Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 14:38
mzzlman
mzzlman is offline
Hallo,

Ik heb al een tijdje gezocht op dit forum maar kan geen vergelijkbaar topic vinden.
Sinds anderhalf jaar heb ik een hele lieve vriendin. We houden erg veel van elkaar en het gaat super. De laatste tijd heb ik echter sterke drang om vreemd te gaan. Het lijkt mij erg opwindend.
Hierdoor ga ik mij steeds afvragen of de relatie misschien minder is gaan betekenen... okee die heftige verliefdheid van het begin is er wel een beetje af maar ik houd nog steeds heel veel van haar.
Waarom heb ik dan toch deze drang? Zou het goed zijn er een keertje aan toe te geven?
Bij een ex heb ik dit ook meegemaakt, tijdens de relatie ben ik met een ander meisje naar bed geweest toen ik mijn in dezelfde situatie bevond. Destijds heb ik het gevoel gehad dat dit goed was voor de relatie, ik had mijn pleziertje gehad en verder is het ook nooit meer gebeurd. Daar moet ik wel bij vertellen dat het met mijn toenmalige vriendin de liefde niet zo heftig was als met mijn huidige vriendin.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien tips?

Alvast bedankt voor de reacties.
Oud 08-02-2005, 14:42
Jules
Jules is offline
Voor de ene relatie is het funest maar wie weet misschien is het voor die van jou wel een feest! Gewoon uitproberen jonge
Oud 08-02-2005, 14:47
Verwijderd
Ga je gang maar, je beseft tenslotte niet wat vreemdgaan allemaal kapot kan maken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:50
blupp
blupp is offline
Zou jij het leukvinden als jouw vriendin zoiets zou doen?
Als je het leuk zou vinden, vooral doen.
Niet ons probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:58
Anaïs
Anaïs is offline
jouw keuze... besef alleen goed dat je er je vriendin enorm mee zal kwetsen, en dat het twijfelachtig is of je relatie het zal overleven.

Nuja, dan heb je tenminste toch jouw pleziertje gehad
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:02
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik vind zoiets niet kunnen in een relatie...en al helemaal niet tegenover je vriendin!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:07
mzzlman
mzzlman is offline
Maar ik vraag me toch af waar die drang vandaag komt. Misschien zit de relatie dan toch niet zo diep als ik denk...
De ene keer voel ik me fantastisch bij mijn vriendin, maar de andere keer heb ik liever een andere vrouw...
Oud 08-02-2005, 15:19
*$tylo*
*$tylo* is offline
Is jullie relatie saai geworden dat je daardoor de drang hebt misschien?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:28
WolterB
WolterB is offline
Praat erover met haar, mss zijn jullie toe aan iets nieuws binnen de relatie, een nieuwe uitdaging
Oud 08-02-2005, 15:45
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-02-2005 @ 15:47 :
Ga je gang maar, je beseft tenslotte niet wat vreemdgaan allemaal kapot kan maken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:54
Jampot
Jampot is offline
vervelend he.. willen weten of je het kan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:55
Verwijderd
Parenruil doen ofzo?

Ik vind het egoïstisch
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 16:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 08-02-2005 @ 16:02 :
Ik vind zoiets niet kunnen in een relatie...en al helemaal niet tegenover je vriendin!
huh?
Dit suggereert dat er twee dingen zijn, je relatie en je vriendin. Licht het nou aan mij of zijn dat gewoon 2 dezelfde dingen?
Oud 08-02-2005, 16:39
ikke niet
ikke niet is offline
Nou ja niet helemaal hetzelfde, maar toch.klik hier

Ik snap je gevoel wel een beetje. Al was het toen in de tijd dat ik dat topic opende iets meer, tegenwoordig wil ik dat eigenlijk helemaal niet meer ofzo.

