Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 18:43
-(L)-
Citaat:
bloemetje1818 schreef op 21-02-2005 @ 19:58 :
hier mijn lijstje maar weer wat ik vandaag gegeten heb:

10:00: 2 boterhammen met magere smeerkaas, glas sinasappelsap

14:00: 2 appels

16:00: zakje tikkels drop

19:00: 400 gr groentemix van de iglo met 75 gr garnalen en met 100g pasta
bakje yoghurt met aardbeien

volgens mij is dit net als bij kliwie maar 900 kcal, maar ik heb zeker geen honger
Dit is echt superweinig inderdaad. Maarja, MF heeft er al uitgebreid op gereageerd. Ik wilde alleen maar ff zeggen dat 't veel meer moet zijn. Waar zijn je andere boterhammen? 2 is echt weinig, zeker als je verder ook al niet veel eet. Waar is je lunch? En waarom dan die drop? Daar kon je veel beter iets anders voor nemen. En 400 gram groente is net goed, je moet niet gaan bezuinigen op groente en fruit!
Oud 22-02-2005, 18:47
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 21-02-2005 @ 20:08 :

Dat vet, moet je dan echt 2 punten vet (olie, boter, ... ) eten of kan dat ook in dingen inzitten (bv kaas)
Ik neem altijd 2 punten boter. Maar aangezien je best wel weinig eet met die 19 punten, lijkt het me verstandiger om gewoon uit te gaan van dat die 2 punten in andere dingen zitten (bv kaas), om zo toch meer binnen te krijgen dan wat je nu eet.
Oud 22-02-2005, 18:50
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 20:41 :
- Ik rook niet
- Ik drink nauwelijks (misschien 2 glazen in een maand, vaak maar 2 glazen in zo'n 3 maanden)
- Ik sport
- Ik gebruik geen drugs
- Ik ga niet echt veel uit
Voor mij geldt precies 't zelfde. Alleen ga ik best vaak uit, vooral in de zomer. Maarja, ik ben er nou eenmaal verslaafd aan
Oud 22-02-2005, 18:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 22-02-2005 @ 19:50 :
Voor mij geldt precies 't zelfde. Alleen ga ik best vaak uit, vooral in de zomer. Maarja, ik ben er nou eenmaal verslaafd aan
Ik vind 't ook wel leuk om uit te gaan, maar ik vind het hier niet zo leuk meer, heb 't hier wel gezien.
Oud 22-02-2005, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Net ging het erover dat iemand weinig fruit lustte maar ik heb een ander probleem: ik kan maar tegen heel weinig soorten fruit (eigenlijk alleen tegen groene appels, aardbeien, frambozen, bananen en mandarijnen) en veel van die dingen zijn niet het hele jaar door verkrijgbaar (mandarijnen alleen in het najaar, frambozen alleen in de zomer, aardbeien alleen in het voorjaar). Ik vervang mij fruit voor de afwisseling daarom vaak voor groente dingen zoals cherrytomaatjes, komkommer en rauwe worteltjes. Is dat een goede manier van vervangen of zitten er in fruit dingen die niet in groente zitten en die ik op deze manier dus mis loop? Anders is dit ook wel een tip voor fruit-haters
Oud 22-02-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 20:00 :
Is dat een goede manier van vervangen of zitten er in fruit dingen die niet in groente zitten en die ik op deze manier dus mis loop? Anders is dit ook wel een tip voor fruit-haters
Ik denk dat er in fruit andere dingen zitten, al zal dit ook wel per fruit- en groentesoort verschillen...ook niet in iedere groente zit hetzelfde. Maar als je echt niet tegen fruit kunt, dan lijkt het me best een goed alternatief (en bv. elke dag een multivitaminepil erbij slikken) en het fruit waar je wel tegen kunt wel eten als het er is lijkt me ook goed.

