens mij denk je niet na bij wat je allemaal doet. Veel sterkte nog.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ook mijn geheugen is als een...god hoe heet dat ook alweer? Zo'n ding met gaatjes...

Bij mij zit het in de familie...het zal allen maar erger worden.

* Als ik naar beneden loop om naar het toilet te gaan en mijn vriend roept me na om een glas cola mee te nemen kom ik zonder cola boven.
* Als ik mijn vriend vraag om na het boodschappen doen via de apotheek naar huis te rijden omdat ik neusspray wil halen vraag ik me af waarom hij zo 'om' naar huis rijd.
* Als ik de hond ga uitlaten met een brief in mijn handen en langs de brievenbus loop...kom ik met de brief weer thuis.

En zo kan ik nog wel even door gaan..

Mijn zus staat voor het gasfornuis te wachten tot het eten klaar is en komt er na een half uur achter dat het gas niet aan is..

Mijn nicht moet álles opschrijven anders vergeet ze het (zelfs haar kinderen van school te halen..)

Je kan idd je geheugen trainen dmv geheugen spelletjes en als je iets doet er goed bij nadenken zodat het ook in je geheugen wordt opgeslagen.
Oud 14-02-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 09-02-2005 @ 17:35 :
ach achteraf is het wel grappig, maar ik heb wel is huilend in de albert heijn gestaan met de vraag waarom ik daar in godnsnaam was...

lang leve het albert heijn personeel wat dan zegt: je hebt een mobiel, dus je kan gewoon naar je moeder bellen..
Nou, dat lijkt me inderdaad wel ellendig... toch ook een heel bevreemde situatie... gelukkig dat het nu beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:56
coopergirl
coopergirl is offline
Geen vitamine B12 tekort? Heeft eveneens invloed op je geheugen.
Oud 14-02-2005, 15:23
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2005 @ 12:56 :
Geen vitamine B12 tekort? Heeft eveneens invloed op je geheugen.
Ik zal es ff opletten waar dat allemaal inzit zou best wel es kunnen !!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sjefke schreef op 14-02-2005 @ 16:23 :
Ik zal es ff opletten waar dat allemaal inzit zou best wel es kunnen !!
Jeetje, ga naar de dokter. Die is daar veel sneller achter. Je bent niet voor niets verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 08:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-02-2005 @ 16:39 :
Jeetje, ga naar de dokter. Die is daar veel sneller achter. Je bent niet voor niets verzekerd.
Jah, maar met een particuliere studentenverzekering moet je alles zelf lappen. ŕ 26 eypo per consult of 13 eypo voor een telefonisch consult. Ikzelf ben ook meer van het zelf dokteren, vindt het veel te veel geld.

Regels voor berichten