Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 18:02
Verwijderd
Ik ga in juli 10 dagen naar Praag met twee vrienden. We zijn van plan flink uit ons dak te gaan daar. Ik heb echter een aantal vraagjes:

1. Hoe oud moet je zijn om in Praag een stripclub in te mogen?
2. Wat zijn leuke uitgaangsgelegenheden/uitgaansgebieden in Praag?
Advertentie
Oud 31-05-2004, 10:22
Bravo
Bravo is offline
Er is een hele leuke discotheek bij het water. Ik weet echt niet meer hoe tie heet. Ik weet alleen dat als je vanuit de stad komt en onder een soort viaductje loopt, die discotheek rechts in een doodlopend straatje zit met uitzicht op de Moldau. Ik was 16 toen ik daar was dus...

Sorry, je hebt er waarschijnlijk niet veel aan maar goed...
Oud 03-06-2004, 00:28
konflict
konflict is offline
ik ga ook naar praag deze zomer, op www.prague.tv staan wel goede dingen over het uitgaansleven maar ik weet niet of je dat tof zult vinden als je op zoek bent naar stripclubs..
Oud 24-07-2004, 16:31
markeerstift
markeerstift is offline
Toen ik er was gingen we naar n heele heftige discotheek.. volges mij dezelfde hierboven ergens genoemd. T was bij n brug met 2 torens en iets daarvoor kon je dan links en er zaten in de grond glazen tegels waar je doorheen de discotheek van binnen kon zien..
Die discotheek had iets van 3 verdiepingen.. en hoe later hoe meer mensen stonden te er was zelfs n stelletje weggestuurd omdat ze tegen de bar all the way gingen !
Mja ik vond dat iets minder maar verder zeker n aanrader .. in die andere discotheken ben ik niet geweest.. ik was toen 15 en ben best klein dus je komt daar iig wel binnen
Oud 31-07-2004, 17:16
Roxy
Roxy is offline
Futurum is in ieder geval eens super gave concertzaal.
Oud 03-08-2004, 15:30
miss Elise
miss Elise is offline
zijn niet uitgeweest in praag, maar las op n boortje daar dat daar de grootste discotheek van centraal europa was. had gehoort dat je daar goed uit kan gaan
veel plezier
Oud 12-08-2004, 15:26
REIE
REIE is offline
Ja, die met de drie verdiepingen
Oud 06-09-2004, 10:42
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben meisje, was toen 18 maar zag eruit als 16 en heb nergens problemen gehad, terwijl ik nu nog steeds problemen heb in nederland, zelfs bij paradiso moet ik me nogsteeds indentificeren. (ben inmiddels 20 maar zie er blijkbaar nog steeds uit als 16)

ik was daar uit met groep jongens (allemaal 17-18-19 jaar), de eerste avond kwamen we eerst zonder dat we het door hadden in een stripclub en daarna in een homobar. heb onwijze lol gehad omdat ik als enige (was enige meisje) doorhad dat t homobar was. double trouble heette die, was vrij klein maar fijne muziek (jungle)

Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 10:49.
Oud 21-09-2004, 13:17
Myuki
Myuki is offline
Bij de Karlsbrug is die dicotheek... 6 verdiepingen trouwens...

Verder zijn er gewoon veel gave cafeetjes enzo... Popocafepetl vind ik leuk...

Hoe oud je moet zijn om in een stipclub te mogen? Vrienden van mijn leeftijd werden daar zo ongeveer ingesleept... al vraag ik me af of dat fijne plaatsen waren... Nouja zie maar
Oud 23-10-2004, 23:27
Verwijderd
Hmm, dit topic staat nog op de eerste pagina, dus ik vraag het hier maar even:

ik ga in december een aantal dagen naar Praag, met de trein. Zijn er mensen die ervaring hebben met treinen naar Praag?
En gewoon tips over wat ik moet zien en doen enzo zijn natuurlijk ook welkom!
Oud 24-10-2004, 21:42
beuk
beuk is offline
die grote discotheek vond ik erg weinig aan. toen ik er was waren het vooral britse jongeren, niet mijn publiek. aan de andere kant is het wel geinig om eens te zien, tis net alsof je in de jaren 80 beland bent, zo ziet die toko eruit