De groene appels zijn nu weer een beetje betaalbaar en ze zijn ook weer te eten, bananen zijn er eigenlijk het hele jaar door wel, aardbeien ook (alleen soms onbetaalbaar) en mandarijnen eigenlijk ook wel (ze zijn alleen niet altijd lekker), frambozen wordt idd wat lastiger.
Oud 22-02-2005, 19:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Weet je wat echt lkker is als je zin in zoet hebt. Bevroren druiven. Echt lekker, ik heb er net weer een paar in de vriezer gezet. Kan niet w88 tot ze klaar zijn. Omdat ze bevroren zijn doe je er ook langer over en heb je er minder van nodig.
Oud 22-02-2005, 19:10
-(L)-
Pff.. morgen wordt moeilijk. Ik ga een jongen bijles geven, best leuk allemaal... Maar hij vroeg me dus welke chocolade ik lekker vind. Ik heb er maar een beetje om gelachen en er omheen gepraat, maar morgen krijg ik dus een tablet chocolade Ik hoop dat ik 't niet opeet en gewoon hier in de kast leg...
Oud 22-02-2005, 19:20
kellytje
kellytje is offline
Ik dacht dat iemand hier had gezegd dat scampi's om een of andere reden slecht zijn ? Ik heb er namelijk nog een heel pak over (voortaan kleinere zak kopen ) en we hebben nogal plaatsgebrek in de diepvries dus ik had gedacht om ze zo snel mogelijk op te eten... Maar nu weet ik niet of het zo een goed idee is om 4 keer op een weke tijd dat te eten.
Oud 22-02-2005, 19:26
Verwijderd
iemand (daantje_getal dacht ik?) vroeg zich af waarom voedingscentrum een schema van 1600 kcal aanraadt en een hoeveelheid van 2000 kcal. Ik denk dat ze bij het voedingscentrum er van uit gaan dat mensen ook nog wat lekkers eten en frisdrank of thee/koffie met suiker drinken.
Oud 22-02-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 22-02-2005 @ 20:20 :
Ik dacht dat iemand hier had gezegd dat scampi's om een of andere reden slecht zijn ? Ik heb er namelijk nog een heel pak over (voortaan kleinere zak kopen ) en we hebben nogal plaatsgebrek in de diepvries dus ik had gedacht om ze zo snel mogelijk op te eten... Maar nu weet ik niet of het zo een goed idee is om 4 keer op een weke tijd dat te eten.
Is niet erg. Grote garnalen waren 't toch? Vis dus, vis is gezond
Oud 22-02-2005, 19:50
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-02-2005 @ 20:26 :
iemand (daantje_getal dacht ik?) vroeg zich af waarom voedingscentrum een schema van 1600 kcal aanraadt en een hoeveelheid van 2000 kcal. Ik denk dat ze bij het voedingscentrum er van uit gaan dat mensen ook nog wat lekkers eten en frisdrank of thee/koffie met suiker drinken.
ja, dat doen ze inderdaad. je hebt dan ongeveer 400 calorien over die je kan gebruiken met bijvoorbeeld zoet broodbeleg, meer vleeswaren, een ei, een koekje, meer fruit, een sausje op het eten. enz. gewoon voor alle extra's die er nog bovenop komen
Oud 22-02-2005, 19:50
kellytje
kellytje is offline
Oke thanks En lekker
Oud 22-02-2005, 19:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 22-02-2005 @ 20:50 :
Oke thanks En lekker
Heb zelf slechte ervaringen met garnalen.

Ik zat in groep 6, deed voor 't eerst mee met het vistoernooi op de basisschool. Gingen we vissen, hengel geleend van een oom en maden gehaald. Met maden vissen dus.

Diezelfde middag kreeg ik van m'n moeder voor 't eerst (gewone) gepelde garnalen.

Enig idee hoeveel die dingen op elkaar lijken?
Oud 22-02-2005, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 20:05 :
Ik denk dat er in fruit andere dingen zitten, al zal dit ook wel per fruit- en groentesoort verschillen...ook niet in iedere groente zit hetzelfde. Maar als je echt niet tegen fruit kunt, dan lijkt het me best een goed alternatief (en bv. elke dag een multivitaminepil erbij slikken) en het fruit waar je wel tegen kunt wel eten als het er is lijkt me ook goed.

De groene appels zijn nu weer een beetje betaalbaar en ze zijn ook weer te eten, bananen zijn er eigenlijk het hele jaar door wel, aardbeien ook (alleen soms onbetaalbaar) en mandarijnen eigenlijk ook wel (ze zijn alleen niet altijd lekker), frambozen wordt idd wat lastiger.
Multivitaminepil slik ik idd al. Verder eet ik het fruit waar ik wel tegen kan wel maar voor de afwisseling dan soms cherrytomaatjes ofzo om wat meer keus te hebben maar ik eet dus wel fruit. Ik eet ook wel eens fruit waar ik niet tegen kan maar ik neem iedere keer me voor om dat niet meer te doen nadat ik verschrikkelijk pijn in mijn buik heb

