Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 15:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nolita schreef op 20-02-2005 @ 16:37 :

Ik ga nu weer even slapen, overigens. Dat is wat ik al twee weken doe namelijk, slapen...
Waarom?
Oud 20-02-2005, 16:00
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-02-2005 @ 15:39 :

Vandaag:

10.00: 1 × bruine boterham
¼ avocado
grapefruit

12.30
3 × bruine boterham
2 × suikerarme jam
¼ avocado
40 gram 48+ kaas ()

14.00
2 × kiwi

15.00
Kop linzensoep (2 soeplepels)

Het ontbijt kon inderdaad iets meer, 1 boterham erbij zou al beter zijn geweest. Maar zoals je zelf al aangeeft, als je morgen weer in 't normale ritme zit gaat 't vast beter.
Oud 20-02-2005, 16:04
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-02-2005 @ 16:44 :
Waarom?
omdat ik ziek ben, en simpelweg niet de hele dag wakker kan blijven
Oud 20-02-2005, 16:43
Mara
Mara is offline
Vandaag

Ontbijt/Lunch:
13:00 - 3 Boterhammen, 2x rookvlees, 0,5x appelstroop 0,5x lightjam
1 sinaasappel

Tussendoor:
Sinaasappel
250g kwark
1 dun plakje suikerbrood

Avondeten
Aardappelen, riblappen, groente weet ik niet.

Avond
Magere melk
Wortelen
Oud 20-02-2005, 16:46
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-02-2005 @ 17:43 :
Vandaag

Ontbijt/Lunch:
13:00 - 3 Boterhammen, 2x rookvlees, 0,5x appelstroop 0,5x lightjam
1 sinaasappel

Tussendoor:
Sinaasappel
250g kwark
1 dun plakje suikerbrood

Avondeten
Aardappelen, riblappen, groente weet ik niet.

Avond
Magere melk
Wortelen
Je was vrij laat op, anders had ik 't wel weinig gevonden. Verder ziet 't er niet zo slecht uit, alleen dat suikerbrood is natuurlijk niet zo goed.
Oud 20-02-2005, 17:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 17:46 :
Je was vrij laat op, anders had ik 't wel weinig gevonden. Verder ziet 't er niet zo slecht uit, alleen dat suikerbrood is natuurlijk niet zo goed.
Weet dat 't suikerbrood niet goed is, daarom heb ik 't plakje zo dun mogelijk afgesneden (normaal zou je het zo dun afsnijden om 't oude eraf te halen, bij wijze van spreken )

Avondeten is veranderd. Ik typte het, ging naar beneden omdat ik geroepen werd voor 't avondeten en ik zie patat. Daar ging m'n humeur. Maar m'n ouders hadden voor mij chinees meegenomen
Ik heb dus nasi gegeten als avondeten, plus een kopje halfvolle chocomel (hebben we nooit in huis, dus neem d'r toch wat van )
Oud 20-02-2005, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga vanaf morgen "lijnen". Ik ben een grote eter en hoop maar dat t me gaat lukken. Ik zeg namelijk al 4 weken dat ik ermee ga beginnen maar toch verpest ik het steeds weer...

Ik ben overigens niet te zwaar maar wel sinds vorig jaar 5 kilo aangekomen. Daar baal ik een beetje van. Daarbij ben ik net gestopt met intensief dansen en loop ik nu alleen nog 3 keer in de week hard. Ik heb echter een blessure en ook dit kan ik even niet meer doen. En misschien zelfs wel nooit meer...

Maar ja, ik zal wel even in dit topic komen als een steuntje in mn rug

Ow ja, ik heb wel een probleempje: Ik werk in de thuiszorg (huishoudelijkwerk) en kom iedere dag 2 keer bij een oud mevrouwtje thuis. Al die oude mevrouwtjes geven me steeds koekjes En als ik beleefd probeer te weigeren geven ze het je tóch. Ze vinden ook allemaal dat ik heel mager ben (ben ik niet, maar zo zien die oude mensjes dat ). Naja, ik eet dus minstens 2 keer per dag een koek en daarbij krijg ik ook nog eens van ze allemaal limonade met suiker. Water accepteren ze ook niet.

