![]() |
|
PvdA-commissie: schaf provincies af
De twaalf provincies moeten plaatsmaken voor vier landsdelen met 30 regio's om Nederland beter bestuurbaar te maken. Dat staat in een rapport van een PvdA-commissie. Uitgelekt De commissie onder leiding van de Leidse hoogleraar Andeweg presenteert het rapport 'De leidende burger' morgen, maar delen ervan zijn al uitgelekt. Volgens de commissie is de verandering van indeling van Nederland nodig omdat de afstand tussen burger en provinciebestuur te groot is. Samenvoegen De commissie stelt ook voor om de Eerste Kamer samen te voegen met de Raad van State. De Eerste Kamer moet nu de besluiten van de Tweede Kamer controleren, maar stelt zich vaak ook politiek op. Ze kan daarom beter samengaan met de Raad van State, het hoogste adviesorgaan van de regering, oordeelt de commissie. Bron: www.rtlnieuws.nl ---------------------------- Goed idee? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus nee, ik heb geen bezwaar tegen een politiek waarbij de burger eens in de zoveel tijd een vakje rood mag kleuren. Een volk is gemiddeld veel te dom om goed te begrijpen wat de implicaties van allerlei beleidskeuzes zijn. Ik ben zelf een hoogopgeleide kiezer en ik zie liever dat mijn land bestuurd wordt door een elitair kliekje in een ivoren toren dan door een stel populistische kleinburgers die menen dat de - makkelijk te beïnvloeden en bange - vox populi boven alles gaat. Je ziet, ik ben een echte democraat in hart en nieren. |
![]() |
||
Citaat:
Als de politici niet beter zijn dan het volk, ben ik ervoor het volk de macht te geven, in een democratie iig.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
btw, waar gaat het boek over? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn die boeken maar een voorbeeld; het gaat me erom dat ik intellectuele politici wil.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij boeken als voorbeeld gaat noemen, lijkt het alsof je denkt dat ze anders niet capabel zouden zijn. Dat hoeft toch helemaal niet per se zo te zijn? Moeten ze per se zo filosofisch onderlegd zijn om ons alledaagse leven te regelen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder trekt dat juist baantjes jagers aan. Ik pleit eerder voor doodnuchtere weloverwegende mensen die altijd primair het welzijn van de mens voor ogen hebben, en die een redelijk inzicht hebben in de zaken waarover ze praten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Politiek is alles ja, en niet alleen intellectualiteit. Het wordt tijd dat er niet alleen nagedacht, maar ook iets gedaan wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik juist van mening dat die salarissen juist niet te hoog moeten zijn, maar alleen redelijk. Een hoog salaris trekt mensen aan die het voor het geld doen, en niet mensen die het uit ideaal doen. En ik heb liever idealisten dan uitvreters die voor hun geld alles zouden roepen en doen wat hen het beste uitkomt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je geeft zelf al het bezwaar aan, die man wil het niet doen omdat hij geld wil zien. Hij is dus niet bereid het vanuit een politiek ideaal of een overtuiging te doen. Geld is belangrijker. Politiek is geen baan waarbij je door lekker te werken/kletsen even chill een vet salaris gaat scoren. Als je in de politiek zit wil je wat bereiken, wil je iets betekenen voor de maatschappij, wil jeje visie uitvoeren. Als je dat niet wil doen voor een vrij riant salaris dan heb je daar ook niets te zoeken, aangezien geld blijkbaar belangrijker is dan je ideaal. edit: Ik zie liever dat als iemand roept: "het sociale systeem moet beter" dat diegene dat doet omdat hij van opvatting is dat het moet ipv dat iemand het roept omdat hij daarvoor bepaald bedrag krijgt uitgekeerd. ![]() Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 23:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
kijk, de PVDA doet dan tenminste nog alsof ze constructief zijn. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|