Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 08:09
strook
strook is offline
ik zag dat er hier veel word gediscuseerd over vreemd gaan nu vraga ik me een ding af veel mensen zeggen dat ze gewoon vreemdgaan mara hoe zit dat met vakantie liefduz ga je dara ook mee vreemd ik heb het welles gehad dat een meid vreemdging met mij op vakantie dat ze dus thuis een vriend had zitten en dus op vakantie mij had. hoe zit dat met jullie gaan jullie welles vreemd op vakantie puur voor het gevoel van liefde? en hebben jullie nog contact met deze persoon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 08:21
Verwijderd
Hoe kun je bij echte liefde nog vreemdgaan...? Ok alles kan. Maar -blegh-.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:20
@pie
@pie is offline
Citaat:
strook schreef:
ik zag dat er hier veel word gediscuseerd over vreemd gaan nu vraga ik me een ding af veel mensen zeggen dat ze gewoon vreemdgaan mara hoe zit dat met vakantie liefduz ga je dara ook mee vreemd ik heb het welles gehad dat een meid vreemdging met mij op vakantie dat ze dus thuis een vriend had zitten en dus op vakantie mij had. hoe zit dat met jullie gaan jullie welles vreemd op vakantie puur voor het gevoel van liefde? en hebben jullie nog contact met deze persoon?
HEB JE ZELF NIET DOOR HOE IRRITANT EEN TEKST ZONDER LEESTEKENS IS?!

damn zeg... en ja: vreemdgaan is fout, no matter what
Oud 20-02-2003, 09:24
Verwijderd
oops fout gelezen....

Ik zou het sowieso niet doen, en als ik op vakantie ga is dat met mijn liefde, dus dan mag ie mooi vakantieliefde voor me gaan spelen

Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:27
Verwijderd
Vreemdgaan is vreemdgaan en vreemdgaan is het einde van de relatie. Punt.

Tenminste 1 ding waar ik lekker simpel in ben
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:29
Elisaaa
Elisaaa is offline
Kijk.... daar ben ik het dus helemaal mee eens....
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 10:19
vliegje
vliegje is offline
ik ook.
Als je op vakantie wat met een ander doet geef je ook niet echt veel om je eigen vriend/vriendin...zou iemand mij niet moeten flikken!! dan wist ik het wel...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:06
Kinshi
Kinshi is offline
Ik zou dat zeker niet pikken. En als ik had geweten dat zij nog iemand thuis had zitten was ik niks met haar begonnen... maarja dat moet je zelf weten natuurlijk! En vakantieliefde kan wel uitgroeien tot iets leuks maar vaak is de afstand toch een probleem.
Wil je in het vervolg leestekens plaatsen en een beetje begrijpelijker Nederlands? Alvast bedankt
Oud 20-02-2003, 12:20
Evilqueen
Evilqueen is offline
Ik heb niet het gevoel dat ik op vakantie opeens meer vrijheid heb en dan dus wel mag vreemdgaan. Integendeel. Ik zou dat nooit doen, dus ook niet op vakantie..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:55
Verwijderd
als je dan iets met iemand anders wil doen maak het dan gewoon even degelijk uit...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
a new nose schreef:
Hoe kun je bij echte liefde nog vreemdgaan...? Ok alles kan. Maar -blegh-.
Juist.

Vind het nogal zwak om bijv. op vakantie er op los te neuken omdat je liefde wilt.. als je dan echt iets tekort komt, ga dan naar huis naar je vriend of vriendin..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik kan me niet voorstellen dat als je een vriend(in) thuis hebt zitten, dat je dan iets voor iemand daar gaat voelen. Ook niet als een soort bevlieging. Als je echt van iemand houd ga je niet vreemd, en buiten dat zou ik zelf later helemaal dood gaan van schuldgevoel.
Dan lig je een week na je vakantie weer in de armen van je vriendin en dan denk je hmm. Vorige week lag ik nog lekker te rotzooien met die ander.
Oud 20-02-2003, 19:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
neej k zou het niet doen en ik zou ook niet willen dat mijn vriend het zou doen.
ik zou dan gewoon geen lol hebben tijdens de vakantie als ik vreemd zou gaan. ik zou met een schuld gevoel blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:01
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
******** schreef:

