Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 17:41
kliwie
kliwie is offline
vandaag heb ik niet echt goed gegeten... echt niet goed eigenlijk.

8 uur
150 gr magere kwark
150 gr magere yoghurt

10 uur
maneola (tussen mandarijn en sinaasappel)

12 uur
1 volkoren boterham en appel

4 uur
1/2 boterham

6 uur
2 opscheplepels macaroni met saus (tomatensaus met gehakt en groenten) en een bord sla met daarin o.a. tomaten, olijven, komkommer, augurk

in totaal ongeveer 900 calorien. te weinig.

vanavond ga ik magere kwark eten en warme magere melk drinken. morgen probeer ik het gewoon weer.
Oud 21-02-2005, 18:09
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 17:07 :

(@ Happy , ben jij eigelijk veel afgevallen met de ww)
10 kg, om precies te zijn. Ik probeer nu op gewicht te blijven, en dat lukt goed gelukkig
Ik vind dat je vandaag al beter gegeten hebt dan eerst, het is in ieder geval al meer qua hoeveelheid, al kan 't nog meer. Wat betreft melkproducten; ik neem yoghurt ipv melk, dat vult beter, en zo eet je ook meer. Maar goed, dat moet je zelf weten. Ook zo'n dingen als muesli eet ik niet, omdat 't niet echt vult, ik eet daarvoor in de plaats liever een boterham extra. 't zelfde geldt voor bv ontbijtkoek; veel punten voor een kleine hoeveelheid, dat soort dingen probeer ik te vermijden. En veel fruit + groente eten natuurlijk, want daar hoef je geen punten voor te tellen.
Oud 21-02-2005, 18:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 21-02-2005 @ 18:41 :
vandaag heb ik niet echt goed gegeten... echt niet goed eigenlijk.

8 uur
150 gr magere kwark
150 gr magere yoghurt

10 uur
maneola (tussen mandarijn en sinaasappel)

12 uur
1 volkoren boterham en appel

4 uur
1/2 boterham

6 uur
2 opscheplepels macaroni met saus (tomatensaus met gehakt en groenten) en een bord sla met daarin o.a. tomaten, olijven, komkommer, augurk

in totaal ongeveer 900 calorien. te weinig.

vanavond ga ik magere kwark eten en warme magere melk drinken. morgen probeer ik het gewoon weer.
Je weet zelf dat het VEEEEEEEEEEL te weinig is, waarom doe je daar niets aan overdag?
Dit is ongeveer waar mensen met anorexia eten...

PRobeer dit lijstje te volgen!

Brood 5-8 sneetjes
Aardappelen 4-6 stuks
Groente 3-4 groentelepels (200 gr)
Fruit 2 stuks
Halvarine 5 gr per sneetje brood
Melkprodukten 2-3 glazen
Kaas 1-2 plakken
Vlees, vis, kip of vleesvervanger 100 gr
Margarine 15 gr
Vleeswaren 1-2 plakken
Vocht 1,5 liter
Oud 21-02-2005, 18:23
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 18:09 :
Ik had ook nog 15 gram cracotten bij het ontbijt
ontbijt : 4 punten
koekje : 1
lunch : 6 (2 voor de scampi's 2 voor de rijst en +- 2 voor de room)
avondeten : 8 (4voor het brood , 3 voor het vlees en 1 voor yoghurt)
Als ik 't had moeten eten, dan zou ik die 3 punten voor 't vlees aan iets anders besteden, want ik kan me niet voorstellen dat 't erg vult. Ik zal je posten wat ik heb vandaag heb gegeten, misschien krijg je dan een beetje een idee hoe je 't beter kunt indelen, om toch een grotere hoeveelheid binnen te krijgen. Ik zet er ook wel ff 't aantal punten achter.

08.00: 4 boterhammen (4pt) met boter (2pt)

09.20: 1 wortel (0 pt)

10.00: 2 appels (0 pt), 1 banaan (1pt)

13.00: 4 boterhammen (4pt) met mosterd (0pt)

15.00: 2 snack-a-jacks (1 pt), 1 kom (400 gram) vifit yoghurt (2pt)

17.00: onbeperkt aardappelen (2 pt), bonen (0 pt), sla (0 pt)

17.30: 1 kom (400 gram) vifit yoghurt (2pt)

19.00: pakje crackers (2 pt) en 1 sinaasappel (0 pt)

Zoals je ziet kan je voor ongeveer 20 points best veel eten, als je het maar goed indeelt. Verder is het belangrijk dat je ook genoeg voedingsmiddelen eet die geen punten zijn, anders krijg je gewoon te weinig binnen. Verder moet je iedere dag minimaal 2 punten aan vet besteden (liefst gewoon 2), en minimaal 2 aan melkproducten.
Oud 21-02-2005, 18:24
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 17:07 :

(@ Happy , ben jij eigelijk veel afgevallen met de ww)
Hoeveel wil jij afvallen? En wat is je lengte/gewicht?