Ik denk dat je toch zelf moet beslissen wat je wilt en wat je graag wilt doen met andere meisjes.
Of je niet meer genoeg om haar geeft, ik denk dat dat nhet niet eens hoeft te zijn, maar ja gewoon een beetje ''uitgekeken'' op haar, en een keertje iemand/ iets anders. Uiteindelijk weet je waarschijnlijk zelf het beste waar deze gevoelens van daan komen... Heeft het met ''saaiheid'' in jullie relatie te maken, dan kunnen jullie het daar mss keertje samen over hebben, mss heeft zij ook wel deze gevoelens, en moeten jullie je relatie weer op een andere manier leuk maken. (mwah weet natuurlijk niet hoe leuk je je relatie nog vindt )

Ik zou het wel asociaal vinden als je het tijdens je relatie doet, of je vriendin moet er achter staan (ik zou het niet pikken iig van mijn vriend).
Oud 08-02-2005, 16:41
Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
ikke niet schreef op 08-02-2005 @ 17:39 :

Ik zou het wel asociaal vinden als je het tijdens je relatie doet, of je vriendin moet er achter staan (ik zou het niet pikken iig van mijn vriend).
Oud 08-02-2005, 16:42
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 08-02-2005 @ 17:13 :
huh?
Dit suggereert dat er twee dingen zijn, je relatie en je vriendin. Licht het nou aan mij of zijn dat gewoon 2 dezelfde dingen?
of het nu 1, 2 of 1000 dingen zijn in andermans ogen...het maakt niet uit, ik ben uberhaupt tegen vreemdgaan!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 16:56
Donny must die
Donny must die is offline
dat is mannelijk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
mzzlman schreef op 08-02-2005 @ 16:07 :

De ene keer voel ik me fantastisch bij mijn vriendin, maar de andere keer heb ik liever een andere vrouw...
Waarom dan? Omdat je gewoon weer eens wat anders wilt?

Misschien ben je nog niet helemaal toe aan een lange relatie. Wat wil je dan.. om de 1 a 1,5 jaar weer even vrijgezel zijn en dan weer naar de volgende? Wees iig eerlijk tegenover je vriendin. Waarom is zij niet genoeg.. als je echt van iemand houdt dan denk je toch niet aan andere meisjes?

En je stelt hier de vraag of het goed zou zijn een keer aan die drang toe te geven.. wat denk je dat je vriendin daarvan zou vinden? Of wou je het dan doen zonder het te vertellen? Dat getuigt van weinig respect voor haar vind ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:30
nl2suzy
nl2suzy is offline
Je moet eerst bij jezelf denken voor je zoiets doen.. "wat zou je er van vinden als zij dat bij mij zou doen?"..

Ik zou het echt heel erg vinden als mijn vriend dat zou doen..
Oud 08-02-2005, 18:06
stralende ster!
stralende ster! is offline
Ik zou er eerst maar eens goed over nadenken.. tenslotte zit er dan iets niet goed in de relatie.. Maar ik snap je wel.. Ik had die drang ook toen ik zo'n 2 jaar een relatie had.. Je moet er wel over praten, misschien dat jullie er samen uit kunnen komen en tot een oplossing kunnen komen.. Bedenk wel wat je aan kan richten.. Als je een keer ruzie krijgt, krijg je al die verwijten naar je hoofd geslingerd over wat je allemaal wel niet hebt uitgevreten.. Of ze het er nou mee eens was of niet..