en ik ben het echt helemaal met je eens.
Oud 05-03-2003, 19:55
Elphie
Elphie is offline
zo van ik zou het iig nooooooit doen...
Oud 05-03-2003, 20:03
Verwijderd
zoals al gezegd: vreemdgaan is vreemdgaan, ook op vakantie zou het zelf nooit doen, want zou er zelf ook geen lol aan beleven (als je een relatie hebt, hoe kun je een vakantieverkering dan nemen 'voor het gevoel van liefde'? dat heb je dan toch al, voor je vriend(in)? die vakantie'liefde' is dan toch hoogstens voor de sex?)
zou hoe dan ook nooit vreemdgaan... en zou het overigens geen ramp vinden als vriend een keer een 'foutje' maakte, zo lang hij niet helemaal toerekeningsvatbaar zou zijn, er geen gewoonte van zou maken en het meteen zou opbiechten - maar hij zou toch nooit vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:10
Elphie
Elphie is offline
ja idd tis wel vreemdgaan...
Oud 06-03-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Mwah. Ik zou dat niet zo absoluut willen zeggen. Gelukkig is een vriendin van mij nog nooit vreemdgegaan, maar ik weet niet of ik wel zo absoluut zou zijn om het uit te maken. Ik ben pragmatisch. Als de omstandigheden van het geval zo zijn dat ik haar best kan vergeven en uitmaken echt een paardenmiddel is dan laat ik het mooi zo.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mwah. Ik zou dat niet zo absoluut willen zeggen. Gelukkig is een vriendin van mij nog nooit vreemdgegaan, maar ik weet niet of ik wel zo absoluut zou zijn om het uit te maken. Ik ben pragmatisch. Als de omstandigheden van het geval zo zijn dat ik haar best kan vergeven en uitmaken echt een paardenmiddel is dan laat ik het mooi zo.

In het leven draait alles om vergiffenis.
Mijn stelregel is: er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Degenen die je vergeven, en degenen die dat niet kunnen, en die doen er niet toe.
Oud 06-03-2003, 10:37
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
******** schreef:

inderdaad zo was ik dus ook bij me ex
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:08
Onlyme
Onlyme is offline
Welneeeeee, da's geen vreemdgaan hoor
Oud 06-03-2003, 11:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Vakantieliefde?
Dat lijkt me meer een vakantievriendinnetje-voor't-genot waarbij geen liefde ter sprake komt. Natuurlijk is het mooi en leuk om elkaar lieve woorden in te fluisteren, en op dat moment zijn ze misschien ook wel niet helemaal on-waar, maar ik zou het niet omschrijven als 'liefde'.
Oud 06-03-2003, 11:19
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als de omstandigheden van het geval zo zijn dat ik haar best kan vergeven en uitmaken echt een paardenmiddel is dan laat ik het mooi zo.
Om welke omstandigheden zou je het kunnen vergeven dan? Enkel bij sex-bij-dwang, ofwel; verkrachting?
En waar ligt je grens bij vreemdgaan en niet-vreemdgaan?
Oud 06-03-2003, 11:21
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Mijn stelregel is: er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Degenen die je vergeven, en degenen die dat niet kunnen, en die doen er niet toe.
Onzin, mijn vriendin moet wel van heel goede huize komen om haar vreemdgaan goed te praten. En ik geloof ook haast niet dat wanneer jouw vriendje met een ander meisje slaapt, je zult zeggen "oh, ik vergeef het je, kom dan gaan we een lollie halen bij de Jamin"
Het leven draait ook om vertrouwen, en het leven-mét-partner al des te meer.
Oud 06-03-2003, 12:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
nare man schreef:
Daar ben ik het ook mee eens, maar ik zou zeker ontzettend twijfelen of dit wel is wat het hoort te zijn. Absoluut is het zeker niet, maar betekend het wel indirect het einde van een relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 12:50
Hukkie
Hukkie is offline
1. ik ga nooit op vakantie :/
2. vreemdgaan is poep
Oud 06-03-2003, 12:58
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
1. ik ga nooit op vakantie :/
2. vreemdgaan is poep
Nee, poep zit aan je reet!

Misschien is een homo die vreemd gaat dan wel poep
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:42
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Onzin, mijn vriendin moet wel van heel goede huize komen om haar vreemdgaan goed te praten. En ik geloof ook haast niet dat wanneer jouw vriendje met een ander meisje slaapt, je zult zeggen "oh, ik vergeef het je, kom dan gaan we een lollie halen bij de Jamin"
Het leven draait ook om vertrouwen, en het leven-mét-partner al des te meer.
Vertrouwen moet je dan weer helemaal opbouwen. Maar verdomd, ik zou hem, nadat de woede gekoeld is, nog vergeven ook.

