Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar wat ik bedoelde, is dat de Duivel (volgens mij was het de middeleeuwen?) ooit verzonnen is door de kerk om zo mensen angstig te maken. Hierdoor ging men zijn zondes afkopen met geld, (hoe heet dat ook alweer?) dat god ook verzonnen is, daar ben ik van overtuigd.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
sry, 'k pik net in op deze discussie, en 'k heb niet alle reacties gelezen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Allah en God zijn synoniemen dat week ik ook, maar dat maakt een moslim nog geen cristen. Er zijn ook andere goden waar je in zou kunnen geloven. Citaat:
Tjah, en er zijn genoeg dingen die je volgens de bijbel zou kunnen verklaren. De ramp in Azie, ziektes zoals aids, SARS en andere levensbedreigende en ernstig besmettelijke ziekten. Maar ach die dingen kun je ook weer anders verklaren. Wetenschappelijk enzo. Dat door de overbevolking in china een nieuw, onbekend dodelijk virus is getroffen, zo gebeurd dat ook in te grote dierpopulaties. En zo is voor alles een wetenschappelijke benadering. Maar mensen die echt geloven zullen altijd denken dat het iets van boven is.
|||
Citaat:
Citaat:
Sinterklaas is verzonnen. En er zijn nog veel meer dingen nog niet bewezen. Hoe wij zijn onstaan bijvoorbeeld. Er zijn theorien maar er is niets bewezen. Er is nog niemand die vanuit een paar stoffen, een diertje kan maken. En ja, dat is wel gebeurd, want wij bestaan. Er zijn dingen waar je gewoon in geloofd of niet. En uiteindelijk zijn het allemaal theoriën de ene geloof waardiger dan de ander. Of je denkt dat we (bedoel hiermee organismen) door iets op de wereld zijn gezet, of dat we een wetenschappelijk wonder zijn.
Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 22:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Nee, inderdaad dat kun je niet bewijzen toch kun je bepaalde dingen wel beredeneren en is het een aannemelijker dan het ander. Citaat:
De bijbel is geen betrouwbaar historisch bron, maar dat is voor mij uberhaubt vrij weinig, want hoe weten wij nou dat de allereerste dieren op de wereld er zo uit zien terwijl ze geen geraamte hebben. Tjah, en er zijn genoeg dingen die je volgens de bijbel zou kunnen verklaren. De ramp in Azie, ziektes zoals aids, SARS en andere levensbedreigende en ernstig besmettelijke ziekten. Maar ach die dingen kun je ook weer anders verklaren. Wetenschappelijk enzo. Dat door de overbevolking in china een nieuw, onbekend dodelijk virus is getroffen, zo gebeurd dat ook in te grote dierpopulaties. En zo is voor alles een wetenschappelijke benadering. Maar mensen die echt geloven zullen altijd denken dat het iets van boven is. [/B][/QUOTE] |
![]() |
||
Citaat:
![]() Van die onzin als 'alles is Gods handelen' moeten we ook eens vanaf ![]() ik geloof niet echt.. nouja zeg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zowel atheisten als gelovigen snappen heel vaak niet wat hij er mee bedoelde. Helaas. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij gebruikte hij 'god is dood' eerder als uitdrukking van het bereiken van het eind van het nut van het christendom.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
het is meer een emotie ten opzichte van alles; in elk geval is het een mening waaruit blijkt dat het niet logisch is dat er een wereld is met daarboven een apart niveau voor een of andere God
||
Citaat:
Ten eerste is het: Religie is Opium VAN het volk (als je doelt op de uitspraak van Marx) Dat maakt uit want Marx bedoelde niet dat het volk verdoofd (of voor de gek gehouden) wordt van bovenaf (vanuit de kerk ofzo) Maar dat het uit hen zelf komt. dat ze zichzelf ermee verdoven. God is dood is een uitspraak van nietzsche en hij bedoelde het niet letterlijk en ook niet in de zin van dat hij zich niet meer bemoeid met de wereld. maar het is een uitspraak die hoort bij zijn filosofie van de Ubermensch (dacht ik?) Mens vraagt zich dingen af, raakt daardoor verstrikt in twijfel. De mens zoekt houvast en grijpt naar geloof. Dit werkt een tijdje. Maar in de moderne tijd komt de mens achter zijn misleiding. Dan komt de dood van god. Er ontstaat een wereld zonder goed en kwaad, zonder houvast en norm. Zoiets was het precies weet ik het ook niet. Maar het is dus vanuitgaand dat god nooit bestaan heeft in de zin van een opperwezen. Alleen maar als schepping van de mens. God is nu dood omdat we de ilusie doorgeprikt hebben.