Snap je?
Oud 08-02-2005, 18:23
boer
boer is offline
praat er met je vriendin over
Oud 08-02-2005, 18:30
Verwijderd
Ik denk dat je de spanning mist. Het is natuurlijk best spannend om met iemand anders wat te flik flooien, maar echt kloppen doet dit ook niet. Om er nou met je vriendin erover te hebben, lijkt me niet een goed idee, ze zal zich waarschijnlijk gekwest voelen. Of je krijgt een klap.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:31
stralende ster!
stralende ster! is offline
Citaat:
Carow schreef op 08-02-2005 @ 19:30 :
Ik denk dat je de spanning mist. Het is natuurlijk best spannend om met iemand anders wat te flik flooien, maar echt kloppen doet dit ook niet. Om er nou met je vriendin erover te hebben, lijkt me niet een goed idee, ze zal zich waarschijnlijk gekwest voelen. Of je krijgt een klap.
Maar ze weet dan wel waar ze aan toe is.. En in een relatie moet je toch alles kunnen zeggen wat je dwars zit.. Of het nou leuk of minder leuk nieuws is.. Het leven gaat niet altijd over rozen..
Oud 08-02-2005, 18:56
elledc
elledc is offline
Citaat:
mzzlman schreef op 08-02-2005 @ 16:07 :
Maar ik vraag me toch af waar die drang vandaag komt. Misschien zit de relatie dan toch niet zo diep als ik denk...
Dit denk ik niet, ik denk dat het niet aan je vriendin ligt maar wel aan jou. Je hebt zo van die mensen die zich niet lang serieus kunnen houden in een relatie.
Als je toch zo'n drang hebt, wel dan zou je het beter uitmaken met je vriendin en met andere meiden gaan flikflooien want blijkbaar ben je er niet aan toe je vriendin trouw te blijven.
Ocharme je vriendin, ze zou eens moeten weten... ik zou je buitenschoppen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een zak ben je dan! dan moet je vrijgezel blijven..
Oud 08-02-2005, 20:59
Verwijderd
Waaróm heb je die drang?
Wil je de vrijheid om met iedereen naar bed te kunnen gaan? Of wil je per se meisjes versieren? Dan kun je het beter uitmaken, dan ben je gewoon nog niet aan een relatie toe.
Vind je je seksleven eentonig? Praat daar dan eens over met je vriendin, waarschijnlijk kunnen jullie er zelf ook wel meer variatie in brengen, eventueel met hulp van een boek of site daarover.
Ben je geil? Masturbeer.
Heb je het idee dat je niet 'goed genoeg' bent (voor jezelf, of voor anderen) als je zo lang met hetzelfde meisje bent?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:08
Lijnie
Lijnie is offline
Wat ben jij een eikel zeg!!

