Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou dat zeker niet pikken. En als ik had geweten dat zij nog iemand thuis had zitten was ik niks met haar begonnen... maarja dat moet je zelf weten natuurlijk! En vakantieliefde kan wel uitgroeien tot iets leuks maar vaak is de afstand toch een probleem.
Wil je in het vervolg leestekens plaatsen en een beetje begrijpelijker Nederlands? Alvast bedankt ![]()
|
ik kan me niet voorstellen dat als je een vriend(in) thuis hebt zitten, dat je dan iets voor iemand daar gaat voelen. Ook niet als een soort bevlieging. Als je echt van iemand houd ga je niet vreemd, en buiten dat zou ik zelf later helemaal dood gaan van schuldgevoel.
Dan lig je een week na je vakantie weer in de armen van je vriendin en dan denk je hmm. Vorige week lag ik nog lekker te rotzooien met die ander.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
zoals al gezegd: vreemdgaan is vreemdgaan, ook op vakantie
![]() zou hoe dan ook nooit vreemdgaan... en zou het overigens geen ramp vinden als vriend een keer een 'foutje' maakte, zo lang hij niet helemaal toerekeningsvatbaar zou zijn, er geen gewoonte van zou maken en het meteen zou opbiechten - maar hij zou toch nooit vreemdgaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In het leven draait alles om vergiffenis. Mijn stelregel is: er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Degenen die je vergeven, en degenen die dat niet kunnen, en die doen er niet toe.
|
Vakantieliefde?
Dat lijkt me meer een vakantievriendinnetje-voor't-genot waarbij geen liefde ter sprake komt. Natuurlijk is het mooi en leuk om elkaar lieve woorden in te fluisteren, en op dat moment zijn ze misschien ook wel niet helemaal on-waar, maar ik zou het niet omschrijven als 'liefde'.
||
Citaat:
En waar ligt je grens bij vreemdgaan en niet-vreemdgaan? ![]()
||
Citaat:
Het leven draait ook om vertrouwen, en het leven-mét-partner al des te meer.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met vreemdgaan is het zo, dat als de relatie goed is, er toch geen behoefte is om het buiten de deur te gaan zoeken. Is dat wel het geval, dan moet je als bedrogen partij ook de hand in eigen boezem durven steken. Misschien was je partner je gewoon voor, weet jij veel wie je volgende week tegen was gekomen? Beschouw het in ieder geval als een signaal, dat jullie in de gevarenzone zitten. Praat erover, en ga er opnieuw voor. Je moet dan wel weer helemaal voor elkaar kiezen. Maar als hij het dan nog een keer zou doen, dan schopte ik hem zonder pardon de deur uit. Vergissen is menselijk, en soms gebeuren dingen voor je er erg in hebt, maar twee keer? Dan is het vertrouwen echt weg.
|
![]() |
Ik vind vreemdgaan super fout! Als je vreemdgaat dan hou je niet van diegene waarvan je zou moeten houden (of te weinig). Dan moet je je gaan afvragen of je nog wel verderwil met diegene waar je op dat moment een relatie mee heb. Ik ben zelf ook weleens de fout in gegaan (ja!! ook op vakantie). En daarna heb ik het uit gemaakt omdat ik twijfelde of ik nog wel echt van hem hield. Daarna hebben we het nog een keer geprobeerd en nu heb ik al weer 9 maanden met um
![]() XizZ.. Vreemdgaan = Bagger!!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Handelingen en uitspraken die zo absoluut zijn dat je er nooit meer op terug kunt komen, zijn nooit een goed idee, denk ik. Daarom zou ik ook nooit zeggen 'rot maar op, ik hoef je nooit meer te zien'. Misschien wel in een opwelling, maar ik zou dat niet rationeel bewust willen. Hopelijk, als ik die woorden ooit nog eens uit zal spreken, zal mijn wederpartij weten hoe ik er écht over denk en mij dan op haarbeurt ook weer vergeven dat ik zo uit mijn slof schoot. Citaat:
En verder kan ik niet bijzonder veel zeggen over wat ik vreemdgaan vind. Ik zei het ergens terug al, als mijn vriendin in een ladderzatte bui een andere jongen zou zoenen of iets in die geest, dan zou ik er minder problemen mee hebben indien ze achteraf spijt zou betuigen dan wanneer het weloverwogen zou gebeuren. Er moet dus blijkbaar opzet in het spel zijn. Wat opzettelijk is, en wat nog wel onder vreemdgaan valt en wat niet, valt niet zomaar te zeggen, dat hangt natuurlijk af van de omstandigheden van het geval. |
![]() |
||
Citaat:
Als je echt iemand graag ziet, kan je dit wel vergeven. Natuurlijk, alles hangt ervan af of erover gelogen is, of je veel op de ander z'n hart hebt getrapt, enzovoort en of je er open over kunt zijn. Maar ik vind het een zwakke reden om het uit te maken. Waarmee ik het niet goedpraat.. |
![]() |
|
zelf zal ik nooit vreemdagaan om dat ik weet hoe klote het is als de ander vreemd gaat. ik heb het zelf gehad. ik heb hem toen uitgescholden zijn kettinkjes voor mij naar hem toe gegooid. (hoe moest toen wel janken enzo) hij zit bij me in de klas dus ik heb nog wel contakt met hem, maar ik zal hem nooit meer aardig gaan vinden denk'k.
