![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De groene appels zijn nu weer een beetje betaalbaar en ze zijn ook weer te eten, bananen zijn er eigenlijk het hele jaar door wel, aardbeien ook (alleen soms onbetaalbaar) en mandarijnen eigenlijk ook wel (ze zijn alleen niet altijd lekker), frambozen wordt idd wat lastiger. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zat in groep 6, deed voor 't eerst mee met het vistoernooi op de basisschool. Gingen we vissen, hengel geleend van een oom en maden gehaald. Met maden vissen dus. Diezelfde middag kreeg ik van m'n moeder voor 't eerst (gewone) gepelde garnalen. Enig idee hoeveel die dingen op elkaar lijken? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Momenteel eet ik appels en bananen omdat ik de mandarijnen niet lekker vind en de frambozen en aardbeien liggen hier nog niet in de winkel.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dankje ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Op onze leeftijd kan je éigenlijk alleen hoog cholesterol krijgen doordat het erfelijk is. Ja, of je moet je echt 't rambam eten in ongezond voer |
![]() |
||
Citaat:
[edit] het was ook gewoon een grote boterham
Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 20:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik stem voor 'voedingstopic' |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Over die weegschaal.. tsja, ik heb het geluk dat ik bij ouders woon die hun eigen zaak hebben (zie weegschaal en broodbakmachine) en als ik soms de weegschaal uit de keuken meeneem om precies te wegen wat ik op mn bord heb liggen (hooguit 2 keer gedaan.. en ik wil het in die richting houden) zit iedereen me ook letterlijk " ![]() ![]() Tis ook eigelijk wel een kick... ik trek al snel de vergelijking met een motor afstellen. De juiste lucht/brandstof verhouding zorgt voor een optimale prestatie. Door dit te "tweaken" kan je er meer uit halen (meer energie op een dag, overtollig vet kwijt raken, meer conditie etc.) dat maakt het voor mij eigelijk wel leuk m af te vallen. En zeg nou zelf, als iedereen een vette snack zit te kanen waarvan je weet dat de Kcal evenveel is als wat voor de helft op een dag mag eten en jij kan nee zeggen dan voel je je ![]() ![]() Zalm is zeker goed te doen, ik las ergens dat 1 keer per week vis eigelijk een must is. Ik denk dat ik dat eens ga bespreken met de kokin van het huishouden ![]() Wat ik me tenslotte nog afvroeg Meelfriek, je hebt er wel heel veel verstand van en je reageert op het topic alsof het je kindje is, kunnen we jou in de toekomst verwachten als een voedseldietiste? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En straks natuurlijk ook volhouden om op dit gewicht te blijven!! Maar t gaat vast goedkomen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben van plan vandaag het volgende schema aan te houden: 8.30 1 boterham honing 1 boterham jam 1 glas melk 11.00 1 peer 13.30 2 boterhammen met kaas 15.00 1 banaan 16.00 1 boterham honing 18.00 1 bord avondeten 20.00 1 schaaltje magere yoghurt + fruit Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 08:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mjah, ik heb in de krokusvakantie geen weegschaal ter beschikking gehad en aangezien ik daarvoor al op mijn streefgewicht was, én het vakantie was ben ik tamelijk makkelijk geweest met eten, elke dag rond de 1900/2000 cal denk ik, maar veel koekjes en chocolade en afhaalmaaltijden. Toen ik eenmaal thuis weer op de weegschaal stond woog ik opeens 62 i.p.v. 60 maar da's er nu dus bijna weer af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vis eten is zeker goed ja ![]() ![]() ![]() En nee, ik ben niet van plan voedseldietiste te worden ![]() Ik ben van kleins af aan al te dik. Als kind snoepte ik ook teveel, maar dat besefte ik toen niet. In de pubertijd ben ik begonnen met lijnen, maar ik had er geen verstand van. Zo probeerde ik 2 boterhammen plus avondeten te eten, maar gelukkig had ik daar de wilskracht niet voor anders was 't verkeerd afgelopen. Maar wat ik dus jammer vond is dat ik nergens echt makkelijk goede info weg kon halen, die niet 'koud' was. Kijk, je kan wel wat lezen op een website, maar als je dan iets niet snapt dan zit je. M.b.v. dit topic en een boel mensen die hier zitten heb ik langzamerhand telkens meer erover geleerd, en ik die info graag weer doorgeven, omdat ik weet hoe belangrijk het is goed ingelicht te zijn wat betreft voedsel. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wat ik dus wil zeggen: Chinees hóeft niet ongezond en vet te zijn als je de juiste dingen eet. En (ik heb er de ballen verstand van) dat ei met rode saus is vast niet zó slecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb net 3 koekjes op ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Foe yong hai bevat per 100g 127kcal, 5,7g eiwit 7.7g koolh en 8.2g vet Er zit ei in, een ei bevat 6g vet en een ei is geen 100gram. De saus zelf is dus niet heel erg vet denk ik. Als je het met mate eet dan kan het weinig kwaad lijkt me ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik heb echt de neiging om bijv. voor 1en alles te eten wat ik mag eten op een dag behalve mn avondeten. Waardoor ik dus bijna de hele middag zonder zit. Omdat ik die hoeveelheden gewend ben eet ik dus 's ochtends heel veel waardoor ik 's middags niets meer mag... (van mezelf dus) Heel irritant. Moet mezelf echt gaan dwingen op de 1 of andere manier... Hmz. En bevat geroosterd brood minder calorieën dan gewoon brood? Ik zal morgen vroeg eens op de weegtaal staan... (dat vind ik echt vreselijk ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #8 Verwijderd | 502 | 13-09-2005 17:20 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 |