(Sorry dat ik iedereen zo door elkaar haal )
Oud 21-02-2005, 18:58
bloemetje1818
bloemetje1818 is offline
hier mijn lijstje maar weer wat ik vandaag gegeten heb:

10:00: 2 boterhammen met magere smeerkaas, glas sinasappelsap

14:00: 2 appels

16:00: zakje tikkels drop

19:00: 400 gr groentemix van de iglo met 75 gr garnalen en met 100g pasta
bakje yoghurt met aardbeien

volgens mij is dit net als bij kliwie maar 900 kcal, maar ik heb zeker geen honger
Oud 21-02-2005, 19:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
bloemetje1818 schreef op 21-02-2005 @ 19:58 :
hier mijn lijstje maar weer wat ik vandaag gegeten heb:

10:00: 2 boterhammen met magere smeerkaas, glas sinasappelsap

14:00: 2 appels

16:00: zakje tikkels drop

19:00: 400 gr groentemix van de iglo met 75 gr garnalen en met 100g pasta
bakje yoghurt met aardbeien

volgens mij is dit net als bij kliwie maar 900 kcal, maar ik heb zeker geen honger
Wat ongelófelijk slecht!
Nee, je hebt geen honger bij 900kcal, want je lichaam is 't gewend. Maar dat betekent niet dat 't genoeg is!

Ok, 'paar' punten:
1) Eet een normale lunch
2) Schrap de tikkels
3) 400 gram groentemix is niet slecht. Groente mag je in overvloed eten.
4) Eet méér! Eet 's 6 boterhammen per dag!
Oud 21-02-2005, 19:08
kellytje
kellytje is offline
Dat van dat vet en melkproducten wist ik niet bedankt
Ik ben 1m75 en woog dit weekend 64 , een paar kilootjes maar dus Ik at vroeger ook niet echt gezond dus ik denk dat het zowiso een verbetering is.
Ik hou gewoon ongelofelijk van musli
Dat vet, moet je dan echt 2 punten vet (olie, boter, ... ) eten of kan dat ook in dingen inzitten (bv kaas)
Ik had trouwens voor morgen gepland
ontbijt : 2 boterhammen, een sinaasappel , een stukje ananas en 20 gram musli
lunch : diepvries schotel van ww (6.5)
avond : 2 boterhammen met 30 gram light kaas , 120 gram scampi (overschotje) en 200 gram mais
Tussendoor dus appel, wortel, ananas , ...

Lijkt me goed ? (19 p)
Oud 21-02-2005, 19:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 20:08 :
ontbijt : 2 boterhammen, een sinaasappel , een stukje ananas en 20 gram musli
lunch : diepvries schotel van ww (6.5)
avond : 2 boterhammen met 30 gram light kaas , 120 gram scampi (overschotje) en 200 gram mais
Tussendoor dus appel, wortel, ananas , ...

Lijkt me goed ? (19 p)

Ik vind het te weinig. Het zal best dat het 19 punten is, maar dat maakt het niet genoeg.

6 boterhammen, 4 aardappels, boter, kaas enz enz, je kunt het lijstje op deze pagina zien staan. En ik blijf er nog steeds bij dat je niet moet afvallen.
Oud 21-02-2005, 19:20
kellytje
kellytje is offline
@ Gothic , je moet je niet steeds vastpinnen op 6 boterhammen... Ik vind 4 boterhammen toch al behoorlijk... Je hebt hier wsl meer verstand van dan ik maar het lijkt wel of je als je geen 6 boterhammen eet ineens slecht eet voor jou Als je pasta eet (smiddags) is het volgens mij ook niet nodig dat je dan nog eens aardappelen gaat eten ook. Tenzij jij 2 x per dag gekookt eet ?
Over het feit of ik moet afvallen ga ik niet uitweiden, ik moet het mss niet maar ik wil het wel
Oud 21-02-2005, 19:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 20:20 :
@ Gothic , je moet je niet steeds vastpinnen op 6 boterhammen... Ik vind 4 boterhammen toch al behoorlijk... Je hebt hier wsl meer verstand van dan ik maar het lijkt wel of je als je geen 6 boterhammen eet ineens slecht eet voor jou Als je pasta eet (smiddags) is het volgens mij ook niet nodig dat je dan nog eens aardappelen gaat eten ook. Tenzij jij 2 x per dag gekookt eet ?
Over het feit of ik moet afvallen ga ik niet uitweiden, ik moet het mss niet maar ik wil het wel
Idd.
Oud 21-02-2005, 19:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens.
Ik vind echter wel dat je 's avonds wel wat meer mag eten.
Oud 21-02-2005, 19:26
kellytje
kellytje is offline
Ik heb besloten dat ik maar wat groenten ga wokken savonds bij die garnalen ook Is lekker en gezond en dan heb ik nadien geen zin meer in zoetigheid.
Oud 21-02-2005, 19:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2005 @ 20:16 :
6 boterhammen, 4 aardappels, boter, kaas enz enz, je kunt het lijstje op deze pagina zien staan. En ik blijf er nog steeds bij dat je niet moet afvallen.
Eentonig lijstje. Er bestaan wel meer variaties dan dat. Je kunt niet tegen iemand zeggen precies wat, en hoeveel daarvan iemand op een dag moet eten. Het beste zijn richtlijnen, waarop die persoon zelf kan varieren. Je kunt wel zeggen dat niemand ooit naar jou luistert. Maar ik denk dat dat vooral ligt omdat jij continu hetzelfde lijstje eten geeft, en dezelfde dingen zegt. Niet iedereen is hetzelfde. Je scheert ze allemaal over 1 kam. En ik denk niet dat iedereen zin heeft om elke dag 10 boterhammen + aardappelen te gaan eten. Kom op zeg... Je loopt nogal wat achter.
Oud 21-02-2005, 19:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 20:26 :
Ik heb besloten dat ik maar wat groenten ga wokken savonds bij die garnalen ook Is lekker en gezond en dan heb ik nadien geen zin meer in zoetigheid.
Ok Let je op dat je tussendoor wel genoeg eet?
Oud 21-02-2005, 19:39
kellytje
kellytje is offline
Ik heb vandaag een sinaasappel , 250 gram groentenmix , 2 appelen , een klein koekje en 2 grote plakken ananas gegeten tussendoor dus dat lijkt me geen probleem
Oud 21-02-2005, 19:39
droppiej
droppiej is offline
hey

ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, ik zal het zeker wel verkeerd over brengen, maar hebben jullie allemaal ook een nadelig eigenschap....niet van jah te zwaar en shit..maar je rookt, of je gaat te veel uit, je blowt en drinkt te veel. Want ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen hier, iedere dag het zelfde hoeveel heid eet, en weet ik veel allemaal voor shit..
Oud 21-02-2005, 19:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 21-02-2005 @ 20:39 :
hey

ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, ik zal het zeker wel verkeerd over brengen, maar hebben jullie allemaal ook een nadelig eigenschap....niet van jah te zwaar en shit..maar je rookt, of je gaat te veel uit, je blowt en drinkt te veel. Want ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen hier, iedere dag het zelfde hoeveel heid eet, en weet ik veel allemaal voor shit..
Eh, ik snap je niet helemaal nee.

Of ik een slechte eigenschap heb? Zat Maar niet een die slecht is voor m'n lichaam, naast het slecht omgaan met eten.
- Ik rook niet
- Ik drink nauwelijks (misschien 2 glazen in een maand, vaak maar 2 glazen in zo'n 3 maanden)
- Ik sport
- Ik gebruik geen drugs
- Ik ga niet echt veel uit
Oud 21-02-2005, 19:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 21-02-2005 @ 20:26 :
Eentonig lijstje. Er bestaan wel meer variaties dan dat. Je kunt niet tegen iemand zeggen precies wat, en hoeveel daarvan iemand op een dag moet eten. Het beste zijn richtlijnen, waarop die persoon zelf kan varieren. Je kunt wel zeggen dat niemand ooit naar jou luistert. Maar ik denk dat dat vooral ligt omdat jij continu hetzelfde lijstje eten geeft, en dezelfde dingen zegt. Niet iedereen is hetzelfde. Je scheert ze allemaal over 1 kam. En ik denk niet dat iedereen zin heeft om elke dag 10 boterhammen + aardappelen te gaan eten. Kom op zeg... Je loopt nogal wat achter.
Je weet zelf ook wel dat onder aardappelen net zo goed rijst of pasta kan staan. Het gaat om hoeveelheden, en ja met dat lijstje kun je varieren, zolang de basis maar hetzelfde blijft. Ik ging er vanuit dat mensen dat snapten.
Oud 21-02-2005, 19:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik heb ook best gezien dat jij pasta (warm) at smiddags, dan verschuift de lunch voor mij naar 's avonds. En of je nu pasta eet of aardappelen, maakt mij niet uit (ik gebruik het woord aardappelen omdat dat voor mij hetgeen is wat ik het vaakst eet, maar hiervoor kun je dus ook rijst of pasta lezen, het gaat niet om wat, maar om hoeveel). Aardappelen zijn beter, maar ik wissel ook af, pasta en rijst vind ik sowieso lekkerder dan aardappelen. Het gaat me niet perse om die aardappelen, maar om de hoeveelheid. En ik vind nog steeds dat jij te weinig eet, vandaag gekeken naar het lijstje wat je morgen gaat eten.
Oud 21-02-2005, 19:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 20:41 :

Of ik een slechte eigenschap heb? Zat Maar niet een die slecht is voor m'n lichaam, naast het slecht omgaan met eten.
- Ik rook niet
- Ik drink nauwelijks (misschien 2 glazen in een maand, vaak maar 2 glazen in zo'n 3 maanden)
- Ik sport
- Ik gebruik geen drugs
dit geldt voor mij hetzelfde...
Oud 21-02-2005, 20:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2005 @ 20:51 :
Je weet zelf ook wel dat onder aardappelen net zo goed rijst of pasta kan staan. Het gaat om hoeveelheden, en ja met dat lijstje kun je varieren, zolang de basis maar hetzelfde blijft. Ik ging er vanuit dat mensen dat snapten.
Moet ik ruiken wat jij ermee bedoelt ofzo? Zet het er dan bij.
Oud 21-02-2005, 20:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:

- Ik rook niet
- Ik drink niet
- Ik sport
- Ik gebruik geen drugs
Oud 21-02-2005, 20:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 21-02-2005 @ 21:21 :
Moet ik ruiken wat jij ermee bedoelt ofzo? Zet het er dan bij.
Jij bent altijd degene die anti aardappels en pro rijst of iets anders is. Dus sorry dat ik te hoge verwachtingen van je heb
Oud 21-02-2005, 20:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2005 @ 21:24 :
Jij bent altijd degene die anti aardappels en pro rijst of iets anders is.
Nee hoor, ik beperk ze beide. Maar ben niet anti-dit anti-dat.
Oud 21-02-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:

- Ik rook niet
- Ik sport
- Ik gebruik geen drugs
Dit geldt ook voor mij. Roken en drugs vind ik zonde en vies en alcohol drink ik amper. ik haal volgensmij nog geen liter alcoholhoudende in het jaar. Ik ben dan ook geen uitgaanstype, en kroegen / discotheken vind ik niet veel aan. Concerten en festivals bezoeken vind ik echter wel leuk. En sporten doe ik ook veel en graag.

