![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ken er wel een paar, en die zijn uiteraard heel normaal en kramen dat soort onzin niet uit. Ik heb het ooit ergens in de krant gelezen, dat iemand dat zei en door die opmerking van Nanahara moest ik daar weer aan denken., |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De gemiddelde loopbaan van een natuurkundig ingenieur die niet gaat promoveren is eerst een aantal jaar in de R&D, dan afdelingshoofd, vervolgens een 'hogere' manager etc. Ik moest voor het (uiterst nutteloze) vak 'Ingenieur van Beroep' een ingenieur interviewen. Die deed iets met verkoop bij Shell Solar. In die functie heb je niet veel aan kennis over drievoudige integralen en complexe functies. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat het een poging is de communicatieve vaardigheden van technici te verbeteren. (zo krijg ik volgend trimester het vak 'communicatieve vaardigheden') Tevergeefs, natuurlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb tweetalig atheneum gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat laatste natuurlijk, anders was er sprake van gym. Niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 16:33. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan mogen we volgens de staat moorden, stelen en verkrachten!? YAY! |
![]() |
||
Citaat:
Wat dus zou betekenen dat wij mogen moorden, stelen en verkrachten van de _staat_. Waarom? Omdat die acties verboden worden in de bijbel. |
![]() |
||
Citaat:
Bedoel je niet de spijswetten? En misschien wat andere orthodoxe regels zoals het feit dat vrouwen niet in de centrale ruimte van de Synagoge mogen komen, maar slechts op een balustrade erboven? Regels met betrekking tot de sabbat, de feestdagen, de kledingregels. Inderdaad allemaal dingen die het christendom niet kent. Maar die heeft weer haar eigen varianten en regeltjes.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vanuit juridisch standpunt kan men het begrip staat definiëren als "geheel van instellingen en regels die het gemeenschapsleven van een groep individuen in een vastgelegd territorium bepalen". territorium -> nederland regels -> vastgesteld door grondwet en instellingen als regering regel grondwet -> zie boven (religie) Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 18:15. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Daarnaast wordt je kop er niet afgehakt. Ik begrijp wel dat je leugens nodig hebt om je stelling kracht bij te stellen, maar dat werkt alleen maar in je tegendeel. En wat betreft handen die worden afgehakt, als wat steelt, wordt idd je hand afgehakt. In de Islam is men er opuit om diefstal helemaal weg te bannen uit de maatschappij. Het zorgt vooor achterdochtigheid bij mensen, enz. allemaal nare dingen, die de maatschappij bederven. Daarvoor zijn harde maatregelen nodig. Ben ik mee eens. Citaat:
btw, dat stenigen is een afschrikkingsmiddel, en geen echte straf. Tussen het ontstaan van de Islam en het Ottomaanse rijk is er 1 persoon geweest die om die rede in bestenigd. Even ter vergelijking, in China zijn er op nieuwjaarsdag 200 mensen geexecuteerd door de overheid. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Syariah wetgeving De spagaat waarin de federale staat zich bevindt met het oog op de positie van de islam als staatsgodsdienst is ook te zien bij de inrichting van het juridisch stelsel in Maleisië. De algemene civiele en strafrechtelijke jurisdictie valt onder federale wetgeving. De niet-islamitische bevolking valt qua wetgeving onder deze algemene federale wetgeving. Naast de federale wetgeving hebben de afzonderlijke staten ook het recht islamitische wetten uit te vaardigen in de vorm van syariah wetgeving. Deze syariah rechtbanken doen uitspraak volgens de syariah regelgeving in rechtszaken tussen islamitische burgers. Onder hun bevoegdheden vallen civiele zaken en strafrechtelijke zaken.[9] De status van deze rechtbanken en hun rechtsgeldigheid is staatsgebonden. Er zijn drie niveaus van syariah rechtbanken: de Syariah Lage Gerechtshof, de Syariah Hoger Gerechtshof en de Syariah Hof van Appel. De exacte inhoud van deze rechtbanken zijn per staat gegeven. Het recht op islamitische wetgeving en rechtsbanken is verankert in de grondwet van Maleisië.[10] bron ( van s.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dit terwijl de Sharia dat ook voorschrijft. Ieder mag zijn/haar eigen geloof/levensbeschouwing naleven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|