Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het over tijdelijke contacten, waarbij deze houding erg schijnt te helpen.
||
Citaat:
dat is juist het prpbleem: ik HAAT mijn gevoelens. Ik vind het vreselijk dat ik iemand mis, dat ik obsessief aan iemand kan denken, dat wanneer ene jongen niet terugbeld er wel 1001 gedachten door me gaan waarom hij niet belt en hoe ik moet reageren etc. IK WIL DIE GEVOELENS NIET. En ik zie ook niet in hoe die gevoelens ooit tot iets moois kunnen leiden. daarom bind ik mijn emoties in, ik verban ze, ik kots op ze. Maar hoe ik dat ook probeer...ze willen maa rniet weggaan, en dat vind ik vreselijk. mijn hoop is dat ze misschien iets afzwakken, en dat mijn gedrag op dit moment me leert dat het ook anders kan. Ik moet gewoon leren dat emoties ook niet vervelend kunnen zijn...
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
De zakelijke instelling is een soort van ratio, een verstand, en de natuur is de emotie. Nu is er al milennia lang filosofisch gedebatteerd over wat de overhand moet hebben: ratio of emotie. Een balans tussen beide lijkt mij het beste. Maar gee fmij op dit moment ratio.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als ratio de overhand zou moeten hebben, dan had de natuur ons geen gevoelens moeten gegeven...accepteer je lot en ga niet bepaalde dingen onderdrukken die niet onderdrukt dienen te worden, want dat geeft later nog meer gezeik dan je hele relatiegezeik. Dat je liefdesverdriet hebt a la, maar het ontkennen is als het ontkennen van een waarheid, het vertraagt alleen het proces van waarheidsvinding.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
oke, stel, ik erken mijn vrouw zijn, met alle emoties die erbij komen kijken, dat wil niet zeggen dat ik het ontzettend KUT vind dat ik die emoties heb. Als ik kon kiezen zou ik ze wegggooien. Maa roke, ik heb ze, en iedere keer dat ze zich uiten kots ik van mezelf. wat doe je daaraan?
||
![]() |
Citaat:
En tegen en man zeggen dat dit is wie je bent, en als ze daar niet klaar voor zijn zoeken ze maar een man.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik begrijp je denk ik heel goed. maar uiteindelijk heb ik zelf geleerd dat juist door in gevecht te blijven en t te proberen te onderdrukken je de emoties versterkt en je er meer mee bezig bent / je belemert. als je je gevoel omarmt en ipv ze wegdrukken ze met je ratio te lijf gaat heb je er denk ik veel minder last van. bovendien moet je altijd in het oog houden niet jezelf te haten, iedereen heeft kanten waar ze minder blij mee zijn daar zal je mee om moeten leren gaan. emoties zullen nooit weggaan maar je kan ze wel beteugelen. als je bang bent dat iemand vreemd gaat bijv kun je dat gevoel wel wegstoppen maar daar verdwijnt t niet van en wordt t ook niet minder van, je kan ook accpeteren dat je die angsten hebt en er wat aan proberen te doen waardoor ze niet weggaan maar in ieder geval stil blijven zitten. nu zal je misschien vaak overvallen worden door bepaalde emoties en omdat je dit mechanisme hebt bedacht jezelf ook nog eens gaan haten omdat je ze hebt. waardoor je je zelfvertrouwen krijt raakt en helemaal niet sterk bent @ de rest, mannelijk gedragen zoals zij bedoelt zeg ik ook vaak, dat betekend niet dat ik serieus denk dat mannen zo zijn maar omdat mensen je dan begrijpen. je had ook kunnen zeggen a la samantha (sex&the city) maar dat klinkt ook suf. dus zeur niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mannen plegen gemiddeld drie keer zo vaak zelfmoord uit LDVD dan vrouwen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die statistieken zijn gebaseerd op zelfmoorden uit liefdesverdriet... Maar zelf denk ik niet dat het komt doordat mannen vaker ernstig liefdesverdriet hebben, maar omdat ze meer lef hebben en durf. Mannen beklimmen de mount everest, gooien zich in een regenton van een waterval af etc. nooit vrouwen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben ook niet zo dol op emoties, stel me liever afstandelijk op en vermijd sociale contacten (ik ben niet zo dol op mensen). Zo ben ik altijd al geweest - hetzelfde geldt trouwens voor het mannelijke in/bij mij (maar zo was ik als klein kind al, dus het mannelijke heeft bij mij een andere oorzaak). Ik heb één keer een periode gehad dat ik voor iemand gevoelens had die onder de noemer 'verliefdheid' vallen, en daar heb ik erg onder geleden, zeker omdat het een onmogelijke liefde was. Ik wilde en wil het gewoon nooit meer, me zo voelen. Die persoon in kwestie is recentelijk aan mijn e-mailadres gekomen via mijn zusje, waarop ik meteen gereageerd heb door mijn e-mailadres te veranderen. Hij had me nog niet gemaild, maar gelukkig had ik snel opgetreden - nu zal hij gewoon een errorbericht krijgen wanneer hij contact met me probeert op te nemen. Misschien een beetje bitchy van me, maar je moet een zekere mate van doortraptheid bezitten om jezelf te beschermen. Maar goed, waar ik naartoe wil is dat ik me goed herken in je vooral. Persoonlijk zie ik niet echt in waarom dit gedrag fout is, want voor mij werkt die zelfbescherming goed en zou ik er niet mee willen stoppen. Jij zit er wél mee in de knoop en wilt er mee stoppen, dus ik kan je geen advies geven - simpelweg omdat ik tevreden ben met hoe ik mijn 'liefdesleven' regel. Dus ik kan alleen nog maar zeggen: veel succes, wat je ook gaat doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|