Ow ja nog iets: Ik word vaak misselijk als ik minder eet (vraag me niet waarom, ik heb een "spastische darm" en denk dat het daarmee te maken heeft) en ik heb heel erg last van een hongergevoel. En dat slaat vaak om in een vreetbui.

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 17:30.
Oud 20-02-2005, 17:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 18:18 :
Ik ga vanaf morgen "lijnen". Ik ben een grote eter en hoop maar dat t me gaat lukken. Ik zeg namelijk al 4 weken dat ik ermee ga beginnen maar toch verpest ik het steeds weer...

Ik ben overigens niet te zwaar maar wel sinds vorig jaar 5 kilo aangekomen. Daar baal ik een beetje van. Daarbij ben ik net gestopt met intensief dansen en loop ik nu alleen nog 3 keer in de week hard. Ik heb echter een blessure en ook dit kan ik even niet meer doen. En misschien zelfs wel nooit meer...

Maar ja, ik zal wel even in dit topic komen als een steuntje in mn rug

Ow ja, ik heb wel een probleempje: Ik werk in de thuiszorg (huishoudelijkwerk) en kom iedere dag 2 keer bij een oud mevrouwtje thuis. Al die oude mevrouwtjes geven me steeds koekjes En als ik beleefd probeer te weigeren geven ze het je tóch. Ze vinden ook allemaal dat ik heel mager ben (ben ik niet, maar zo zien die oude mensjes dat ). Naja, ik eet dus minstens 2 keer per dag een koek en daarbij krijg ik ook nog eens van ze allemaal limonade met suiker. Water accepteren ze ook niet.
Kijk, het is heel vervelend om tegen zo'n lief oud vrouwtje te liegen, maar anders is het misschien een optie om te zeggen dat je geen suiker mag?

Mag ik vragen wát je nu wil gaan eten?
Oud 20-02-2005, 17:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-02-2005 @ 18:29 :
Kijk, het is heel vervelend om tegen zo'n lief oud vrouwtje te liegen, maar anders is het misschien een optie om te zeggen dat je geen suiker mag?

Mag ik vragen wát je nu wil gaan eten?
Uhm mijn bedoeling is: Met het ontbijt 2 sneetjes brood en fruitontbijt. Met middageten ook 2 sneetjes brood. En dan een normale portie avondeten.

Maar ik heb er wel moeite mee om met het avondeten dan niet heel erg veel te gaan nemen...
Oud 20-02-2005, 17:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 18:32 :
Uhm mijn bedoeling is: Met het ontbijt 2 sneetjes brood en fruitontbijt. Met middageten ook 2 sneetjes brood. En dan een normale portie avondeten.

Maar ik heb er wel moeite mee om met het avondeten dan niet heel erg veel te gaan nemen...
Pff, mag wel wat meer hoor!

Neem tussen je lunch en je avondeten ook nog 2 boterhammen, dan is de kans dat je bij 't avondeten heel veel neemt minder. Ook heb je dan minder honger, je bloedsuiker blijft stabieler etc.

Ik weet niet wat jullie over 't algemeen voor avondeten eten, maar groente mag je bijv. zoveel eten als je wilt
Oud 20-02-2005, 17:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-02-2005 @ 18:35 :
Pff, mag wel wat meer hoor!

Neem tussen je lunch en je avondeten ook nog 2 boterhammen, dan is de kans dat je bij 't avondeten heel veel neemt minder. Ook heb je dan minder honger, je bloedsuiker blijft stabieler etc.

Ik weet niet wat jullie over 't algemeen voor avondeten eten, maar groente mag je bijv. zoveel eten als je wilt
Ja ik dacht al dat t wel wat meer zou mogen In de praktijk is het vaak ook meer. Ik ben écht een hele grote eter. Ik eet ontzettend veel... Ik kom niet veel aan, maar ik denk wel dat ik het over een langere tijd ga merken... En daarbij wil ik ook wat lichter zijn dan ik nu ben.

Daarom wil ik ook in dit topic even actief zijn. Dan heb ik misschien meer motivatie om door te zetten... Ik eet namelijk zo een zak chips leeg als mn hongergevoel echt te erg wordt.
Oud 20-02-2005, 17:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 18:43 :
Ja ik dacht al dat t wel wat meer zou mogen In de praktijk is het vaak ook meer. Ik ben écht een hele grote eter. Ik eet ontzettend veel... Ik kom niet veel aan, maar ik denk wel dat ik het over een langere tijd ga merken... En daarbij wil ik ook wat lichter zijn dan ik nu ben.