ik vin dat asl je iemand anders leuk vin het gewoon eerst uit moet maken, anders kwets je iemand dubbel zo hard.
|
Mij is het overkomen. Mijn vriend is vorige week met carnaval vreemdgegaan. Echt heel pijnlijk. Het is helaas niet bij zoenen gebleven, het was dus echt vreemdgaan. Hij was dronken, en dat is geen excuse en ik praat niks van hem goed. Hij heeft het me snel daarna verteld... Hij heeft het opgebiecht en heeft uren met mij gehuild en hij begreep zelf ook niet waarom.
Het gaat heel ingewikkeld voor me worden wat ik nu eigenlijk wil. Ik heb hem vergeven omdat mijn gevoel sterker voor hem is dan ik altijd gedacht had. Ik heb altijd gedacht als iemand dit flikt bij mij, dan dump ik hem. Maar dat is niet zo makkelijk als je altijd gelukkig met elkaar bent geweest. Ik denk dat je nu, als je het nog nooit mee hebt gemaakt dat je diegene gelijk moet dumpen. Dat kun je namelijk niet zeggen. Je weet niet wat je reactie is. Ik dacht dat ik kwaad zou worden, en ik werd ontzettend emotioneel en arrogant tegelijk. Het voelde net alsof hij de relatie verbrak. En dat deed zo'n pijn. Daarna kreeg ik griep en koorts etc. en dat heeft mijn gevoelens natuurlijk versterkt. Hij is vanaf de dag (woensdag) dat hij het vertelde elke dag bij me geweest. Hij heeft die nacht ook op een matrasje naast me geslapen... Ik had de behoefte om telkens met hem eroverte praten en dingen uit te horen. Ik heb dat meisje ooit één keer gezien. En ik wist dat hij haar nog nooit had gesproken... Zij wist dat ik met hem ging, ze was gewoon jaloers... zij was die avond nuchter, want ze heeft mijn vriend thuis gebracht in de auto.. hij was niet meer toerekeningsvatbaar... hij had vanaf 11 uur 's ochtends al lopen drinken.. ook al is dit geen reden..maar wat zij heeft geflikt!! en ze wist het en ze heeft misbruik gemaakt van de situatie.. Hij heeft gigantisch veel spijt, en hij maakt me ook duidelijk dat ik de enige ben. Maar onzeker ben ik wel... en verdrietig ook.. en of ik hem nog kan vertrouwen.. is mij een vraag.. ik weet het niet. Ik moet aankijken hoe het nu verder gaat.. en als het niet meer gaat na mijn idee, dan hou ik er mee op... en hij weet ook dat hij moeite moet doen om mij weer een goed gevoel te geven... Ik durf weinig mensen dit te vertellen, omdat ik er niet trots op ben en hem ook niet steeds in een kwaad daglicht wil zetten. Het is klote ontzettend klote dat dit gebeurt is... maar ik weet wel, dat ik zelf hierdoor veel geleerd heb en sterker ben geworden. Ik heb hem kunnen vergeven, omdat mijn gevoel sterker is... Het duurt zeker nog een hele tijd totdat we weer intiem kunnen worden... maar ik wil er voor knokken en hij voor 100% ook.... ![]() Femke
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wat is voor jou vreemdgaan? Kirk22 | 55 | 13-04-2010 08:05 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers confused | 32 | 25-01-2008 18:40 | |
Psychologie |
Vreemdgaan dystopia | 36 | 07-02-2006 07:30 | |
Liefde & Relatie |
kan iemand die vaak is vreemdgegaan, nog ooit een monogame relatie krijgen? Optima | 160 | 17-07-2005 14:39 | |
Liefde & Relatie |
Broer is ziekelijk jaloers Sade | 10 | 04-05-2004 12:10 | |
Liefde & Relatie |
**** Het grote Vreemdgaan topic **** Verwijderd | 38 | 05-03-2002 22:59 |