Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 17:09
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik weet niet. Ik vind dat dit op Psychologie hoort. Zo niet. Verplaats het of zet er een slotje op.

Willen jullie niet soms. Dat je leven een videoband is? Daar denk ik de laatste tijd echt veel over na. Dat je sommige dingen gewoon terug kan spoelen. En er overheen kan filmen. Of woorden verdraaien. Je eigen sprookje maken dus eigenlijk. Alles zelf indelen. En soms alles gewoon even op stop zetten. En weer verder gaan wanneer jij dat wilt... Dat zou ik wel willen. Dan zou ik zoveel willen doen. Terug naar mijn jeugd. En dat nog een keer meemaken. Etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 17:17
heavyukkie
heavyukkie is offline
ja als dat kon dat zou ik heeeeel graag willen dan had ik nooit dat ongeluk gehad....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:30
Charly Brown
Charly Brown is offline
Welk ongeluk? Wat is er gebeurd met je door dat ongeluk?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:34
George
George is offline
Ja. Dat zou me wel van pas komen. En jemig, dan was het nu wel heel erg anders geweest.
Oud 18-02-2005, 21:30
Winner
Winner is offline
Ja tuurlijk... Met de 'hersens' die je nu hebt het verleden in kunnen gaan, dan zou het leven een piece of cake zijn.
Oud 18-02-2005, 21:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het is een grappige gedachte maar ik zou het niet willen. Ik vind het leven nu al piece of cake genoeg, op die manier zou er echt niets aan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:11
Skilly
Skilly is offline
Hahaha het zal wel leuk zijn. Kan ik vervelende momenten ontwijken en fijne dingen steeds herhalen

Maar nee me leven moet verassend blijven
Oud 18-02-2005, 22:25
nursexx
nursexx is offline
Citaat:
Skilly schreef op 18-02-2005 @ 23:11 :
Hahaha het zal wel leuk zijn. Kan ik vervelende momenten ontwijken en fijne dingen steeds herhalen

Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:26
Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
Winner schreef op 18-02-2005 @ 22:30 :
Ja tuurlijk... Met de 'hersens' die je nu hebt het verleden in kunnen gaan, dan zou het leven een piece of cake zijn.
Ja inderdaad. En dan zal je dingen zoveel beter doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Winner schreef op 18-02-2005 @ 22:30 :
Yo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 18-02-2005 @ 23:11 :

das idd zo

*offtopic: damn blijf ik altijd bij de seks hangen*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 23:18
JCG
JCG is offline
lijkt mij niets, de minder prettig dingen hebben veel voor mijn karakter gedaan. Ik heb meer geleert van een ongeluk dat ik gehad heb dan van die geweldig zaterdag vanavond in de disco.

De minder prettig dingen testen mij, en als ik getest word leer ik wat ik waard ben in sommig sitauties en wat me vrienden waard. Bijvoorbeeld, als ik nooit bij die vechtpartij betrokken was geraakt had ik nooit geweten dat ik vrienden heb in bijna tot aan de dood naast me staan. En had ik nooit geweten dat ik ook voor me vrienden er ben als het nodig is. Of dat ze er ook zijn als het slecht met me gaat en ik het niet meer zie zitten.

Natuurlijk zijn er momenten in me leven die liever zou laten verdwijnen. Maar ik geloof in "What doesn't kills you , makes you stronger"
Oud 19-02-2005, 13:55
Nona
Nona is offline
Hm, ergens lijkt dat natuurlijk wel verleidelijk, maar jezelf kun je toch nooit veranderen. Terwijl zaken die gebeuren jou misschien wel enigzins kunnen veranderen. Krijg je daar weer mee te maken. Nee, laat mij maar lekker mezelf zijn. Ondanks tegenslagen is mijn leven leuk genoeg. En wanneer het niet leuk is moet ik het maar zien als uitdaging.
Oud 19-02-2005, 21:13
Auryn
Auryn is offline
Al die blunders.. keer op keer zien!
Oud 20-02-2005, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk niet dat het kan om alleen bepaalde delen van je leven overnieuw te doen. ook van de vervelende dingen in je leven leer je dingen en in veel gevallen kom je er sterker uit dan dat je erin gegaan ben en met die ervaring leef je verder. Als je die ervaring niet gehad had zou je leven er misschien heel anders uitzien en dus kan je denk ik niet zomaar een stuk uit je leven knippen.