Daarom wil ik ook in dit topic even actief zijn. Dan heb ik misschien meer motivatie om door te zetten... Ik eet namelijk zo een zak chips leeg als mn hongergevoel echt te erg wordt.
Je zegt dat je een grote eter bent, maar hoeveel eet je dan? (Als je er verder niet op zou letten zeg maar)
Oud 20-02-2005, 17:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-02-2005 @ 18:47 :
Je zegt dat je een grote eter bent, maar hoeveel eet je dan? (Als je er verder niet op zou letten zeg maar)
Nou ja, dat wat ik net zei dus wat ik nu wilde doen alleen dan inclusief alles wat ongezond is. En dat is nogal wat. Verschilt ook heel erg per dag. Als we patat bakken eet ik zo 2 borden patat, een kroket, een kaasshoufle, een frikandel en een hamburger. Dat soort dingen. Alles wat lekker is kan ik heel massaal eten.

Het is ook wel iets van de laatste tijd hoor... Doordat ik zoveel getraind heb is mn eetlust ook wel een stuk groter geworden. Terwijl ik daarvoor al vrij veel at.
Oud 20-02-2005, 18:15
-(L)-
@ Chloe Siere: hoe groot ben je en wat weeg je momenteel? (En BMI?)
Oud 20-02-2005, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 19:15 :
@ Chloe Siere: hoe groot ben je en wat weeg je momenteel? (En BMI?)
Ik ben 1.72 en weeg 64 kilo. Mijn streefgewicht is 60 kilo (een gewicht dat ik altijd gewogen heb, soms zelfs minder). BMI weet ik niet meer... Waar meet je dat ook alweer?
Oud 20-02-2005, 18:33
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 19:22 :
Ik ben 1.72 en weeg 64 kilo. Mijn streefgewicht is 60 kilo (een gewicht dat ik altijd gewogen heb, soms zelfs minder). BMI weet ik niet meer... Waar meet je dat ook alweer?
Hier.
Het is 21,6
Oud 20-02-2005, 19:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-02-2005 @ 19:22 :
spieren wegen meer dan vet, en aangzien je heelveel gedanst hebt, is dat wel iets om rekening mee te houden...
Oud 20-02-2005, 21:38
Verwijderd
zijn er hier misschien ook forummers die tips hebben voor mensen met coeliakie die af willen vallen (gaat niet om mij, btw)? aangezien die veel minder dingen mogen eten...weten jullie misschien dingen die wel goed zijn voor de lijn maar zonder tarwe / meel erin? bij voorbaat dank!
Oud 20-02-2005, 21:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-02-2005 @ 22:38 :
zijn er hier misschien ook forummers die tips hebben voor mensen met coeliakie die af willen vallen (gaat niet om mij, btw)? aangezien die veel minder dingen mogen eten...weten jullie misschien dingen die wel goed zijn voor de lijn maar zonder tarwe / meel erin? bij voorbaat dank!
Afvallen doe je door (heel simpel eigenlijk) minder calorieen binnen te krijgen dan je verbrandt.
Ik weet de gegevens niet van degene die af wil vallen, maar als het een meisje is en ze eet zo'n 1500-1600kcal per dag dan komt het wel goed. Moet ze dan dus opvullen die dingen die ze wel mag, maar dat weet hij/zij zelf 't beste.
Oud 21-02-2005, 07:06
Verwijderd
@Kronkeltje: Levi gaat iig tot zeker 34, misschien nog wel verder. En volgens mij hebben ze bij Jeans Centers ook wel redelijk wat t/m 34.