wat ik wel leuk vond? ben er maar een paar dagen geweest van de zomer, maar de roxy (www.roxy.cz) was zeker een aanrader. mooie discotheek, met natuurstenen balkons e.d., grote videoschermen, goede muziek.
Oud 24-10-2004, 23:57
Otis
Otis is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 24-10-2004 @ 00:27 :
Hmm, dit topic staat nog op de eerste pagina, dus ik vraag het hier maar even:

ik ga in december een aantal dagen naar Praag, met de trein. Zijn er mensen die ervaring hebben met treinen naar Praag?
En gewoon tips over wat ik moet zien en doen enzo zijn natuurlijk ook welkom!
via welke organisatie of welk hotel? en hoeveel ben jij ongv. kwijt?
ik wil ook in december, met de trein
Oud 25-10-2004, 00:05
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
beuk schreef op 24-10-2004 @ 22:42 :
die grote discotheek vond ik erg weinig aan. toen ik er was waren het vooral britse jongeren, niet mijn publiek. aan de andere kant is het wel geinig om eens te zien, tis net alsof je in de jaren 80 beland bent, zo ziet die toko eruit

wat ik wel leuk vond? ben er maar een paar dagen geweest van de zomer, maar de roxy (www.roxy.cz) was zeker een aanrader. mooie discotheek, met natuurstenen balkons e.d., grote videoschermen, goede muziek.
roxy ja

verder geen ervaring met treinen, wel met de bus (via eurolines) en dat is goed bevallen.. véél goedkoper dan met de trein en zo kut is 't nou ook weer niet.
Oud 27-10-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 25-10-2004 @ 00:57 :
via welke organisatie of welk hotel? en hoeveel ben jij ongv. kwijt?
ik wil ook in december, met de trein
hmm, ik had gekeken op www.tsjechoreizen.nl en www.praag.nl
via die twee sites kun je allebei met de trein..

vrijdag gaan we als het goed is boeken en hotel uitzoeken enzo
wat het gaat kosten weet ik nog niet.. zal wel rond de 250 euro zijn..
Oud 27-10-2004, 17:17
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-10-2004 @ 17:06 :
hmm, ik had gekeken op www.tsjechoreizen.nl en www.praag.nl
via die twee sites kun je allebei met de trein..

vrijdag gaan we als het goed is boeken en hotel uitzoeken enzo
wat het gaat kosten weet ik nog niet.. zal wel rond de 250 euro zijn..
als je geen moeite hebt met een hostel dan zou je eens moeten kijken naar hostel tyn of tynska ofzo, zit in een zijstraatje van het grote marktplein, bij die grote klok enzo. Echt een cool dingetje was dat, super locatie en niet duur (2jaar geleden)

en eurolines heeft goedkope busreizen die goed te doen zijn, wij zijn van de zomer naar boedapest geweest en het is cheap en best relaxt.

Die naar mijn nick vernoemde disco heb ik niet bezocht helaas.
Oud 27-10-2004, 22:22
Otis
Otis is offline
misschien heb ik verkeerd gekeken hoor op die EUROLINES site maar ik zag in elk geval dat er in december geen bussen naar praag rijden!
ik heb trouwens geen probleem met een hostel, kun je daar zo binnenlopen?
Oud 28-10-2004, 00:16
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Otis schreef op 27-10-2004 @ 23:22 :
misschien heb ik verkeerd gekeken hoor op die EUROLINES site maar ik zag in elk geval dat er in december geen bussen naar praag rijden!
ik heb trouwens geen probleem met een hostel, kun je daar zo binnenlopen?
http://www.hostelelf.cz/

goedkoop, behoorlijk luxe (voor zover een hostel dat kan zijn), relaxt en goedkope drank

ik weet ook niet of er in december bussen naar praag rijden, wij hadden afgelopen zomervakantie een stedentrip amsterdam-berlijn-praag (http://www.eurolines.nl/gfx/minipass/mp6.gif)

dacht iets van 14 euro per nacht ofzo

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 00:18.
Oud 30-10-2004, 19:12
Otis
Otis is offline
oh dankje, ik ga me er binnenkort maar eens serieus mee bezig houden!
Oud 07-11-2004, 13:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Trein is goedkoper en sneller dan bus.

Ja, de trein is goedkoper dan Eurolines, naar Praag.