@Gothic: Word jij niet af en toe moe van jezelf? De hele tijd van die sarcastisce (rot) opmerkingen?
Oud 21-02-2005, 21:11
blurred
blurred is offline
Ik vraag me af wat jullie hier van vinden:

Ontbijt 08:30
2 peren
bakje halfvolle biogarde met müesli
kop thee

Tussendoortje 11:30
Liga Fruitkick
Water

Lunch 12:15
2 bruine bolletjes
1x broodbeleg jonge kaas
1x port salut (kaas)
water

Diner 16:15
Omelet van 3 eieren met spinazie en ui
stokbrood met knoflookboter
bakje volle yoghurt (appel-kruimel)

Tussendoortje 22:00
Breezer pineapple
Kaascrackers

Het tussendoortje om 22:00 is niet representatief, ik had die dingen nog in huis en had er gewoon zin in. Niet omdat ik honger had, maar omdat het gewoon lekker is, zo heel af en toe. Ik eet mijn diner vrij vroeg (16:15) omdat ik om 17:30 begin met werken. Meestal eet ik in de pauze nog een kop cup-a-soup of bouillion, maar dat had ik vandaag helaas niet in huis.
Oud 21-02-2005, 21:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-02-2005 @ 22:11 :
Ik vraag me af wat jullie hier van vinden:

Ontbijt 08:30
2 peren
bakje halfvolle biogarde met müesli
kop thee

Tussendoortje 11:30
Liga Fruitkick
Water

Lunch 12:15
2 bruine bolletjes
1x broodbeleg jonge kaas
1x port salut (kaas)
water

Diner 16:15
Omelet van 3 eieren met spinazie en ui
stokbrood met knoflookboter
bakje volle yoghurt (appel-kruimel)

Tussendoortje 22:00
Breezer pineapple
Kaascrackers

Het tussendoortje om 22:00 is niet representatief, ik had die dingen nog in huis en had er gewoon zin in. Niet omdat ik honger had, maar omdat het gewoon lekker is, zo heel af en toe. Ik eet mijn diner vrij vroeg (16:15) omdat ik om 17:30 begin met werken. Meestal eet ik in de pauze nog een kop cup-a-soup of bouillion, maar dat had ik vandaag helaas niet in huis.
Ik zou je eerste tussendoortje wat meer midden tussen ontbijt en lunch doen en wat meer brood eten, verder vind ik het er wel aardig uitzien.
Oud 21-02-2005, 21:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-02-2005 @ 21:56 :
@Gothic: Word jij niet af en toe moe van jezelf? De hele tijd van die sarcastisce (rot) opmerkingen?
ik word een beetje moe van de aanvallen van ikkeleerlinge... ik bedoel het goed en als zij dan me aanvalt en gaat zitten mierenneuken...
Oud 21-02-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2005 @ 22:35 :
ik word een beetje moe van de aanvallen van ikkeleerlinge... ik bedoel het goed en als zij dan me aanvalt en gaat zitten mierenneuken...
Ik vind dat jullie elkaar aanvallen, en beide zitten te mierenneuken. En dat draagt niet bepaald bij aan de 'sfeer' in dit topic.
Oud 21-02-2005, 21:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-02-2005 @ 22:40 :
Ik vind dat jullie elkaar aanvallen, en beide zitten te mierenneuken. En dat draagt niet bepaald bij aan de 'sfeer' in dit topic.
We zullen zien wie de verstandigste is...
Oud 21-02-2005, 21:50
Nolita
Nolita is offline
ik val nog steeds amper af, maar goed
7:00 2 bruine boterhammen jam, 250 ml coolbest
12:00 krentenbol, schaaltje rauwkost
17:00 halve papaya, 2 stukjes gedroogd fruit
18:30 150 gram kabeljouw met 300 gram spinazie met een of andere saus uit een pak, 2 hapjes aardappelpuree, gebakken ui, tomaat en champignons
22:30 250 gram boerenyoghurt met bosvruchten
Oud 21-02-2005, 21:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nolita schreef op 21-02-2005 @ 22:50 :
ik val nog steeds amper af, maar goed
7:00 2 bruine boterhammen jam, 250 ml coolbest
12:00 krentenbol, schaaltje rauwkost
17:00 halve papaya, 2 stukjes gedroogd fruit
18:30 150 gram kabeljouw met 300 gram spinazie met een of andere saus uit een pak, 2 hapjes aardappelpuree, gebakken ui, tomaat en champignons
22:30 250 gram boerenyoghurt met bosvruchten
hoe vaak weeg je je?

ik weet niet hoeveel cal dit zijn, maar het zal hoogstens 700-1200 (ken de cal niet goed uit mn hoofd) zijn oid, dus dan zul je moeten afvallen, kwestie van geduld.
Maar vergeet niet dat als je lichaam te weinig binnenkrijgt ze op spaarstand gaat, wat betekent dat ze alles opslaat wat binnenkomt.

Wat ik trouwens wel goed vind is dat je ontbijt ...

[edit] ik kom op 700 cal uit met becel... dan zou je moeten afvallen als je dit lang genoeg volhoudt. Of het gezond is, is een 2e, hoesnel je aankomt zodra je normaal gaat eten is dan maar iets wat je voor lief moet nemen.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 07:19.
Oud 21-02-2005, 23:54
Verwijderd
Nolita, je kunt best meer eten, ik hou voormezelf bv MINSTENS 1400 aan per dag, en toch val ik af (zie mijn super-blije post eerder vandaag )
Bovendien weeg ik me maar eens per twee week, omdat ik anders ook het gevoel heb 'het gaat maar niet', als ik na 4 dagen nog steeds op hetzelfde gewicht zit... snap?
Je zou trouwens best om 10 uur en om 2 uur een kleine snack kunnen toevoegen, wat je eet is wel goed, maar eigenlijk niet genoeg.