De meeste merkbroeken vallen vreselijk bij mij en ze zitten niet altijd lekker, terwijl merkloze soms echt perfect passen en heerlijk zitten, daarom pas ik niet broeken niet omdat ze toevallig geen merkje hebben. Bovendien heb je merkloze broeken ook in (veel) grotere maten en zul je het "maatprobleem" dus zelden tegen komen. Kwestie van veel passen (zowel merk- als merkloze broeken) tot je iets tegen komt wat goed zit, dat werkt het beste.
Oud 21-02-2005, 07:09
Verwijderd
@ikkeleerlinge: mbt de posts waar je twee dingen van mij quote: daar zeg ik alleen dat ze wel een boterham meer mag eten, verder zeg ik niets (dus niet dat ze aankomt van wat ze eet), zoals ik in die post die jij als tweede quotete ook al zei. (De tweede quote ging over het tweede en niet over het eerste en ik heb niet ontkent dat ik het tweede zei. Wat je wilt bereiken met die quotes is mij dus niet helemaal duidelijk. ) (Of iig, het lukt niet, omdat er wat anders staat. )
Oud 21-02-2005, 07:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-02-2005 @ 15:42 :
Aanslag poets je eraf.
Volgens mij niet altijd (zal er ook aan liggen of je na elk kopje thee je tanden poetst of niet).
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-02-2005 @ 16:13 :
Ja dat ligt aan de cafeine die erin zit...
Cafeine zit in koffie, in thee zit theine. Maar niet in kruidenthee, daarom is dat beter.
Oud 21-02-2005, 08:23
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 19-02-2005 @ 05:32 :
Te veel in te korte tijd. (Dunkt me)
Wat eet je zoal in een dag? meer uitleg over hoe je af bent gevallen, hoe je af wil vallen, bmi/gewicht/lengte?
Iedere dag 30 mins fietsen, 1500 calorien per dag eten, minder dan of gelijk aan 10 gram verzadigd vet per dag eten. FYI je mag ongeveer 25 gram daarvan per dag voor een gezonde voeding, afvallen betekend dus daarop minderen inclusief calorien.

Dat is alles

BMI is/was rond de 27 (2 punten boven de grens van gezond, weet niet of dat 27 was)
Gewicht is nu 85
lengte is 1,82

T'is niet te snel denk ik aangezien het nu allemaal een stukje langzamer gaat.
In principe mag ik rond de 2500 calorien om gelijk te blijven, als ik er grofweg 1000 minder eet heb ik 8 dagen nodig om 1 kilo af te vallen en dat klopt ook redelijk als je het aantal kilo door het eerder genoemde aantal dagen deelt.

Edit: Voordat ik het vergeet te zeggen, zonder de Eetmeter2002 van het voedingscentrum had het me nooit gelukt.

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 08:26.
Oud 21-02-2005, 08:59
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2005 @ 08:06 :
@Kronkeltje: Levi gaat iig tot zeker 34, misschien nog wel verder. En volgens mij hebben ze bij Jeans Centers ook wel redelijk wat t/m 34.

De meeste merkbroeken vallen vreselijk bij mij en ze zitten niet altijd lekker, terwijl merkloze soms echt perfect passen en heerlijk zitten, daarom pas ik niet broeken niet omdat ze toevallig geen merkje hebben. Bovendien heb je merkloze broeken ook in (veel) grotere maten en zul je het "maatprobleem" dus zelden tegen komen. Kwestie van veel passen (zowel merk- als merkloze broeken) tot je iets tegen komt wat goed zit, dat werkt het beste.

Ja, maar ik wil het 'probleem' bij de kern aanpakken: ik ga gewoon afvallen tot ik in de spijkerbroeken pas die IK het mooist vind.
Oud 21-02-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 21-02-2005 @ 09:59 :
Ja, maar ik wil het 'probleem' bij de kern aanpakken: ik ga gewoon afvallen tot ik in de spijkerbroeken pas die IK het mooist vind.
Je hoort mij niet zeggen dat dat niet mag. Ik wilde alleen laten zien dat er genoeg spijkerbroeken in wat grotere maten te kringen zijn.
Oud 21-02-2005, 11:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-02-2005 @ 09:23 :
Iedere dag 30 mins fietsen, 1500 calorien per dag eten, minder dan of gelijk aan 10 gram verzadigd vet per dag eten. FYI je mag ongeveer 25 gram daarvan per dag voor een gezonde voeding, afvallen betekend dus daarop minderen inclusief calorien.