Momenteel eet ik appels en bananen omdat ik de mandarijnen niet lekker vind en de frambozen en aardbeien liggen hier nog niet in de winkel.
Oud 22-02-2005, 20:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 22-02-2005 @ 20:20 :
Scampi's zijn slecht doordat ze veel cholesterol bevatten. Je kan ze dus beter niet al te vaak eten. Als je ze nu twee keer in de week eet en daarna een maand niet zal het niet zoveel kwaad kunnen hoor
Oud 22-02-2005, 20:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 21:00 :
Scampi's zijn slecht doordat ze veel cholesterol bevatten. Je kan ze dus beter niet al te vaak eten. Als je ze nu twee keer in de week eet en daarna een maand niet zal het niet zoveel kwaad kunnen hoor
Lijkt me dat het niet al te veel kwaad kan, ervan uitgaande dat ze geen te hoog cholesterol heeft
Oud 22-02-2005, 20:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-02-2005 @ 20:26 :
Ah okee, handig om te weten dat als ik eens iets lekkers eet dat ik dan nog altijd onder of op de 2000 blijf zitten

Dankje
Oud 22-02-2005, 20:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 21:01 :
Lijkt me dat het niet al te veel kwaad kan, ervan uitgaande dat ze geen te hoog cholesterol heeft
Idd, alleen moet je dan natuurlijk niet gaan zorgen dat het krijgt
Oud 22-02-2005, 20:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 21:04 :
Idd, alleen moet je dan natuurlijk niet gaan zorgen dat het krijgt
Moet je aardig wat voor doen hoor, om 't puur door eten te krijgen.
Op onze leeftijd kan je éigenlijk alleen hoog cholesterol krijgen doordat het erfelijk is. Ja, of je moet je echt 't rambam eten in ongezond voer
Oud 22-02-2005, 20:17
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 18:10 :
Misschien is een boterham toch lichter (of gaan ze daar iig vanuit)?
Keertje wegen anders?
ik had pas een boterham gewogen (volkoren met allemaal pitjes enzo) en die was maar 22 gram!

[edit] het was ook gewoon een grote boterham

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 20:21.
Oud 22-02-2005, 21:24
Balance
Balance is offline
Dit topic gaat echt snel telkens...

Anyway: ik meldde hier (in het vorige topic ) dat ik moeite had met lang blijven fietsen. Het lukt me inmiddels al om elke avond zo'n 20 minuten vol te houden met 27 km/u
25 lukt ook wel, maar ik raak gewoon verveeld tijdens het fietsen, dus meestal stop ik er na 20 minuten mee.
Oud 22-02-2005, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Even iets heel anders: Is het geen idee om dit topic bij de volgende het grote eet of het grote voedingstopic ofzo te noemen omdat ik net zag dat Meelfriek iemand hierna verwees die wou aankomen en ik lijn zelf ook niet maar ik post hier nog wel altijd.
Oud 22-02-2005, 21:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 22:29 :
Even iets heel anders: Is het geen idee om dit topic bij de volgende het grote eet of het grote voedingstopic ofzo te noemen omdat ik net zag dat Meelfriek iemand hierna verwees die wou aankomen en ik lijn zelf ook niet maar ik post hier nog wel altijd.
Vind ik een goed plan
Ik stem voor 'voedingstopic'
Oud 22-02-2005, 22:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 22:49 :
Vind ik een goed plan
Ik stem voor 'voedingstopic'
Dat vond ik ook de beste of voeding en gezondheid topic omdat het anders misschien meer iets voor E&D zou kunnen worden.
Oud 22-02-2005, 22:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 23:02 :
Dat vond ik ook de beste of voeding en gezondheid topic omdat het anders misschien meer iets voor E&D zou kunnen worden.
Lijkt me wel gepast ja. Heel veel mensen die hier posten zijn hier gewoon met hun eten bezig als in 'gezond eten' en helemaal niet persé om te lijnen.
Oud 22-02-2005, 23:49
Verwijderd
Ik kwam net thuis van de sportschool, en d'r stond hutspot klaar, maak ik mezelf net een bord warm (had echt trek) en nam d'r dus een gehaktbal bij, zit er een vieze donkere haar in, gelijk m'n eetlust weg bah!