's Ochtends vanuit Amsterdam, Amersfoort, Deventer of Hengelo vertrekken, overstappen in Berlijn, en 's avonds ben je in Praag.
Of 's ochtends vertrekken vanuit Amsterdam, Utrecht of Arnhem en overstappen in Frankfurt Flughafen en Nürnberg, en 's avonds ben je in Praag.

De zuidelijke route, via Frankfurt-Nürnberg, is VEEL mooier dan de route via Berlijn!!!
Als je gewoon gaat informeren aan het loket internationaal geven ze je altijd de route via Berlijn, want de route via Frankfurt-Nürnberg kost ongeveer 10 euro meer en duurt een half uurtje langer, ofzo. Maar dat is de reis absoluut waard.

Van Köln naar Frankfurt ga je met 300 km/h, van Frankfurt naar Nürnberg tussen glooiende heuvels met kleine dorpjes, witte huisjes met rode daken enzo. En van Nürnberg naar Praag door prachtige beboste heuvels, urenlang.

Terwijl de route via Berlijn doodsaai is.

Retourtje kost ongeveer 100 euro, afhankelijk van waar je vertrekt. Vanuit Den Helder is natuurlijk meer dan vanuit Arnhem.
Reken op gemiddeld 120 euro, waarschijnlijk. Op tijd reserveren!
Oud 07-11-2004, 13:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oh ja, zelf studeer ik hier.
Nouja, niet direct in Praag, maar 60 km er vandaan.

Ik kom 3 dagen per week in Praag en ken de stad al aardig goed.

Maar uitgaan doe ik niet aan, meer aan internetcafe bezoeken (zoals nu) en naar de synagoge gaan.
Oud 13-11-2004, 20:03
Verwijderd
We hebben nu een reis geboekt via citysupport/sunair, met de trein dus. We moeten volgens hun reizen via Berlijn, maar voor ons zou Frankfurt veel makkelijker zijn, omdat we dichtbij Venlo wonen, en je daar ook kunt opstappen op die trein. In hun mail stond dat zij de reis regelen met de ns.

Nu is mijn vraag: gaan ze gewoon automatisch van Berlijn uit, omdat die dus zoals Rabbi Daniel zegt korter is en iets duurder? Zou je kunnen vragen of je via Frankfurt kunt, en zal dat dan ook gaan? Ik bedoel, als het toch via de ns gaat maakt dat ook niet uit.. Als je met de ns route planner de reis naar praag plant, geeft ie ook de frankfurt route..

En ik kan er maandag wel even heen bellen of mailen natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand dat misschien toevallig weet
Oud 14-11-2004, 20:56
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
uhm andere vraag... kun je er met de euro betalen... en ehm hoeveel uur is het rijden met de auto .. naar Praag?
Oud 17-11-2004, 09:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Miss_kausalaya schreef op 14-11-2004 @ 21:56 :
uhm andere vraag... kun je er met de euro betalen... en ehm hoeveel uur is het rijden met de auto .. naar Praag?
Trein: 12 uur.
Auto: 17 uur.

En ja, het is een PRACHTIGE stad!!!
Ik woon er (zit er nu dus ook).

Hier staan veel mooie foto's:
http://www.molon.de/galleries/Czech/Prague/
Negen galerijen (aanklikken dus).
Vooral de avondfoto's ( http://www.molon.de/galleries/Czech/Prague/Night/ ) zijn mooi.

En nee, euro heb je er niet, dat weet je toch wel...
Koruna (kroon): 100 koruna is 3,20 euro, geloof ik.
En waarom wisselen? Je kan toch gewoon pinnen? Er zijn hier ook banken en geldautomaten hoor. Veel meer geldautomaten dan in Nederland overigens, er staan ook nooit rijen. Of kom jij met 1000 euro contant?
Je laat je er toch niet van weerhouden hier te komen door de Tsjechische munteenheid? 95% van de wereld heeft niet de Euro... Beperk je daarom je vakantiewereld tot 5% van de wereld?
Oud 17-11-2004, 22:05
Roxy
Roxy is offline
Ik hou van praag, we moeten van de zomer als we rondgaan met de auto eigenlijk ook zorgen dat we daar weer een paar dagen kunnen stoppen. En als praag niet al te ver is van bratislava, wat me logisch lijkt opzich, dan moet je daar ook eventjes langs eigenlijk.. heerlijke stad, maar misschien wel meer iets voor in de zomer.. Superveel terrasjes en kroegjes en resaurantjes..
Oud 18-11-2004, 14:53
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Roxy schreef op 17-11-2004 @ 23:05 :
Ik hou van praag, we moeten van de zomer als we rondgaan met de auto eigenlijk ook zorgen dat we daar weer een paar dagen kunnen stoppen. En als praag niet al te ver is van bratislava, wat me logisch lijkt opzich, dan moet je daar ook eventjes langs eigenlijk.. heerlijke stad, maar misschien wel meer iets voor in de zomer.. Superveel terrasjes en kroegjes en resaurantjes..
Bratislava <---> Praag. Dat ligt toch echt wel 200 kilomter uit elkaar (of mijn Atlas in mijn hoofd klopt niet).
Oud 18-11-2004, 14:58
DG
DG is offline
Ja kom laten we volledig los gaan in praag, jongen ik weet neit of je al gereserveerd heb, maar cancel die shit, ze zijn daar veel te streng, het enigste voordeel is dat het goedkoper is, voor de rest zuigt het