Dat doe je je vriendin gewoon niet aan, kun je je niet inhouden maak het dan asjeblieft uit.... Lekkere relatie hoor
Oud 08-02-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 08-02-2005 @ 17:13 :
Licht het nou aan mij of zijn dat gewoon 2 dezelfde dingen?
Het ligt niet aan jou, maar zie je zelf het licht wel?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:39
schaapiej
schaapiej is offline
K snap goed wat je bedoelt..keb dit zelf ook n x gehad..ben uiteindelijk vreemd gegaan ..keb dr altijd mn mond over gehouden, en toen kwam mn vriend dr 8er..en toen wasset uit..
En nu heb k 8eraf zo'n spijt..al die ellende alleen voor een pleziertje, twas t egt niet waard!!
Ckr omdat je ook zegt dat je van je vriendin houdt..ik zou zeggen..doe t niet!! (of maak t anders uit )
Oud 09-02-2005, 12:32
mzzlman
mzzlman is offline
Jullie hebben allemaal gelijk, vreemdgaan is inderdaad iets laags en dat zou ik mijn vriendin niet aan willen doen.
Ik heb goed nagedacht waar de drang vandaan komt. Er zit duidelijk echt iets niet goed in de relatie. Het is niet geilheid waar het vandaan komt. Ook al vind ik haar helemaal top en ben ik echt wel gek op haar, mijn grote frustatie is dat ik vrijheid mis in mijn relatie. En dan niet op sexueel gebied! Sex is voor mij eigenlijk lang niet zo belangrijk als liefde.
Zij woont zo'n 75 kilometer van mij vandaan. Dus ik zie haar alleen in de weekenden. En in die weekenden claimt ze me enorm. De eerste dag altijd leuk, maar daarna ga ik mij daar aan ergeren. Vervolgens ga ik mij aan háár ergeren, terwijl ik dat niet wil. Als ze bijvoorbeeld mijn hand vastpakt denk ik: "Ik wil zelf uitmaken waar ik mijn hand houd!".
En ja, de frustratie komt uit mijnzelf en het is ook echt niet haar fout dat dit deze gevoelens bij mij opwekt. Het zou heel goed kunnen dat ik nog niet klaar ben voor een relatie. Ik wil elk weekend uitgaan, me soms doordeweeks lam zuipen , op het laatste moment beslissen ergens heen te gaan, werken wanneer ik wil, ect.
Misschien had het veel beter geweest als ik haar 5 jaar later had ontmoet.
Oud 09-02-2005, 12:40
elledc
elledc is offline
Citaat:
mzzlman schreef op 09-02-2005 @ 13:32 :
Jullie hebben allemaal gelijk, vreemdgaan is inderdaad iets laags en dat zou ik mijn vriendin niet aan willen doen.
Ik heb goed nagedacht waar de drang vandaan komt. Er zit duidelijk echt iets niet goed in de relatie. Het is niet geilheid waar het vandaan komt. Ook al vind ik haar helemaal top en ben ik echt wel gek op haar, mijn grote frustatie is dat ik vrijheid mis in mijn relatie. En dan niet op sexueel gebied! Sex is voor mij eigenlijk lang niet zo belangrijk als liefde.
Zij woont zo'n 75 kilometer van mij vandaan. Dus ik zie haar alleen in de weekenden. En in die weekenden claimt ze me enorm. De eerste dag altijd leuk, maar daarna ga ik mij daar aan ergeren. Vervolgens ga ik mij aan háár ergeren, terwijl ik dat niet wil. Als ze bijvoorbeeld mijn hand vastpakt denk ik: "Ik wil zelf uitmaken waar ik mijn hand houd!".
En ja, de frustratie komt uit mijnzelf en het is ook echt niet haar fout dat dit deze gevoelens bij mij opwekt. Het zou heel goed kunnen dat ik nog niet klaar ben voor een relatie. Ik wil elk weekend uitgaan, me soms doordeweeks lam zuipen , op het laatste moment beslissen ergens heen te gaan, werken wanneer ik wil, ect.
Zo, je zegt het zelf, je bent er nog niet aan toe
Mijn vriend is ook 20 en heeft het op bepaald moment willen uitmaken omwille van de beperkte vrijheid die hij had.
We zien elkaar wel bijna elke dag dus dat jullie elkaar enkel in de weekends zien is toch echt wel niet veel
Ik heb hem laten gaan maar we beseften beiden dat we niet zonder elkaar konden en zijn bij elkaar teruggekeerd.
Ik zou zeggen, geef jezelf de tijd en probeer elkaar enkele weken niet te zien, zodat je voor jezelf kan uitmaken wat je echt wil. Wees vooral eerlijk, bedriegen doe je niet, ik denk dat als je wil vreemdgaan dat je er beter eerst een punt achter zet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:16
mzzlman
mzzlman is offline
Citaat:
ikke niet schreef op 08-02-2005 @ 17:39 :
Nou ja niet helemaal hetzelfde, maar toch.klik hier
Dit komt behoorlijk in de buurt!
Oud 09-02-2005, 16:37
annetjuh
annetjuh is offline
tjah de keuze moet je zelf maken. Maar je zou het wel eens over het onderwerp vreemdgaan hebben. Zo tussen neus en lippen door. Onder bijvoorbeeld een film waar iemand in vreemdgaat. Neem bridget jones Diary .
en tja dan weet je wat er kapot gaat of wat je verliest.
Oud 09-02-2005, 16:54
esprit-chick
esprit-chick is offline
je bent er zelf dus eiogelijk al uit, je wilt vrijheid