09:00 175g magere yoghurt m raisinbran en bosbessen
11:00 125g annanas, water
12:00 3 bb m tonijn, 100g appelmoes, water
14:00 1 bb m tonijn, 7 crackertjes, water
16:00 1 bb m tonijn, water
18:00 200g hutspot, 1/2 gehaktbal, water
19:30 grote mok chicken noodle soup, kleine beker grapefruitsap
20:30 1 bb m kruidenboter, 2 koppen thee
21:30 appel, thee

Ook gesport vandaag, zit intotaal op 1400, aan de lage kant idd.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 23:58.
Oud 23-02-2005, 01:06
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 19:42 :
Dat je 3000kcal eet op een dag dat je traint (wat doe je precies?) is niet erg. 3000 zal zo rond je dagelijkse behoefte zitten, misschien iets erboven, maar dat maakt niet uit.

Als je spiermassa wil kweken met trainen moet je meer eten dan je 'gewoon' nodig hebt zeg maar. Maar MD kan hier meer info over geven

Ik zou sommige dingen wel willen wegen, maar zoals ik al eerder zei hebben wij geen goede weegschaal. En m'n ouders (nouja, m'n moeder vooral) begrijpen me wel redelijk, maar als ik vraag om een weegschaal krijg ik een énorme preek over doorslaan. Snap ik ook wel.

Je kreeg trouwens weinig vetten binnen, ben ik vergeten wat over te zeggen. Vetten zijn wel belangrijk voor het lichaam. Je kan anders last krijgen van bijv. verstopping. Je kan vetten halen uit nootjes (1 a 2 handjes per keer, niet meer ivm calorieen) of vette vis zoals zalm. Je kan bijv. op een traininsdag een stuk zalm nemen voor extra calorieen. Je krijgt dan ook meteen extra eiwit en goede vetten binnen. Je kan zalm ook voor in de diepvries kopen, is aardig wat goedkoper dan verse zalm!

Een broodbakmachine hebben wij jammer genoeg niet
Wat ik precies tijdens fitness doe is ruwweg een half uur fietsen, half uur lopen, half uur buikspieren en een half uur armen. Ergens denk ik ook wel dat 3000 kcal op een trainings dag niet te veel is maar ik voel me dan toch steeds schuldig want voor mij is de reken soms veel calorieen -> vet -> niet afvallen snel gemaakt. Ook al zou ik beter moeten weten I guess.

Over die weegschaal.. tsja, ik heb het geluk dat ik bij ouders woon die hun eigen zaak hebben (zie weegschaal en broodbakmachine) en als ik soms de weegschaal uit de keuken meeneem om precies te wegen wat ik op mn bord heb liggen (hooguit 2 keer gedaan.. en ik wil het in die richting houden) zit iedereen me ook letterlijk " " aan te kijken maar mijn moeder snapt wel dat ik alles precies wil bij houden om zo uitgebalanceerd mogelijk te eten.

Tis ook eigelijk wel een kick... ik trek al snel de vergelijking met een motor afstellen. De juiste lucht/brandstof verhouding zorgt voor een optimale prestatie. Door dit te "tweaken" kan je er meer uit halen (meer energie op een dag, overtollig vet kwijt raken, meer conditie etc.) dat maakt het voor mij eigelijk wel leuk m af te vallen. En zeg nou zelf, als iedereen een vette snack zit te kanen waarvan je weet dat de Kcal evenveel is als wat voor de helft op een dag mag eten en jij kan nee zeggen dan voel je je Ik in iedergeval zeker

Zalm is zeker goed te doen, ik las ergens dat 1 keer per week vis eigelijk een must is. Ik denk dat ik dat eens ga bespreken met de kokin van het huishouden

Wat ik me tenslotte nog afvroeg Meelfriek, je hebt er wel heel veel verstand van en je reageert op het topic alsof het je kindje is, kunnen we jou in de toekomst verwachten als een voedseldietiste?
Oud 23-02-2005, 07:49
Verwijderd
Joepie ik ben weer bijna op mijn streefgewicht, nog een halve kilo \o/.
Oud 23-02-2005, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-02-2005 @ 08:49 :
Joepie ik ben weer bijna op mijn streefgewicht, nog een halve kilo \o/.
Supergoed! Nog even volhouden
En straks natuurlijk ook volhouden om op dit gewicht te blijven!! Maar t gaat vast goedkomen!
Oud 23-02-2005, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 23-02-2005 @ 02:06 :

Wat ik me tenslotte nog afvroeg Meelfriek, je hebt er wel heel veel verstand van en je reageert op het topic alsof het je kindje is, kunnen we jou in de toekomst verwachten als een voedseldietiste?
Haha, er zijn toch wel meer mensen die vrij fanatiek zijn op t lijntopic? Maar mss zou Meelfriek wel geschikt zijn ja.. ze geeft wel goede adviezen enzo..

