Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 13:17
HC4L
HC4L is offline
Ok, ook weer waar
Oud 26-02-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-02-2005 @ 14:13 :
Pot verwijt de gouden ketel?
Wat kun jij arrogant zijn
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 14:23
juno
juno is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-02-2005 @ 14:13 :
Pot verwijt de gouden ketel?

Bijna 90% is in de context waarin ik het tegenkom nooit 87%. Bovendien is het incosistent. Als ze "ruim 10%" hadden gezegd, had ik het nog wel begrepen. Nu komt het een beetje Telegraferig over.
Met een zo'n kleine onderzoekspopulatie, namelijk alleen de overboys die vastzaten, is 87 wel bijna 90.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 26-02-2005 @ 15:23 :
Met een zo'n kleine onderzoekspopulatie, namelijk alleen de overboys die vastzaten, is 87 wel bijna 90.
Echter, dan is de uitspraak "13% is autochtoon" niet gerechtvaardigd.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:17
juno
juno is offline
Hadden ze beter "ruim een tiende deel " kunnen schrijven. Maar dit is gemuggezift. Het feit is dat de jongens waar het onderzoek over ging, voor het overgrote merendeel allochtoon zijn.

Saillant detail wat hier maar niet genoemd word, is dat juist de allochtone loverboys nog wel meevallen. De witte nederlanders zijn veel hufteriger tegen hun slachtoffers, staan ook hoger in de hierarchie van loverboys onder elkaar, omdat ze zoveel meisjes voor zich hebben werken. Juist de Marokkanen hebben er maar eentje, en die is ook half en half echt hun vriendin. Zij blijken degenen te zijn die nog het meeste gevoel voor hun melkkoetje kunnen opbrengen. De nederlanders zijn veel harder, en zitten ook dieper in het normale criminele wereldje dat eromheen zit..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 26-02-2005 @ 18:17 :
Hadden ze beter "ruim een tiende deel " kunnen schrijven. Maar dit is gemuggezift. Het feit is dat de jongens waar het onderzoek over ging, voor het overgrote merendeel allochtoon zijn.

Saillant detail wat hier maar niet genoemd word, is dat juist de allochtone loverboys nog wel meevallen. De witte nederlanders zijn veel hufteriger tegen hun slachtoffers, staan ook hoger in de hierarchie van loverboys onder elkaar, omdat ze zoveel meisjes voor zich hebben werken. Juist de Marokkanen hebben er maar eentje, en die is ook half en half echt hun vriendin. Zij blijken degenen te zijn die nog het meeste gevoel voor hun melkkoetje kunnen opbrengen. De nederlanders zijn veel harder, en zitten ook dieper in het normale criminele wereldje dat eromheen zit..
Hoe weet jij dit allemaal?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 23:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-02-2005 @ 21:14 :
Hoe weet jij dit allemaal?
Dat staat in een nieuw verschenen/ te verschijnen boek over loverboys, waarin loverboys zelf aan het woord komen.

btw, is er een wezenlijk verschil tussen een loverboy en een pooier? ( in juridisch opzicht)
volgens mij niet. Ik vraag me ook af hoe de rechter die een loverboy 24 maanden had gegeven (6 maanden voorwaardelijk) tot zijn beslissing is gekomen. Ik weet wel dat de druk vanuit de media/regering/maatschappij zeer bepalend is geweest, maar vanuit juridisch oogpunt zou ik niet weten hoe je aan 24 maanden kunt komen. Misschien dat de hier alom vertegenwoordigde groep van toekomstige juristen hier antwoord op kan geven?

Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 23:43.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:44
Verwijderd
Het is gewoon heel moeilijk om een hoge straf op te leggen als er niet echt een slachtoffer is. Net als een moord zonder lijk is een loverboy zonder meisje dat aangifte tegen hem doet niet makkelijk te pakken, gewoon omdat in dat soort zaken het bewijs zwaar leunt op getuigenverklaringen. En als dat meisje volhoudt dat ze het op eigen initiatief heeft gedaan, tsja....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Nee maar wat als het meisje wel tegen de loverboy getuigt? Wat wordt hem dan ten laste gelegd? Want volgens mij doet hij niks verkeerd. Je mag toch wel drijgen met ik ga bij je weg, of ik stuur de video naar je ouders?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:54
Verwijderd
Wederrechtelijke vrijheidsberoving, dwingen tot dulden van seksuele handelingen, duurzaam uit ouderlijke macht brengen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2005 @ 01:54 :
Wederrechtelijke vrijheidsberoving, dwingen tot dulden van seksuele handelingen, duurzaam uit ouderlijke macht brengen.
WTF
ik wist niet eens dat die woorden bestonden.

Maar ze kiest er toch uiteindelijk zelf voor? En dan heb ik het over de loverboys die het meisje niet opsluiten/mishandelen ofzo, maar verliefd maken, of dreigen met een opgenomen seksvideo van haar met hem.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-02-2005 @ 02:04 :
WTF
ik wist niet eens dat die woorden bestonden.

Maar ze kiest er toch uiteindelijk zelf voor? En dan heb ik het over de loverboys die het meisje niet opsluiten/mishandelen ofzo, maar verliefd maken, of dreigen met een opgenomen seksvideo van haar met hem.
Nee, ze kiest er niet zelf voor. Ze wordt door beloften en giften in een toestand gebracht waardoor er feitelijk geen sprake meer is van een vrije keuze. En bovndien is het dwingen tot seksuele handelingen onder bedreiging met het bekendmaken van een seksvideo ook hartstikke strafbaar.