||
Citaat:
Wie gelooft dat Ceasar heeft bestaan? Over Ceasar zijn 10 geschriften geschreven. Gedateerd 950 jaar na zijn leven. Iederen gelooft dat Ceasar geleefd heeft. Over Jezus zijn 15.000 geschriften geschreven. Gedateerd 130 tot 300 jaar na Zijn leven. Het leven van Jezus is veel meer beschreven en dus veel betrouwbaarder dan de geschiedenis van welke persoon dan ook uit het verleden. Jezus komt in alle godsdiensten voor, of als profeet, of als goed mens of wat dan ook. De discussie of Jezus heeft bestaan, is dan ook zinloos. Zelfs in het woordenboek staat onder Jezus geschreven: Stichter van het Christendom, Zoon van God. Jezus was ook God, maar heeft het a.h.w. niet “gebruikt” tijdens z’n verblijf hier op aarde. Maar Zijn uitspraken zijn duidelijk: Math. 10:40 Wie Mij ontvangt, ontvangt God Math. 25:31 Ik zal de wereld oordelen (dit is alleen God) Joh. 14:9 Als je Mij gezien hebt, heb je de Vader (God) gezien I worship Your almighty God!
||||||
Citaat:
Daarnaast ligt de betrouwbaarheid niet alleen aan de kwantiteit geschriften, maar ook aan de kwaliteit. De beschrijvingen moeten wel realistisch zijn, anders is het niet zo raar dat ze niet helemaal serieus worden genomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Edit: Quotefoutje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over het woordenboek: (Van Dale online) RESULTAAT (maximaal 20 woorden) je·zus (tw.) 1 [inf.] vloek, als uiting van ergernis Je·zus (de ~ (m.)) 1 Christus Je·zus Chris·tus (de ~ (m.)) 1 Christus Je·zus·freak (de ~ (m.)) 1 iem. die dweept met Jezus je·zus·mi·na (tw.) 1 [inf.] vloek je·zus·nikes (de ~ (mv.)) 1 [scherts.] sandalen => sandaal ![]() Ik betwijfel ook dat er een woordenboek bestaat dat Jezus de zoon van god noemt. Tenzij het uitdrukkelijk een religieuze uitgever heeft. De Van Dale geeft alleen feitelijke betekenissen en gebruikte uitdrukkingen. |
![]() |
||
Ik heb tussen de quote doorgeschreven aangeduid met -->>
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/B][/QUOTE] |
![]() |
||
Citaat:
Vergeet niet dat de alfa-cursus het begin is hè? Je begint pas met het kennis krijgen van het geloof. Leer God zoveel mogelijk kennen, niet alleen door persoonlijke ervaring, maar lees God's woord en kijk wat God jou te melden heeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens is natuurlijk de vraag, als het enkel een placebo effect is, wat daar dan tegen is? Genezen is genezen, al besmeer je iemands ogen met modder, als hij daarna weer kan zien is dat toch positief. |
![]() |
||
Citaat:
Wat er op tegen is, nou ja, je krijgt bijvoorbeeld last van andere minder constructieve denkbeelden, elke dag bidden vreet bovendien tijd die beter besteed kan worden, etc etc.
||
Citaat:
Dan kan je al het niet-wetenschappelijke onmiddelijk afdoen als pacebo, dat is je goed recht, maar zeg dat dan meteen ![]() wat betreft het 2e deel: ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Binnen dit geval wil je het tijdelijk-genezen van de astma afdoen als placebo-effect inplaast van 'genezing door God'. Dat lukt niet als je God's geneeswijze niet wetenschappelijk kan losmaken van het totaal 'bidden'. met andere woorden: Jij doet het niet wetenschappelijke direct af met placebo-effect, maar misschien is god's geneeswijze wel wat jij hier als placebo-effect betiteld. |
![]() |
||
Citaat:
Ja je hebt gelijk dat er nog meer is dan de persoonlijke ervaring. Maar daar geniet ik persoonlijk momenteel het meeste van ![]() @ T_ID: Ik bid voordat de luiken dichtgaan altijd ![]() Victor
||
Citaat:
Ik zie hier een duidelijke suggestie in de vorm van een gebedsdienst, en iemand die daar zeer vatbaar voor is. Als er werkelijk een geneesmiddel achter zit dan moet iemand die niet weet dat er een genezingsdienst voor hem/haar wordt gehouden dit ook merken, tevens zou iemand die aanwezig is en totaal ongevoelig is voor religieuze suggestie (*steekt hand omhoog*) dit ook moeten merken. Tot nu toe is geen van beiden gebeurd, en blijf ik dus bij de enige uitleg die wel ondersteunt wordt door de waarnemingen in de zaak.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|