Met vreemdgaan is het zo, dat als de relatie goed is, er toch geen behoefte is om het buiten de deur te gaan zoeken. Is dat wel het geval, dan moet je als bedrogen partij ook de hand in eigen boezem durven steken. Misschien was je partner je gewoon voor, weet jij veel wie je volgende week tegen was gekomen? Beschouw het in ieder geval als een signaal, dat jullie in de gevarenzone zitten. Praat erover, en ga er opnieuw voor. Je moet dan wel weer helemaal voor elkaar kiezen.

Maar als hij het dan nog een keer zou doen, dan schopte ik hem zonder pardon de deur uit. Vergissen is menselijk, en soms gebeuren dingen voor je er erg in hebt, maar twee keer? Dan is het vertrouwen echt weg.
Oud 06-03-2003, 13:51
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:

Misschien is het beeld dat homo's affengeile anaalfetischisten zijn wel achterhaald.
Oud 06-03-2003, 15:54
Elphie
Elphie is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:

uhm... ben je soms anti-homo ofzo....?
Oud 06-03-2003, 16:48
krasiegirly
krasiegirly is offline
Ik vind vreemdgaan super fout! Als je vreemdgaat dan hou je niet van diegene waarvan je zou moeten houden (of te weinig). Dan moet je je gaan afvragen of je nog wel verderwil met diegene waar je op dat moment een relatie mee heb. Ik ben zelf ook weleens de fout in gegaan (ja!! ook op vakantie). En daarna heb ik het uit gemaakt omdat ik twijfelde of ik nog wel echt van hem hield. Daarna hebben we het nog een keer geprobeerd en nu heb ik al weer 9 maanden met um
XizZ..

Vreemdgaan = Bagger!!
Oud 06-03-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:

Handelingen en uitspraken die zo absoluut zijn dat je er nooit meer op terug kunt komen, zijn nooit een goed idee, denk ik. Daarom zou ik ook nooit zeggen 'rot maar op, ik hoef je nooit meer te zien'. Misschien wel in een opwelling, maar ik zou dat niet rationeel bewust willen. Hopelijk, als ik die woorden ooit nog eens uit zal spreken, zal mijn wederpartij weten hoe ik er écht over denk en mij dan op haarbeurt ook weer vergeven dat ik zo uit mijn slof schoot.

Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Om welke omstandigheden zou je het kunnen vergeven dan? Enkel bij sex-bij-dwang, ofwel; verkrachting?
En waar ligt je grens bij vreemdgaan en niet-vreemdgaan
Nou, mijns inziens speelt de kwestie van gewonden seks hier natuurlijk sowieso niet. Verkrachting is iets gruwelijks, ik kan me niet voorstellen dat er jongens zijn in het geval waarin hun vriendin verkracht zou zijn, haar zouden laten vallen en niet bij zouden staan. Misschien zijn ze er wel, maar die zijn dan irrelevant.

En verder kan ik niet bijzonder veel zeggen over wat ik vreemdgaan vind. Ik zei het ergens terug al, als mijn vriendin in een ladderzatte bui een andere jongen zou zoenen of iets in die geest, dan zou ik er minder problemen mee hebben indien ze achteraf spijt zou betuigen dan wanneer het weloverwogen zou gebeuren. Er moet dus blijkbaar opzet in het spel zijn. Wat opzettelijk is, en wat nog wel onder vreemdgaan valt en wat niet, valt niet zomaar te zeggen, dat hangt natuurlijk af van de omstandigheden van het geval.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:13
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
******** schreef:

jammer dat dat de enige zekerheid is voor je relaties.
Als je echt iemand graag ziet, kan je dit wel vergeven.
Natuurlijk, alles hangt ervan af of erover gelogen is, of je veel op de ander z'n hart hebt getrapt, enzovoort en of je er open over kunt zijn.
Maar ik vind het een zwakke reden om het uit te maken. Waarmee ik het niet goedpraat..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:

Maar ik vind het een zwakke reden om het uit te maken.
duidelijk nog nooit bedrogen geweest...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:33
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
zelf zal ik nooit vreemdagaan om dat ik weet hoe klote het is als de ander vreemd gaat. ik heb het zelf gehad. ik heb hem toen uitgescholden zijn kettinkjes voor mij naar hem toe gegooid. (hoe moest toen wel janken enzo) hij zit bij me in de klas dus ik heb nog wel contakt met hem, maar ik zal hem nooit meer aardig gaan vinden denk'k.
ik vin dat asl je iemand anders leuk vin het gewoon eerst uit moet maken, anders kwets je iemand dubbel zo hard.
Oud 08-03-2003, 09:28
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ga niet vreemd, vakantieliefde of niet. Voor veel mensen is t iets van: ach, hij/ zij komt er toch nooit achter. Ik zou niet met dat gevoel rond kunnen lopen. Vind t trous ook erg laag.
Oud 10-03-2003, 10:47
Verwijderd
het blijft vreemdgaan. er is geen onderscheid of het nou wel of niet in de vakantie ofzo is. vreemdgaan is gewoon vreemdgaan..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:03
aquafemme
aquafemme is offline
Mij is het overkomen. Mijn vriend is vorige week met carnaval vreemdgegaan. Echt heel pijnlijk. Het is helaas niet bij zoenen gebleven, het was dus echt vreemdgaan. Hij was dronken, en dat is geen excuse en ik praat niks van hem goed. Hij heeft het me snel daarna verteld... Hij heeft het opgebiecht en heeft uren met mij gehuild en hij begreep zelf ook niet waarom.

Het gaat heel ingewikkeld voor me worden wat ik nu eigenlijk wil. Ik heb hem vergeven omdat mijn gevoel sterker voor hem is dan ik altijd gedacht had. Ik heb altijd gedacht als iemand dit flikt bij mij, dan dump ik hem. Maar dat is niet zo makkelijk als je altijd gelukkig met elkaar bent geweest.

Ik denk dat je nu, als je het nog nooit mee hebt gemaakt dat je diegene gelijk moet dumpen. Dat kun je namelijk niet zeggen. Je weet niet wat je reactie is. Ik dacht dat ik kwaad zou worden, en ik werd ontzettend emotioneel en arrogant tegelijk. Het voelde net alsof hij de relatie verbrak. En dat deed zo'n pijn. Daarna kreeg ik griep en koorts etc. en dat heeft mijn gevoelens natuurlijk versterkt. Hij is vanaf de dag (woensdag) dat hij het vertelde elke dag bij me geweest. Hij heeft die nacht ook op een matrasje naast me geslapen... Ik had de behoefte om telkens met hem eroverte praten en dingen uit te horen. Ik heb dat meisje ooit één keer gezien. En ik wist dat hij haar nog nooit had gesproken... Zij wist dat ik met hem ging, ze was gewoon jaloers... zij was die avond nuchter, want ze heeft mijn vriend thuis gebracht in de auto.. hij was niet meer toerekeningsvatbaar... hij had vanaf 11 uur 's ochtends al lopen drinken.. ook al is dit geen reden..maar wat zij heeft geflikt!! en ze wist het en ze heeft misbruik gemaakt van de situatie..

Hij heeft gigantisch veel spijt, en hij maakt me ook duidelijk dat ik de enige ben. Maar onzeker ben ik wel... en verdrietig ook.. en of ik hem nog kan vertrouwen.. is mij een vraag.. ik weet het niet.
Ik moet aankijken hoe het nu verder gaat.. en als het niet meer gaat na mijn idee, dan hou ik er mee op... en hij weet ook dat hij moeite moet doen om mij weer een goed gevoel te geven...

Ik durf weinig mensen dit te vertellen, omdat ik er niet trots op ben en hem ook niet steeds in een kwaad daglicht wil zetten.

Het is klote ontzettend klote dat dit gebeurt is... maar ik weet wel, dat ik zelf hierdoor veel geleerd heb en sterker ben geworden. Ik heb hem kunnen vergeven, omdat mijn gevoel sterker is... Het duurt zeker nog een hele tijd totdat we weer intiem kunnen worden... maar ik wil er voor knokken en hij voor 100% ook....

Femke
Oud 10-03-2003, 15:25
passenger_temp
passenger_temp is offline
waarom zou je iets met een ander willen als je een relatie hebt?? Volgens mij zit je relatie dan niet goed, of ben je dan alleen met iemand voor de seks?? (of zoenen, weet ik veel..)
Oud 10-03-2003, 15:51
passenger_temp
passenger_temp is offline
aquafemme : echt klote voor je, ik hoop dat je de juiste beslissing maakt voor jezelf.
Reageren

Regels voor berichten