ik heb zelf ook n relatie gehad waarbij ik mn vriend doordeweeks nooit zag en we in de week-enden bij elkaar logeerden, na een tijdje begon ik mijn eigen 'weekend rituelen' ook erg te missen, en door de weeks wilde ik m soms juist graag zien, het gedwongene maakt dat je je gaat ergeren

je zou kunnen overwegen om een minder strak schema wat elkaar zien betreft te maken
er zit natuurlijk wel eenrisico aan maar ja mss ist t waard

je zei al dat de seks niet zo veel uitmaakt, ik wilde voordat ik dat las eigelijk posten dat je mss moest overwegen een polygame relatie te proberen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 08:45
waves
waves is offline
al eens aan n rollenspel gedacht? kan ook werken...
Oud 10-02-2005, 09:56
mzzlman
mzzlman is offline
Citaat:
waves schreef op 10-02-2005 @ 09:45 :
al eens aan n rollenspel gedacht? kan ook werken...
Dat doen we wel eens. Het is iets leuker dan normaal maar verder ervaar ik het niet als heel bijzonder...
Een polygame relatie zal mijn vriendin nooit accepteren. Dat weet ik gewoon.
En het zijn inderdaad die 'weekend rituelen' die ik mis.
Oud 13-02-2005, 21:29
mayana
mayana is offline
je hebt al een keer "verboden fruit" geproeft en dat heeft je gesmaakt dus daar komt de drang denk ik vandaan
daar heb ik zelf tenminste last van
ook van de vrijheid kan ik me heel goed begrijpen en het ding is denk ik dat het zon gewoonte word
elk weekend weer het zelfde dan ga je vanzelf ergeren
probeer een een weekend niet bij elkaar te zijn of
als verassing langs gaan als het niet geplant is
de spanning wat opbouwen
ben zlef nou al zon 7 keer vreemd gegaan
en elke keer liet ik me gewoon gaan
en na de eerste keer wou ik alleen maar meer
want het was ondeugend en fout
het mocht niet en dat maakte het leuk en zeer gewilt
ik ben er van af gekomen door verlieft te worden op iemand die niet uit wou gaan met iemand die vreemdging dus moest ik me bewijzen alleen ben ik weer terug gevallen door dat mijn ex me ex mij weer heeft gezoent maar goed
terug naar jou probleem
de passie in de liefde moet terug anders kan het snel gebeurt zijn suc6
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:50
mzzlman
mzzlman is offline
Ik heb een lijstje gemaakt met positieve en negatieve punten aan haar / de relatie. Eerst de negatieve punten, want dat zijn dingen waar ik constant mee in m'n kop zat.
Vervolgens de positieve punten, daar moest ik iets harder over nadenken. Deze punten heb ik vervolgens cijfers van 1 tot 10 gegeven om te 'analyseren' hoe erg of fijn ik iets nou echt vind.
Dit alles heeft mij geholpen weer meer van haar te gaan houden. Over een aantal negatieve punten heb ik met haar gepraat. De rest is onoplosbaar en zal ik moeten accepteren. De positieve punten waren 'eye-openers' voor mij. Nu besef ik weer waarom ik het al die tijd met haar heb uitgehouden.
De drang om vreemd te gaan is nu ook verminderd. De fantasie is er nog wel, maar dat lijkt mij natuurlijk. Hopelijk gaat het voorlopig beter.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:50
Spydogez
Spydogez is offline
Doe het niet. Als je het doet ben je gewoon een slappe zak die van meerdere walletjes snoept, en dat kan niet als je een relatie hebt. Het zal haar hart breken, en ze zou stom zijn om nog bij je te blijven. Het vertrouwen zal weg zijn, en wat is een goede relatie zonder vertrouwen?
Oud 16-02-2005, 19:40
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-02-2005 @ 19:56 :
Dit denk ik niet, ik denk dat het niet aan je vriendin ligt maar wel aan jou. Je hebt zo van die mensen die zich niet lang serieus kunnen houden in een relatie.
Als je toch zo'n drang hebt, wel dan zou je het beter uitmaken met je vriendin en met andere meiden gaan flikflooien want blijkbaar ben je er niet aan toe je vriendin trouw te blijven.
Ocharme je vriendin, ze zou eens moeten weten... ik zou je buitenschoppen!
Oh alles is zo zwart/wit voor jou
gefrustreerde dooooooos
Oud 16-02-2005, 21:13
waves
waves is offline
Citaat:
mzzlman schreef op 16-02-2005 @ 13:50 :
Ik heb een lijstje gemaakt met positieve en negatieve punten aan haar / de relatie. Eerst de negatieve punten, want dat zijn dingen waar ik constant mee in m'n kop zat.
Vervolgens de positieve punten, daar moest ik iets harder over nadenken. Deze punten heb ik vervolgens cijfers van 1 tot 10 gegeven om te 'analyseren' hoe erg of fijn ik iets nou echt vind.
Dit alles heeft mij geholpen weer meer van haar te gaan houden. Over een aantal negatieve punten heb ik met haar gepraat. De rest is onoplosbaar en zal ik moeten accepteren. De positieve punten waren 'eye-openers' voor mij. Nu besef ik weer waarom ik het al die tijd met haar heb uitgehouden.
De drang om vreemd te gaan is nu ook verminderd. De fantasie is er nog wel, maar dat lijkt mij natuurlijk. Hopelijk gaat het voorlopig beter.
weet zij van die fantasie?