Dat is alles

BMI is/was rond de 27 (2 punten boven de grens van gezond, weet niet of dat 27 was)
Gewicht is nu 85
lengte is 1,82

T'is niet te snel denk ik aangezien het nu allemaal een stukje langzamer gaat.
In principe mag ik rond de 2500 calorien om gelijk te blijven, als ik er grofweg 1000 minder eet heb ik 8 dagen nodig om 1 kilo af te vallen en dat klopt ook redelijk als je het aantal kilo door het eerder genoemde aantal dagen deelt.

Edit: Voordat ik het vergeet te zeggen, zonder de Eetmeter2002 van het voedingscentrum had het me nooit gelukt.
Je eet best weinig calorieen, zeker voor een jongen van jouw lengte!

Het beste is om een calorietekort van +/- 500 calorieen te creeren. Voor een meisje komt het dan idd uit op zo'n 1500kcal. Meisjes zijn immers kleiner, hebben minder spiermassa en alles bij elkaar minder calorieen nodig.

Jongens hebben echter meer spiermassa, andere hormoonhuishouding en zijn over 't algemeen ook wat langer. Jullie hebben dus meer energie nodig. Het 'gat' van energie wat jij nu creeert is te groot, en je valt te snel af. De kans dat je dan weer enorm aankomt wanneer je weer normaal gaat eten is vrij groot.

Ik raad je aan om wat meer (ong. 2000kcal per dag) te gaan eten. Het gaat dan wat langzamer, maar stukken gezonder en je mist geen belangrijke voedingsstoffen.

Waarmee vul je momenteel die 1500kcal op?
Oud 21-02-2005, 13:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2005 @ 08:11 :
Volgens mij niet altijd (zal er ook aan liggen of je na elk kopje thee je tanden poetst of niet).
Als je elke avond goed poetst, moet dat laagje eraf te krijgen zijn. Het tast niet aan, maar het gaat er gewoon op zitten als het ware...

Citaat:
Cafeine zit in koffie, in thee zit theine. Maar niet in kruidenthee, daarom is dat beter.
Wat is dit dan:
Caffeine Content Comparisons
The following is the
approximate caffeine content
of various beverages Milligrams of Caffeine
Item Average
per
serving Range Per
ounce*
Coffee (5 oz. cup) 80 40 - 170 16.00
Cola (12 oz. can) 45 30 - 60 3.75
Black Tea (one tea bag) 40 25 - 110 5.00
Oolong Tea (one tea bag) 30 12 - 55 3.75
Green Tea (one tea bag) 20 8 - 30 2.50
White Tea (one tea bag) 15 6 - 25 2.00
Decaf Tea (one tea bag) 2 1 - 4 0.50
Herbal Tea (one tea bag) 0 0 0.00
*Assumes 8 ounces of water per tea bag

Thee bevat inderdaad theine... maar het is verkeerd om te zeggen dat het geen caffeine bevat.
Citaat:
Eventually it was shown that the theine of tea was identical with the caffeine of coffee, and the term theine was then dropped.
Bron: http://www.stashtea.com/caffeine.htm

De reden waarom kruidenthee geen caffeine bevat, is omdat het niet echt thee is. Het hangt er ook vanaf wat je onder thee verstaat. Het komt in ieder geval niet van de plant af, waarvan thee (zwarte thee, groene thee, witte thee) is gemaakt. Maar bijv. uit allerlei bloemetjes etc...

Kruidenthee is niet beter. Het is anders. Je kunt het qua voordelen niet vergelijken. Groene thee is voor een aantal dingen beter, namelijk:
Citaat:
To sum up, here are just a few medical conditions in which drinking green tea is reputed to be helpful:

* cancer
* rheumatoid arthritis
* high cholesterol levels
* cariovascular disease
* infection
*

impaired immune function
Bron: http://chinesefood.about.com/library.../aa011400a.htm

Het kan ook voordelig zijn voor je stofwisseling:
Citaat:
Green Tea raises metabolic rates?

For sometime now there have been reports about the benefits of drinking green tea (as well as milk, wine, beer and most everything else). Anyway in addition to its potential to protect the heart, green tea extract may serve as an aid to weight loss!