Mijn dag:

08:00 Ham/kaas tosti, banaan, cappuccino
10:00 1 bb m jam, water
12:00 Chef's salad m l-french dressing (Verschillende soorten groen, 1/2 ei, reepjes ham/kaas/kip, tomaat, wortel & komkommer) kleine cappuccino vanilla, brokje chocola
15:00 2 swisscrackers, 100g appelmoes, 2 brokjes chocola, water
16:15 167g magere fruityoghurt m 1 kopje raisin bran en 1/4 kopje gedroogd fruit, water
19:00 kleine appel
19:45 2 koppen kip noodle soep, 1 bb m kaas/ui/tomaat/ananas uit de oven
20:15 mok cappuccino
21:00 125g annanas, 1 bb m. kruidenboter, water
22:30 Bakje tortilla chips (50g) met low-fat salsa, 2 koppen thee

De chips zijn nieuw in de winkel, wel anderhalf keer zo duur als normale chips, maar ze zijn gebakken, dus er zit niet zoveel vet in? Er zitten 200 cal in per 50g en maar 1.5g vet, geen transvetten... vind ik behoorlijk redelijk. En in 1 zon zak zit ongeveer 300 gram, dus was de prijs wel waard vond ik
Vandaag dus refeed/junk, hoe je het ook wilt noemen, kheb het redelijk gehouden, vind ik... ook nog gezond gegeten enzo...
Kzit in totaal ergens tussen 2100-2200, en heb niet gesport, oh en ik kon niet op de goede tijd avondeten want ik had een fundraiser voor school.
Nog commentaar?

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 00:28.
Oud 22-02-2005, 01:29
droppiej
droppiej is offline
oke
ik zal ffmijn eigenschappen (slechte ) neerzetten...ik ben niet echt zoals jullie...heb ik alweer door qua....goede dingen doen

ik rook..
ik ga vaak echt vaak uit...
ik gebruik als ik uit ga vaak drugs.....bv...hardcore parties xtc pilletjes....en veel blowen...
euh ik sport te weinig...
euh...ik ben gewoon een feestbeest...ondanks dat ik 20 kg te zwaar ben...ga ik overla naar toe...heb overal schijt aan..en heb een te grote bek
Oud 22-02-2005, 07:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 22-02-2005 @ 02:29 :
oke
ik zal ffmijn eigenschappen (slechte ) neerzetten...ik ben niet echt zoals jullie...heb ik alweer door qua....goede dingen doen

ik rook..
ik gebruik als ik uit ga vaak drugs.....bv...hardcore parties xtc pilletjes....en veel blowen...
euh...ik ben gewoon een feestbeest...ondanks dat ik 20 kg te zwaar ben...ga ik overla naar toe...heb overal schijt aan..en heb een te grote bek
dat je uitgaat en geniet van je leven is prima... maar je weet zelf ook wel dat die drankjes veel cal bevatten. De oplossing is toch echt om te gaan sporten, kan me niet voorstelen dat er niets is wat je leuk vindt of kunt...

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 07:23.
Oud 22-02-2005, 07:22
Gothic
Gothic is offline
voor de mensen die moeite hebben om meer te eten...

eet bv tijdens het forummen, ik moet er ook niet aan denken om bv 3-5 keer te eten en ervoor te gaan zitten, daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor. Voordat ik ga forummen, pak ik 2 boterhammen en als ze op zijn, ben ik klaar met forummen. Als ik m'n soap kijk om 4 uur maak ik een tosti oid en eet die op. Voor de tv zou ik bij wijze van spreken 3 tosti's kunnen eten. Omdat je met wat anders bezig bent, kun je gemakkelijk meer eten...
Oud 22-02-2005, 08:31
Neiu
Neiu is offline
Helleu allemaal,

Ik heb lang getwijfeld of ik hier mee zou doen of gewoon zelf blijven doorgaan, maar ik denk dat hier posten een steviger stok achter de deur is om door te gaan en inmiddels kan ik ook wel tegen de reacties als ik cijfers post.

Inmiddels ben ik de eerste 9 kg kwijt, ik was echt VEEL te zwaar. Ik ben nu 'gewoon' te zwaar en dat wil ik uiteraard naar een gezond gewicht hebben. Ik ben 1,73 lang en weeg nu 85 kg. Mijn BMI is dus 28,4 en middelomtrek is 81. Ik ben begonnen bij 94 kg met afvallen, zo'n 2,5 maand geleden. Gezien het gevaar van dat gewicht was het er ook vrij snel af toen ik het doorkreeg.
Mijn streefgewicht is gezien mijn bouw 73 kg. Dat woog ik ook voordat ik zo erg aankwam (dat is in 2,5 jaar gebeurd), toen was ik best tevreden en nog niet uitgegroeid, welke richting ik nu wel opga.

Mijn zwakke punten liggen in roken, drank, avondsnackjes en niet sporten. Met het eerste ben ik gestopt een half jaar geleden (toen probeerde ik nog niet af te vallen). Het tweede heb ik gereduceerd van 7x per week naar 2x (ja dat is heel wat voor mij). Avondsnackjes (zoutigheid) heb ik ook gereduceerd naar 2 a 3x per week en dan gezonde varianten (knaaggroenten, droge toastjes, klein handje nootjes etc.). Het niet sporten heb ik omgezet in wel sporten. Inmiddels loop ik 1x per week zo'n 5-7 km hard en vanaf volgende week ga ik 1 of 2x per week bodyfitten (met studiegenootjes). Ik ben nu nog aan het twijfelen over spinning, dat kost me namelijk meer tijd (is verder weg).