volgens DG dan he,
Oud 19-11-2004, 10:47
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 18-11-2004 @ 15:53 :
Bratislava <---> Praag. Dat ligt toch echt wel 200 kilomter uit elkaar (of mijn Atlas in mijn hoofd klopt niet).
oh :$ ik dacht van eerst hoorde het bij elkaar dus zal het wel niet zo ver zijn. Nou goed er zijn veel mesnen die een rondje wenen-praag-boedapest doen, deze mensen moeten ook maar in bratislava even stoppen. Stukken kleiner dan praag of boedapest maar wel erg lief.
Oud 09-12-2004, 20:31
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Roxy schreef op 19-11-2004 @ 11:47 :
oh :$ ik dacht van eerst hoorde het bij elkaar dus zal het wel niet zo ver zijn. Nou goed er zijn veel mesnen die een rondje wenen-praag-boedapest doen, deze mensen moeten ook maar in bratislava even stoppen. Stukken kleiner dan praag of boedapest maar wel erg lief.
Een lieve stad

Volgens een routeplanner op internet (www.map24.nl) is het zelfs 331,5 kilometer.
Oud 13-12-2004, 21:03
Verwijderd
inderdaad, en angezien ze er weinig snelwegen hebben ga je er nog wel ff over doen. Ik ben zelf twee keer in praag geweest, zeker mooie stad! Eigenlijk heb je aan 1 dag niet genoeg om alles te zien dus k zou e iets langer blijven.
Wat betreft het uit gaan, zelfs de clubs waar je 18 of nog ouder moest zijn (21 of zo weet ik veel) ben ik ingekomen zonder enige problemen, en de eerste keer was ik 15, dus moet jou toch wel lukken he. T was trouwes niet mijn idee, ik werd meegenomen door 'mijn' tsjech van mn uitwiss toen. Maar goed, het was wel heel leuk dus. Veel plezier!
Oud 15-12-2004, 14:24
Vaj
Vaj is offline
De replys hier zijn bijzonder nuttig voor iemand die in juli dit jaar naar Praag wilde/is geweest
Oud 15-12-2004, 16:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vaj schreef op 15-12-2004 @ 15:24 :
De replys hier zijn bijzonder nuttig voor iemand die in juli dit jaar naar Praag wilde/is geweest
Nee jouw post is nuttig wou je zeggen? Ook voor mensen die nog naar praag willen is dit topic heel handig. Er worden steeds nieuwe vragen in gesteld.
Oud 15-12-2004, 20:22
Verwijderd
daarom, pcies wat Miracle zei. Misschien is het beetje laat voor Ts, maar er zijn vast nog wel meer mensen die naar Prag gaan en misschien hebben die er wel wat aan, vandaar..
Oud 20-02-2005, 18:21
Jude
Jude is offline
Nou, dan kom ik ook met een paar nieuwe vragen:

Wat zijn leuke bezienswaardigheden in Praag?

Wat zijn leuke wijken?

Waar kan je lekker, gezellig en goedkoop eten?

Ehm, verder nog tips?
Oud 22-02-2005, 22:19
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 09-12-2004 @ 21:31 :
Een lieve stad

Volgens een routeplanner op internet (www.map24.nl) is het zelfs 331,5 kilometer.
ja nou dan moeten de mensen die naar boedapest gaan maar langs bratislava want het is daar echt bourgondisch en gezellig <3

Regels voor berichten