Clinical trials conducted by the University of Geneva, in Switzerland indicate that green tea appears to raise metabolic rates and speed up fat oxidation. Apparently in addition to caffeine, green tea contains catechin polyphenols that raise thermogenesis (the rate at which calories are being burned) and hence overall energy expenditure.

SOURCE: Scienceagogo.com 1999
Nou ja, en het is ook goed om je lichaam te zuiveren. Kruidentheeen zijn ook allemaal goed voor andere dingen, hangt er vanaf wat voor kruidenthee het is maar er staat ook vaak op waar het voor dient. Maar de voordelen die groene thee heeft hebben ze (of de meesten) niet.
Oud 21-02-2005, 13:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-02-2005 @ 09:23 :

Ik vind het wel erg weinig hoor. Een 1000 aantal calorieen tekort. Voor mij zou het goed zijn, voor jou is het echt te weinig. Zo verpest je je stofwisseling. Als jij klaar bent met dieten, is je stofwisseling ook enorm vertraagd.

Verder vind ik het wel goed dat je je verzadigde vetten limiteert. Maar let je ook op transvetten? Die zijn namelijk iets van 10x zo schadelijk.

Krijg je genoeg goede vetten en omega3-6 vetzuren binnen om je stofwisseling omhoog te houden?
Oud 21-02-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 21-02-2005 @ 14:03 :
Wat is dit dan:
Dat is Engels. Ik heb het niet zelf verzonnen, ik heb het ook van internet/uit boeken. Maar als jij ergens hebt zien staan dat er in thee ook caffeine zit (en dat heb je), dan zal dat best, ik ken ook niet het complete internet en de complete bibliotheek uit m'n hoofd, gelukkig niet, zou ik haast zeggen.

Kruidenthee komt idd niet van een "thee-plant" (hoe zo'n plant ook heten mag), maar van bepaalde andere planten, is ook nogal voor de hand liggend. Onder thee versta ik wat er in de Van Dale staat: "drank, bestaande uit een aftreksel van gedroogde bladeren, bereid door er kokend water op te gieten en het geheel te laten trekken". En dan is kruidenthee dus ook gewoon echt thee.

Of kruidenthee beter is ligt er aan wat je onder "beter" verstaat: het bevat geen theine en in dat opzicht is het dus beter. En daar had ik het over. Verder ligt het nogal erg aan de soort kruiden die er in zitten (zoals je zelf al zei), er zijn ook kruiden die goed zijn voor je stofwisseling en/of om je lichaan te zuiveren, enz.

Een ander (groot) voordeel van kruidenthee boven groene thee is voor mij bovendien dat ik een groot aantal lekkere kruidentheeën ken en geen enkele lekkere groene thee.
Oud 21-02-2005, 13:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2005 @ 14:11 :
Een ander (groot) voordeel van kruidenthee boven groene thee is voor mij bovendien dat ik een groot aantal lekkere kruidentheeën ken en geen enkele lekkere groene thee.
Das een kwestie van smaak. Ik vind groene thee heerlijk. Wij maken ze met gedroogde groenetheeblaadjes + jasmijnplantjes ofzo.
Oud 21-02-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 21-02-2005 @ 14:14 :
Das een kwestie van smaak.
Dat is dan ook de reden dat ik "voor mij" zei.
Oud 21-02-2005, 13:27
Neiu
Neiu is offline
@ Leonoor en ikkeleerlinge: wanneer houden jullie nou eens op?
Ik weet dat ik hier nauwelijks post, maar ik haal hier wel goede tips vandaan en volg t topic wel
Oud 21-02-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Malthus schreef op 21-02-2005 @ 14:27 :
@ Leonoor en ikkeleerlinge: wanneer houden jullie nou eens op?
Waarschijnlijk zodra we klaar zijn.
Oud 21-02-2005, 13:54
BlueAngel
BlueAngel is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-02-2005 @ 22:38 :
Nou, ik heb dus ook coeliakie en ik wil ook afvallen.
Ik eet veel magere yoghurts en kwark van vifit.

Ook eet ik gewoon glutenvrij bruinbrood maar dan met mager beleg, zoals bijv. rookvlees, 15+smeerkaas (die met olijf en tomaat is erg lekker!) en light jam, deze zijn overigens allemaal glutenvrij.