Ik ben van plan vandaag het volgende schema aan te houden:

8.30
1 boterham honing
1 boterham jam
1 glas melk

11.00
1 peer

13.30
2 boterhammen met kaas

15.00
1 banaan

16.00
1 boterham honing

18.00
1 bord avondeten

20.00
1 schaaltje magere yoghurt + fruit

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 08:16.
Oud 23-02-2005, 08:42
kellytje
kellytje is offline
Geen bruin brood meer dan maar wit vandaag.
van plan :
09.00 : 3 boterhammen (50 gram brood), 1 rijstpapje , een stuk ananas en een yoghurtje (5)

10.30 : een appel

12.00 : aardappelen en spinazie zoveel ik wil, nog een rijstpapje en een stuk fruit (4)

15.00 : 100 ml magere melk met een banaan erdoor (1.5)

17.30 : terug 3 van die boterhammen (50gram), sneetje light kaas en gekookte hesp (croque monsieur) en gemengde sla met mais en komkommer (6)

19.30 : een kleine mars delight (2.5)

en savonds wsl nog iets van fruit of mss maak ik al soep voor morgen en daar dan een tas van
Oud 23-02-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 23-02-2005 @ 09:07 :
Supergoed! Nog even volhouden
En straks natuurlijk ook volhouden om op dit gewicht te blijven!! Maar t gaat vast goedkomen!

Mjah, ik heb in de krokusvakantie geen weegschaal ter beschikking gehad en aangezien ik daarvoor al op mijn streefgewicht was, én het vakantie was ben ik tamelijk makkelijk geweest met eten, elke dag rond de 1900/2000 cal denk ik, maar veel koekjes en chocolade en afhaalmaaltijden. Toen ik eenmaal thuis weer op de weegschaal stond woog ik opeens 62 i.p.v. 60 maar da's er nu dus bijna weer af.
Oud 23-02-2005, 09:54
Verwijderd
In welke voedingsmiddelen zit trouwens veel ijzer?. Ik ben een beetje shaky de laatste twee dagen (voel me verder ook niet echt super dus misschien heeft het daar wel mee te maken hoor) en ik heb sowieso al een lichte bloedarmoede. Een poosje geleden had ik dat ook, shaky gevoel en duizeligheid en toen heb ik een poosje Roosvicee Ferro gedronken en dat hielp wel, maar dat is nu op en bovendien vind ik het niet echt lekker. Ik vraag me af of ik dus wel genoeg ijzer binnenkrijg want ik weet helemaal niet waar dat in zit verder.
Oud 23-02-2005, 10:18
kellytje
kellytje is offline
Dacht dat alle groene groenten (en dus niet alleen spinazie) vele ijzer bevatten.
Oud 23-02-2005, 10:24
Verwijderd
In appelstroop zit ook wel wat ijzer. En volgens mij zijn er ook gewoon pilletjes die dat bevatten?
Oud 23-02-2005, 10:34
Bloem
Bloem is offline
Ik sta verbaasd van mijzelf, het niet-snoepen gaat heel erg goed de laatste tijd Vrijdag had mijn moeder suikerbollen en donuts gehaald, en zaterdag moorkoppen (Voor mijn broertje, maar het waren er vier, ik had er vast wel een gemogen als ik had gewilt ) en ik heb het allemaal afgeslagen En dat kostte niet eens veel moeite, ik had er niet eens echt zin in. Zondag hadden we chinees, en daar had ik weer wél zin in, dus daar heb ik ook gewoon van gegeten wat ik wilde. Van vet eten krijg ik alleen wel snel buikpijn nog, en dat had ik dus zondagavond. Toen maakte mijn zusje maandagavond voor het avondeten ipv aardappels friet klaas, maar toen heb ik voor mezelf aardappelpuree gemaakt.

Qua snoep en koeken enzo, het kost echt totaal geen moeite om eraf te blijven. Volgende week moet ik ongesteld worden en meestal krijg ik dus in de week ervoor een soort vreetaanval, ben benieuwd of die ook wegblijft Zo is gezond eten wel heel makkelijk!