Mjah, ik zal in de loop van de dag dan maar gaan posten wat ik heb gegeten en hopelijk hebben jullie daar wat goeie tips over.

Ohja, @girlkorsou: drinken jah, da's mijn zwakke punt. En dan hebben we het niet over 2 glazen maar 2 flessen wijn en niet over 3 biertjes, maar een krat wat naar binnen kan (dan kan ik idd ook niet zoveel meer nee ). Gelukkig gebeurt dat bijna nooit meer en als ik drink zijn het nu wel 1 whisk(e)y of 2 glazen wijn o.i.d.. Ik denk nog steeds niet dat ik een alcoholprobleem had op dat moment. Ik kon er namelijk ook zo mee stoppen. Ach ja, ben altijd meer 'one of the guys' geweest

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 08:55.
Oud 22-02-2005, 08:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Neiu schreef op 22-02-2005 @ 09:31 :
Helleu allemaal,

Ik heb lang getwijfeld of ik hier mee zou doen of gewoon zelf blijven doorgaan, maar ik denk dat hier posten een steviger stok achter de deur is om door te gaan en inmiddels kan ik ook wel tegen de reacties als ik cijfers post.

Inmiddels ben ik de eerste 9 kg kwijt, ik was echt VEEL te zwaar. Ik ben nu 'gewoon' te zwaar en dat wil ik uiteraard naar een gezond gewicht hebben. Ik ben 1,73 lang en weeg nu 85 kg. Mijn BMI is dus 28,4 en middelomtrek is 81. Ik ben begonnen bij 94 kg met afvallen, zo'n 2,5 maand geleden. Gezien het gevaar van dat gewicht was het er ook vrij snel af toen ik het doorkreeg.
Mijn streefgewicht is gezien mijn bouw 73 kg. Dat woog ik ook voordat ik zo erg aankwam (dat is in 2,5 jaar gebeurd), toen was ik best tevreden en nog niet uitgegroeid, welke richting ik nu wel opga.

Mijn zwakke punten liggen in roken, drank, avondsnackjes en niet sporten. Met het eerste ben ik gestopt een half jaar geleden (toen probeerde ik nog niet af te vallen). Het tweede heb ik gereduceerd van 7x per week naar 2x (ja dat is heel wat voor mij). Avondsnackjes (zoutigheid) heb ik ook gereduceerd naar 2 a 3x per week en dan gezonde varianten (knaaggroenten, droge toastjes, klein handje nootjes etc.). Het niet sporten heb ik omgezet in wel sporten. Inmiddels loop ik 1x per week zo'n 5-7 km hard en vanaf volgende week ga ik 1 of 2x per week bodyfitten (met studiegenootjes). Ik ben nu nog aan het twijfelen over spinning, dat kost me namelijk meer tijd (is verder weg).

Mjah, ik zal in de loop van de dag dan maar gaan posten wat ik heb gegeten en hopelijk hebben jullie daar wat goeie tips over.

Ohja, @girlkorsou: drinken jah, da's mijn zwakke punt.
Wow ik heb zeker bewondering voor je. Erg knap hoe je alles hebt omgezet . En af en toe wat drinken en zoutjes is helemaal niet erg, dat kan gewoon af en toe, ook als je niet sport. Maar je sport wel, dus dat is helemaal een goede compensatie.

Door het stoppen met roken gaat je stofwisseling iets om laag, maar je bent al veel afgevallen, dus het ziet er naar uit dat jij er niet echt veel last van hebt.

Ik weet niet hoe je eet verder, maar dat zullen we straks wel zien. Het belangrijkste is om gaande weg een gezond eetpatroon te hebben waarmee je eigenlijk altijd kunt doorgaan. En omdat je te zwaar bent en extra sport, zul je iig de komende tijd waarschijnlijk ook afvallen met een gezond eetpatroon. Waarschijnlijk heeft het erg geholpen dat je minder drinkt en minder zoutjes eet. Hierdoor krijg je minder cal binnen (minder dan je nodig hebt) en daardoor val je af.

Ik vind het echt knap dat je zo'n omschakeling hebt kunnen maken .
Oud 22-02-2005, 09:28
Nolita
Nolita is offline
Ik ben 1,84 ongeveer en ik weeg ???. Rond de 79 denk ik. Ik ben gaan meten trouwens, maar de ene dag is mn buikomtrek 74, de volgende dag 76 en weer de volgende 71. Ik meet het altijd als ik wakker wordt, nadat ik naar de wc ben geweest, en dan rondom mn navel...
Gisteren had ik vreselijke honger maar ik was niet thuis en mn avondeten was zo'n 600 cal hoor !
Oud 22-02-2005, 09:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 22-02-2005 @ 02:29 :
oke

ik rook..
Beetje jammer. Want wat krijg je er nou voor terug?
Roken? Grotere kans op kanker, dat weet je zelf ook wel. Maar daarnaast is 't ook ongelofelijk slecht voor je conditie, dus als je wil gaan sporten wordt dat stukken moeilijker.
Vaak uitgaan? Tsja, ik weet niet wat jij vaak noemt, maar het uitgaan opzich kan weinig kwaad. Ja, je oren worden er niet beter op.
Drugs? Ach, soms blowen kan weinig kwaad, je hoeft niet te gaan schreeuwen 'alle drugs zijn hartstikke slecht!' ofzo. Maar waarom zou je zo'n pilletje slikken? Om erbij te horen? Om meer plezier te hebben? Als je een pilletje nodig hebt om 't leuk te maken tijdens 't uitgaan zit er ergens iets niet goed lijkt mij.
Drank? Zelfde als drugs. Natuurlijk, wat drinken is lekker en gezellig. Maar je hoeft toch niet strontlazerus te worden?