Verder eet ik met avondeten wat aardappels, veel groenten (stoomgroenten zijn errug lekker!) en kipfilet of zalm van de gril (of ander mager vlees).

Qua drinken is het gewoon hetzelfde als ieder ander persoon die aan de lijn is, heel veel water, en 1 of 2 glazen light drank en/of thee per dag.

Iemand met coeliakie mag gewoon fruit en dat eet ik dus as tussendoortje (ik houd nogal van afwisseling dus het verschilt nogal per dag wat voor fruit).
Oud 21-02-2005, 13:59
Verwijderd
Zelf brood bakken is ook lekker, vind ik lekkerder dan glutenvrij brood van de bakker (dat is ranzig en peperduur ).

En rijstewafels en bij natuurvoedingswinkels hebben ze ook veel dingen zonder gluten ed.
Oud 21-02-2005, 15:23
Verwijderd
Goed, vandaag ging alweer stukken beter .

Ontbijt (7.45)
Kom havermoutpap (200 ml sojamelk + ongeveer 60 gr. havermout)
Grapefruit

Tussendoor (10.00)
Boterham suikerarme jam

Lunch:
3 boterhammen suikerarme jam

Avondeten (al om 16.u want ik moet werken vanavond)
1 pannenkoek
220 gram doperwten/wortelen
bakje volle yoghurt met 4 el muesli.

Ik ben van plan om op mijn werk nog 1 banaan te eten.
Oud 21-02-2005, 15:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-02-2005 @ 16:23 :
Goed, vandaag ging alweer stukken beter .

Ontbijt (7.45)
Kom havermoutpap (200 ml sojamelk + ongeveer 60 gr. havermout)
Grapefruit

Tussendoor (10.00)
Boterham suikerarme jam

Lunch:
3 boterhammen suikerarme jam

Avondeten (al om 16.u want ik moet werken vanavond)
1 pannenkoek
220 gram doperwten/wortelen
bakje volle yoghurt met 4 el muesli.

Ik ben van plan om op mijn werk nog 1 banaan te eten.
Hmm, eet je na 16u alleen nog die banaan? Tot hoe laat moet je werken? Anders kan je misschien een wat kleiner avondeten doen om 16u en dan 's avonds ook nog wat eten?
Oud 21-02-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 16:27 :
Hmm, eet je na 16u alleen nog die banaan? Tot hoe laat moet je werken? Anders kan je misschien een wat kleiner avondeten doen om 16u en dan 's avonds ook nog wat eten?
Ik moet tot 21.00 werken. Ik had die pannenkoek liever niet gehad, maar m'n moeder wilde om een of andere reden per se met tegenzin pannenkoeken bakken terwijl ik aangaf niet per se pannenkoeken te willen omdat ze zich anders schuldig zou gaan voelen . Ik kan niet echt makkelijk iets meenemen naar m'n werk, heb maar een kwartiertje pauze en er is wel een magnetron maar ik heb geen idee wat ik daar nou in kan doen. Zie het ook niet zo zitten om een bord groenten oid. te gaan weghappen daar dus moet het maar zo.
Oud 21-02-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-02-2005 @ 16:40 :
Ik kan niet echt makkelijk iets meenemen naar m'n werk, heb maar een kwartiertje pauze en er is wel een magnetron maar ik heb geen idee wat ik daar nou in kan doen. Zie het ook niet zo zitten om een bord groenten oid. te gaan weghappen daar dus moet het maar zo.
Wat is er mis met een boterham?
Oud 21-02-2005, 15:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-02-2005 @ 16:40 :
Ik moet tot 21.00 werken. Ik had die pannenkoek liever niet gehad, maar m'n moeder wilde om een of andere reden per se met tegenzin pannenkoeken bakken terwijl ik aangaf niet per se pannenkoeken te willen omdat ze zich anders schuldig zou gaan voelen . Ik kan niet echt makkelijk iets meenemen naar m'n werk, heb maar een kwartiertje pauze en er is wel een magnetron maar ik heb geen idee wat ik daar nou in kan doen. Zie het ook niet zo zitten om een bord groenten oid. te gaan weghappen daar dus moet het maar zo.
Net als leonoor zegt, een boterham Daar evt. een appel bij ofzo. Als je thuiskomt kan je dan ook nog iets nemen (wat yoghurt, kwark oid)
Oud 21-02-2005, 16:07
kellytje
kellytje is offline
10.30 : 20 gram musli , 200 ml magere melk , een sinaasappel
12.00 : scampi (ongeveer 7 grote) met wortelen , 200 gram champignons , 200 gram prei en 30 gram rijst in de wok met 2 eetlepels 5% room
14.00 : klein koekje
15.00 : appel
17.00 : 100 gram brood ( 4 boterhammen) met 120 gram americain puur, ui en gemengde salade