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 10:36.
Oud 23-02-2005, 10:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 23-02-2005 @ 02:06 :
Wat ik precies tijdens fitness doe is ruwweg een half uur fietsen, half uur lopen, half uur buikspieren en een half uur armen. Ergens denk ik ook wel dat 3000 kcal op een trainings dag niet te veel is maar ik voel me dan toch steeds schuldig want voor mij is de reken soms veel calorieen -> vet -> niet afvallen snel gemaakt. Ook al zou ik beter moeten weten I guess.

Over die weegschaal.. tsja, ik heb het geluk dat ik bij ouders woon die hun eigen zaak hebben (zie weegschaal en broodbakmachine) en als ik soms de weegschaal uit de keuken meeneem om precies te wegen wat ik op mn bord heb liggen (hooguit 2 keer gedaan.. en ik wil het in die richting houden) zit iedereen me ook letterlijk " " aan te kijken maar mijn moeder snapt wel dat ik alles precies wil bij houden om zo uitgebalanceerd mogelijk te eten.

Tis ook eigelijk wel een kick... ik trek al snel de vergelijking met een motor afstellen. De juiste lucht/brandstof verhouding zorgt voor een optimale prestatie. Door dit te "tweaken" kan je er meer uit halen (meer energie op een dag, overtollig vet kwijt raken, meer conditie etc.) dat maakt het voor mij eigelijk wel leuk m af te vallen. En zeg nou zelf, als iedereen een vette snack zit te kanen waarvan je weet dat de Kcal evenveel is als wat voor de helft op een dag mag eten en jij kan nee zeggen dan voel je je Ik in iedergeval zeker

Zalm is zeker goed te doen, ik las ergens dat 1 keer per week vis eigelijk een must is. Ik denk dat ik dat eens ga bespreken met de kokin van het huishouden

Ik snap dat je je schuldig kan gaan voelen als je teveel eet, doe ik ook wel eens. Je moet echter wel oppassen dat je je niet bij alles schuldig gaat voelen! Je moet nog wel leven. Als je op een verjaardag bent mag je heus wel íets lekkers. Je hoeft niet een enorme punt taart op te eten, maar je hoeft ook niet alles te laten staan. Het moet wel leuk blijven!

Vis eten is zeker goed ja Ik kan je aanraden, als je veel eiwit binnen wilt krijgen om koolvisfilet te eten. Erg goedkoop (1,15-1,20 euro voor 4 stukken van 100g), veel eiwit, zit niet/nauwelijks vet in. Érg makkelijk klaar te maken ook, je hoeft er geen eeuwigheid voor in de keuken te staan Wat viskruiden erin, in de magnetron (speciaal programma, anders zo'n 4 minuten) en klaar! Daar heb je geen kokkin voor nodig hoor

En nee, ik ben niet van plan voedseldietiste te worden
Ik ben van kleins af aan al te dik. Als kind snoepte ik ook teveel, maar dat besefte ik toen niet. In de pubertijd ben ik begonnen met lijnen, maar ik had er geen verstand van. Zo probeerde ik 2 boterhammen plus avondeten te eten, maar gelukkig had ik daar de wilskracht niet voor anders was 't verkeerd afgelopen. Maar wat ik dus jammer vond is dat ik nergens echt makkelijk goede info weg kon halen, die niet 'koud' was. Kijk, je kan wel wat lezen op een website, maar als je dan iets niet snapt dan zit je.

M.b.v. dit topic en een boel mensen die hier zitten heb ik langzamerhand telkens meer erover geleerd, en ik die info graag weer doorgeven, omdat ik weet hoe belangrijk het is goed ingelicht te zijn wat betreft voedsel.
Oud 23-02-2005, 10:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-02-2005 @ 11:34 :
Ik sta verbaasd van mijzelf, het niet-snoepen gaat heel erg goed de laatste tijd Vrijdag had mijn moeder suikerbollen en donuts gehaald, en zaterdag moorkoppen (Voor mijn broertje, maar het waren er vier, ik had er vast wel een gemogen als ik had gewilt ) en ik heb het allemaal afgeslagen En dat kostte niet eens veel moeite, ik had er niet eens echt zin in. Zondag hadden we chinees, en daar had ik weer wél zin in, dus daar heb ik ook gewoon van gegeten wat ik wilde. Van vet eten krijg ik alleen wel snel buikpijn nog, en dat had ik dus zondagavond. Toen maakte mijn zusje maandagavond voor het avondeten ipv aardappels friet klaas, maar toen heb ik voor mezelf aardappelpuree gemaakt.