IMO zijn loverboys het laagste tuig wat er bestaat en mogen ze gecastreerd, gemarteld en uit de genenpoel verwijderd worden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 02:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2005 @ 02:09 :
Nee, ze kiest er niet zelf voor. Ze wordt door beloften en giften in een toestand gebracht waardoor er feitelijk geen sprake meer is van een vrije keuze. En bovndien is het dwingen tot seksuele handelingen onder bedreiging met het bekendmaken van een seksvideo ook hartstikke strafbaar.

IMO zijn loverboys het laagste tuig wat er bestaat en mogen ze gecastreerd, gemarteld en uit de genenpoel verwijderd worden.
I see.

Ja helemaal mee eens. Eigenlijk zijn zij de echte hoeren, en de hoeren geen hoeren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:49
juno
juno is offline
Een pooier is het laagste van het laagste. Lager dan een hoer, want hij dwingt haar met geweld tot het zijn en blijven van hoer. Als een meisje uit het leven wil stappen, zal hij dat niet toelaten, want daar gaat zijn broodwinning. Er zijn verdomde weinig vrouwen en meisjes die absoluut vrijwillig het leven instappen omdat ze het zo leuk vinden om dagelijks door tien kerels gedekt te worden. Ze worden gedwongen door de omstandigheden, en hun vriendje/pooier. Het verdient goed, maar ze moeten het merendeel afstaan aan de pooier. En een pooier heb je wel nodig, want hij legt de contacten en beschermd tegen klanten met al te losse handjes. Als hoer ben je natuurlijk extreem kwetsbaar, lichamelijk. Een klant kan je weetikniet wat aandoen, het is slechts de angst voor de pooier die om de hoek staat te wachten die hem weerhoudt. De pooier wil geen beschadigde handelswaar, dus die zal zijn melkkoetje wel heel willen houden. Hij is de enige die haar mag slaan ja!

Maar ja, nu prostitutie niet illegaal meer is, is het zijn van pooier dat ook niet meer. Vroeger kon je als zedenpolitie nog wel wat doen voor meisjes die gedwongen werden, maar nu hoeven ze alleen maar te zeggen dat ze het vrijwillig doen, vaak uit angst voor represailles, en hopla, je staat met lege handen als agent.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
juno schreef op 27-02-2005 @ 13:49 :
Een pooier is het laagste van het laagste. Lager dan een hoer, want hij dwingt haar met geweld tot het zijn en blijven van hoer. Als een meisje uit het leven wil stappen, zal hij dat niet toelaten, want daar gaat zijn broodwinning. Er zijn verdomde weinig vrouwen en meisjes die absoluut vrijwillig het leven instappen omdat ze het zo leuk vinden om dagelijks door tien kerels gedekt te worden. Ze worden gedwongen door de omstandigheden, en hun vriendje/pooier. Het verdient goed, maar ze moeten het merendeel afstaan aan de pooier. En een pooier heb je wel nodig, want hij legt de contacten en beschermd tegen klanten met al te losse handjes. Als hoer ben je natuurlijk extreem kwetsbaar, lichamelijk. Een klant kan je weetikniet wat aandoen, het is slechts de angst voor de pooier die om de hoek staat te wachten die hem weerhoudt. De pooier wil geen beschadigde handelswaar, dus die zal zijn melkkoetje wel heel willen houden. Hij is de enige die haar mag slaan ja!

Maar ja, nu prostitutie niet illegaal meer is, is het zijn van pooier dat ook niet meer. Vroeger kon je als zedenpolitie nog wel wat doen voor meisjes die gedwongen werden, maar nu hoeven ze alleen maar te zeggen dat ze het vrijwillig doen, vaak uit angst voor represailles, en hopla, je staat met lege handen als agent.
daarom hebben ze ook een vakbond
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:54
Verwijderd
Blah. De problemen zitten juist vooral bij de hoeren die nog in de illegaliteit zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:03
juno
juno is offline
De legalisatie heeft veel hoeren die buiten de wet opereerden en weinig bescherming genoten geholpen. Maar het waren vooral de nette clubs die ook netjes legaal werden, dus echt veel verschil maakte het daar niet.

Maar de meisjes die echt in de handen van mensensmokkelaars vallen, dat zijn illegale vreemdelingen, die staan nog steeds in de kou, en erger dan ooit.

Er zijn minder problemen nu, maar degenen die er nog zijn zijn erger en moeilijker aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:50
Verwijderd
Ja, hoe wou jij het aanpakken dan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 14:26
MB
MB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 14:50 :
Ja, hoe wou jij het aanpakken dan?
Als ze nou eens infiltreerd
Oud 27-02-2005, 15:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 27-02-2005 @ 15:26 :
Als ze nou eens infiltreerd
nee, zij geeft nieuwe infiltranten les
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*rofl
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 26-02-2005 @ 05:35 :
Ik kom jou nog wel een x tegen McCaine..
IK heb je nog niet gezien

Moet je mijn adres hebben?
Oud 02-03-2005, 15:59
brinta
brinta is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-02-2005 @ 13:51 :
daarom hebben ze ook een vakbond
de Rode Draad bedoel je? De subsidie daarvan is ernstig ingekort.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-03-2005 @ 23:38 :
IK heb je nog niet gezien

Moet je mijn adres hebben?
oeehhhhhhhhhhhhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:37
Mr. Pignati