iig mooi dat je nu weer n beetje 'op de rails bent' .
Oud 16-02-2005, 21:39
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
"Hé schat, ik heb een lijstje gemaakt met je + en - kenmerken, en raad eens, nu hou ik weer van je"

Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:07
ikke niet
ikke niet is offline
Citaat:
mzzlman schreef op 09-02-2005 @ 13:32 :
Ja dit heb ik ook wel ja. Vind het allemaal super met hem, maar was mss ''handiger'' geweest als ik hem 5 jaar later had ontmoet. Natuurlijk weet ik ook wel dat je dat niet zo kan stellen, en weet ik ook niet hoeveel ik er echt van meen ...

Verder ik vindhier nogal lompe reacties in staan. Ik vind het wel goed dat je een lijstje net + en - punten hebt gemaakt, en vanuit daar een overwogen keuze hebt gemaakt, en ''problemen'' met haar hebt besproken!

Waarschijnlijk heb je toch een goede keuze gemaakt bij haar te blijven...

xxx
Oud 16-02-2005, 22:15
mrsjones
mrsjones is offline
misschien is het tijd om het uit temaken, er op los te neuken ofzo?
Oud 16-02-2005, 22:21
Verwijderd
Denk goed na over wat je nu wilt en als je besluit dat je toch graag seks (of wat dan ook) met een ander wilt, maak het dan eerst uit!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:53
Eazy E
Eazy E is offline
Citaat:
dat je meer negatieve dan positieve dingen kunt bedenken lijkt me al niet positief...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 09:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
ZerO schreef op 16-02-2005 @ 20:40 :
Oh alles is zo zwart/wit voor jou
gefrustreerde dooooooos
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:54
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
haha.
dit doet me denken aan een aflevering van friends.
dat ross zo'n lijstje over rachel maakt.
haha
Oud 17-02-2005, 18:44
suusch
suusch is offline
Ja, hoe moeilijk het ook klinkt, bespreek het met haar.
Waarschijnlijk zal ze zeggen dat je het niet moet flikken, en ja, er kunnen ergere dingen gebeuren als je het meldt. Maar je bent wel eerlijk.
En misschien ziet ze wel wat in een open relatie!
Oud 17-02-2005, 19:53
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
das een beetje zoals:

je wenst jaren om een geweldig coole auto (mclarenf1), en uiteindelijk krijg je hem, waarna je gelijk naar de winkel racet en een fiat lada koopt en de mclaren laat staan...
Reageren

Regels voor berichten