![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Avondeten is veranderd. Ik typte het, ging naar beneden omdat ik geroepen werd voor 't avondeten en ik zie patat. Daar ging m'n humeur. Maar m'n ouders hadden voor mij chinees meegenomen ![]() Ik heb dus nasi gegeten als avondeten, plus een kopje halfvolle chocomel (hebben we nooit in huis, dus neem d'r toch wat van ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mag ik vragen wát je nu wil gaan eten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb er wel moeite mee om met het avondeten dan niet heel erg veel te gaan nemen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem tussen je lunch en je avondeten ook nog 2 boterhammen, dan is de kans dat je bij 't avondeten heel veel neemt minder. Ook heb je dan minder honger, je bloedsuiker blijft stabieler etc. Ik weet niet wat jullie over 't algemeen voor avondeten eten, maar groente mag je bijv. zoveel eten als je wilt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarom wil ik ook in dit topic even actief zijn. Dan heb ik misschien meer motivatie om door te zetten... Ik eet namelijk zo een zak chips leeg als mn hongergevoel echt te erg wordt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is ook wel iets van de laatste tijd hoor... Doordat ik zoveel getraind heb is mn eetlust ook wel een stuk groter geworden. Terwijl ik daarvoor al vrij veel at. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is 21,6 |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik weet de gegevens niet van degene die af wil vallen, maar als het een meisje is en ze eet zo'n 1500-1600kcal per dag dan komt het wel goed. Moet ze dan dus opvullen die dingen die ze wel mag, maar dat weet hij/zij zelf 't beste. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat is alles ![]() BMI is/was rond de 27 (2 punten boven de grens van gezond, weet niet of dat 27 was) Gewicht is nu 85 lengte is 1,82 T'is niet te snel denk ik aangezien het nu allemaal een stukje langzamer gaat. ![]() In principe mag ik rond de 2500 calorien om gelijk te blijven, als ik er grofweg 1000 minder eet heb ik 8 dagen nodig om 1 kilo af te vallen en dat klopt ook redelijk als je het aantal kilo door het eerder genoemde aantal dagen deelt. Edit: Voordat ik het vergeet te zeggen, zonder de Eetmeter2002 van het voedingscentrum had het me nooit gelukt.
Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 08:26. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, maar ik wil het 'probleem' bij de kern aanpakken: ik ga gewoon afvallen tot ik in de spijkerbroeken pas die IK het mooist vind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het beste is om een calorietekort van +/- 500 calorieen te creeren. Voor een meisje komt het dan idd uit op zo'n 1500kcal. Meisjes zijn immers kleiner, hebben minder spiermassa en alles bij elkaar minder calorieen nodig. Jongens hebben echter meer spiermassa, andere hormoonhuishouding en zijn over 't algemeen ook wat langer. Jullie hebben dus meer energie nodig. Het 'gat' van energie wat jij nu creeert is te groot, en je valt te snel af. De kans dat je dan weer enorm aankomt wanneer je weer normaal gaat eten is vrij groot. Ik raad je aan om wat meer (ong. 2000kcal per dag) te gaan eten. Het gaat dan wat langzamer, maar stukken gezonder en je mist geen belangrijke voedingsstoffen. Waarmee vul je momenteel die 1500kcal op? |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Caffeine Content Comparisons The following is the approximate caffeine content of various beverages Milligrams of Caffeine Item Average per serving Range Per ounce* Coffee (5 oz. cup) 80 40 - 170 16.00 Cola (12 oz. can) 45 30 - 60 3.75 Black Tea (one tea bag) 40 25 - 110 5.00 Oolong Tea (one tea bag) 30 12 - 55 3.75 Green Tea (one tea bag) 20 8 - 30 2.50 White Tea (one tea bag) 15 6 - 25 2.00 Decaf Tea (one tea bag) 2 1 - 4 0.50 Herbal Tea (one tea bag) 0 0 0.00 *Assumes 8 ounces of water per tea bag Thee bevat inderdaad theine... maar het is verkeerd om te zeggen dat het geen caffeine bevat. Citaat:
De reden waarom kruidenthee geen caffeine bevat, is omdat het niet echt thee is. Het hangt er ook vanaf wat je onder thee verstaat. Het komt in ieder geval niet van de plant af, waarvan thee (zwarte thee, groene thee, witte thee) is gemaakt. Maar bijv. uit allerlei bloemetjes etc... Kruidenthee is niet beter. Het is anders. Je kunt het qua voordelen niet vergelijken. Groene thee is voor een aantal dingen beter, namelijk: Citaat:
Het kan ook voordelig zijn voor je stofwisseling: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder vind ik het wel goed dat je je verzadigde vetten limiteert. ![]() Krijg je genoeg goede vetten en omega3-6 vetzuren binnen om je stofwisseling omhoog te houden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kruidenthee komt idd niet van een "thee-plant" (hoe zo'n plant ook heten mag), maar van bepaalde andere planten, is ook nogal voor de hand liggend. ![]() ![]() Of kruidenthee beter is ligt er aan wat je onder "beter" verstaat: het bevat geen theine en in dat opzicht is het dus beter. En daar had ik het over. Verder ligt het nogal erg aan de soort kruiden die er in zitten (zoals je zelf al zei), er zijn ook kruiden die goed zijn voor je stofwisseling en/of om je lichaan te zuiveren, enz. Een ander (groot) voordeel van kruidenthee boven groene thee is voor mij bovendien dat ik een groot aantal lekkere kruidentheeën ken en geen enkele lekkere groene thee. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik eet veel magere yoghurts en kwark van vifit. Ook eet ik gewoon glutenvrij bruinbrood maar dan met mager beleg, zoals bijv. rookvlees, 15+smeerkaas (die met olijf en tomaat is erg lekker!) en light jam, deze zijn overigens allemaal glutenvrij. Verder eet ik met avondeten wat aardappels, veel groenten (stoomgroenten zijn errug lekker!) en kipfilet of zalm van de gril (of ander mager vlees). Qua drinken is het gewoon hetzelfde als ieder ander persoon die aan de lijn is, heel veel water, en 1 of 2 glazen light drank en/of thee per dag. Iemand met coeliakie mag gewoon fruit en dat eet ik dus as tussendoortje (ik houd nogal van afwisseling dus het verschilt nogal per dag wat voor fruit).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoeveel punten is alles? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde meer hoeveel punten is het per 'onderdeel' |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #8 Verwijderd | 502 | 13-09-2005 17:20 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 |