Kijk, je bent een feestbeest. Maakt verder niet uit, het ligt eraan wat je tíjdens die feesten doet. Je kan net zo'n goede tijd hebben zónder dronken te worden en drugs te gebruiken.

En 'ik heb overal schijt aan en een grote bek' klinkt wel érg puberaal
Oud 22-02-2005, 09:37
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 12:05 :
Je eet best weinig calorieen, zeker voor een jongen van jouw lengte!

Het beste is om een calorietekort van +/- 500 calorieen te creeren. Voor een meisje komt het dan idd uit op zo'n 1500kcal. Meisjes zijn immers kleiner, hebben minder spiermassa en alles bij elkaar minder calorieen nodig.

Jongens hebben echter meer spiermassa, andere hormoonhuishouding en zijn over 't algemeen ook wat langer. Jullie hebben dus meer energie nodig. Het 'gat' van energie wat jij nu creeert is te groot, en je valt te snel af. De kans dat je dan weer enorm aankomt wanneer je weer normaal gaat eten is vrij groot.

Ik raad je aan om wat meer (ong. 2000kcal per dag) te gaan eten. Het gaat dan wat langzamer, maar stukken gezonder en je mist geen belangrijke voedingsstoffen.

Waarmee vul je momenteel die 1500kcal op?
Ok dus wat jij zegt is dat ik meer moet eten? Ik eet namelijk 1500 kcal op normale dagen maar op vrije dagen (weekend/vakantie) kom ik net aan de 1000. Ik heb volgens mijn voedings meter (Eetmeter 2002) genoeg van alles behalve vet (net niet genoeg) en verzadigd vet, maar dat is dan alleen toch maar goed?

Wat ik gemiddeld doordeweeks op een dag eet/drink is het volgende

ontbijt
----------
4 boterhammen met Linesse 6%
300 ml thee z suiker en z melk
200 ml sinasappelsap
200 ml water
centrum voedingssupplement

lunch
----------
2 a 4 boterhammen (of dubbele aantal in crackers/beschuit) met kipfilet of/en rookvlees of/en linesse
330 ml water

diner
---------
+/- 400-500 gram aardappelen
+/- 500 gram groente
+/- 100 gram vlees
330 ml frisdrank light

avond
---------
300 thee of 300 ml warme chocolademelk (zakje met warme verse calcium plus melk)
330 ml water

evt. als ik smiddags weinig opheb 2 a 4 boterhammen met linesse (what can i say, het smaakt goed! )

Meestal zit je hiermee aan de 1500/1700 calorieen. Alles is vetarm want ik neem geen jus o.i.d. bij mn eten daarom is mn verzadigd vet laag maar ook mn onverzadigd vet peil denk ik. Ik weet niet wat dit tot gevolgen heeft want iemand had het erover dat je vetzuren nodig had voor je spijsvertering. Als er meer uitleg over gegeven kan worden stel ik dat zeer op prijs.

alvast bedankt
Oud 22-02-2005, 09:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nolita schreef op 22-02-2005 @ 10:28 :
Ik ben 1,84 ongeveer en ik weeg ???. Rond de 79 denk ik. Ik ben gaan meten trouwens, maar de ene dag is mn buikomtrek 74, de volgende dag 76 en weer de volgende 71. Ik meet het altijd als ik wakker wordt, nadat ik naar de wc ben geweest, en dan rondom mn navel...
Gisteren had ik vreselijke honger maar ik was niet thuis en mn avondeten was zo'n 600 cal hoor !
Wanneer heb je je voor het laatst gewogen? Ik denk namelijk ook altijd dat ik zwaarder ben dan dat ik werkelijk ben, soort zelfbescherming.

Mijn gewicht is 's avonds soms wel 5 kilo meer dan de volgende ochtend, soms 1 kilo, soms niets. Buikomtrek zal ik ook eens doen (maar uit het vorige topic bleek dat veel mensen dat hebben, dat het zoveel verschilt). Maar idd je gewicht ed schommelt, je vochtverdeling ook. Daarom moet je dus niet dagelijk meten of wegen, maar 1x per maand of 1x in de 2 weken.
Oud 22-02-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
maar de ene dag is mn buikomtrek 74, de volgende dag 76 en weer de volgende 71. Ik meet het altijd als ik wakker wordt, nadat ik naar de wc ben geweest, en dan rondom mn navel...
De ene dag eet en drink je ook wat meer dan de andere waarschijnlijk of je houdt wat meer vocht vast of wat dan ook, het is volgens mij heel normaal dat dat niet altijd hetzelfde is.