Qua snoep en koeken enzo, het kost echt totaal geen moeite om eraf te blijven. Volgende week moet ik ongesteld worden en meestal krijg ik dus in de week ervoor een soort vreetaanval, ben benieuwd of die ook wegblijft Zo is gezond eten wel heel makkelijk!
Chinees is niet érg slecht hoor. Als mijn ouders patat gaan eten neem ik altijd wat nasi
Oud 23-02-2005, 11:02
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 11:44 :
Chinees is niet érg slecht hoor. Als mijn ouders patat gaan eten neem ik altijd wat nasi
Nasi en bami niet, maar die saus is best vet, om over de loumpiaatjes en gebakken banaantjes niet te spreken
Oud 23-02-2005, 11:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-02-2005 @ 12:02 :
Nasi en bami niet, maar die saus is best vet, om over de loumpiaatjes en gebakken banaantjes niet te spreken
Ja, ok, maar dat eet ik nooit want dat is vet

Maar wat ik dus wil zeggen: Chinees hóeft niet ongezond en vet te zijn als je de juiste dingen eet. En (ik heb er de ballen verstand van) dat ei met rode saus is vast niet zó slecht.
Oud 23-02-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 12:07 :
dat ei met rode saus is vast niet zó slecht.
Foe Yong Hai? (Of hoe je het ook mag schrijven.)
Oud 23-02-2005, 11:29
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 12:07 :
Ja, ok, maar dat eet ik nooit want dat is vet

Maar wat ik dus wil zeggen: Chinees hóeft niet ongezond en vet te zijn als je de juiste dingen eet. En (ik heb er de ballen verstand van) dat ei met rode saus is vast niet zó slecht.
Ja dat ei had ik dus, omdat ik geen vlees eet. Volgens mij is die saus best vet hoor Nou ja, en ik had dus wel een banaantje en 3 mini loumpiaatjes, doet er ook niet toe, het was lekker
Oud 23-02-2005, 11:39
Verwijderd
Zit er in miniloempiaatjes geen vlees?
Oud 23-02-2005, 11:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 12:39 :
Volgens mij wel, tenzij je aangeeft vegetarische te willen.
Oud 23-02-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 12:47 :
Volgens mij wel, tenzij je aangeeft vegetarische te willen.
Volgens mij hebben ze die hier niet.
Oud 23-02-2005, 11:48
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 12:39 :
in sommige wel, sommige niet denk ik

ik heb net 3 koekjes op
Oud 23-02-2005, 11:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 12:14 :
Foe Yong Hai? (Of hoe je het ook mag schrijven.)
Ja, kan best kloppen

Foe yong hai bevat per 100g 127kcal, 5,7g eiwit 7.7g koolh en 8.2g vet
Er zit ei in, een ei bevat 6g vet en een ei is geen 100gram. De saus zelf is dus niet heel erg vet denk ik.

Als je het met mate eet dan kan het weinig kwaad lijkt me
Oud 23-02-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 23-02-2005 @ 12:48 :
in sommige wel, sommige niet denk ik
Ik bedoel de loempia's van de Chinees ed en hier zit daar, voor zo ver ik weet, altijd vlees in. Of ze moeten slechte vulling gebruiken waar maar twee stukjes vlees per kilo in zit ofzo, dan zal het voorkomen dat er loepiaatjes zonder vlees tussen zitten.
Oud 23-02-2005, 12:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 19:42 :

Een broodbakmachine hebben wij jammer genoeg niet
Bij de kruidvat deze week voor iets van 25 euro ofzo Dat valt wel mee toch?

Ik heb echt de neiging om bijv. voor 1en alles te eten wat ik mag eten op een dag behalve mn avondeten. Waardoor ik dus bijna de hele middag zonder zit. Omdat ik die hoeveelheden gewend ben eet ik dus 's ochtends heel veel waardoor ik 's middags niets meer mag... (van mezelf dus) Heel irritant. Moet mezelf echt gaan dwingen op de 1 of andere manier... Hmz.

En bevat geroosterd brood minder calorieën dan gewoon brood?

Ik zal morgen vroeg eens op de weegtaal staan... (dat vind ik echt vreselijk )
Topic gesloten

Regels voor berichten