Straks nog een appel en salade van selder wortel en witte kool en een stuk ananas

Kom ik aan goed 19 punten
(@ Happy , ben jij eigelijk veel afgevallen met de ww)
Oud 21-02-2005, 16:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 17:07 :
10.30 : 20 gram musli , 200 ml magere melk , een sinaasappel
12.00 : scampi (ongeveer 7 grote) met wortelen , 200 gram champignons , 200 gram prei en 30 gram rijst in de wok met 2 eetlepels 5% room
14.00 : klein koekje
15.00 : appel
17.00 : 100 gram brood ( 4 boterhammen) met 120 gram americain puur, ui en gemengde salade

Straks nog een appel en salade van selder wortel en witte kool en een stuk ananas

Kom ik aan goed 19 punten
(@ Happy , ben jij eigelijk veel afgevallen met de ww)
Ik weet niet wat een scampi is, maar al met al vind ik 't niet echt veel.
Hoeveel punten is alles?
Oud 21-02-2005, 16:45
Verwijderd
Whoei, net mijn weegdag gehad (nouja gister, de 20ste)
Kzit nu op 62.8kg, vorige weegdag (de 5de) zat ik 64.2, ofterwel, van 141.5lbs naar 138.5 lbs
Ben superblij! Nog bijna 3 kilo te gaan...

*dat was eigenlijk meer een mededeling*

EDIT: rekenfoutje gemaakt, op 5 feb woog ik 64.2, op 20 feb woog ik 62.8.

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 23:43.
Oud 21-02-2005, 16:46
cerys
cerys is offline
Heyhey, zo'n refeeddag he, is dat iets wat je eigenlijk wel echt in moet voeren als je aan het lijnen bent? En hoe vaak moet je een refeeddag doen?
Oud 21-02-2005, 16:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 17:12 :
Ik weet niet wat een scampi is, maar al met al vind ik 't niet echt veel.
Hoeveel punten is alles?
Scampi's zijn van die grote garnalen. Die zijn volgens mij wel redelijk gezond behalve dat er veel cholesterol in zit.
Oud 21-02-2005, 16:47
cerys
cerys is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 21-02-2005 @ 17:45 :
Whoei, net mijn weegdag gehad (nouja gister, de 20ste)
Kzit nu op 62.8kg, vorige weegdag (de 5de) zat ik 63.5, ofterwel, van 141.5lbs naar 138.5 lbs
Ben superblij! Nog bijna 3 kilo te gaan...

*dat was eigenlijk meer een mededeling*
Gefeliciteerd!
Oud 21-02-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 21-02-2005 @ 17:47 :
Gefeliciteerd!
danku
Oud 21-02-2005, 17:01
kellytje
kellytje is offline
Ik geloof dat ze het ook gamba's noemen . Alles in totaal 19 punten. Het lijkt mss niet veel maar alles bij elkaar heb ik meer dan een kilo groenten op ...
Oud 21-02-2005, 17:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 18:01 :
Ik geloof dat ze het ook gamba's noemen . Alles in totaal 19 punten. Het lijkt mss niet veel maar alles bij elkaar heb ik meer dan een kilo groenten op ...
Ok, weet ik wat 't is
Ik bedoelde meer hoeveel punten is het per 'onderdeel'
Oud 21-02-2005, 17:09
kellytje
kellytje is offline
Ik had ook nog 15 gram cracotten bij het ontbijt
ontbijt : 4 punten
koekje : 1
lunch : 6 (2 voor de scampi's 2 voor de rijst en +- 2 voor de room)
avondeten : 8 (4voor het brood , 3 voor het vlees en 1 voor yoghurt)
Topic gesloten

Regels voor berichten