Citaat:
Stel je voor... Volgens mij is 600 kcal voor avondeten niet zo heel extreem...iig niet zo dat je daar meteen panisch van hoeft te worden oid. Als je weg gaat van huis, neem dan eten mee, zodat je geen honger hoeft te lijden.
Oud 22-02-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-02-2005 @ 10:37 :
behalve vet (net niet genoeg) en verzadigd vet, maar dat is dan alleen toch maar goed?
Ligt er aan hoeveel te weinig je binnen krijgt, je lichaam heeft vet ook gewoon nodig, te weinig vet is net zo min goed als iets anders te weinig.
Oud 22-02-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 10:43 :
Daarom moet je dus niet dagelijk meten of wegen, maar 1x per maand of 1x in de 2 weken.
Dat is sowieso aan te raden, idd omdat dagelijkse schommelingen heel normaal zijn.
Oud 22-02-2005, 09:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Als je ervan uit gaat dat je overdag 6 boterhammen hebt gegeten, kom je uit op 600 cal + 600 cl voor avondeten, kom je pas aan de 1200. En daarmee val je absoluut af, gewoonweg omdat het 800-1000 cal te weinig is.
Oud 22-02-2005, 09:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-02-2005 @ 10:37 :
Ok dus wat jij zegt is dat ik meer moet eten? Ik eet namelijk 1500 kcal op normale dagen maar op vrije dagen (weekend/vakantie) kom ik net aan de 1000. Ik heb volgens mijn voedings meter (Eetmeter 2002) genoeg van alles behalve vet (net niet genoeg) en verzadigd vet, maar dat is dan alleen toch maar goed?

Wat ik gemiddeld doordeweeks op een dag eet/drink is het volgende

ontbijt
----------
4 boterhammen met Linesse 6%
300 ml thee z suiker en z melk
200 ml sinasappelsap
200 ml water
centrum voedingssupplement

lunch
----------
2 a 4 boterhammen (of dubbele aantal in crackers/beschuit) met kipfilet of/en rookvlees of/en linesse
330 ml water

diner
---------
+/- 400-500 gram aardappelen
+/- 500 gram groente
+/- 100 gram vlees
330 ml frisdrank light

avond
---------
300 thee of 300 ml warme chocolademelk (zakje met warme verse calcium plus melk)
330 ml water

evt. als ik smiddags weinig opheb 2 a 4 boterhammen met linesse (what can i say, het smaakt goed! )

Meestal zit je hiermee aan de 1500/1700 calorieen. Alles is vetarm want ik neem geen jus o.i.d. bij mn eten daarom is mn verzadigd vet laag maar ook mn onverzadigd vet peil denk ik. Ik weet niet wat dit tot gevolgen heeft want iemand had het erover dat je vetzuren nodig had voor je spijsvertering. Als er meer uitleg over gegeven kan worden stel ik dat zeer op prijs.

alvast bedankt
Net aan de 1000kcal in 't weekend Pas vooral daar op, dat is gewoon niet gezond voor iemand zoals jij!

Je bent aan het afvallen, maar ik neem aan dat je niet teveel spiermassa wil verliezen als jongen zijnde. Dat betekent dat je meer eiwitten moet eten! Je voedsel bestaat nu voornamelijk uit koolhydraten, dat zijn eigenlijk suikers. Eiwitten kan je uit dingen halen zoals vlees (je eet nu 100 gram, mag best wat meer zijn!), vis en evt. dingen zoals kwark. Vleeswaar op brood doen is dus erg goed!

Probeer ook je eten beter te verdelen. Je bloedsuiker blijft dan de hele dag gelijk, heb je minder snel trek in iets. Ook kan je je dan beter concentreren

Ik heb trouwens nagerekend m.b.v. www.calorietabel.nl hoeveel kcal je eet, maar ik kom op iets heel anders uit! Ik ben uitgegaan van de maximale hoeveelheden die jij geeft (dus 8 boterhammen, avondeten en de rest) en kom uit op ruim 2000kcal!

Ik zal het even laten zien:
8 Bruine (?) boterhammen: 700kcal
500g aardappelen: 425
8x Beleg (wist niet hoeveel, 20kcal per keer genomen): 160
500g groente (heb erwten genomen): 425
100g Vlees (varkensfilet genomen, is mager): 178
200ml sinaasappelsap: 90
300ml halfvolle chocolademelk: 252

Totaal: 2230kcal!
Als je dus de maximale hoeveelheden blijft eten is er niks aan de hand, dan eet je wel genoeg.

Toch nog enkele tips:
1) Eet meer vlees/vis/etc. voor je eiwitten
2) Vervang die chocolademelk door gewone (magere/halfvolle) melk. Gezonder, en als 't warm is slaap je d'r nog goed op ook
3) Neem i.p.v. sinaasappelsap een sinaasappel.
4) Eet sowieso wat meer fruit!
5) Verdeel het allemaal wat meer
Oud 22-02-2005, 10:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Argh, gister begon ik goed. 2 geroosterde boterhammen, kop tomatensoep, fruitontbijt, chocolade paaseitje () en 's avonds macaroni en magere yoghurt. Maar toen nam ik toch weer 's avonds een halve twix en een paar spekjes En nóg een keer dubbel vla.

Maar ja Vandaag weer een dag. Overigens at ik gister al minder dan normaal, dus dat is al wat op zich
Oud 22-02-2005, 10:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-02-2005 @ 11:39 :
Argh, gister begon ik goed. 2 geroosterde boterhammen, kop tomatensoep, fruitontbijt, chocolade paaseitje () en 's avonds macaroni en magere yoghurt. Maar toen nam ik toch weer 's avonds een halve twix en een paar spekjes En nóg een keer dubbel vla.

Maar ja Vandaag weer een dag. Overigens at ik gister al minder dan normaal, dus dat is al wat op zich
Vind je 't gek dat je dat 's avonds nam, je hebt de rest vd dag veel te weinig gegeten!

Ja, minder dan normaal, maar veel te weinig!
Mik 's op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag ipv 2 plus nog wat dingen. Dan is de kans dat je 's avonds nog allemaal 'rotzooi' neemt minder groot, plus je valt op een betere manier af met een kleinere kans op 't jojo-effect.
Topic gesloten

Regels voor berichten