Ik voel er zelf niet zoveel van om delen van mijn leven overnieuw te doen. Ik heb perioden gehad dat ik me heel erg rot voelde maar ik ben juist blij dat ik die nu achter me kan laten, dat zou ik niet graag nog een keer ovenieuw doen, ook niet op een andere, betere manier want ik heb er wel veel van geleerd en mezelf wel heel goed leren kennen.
Oud 20-02-2005, 15:50
Verwijderd
Er zijn zat dingen die ik terug wil draaien, opnieuw en anders doen etc.
Maar het leven wordt wel enorm saai als je je eigen leven helemaal kunt indelen. Dat werkt dan ook verslavend denk ik, als je weet dat je het zelf kunt bepalen, doe je dat ook en laat je je niet meer verrassen. Da's zonde
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:09
DreamyTheater
ik zou veel dingen anders willen doen, maar teruggaan (als het kon) en het ook werkelijk anders doen... nee toch liever niet... zoals het nu is is het goed... ik zou eerder dingen eruit willen knippen en de goede momenten overhouden...
wel zou ik het vaak op stop willen zetten, en als ik weer tot mezelf gekomen ben weer op play, weer verder gaan.
ook zou ik het bandje vooruit willen spoelen om te weten wat er komt en of ik dat wel aankan en evt nu veranderen wat er in de toekomst komen gaat...
maar ach dat kan toch never nooit niet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:26
Verwijderd
Ja, dat zou ik wel willen, maar ik denk niet dat ik dingen terug zou willen draaien en anders zou willen doen, misschien een paar dingen. De dingen waarmee ik echt grof de fout in ben gegaan zijn wel heel pijnlijk geweest achteraf maar ik heb er wel veel van geleerd (cliché lalala) en ik had dat nodig voor mijn persoonlijke ontwikkeling/groei, ach, je kent het verhaal wel..
Ik zou het vooral willen zodat ik alles terug kon spoelen en nog eens opnieuw kon bekijken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:41
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 18-02-2005 @ 18:30 :
Welk ongeluk? Wat is er gebeurd met je door dat ongeluk?
ik heb een ongeluk gehad ben met turnen met mn hoofd tegen de muur gebotst en lag de volgende dag in een diepe coma. had nog maar 5%/10% dat ik er uit zou komen, en zou ik er uit komen zou ik lichamelijk een kastplantje zijn geweest nu ben ik het geestelijk.....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 13:22
Elite!
Elite! is offline
Ja heb ik weleens en dan vooral als ik een dikke onvoldoende heb gehaald of zoals dit jaar van 3Havo naar 4T gedaald ben of als je iets verkeerds gedaan hebt dan denk ik weleens kon ik maar terug in de tijd. Misschien komt het wel omdat ik veel spellen speel en dan reset.
Oud 24-02-2005, 15:15
miss x
miss x is offline
niet alles maar bepaalde dingen had ik graag anders gedaan
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:37
JJ13
JJ13 is offline
niet alles, sommige dingen die er zijn gebeurd, waren misschien niet zo leuk, maar het heeft me wel gevormd en aan sommige dingen zit toch iets goeds.
Oud 28-02-2005, 12:13
JCG
JCG is offline
alhoewel, misschien ff een weekje terug spoelen en de lotto getal in vullen
Oud 28-02-2005, 14:19
deringmeester
deringmeester is offline
ik denk dat ik niet eens zo veel dingen zou veranderen.
behalve de antwoorden van mun laatste toets en getallen van de lotto lijken me ook wel handig.

opzich is dit idd wel iets om over na de te denken.
waarom ben ik wie ik ben, wie of wat heeft daar voor gezorgd en ben ik daar blij mee...
ik denk dat er bij iedereen wel dingen zijn voorgevallen die klote zijn maar het ''maakt'' je de persoon die je bent.
ik zou de video niet gebruiken om ingrijpende ding te veranderen maar ik zou hem wel gebruiken om het makkelijker te maken.
Oud 28-02-2005, 15:46
Verwijderd
Ja, ik zou wel het één en ander willen veranderen ... Dan zagen sommigen dingen er nu meer uit zoals het gemoeten had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten