Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het werd tijd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Door het sluiten van beheersovereenkomsten kunnen boeren trouwens nog goed voor het milieu zijn. (hoewel dit natuurlijk geld kost)
||
Citaat:
![]() Daarnaast lijkt het me niet meer dan duidelijk dat 1) niet overal in de EU berheersovereenkomsten gesloten worden 2) het nog altijd beter voor het milieu was als op de bewuste plaats geen boerderij was ![]()
||
Citaat:
Dan is er dus geen overheid die aan de bel trekt wanneer bijvoorbeeld de NS de prijzen van kaartjes weer eens met tig honderd procent wil verhogen. Je kunt niet beweren dat dit goed is voor de markt. Volledige overheidsregulering werkt ook niet, dus zoals altijd werkt een middenweg het beste.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hihihi, ja want een boer werkt nog niet hard genoeg zou je zeggen he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() ehm, nee. Trouwens zijn er genoeg verschillende landen die voedsel produceren, dus dat werkt nou niet echt he ![]() Trouwens, bij het oil for food program werd juist olie omgeruld voor voedsel (datwas tenminste het idee). Dit idee kwam niet vanuit de VS, maar vanuit de VN. Daarnaast ging het over Irak, niet hele midden-oosten. En tenslotte is het programma afgeschaft. Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
boeren die zien het beroep meer als een roeping, ze zullen altijd voor (bijvoorbeeld) hun koeien zorgen, de oogst moet ook doorgaan. De wil is er altijd om iets extra's bij te verdienen, maar waardoor kan dat niet? Juist, quota, de EU, de regering en allerlei regeltjes (o.a. de minas) En ja voor de productie is het beter zijn bedrijf te intensiveren, maar gaat het tegenwoordig niet om 'doe biologisch'? Het is gvd zo tegenstrijdig. Een boer wil echt niet zijn bedrijf nog ingewikkelder maken dan het is. Daarnaast is het tering duur om quotum bij te kopen. Ik wil nog een heel verhaal typen maar ik moet naar school ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En anders, dan krijg je een oligopolie met heerlijke prijskartels, en geen NMA om er iets aan te doen. Dan was de benzineprijs nu dus vier maal zo hoog, de bouwfraude ongestraft doorgegaan, de zorgverzekeringen zes maal duurder, de medicijnen twintig keer zo duur door de farmaceuten, etc etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ging tekeer tegen PWGR's hopeloze naieviteit op gebied van marktwerking.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan wil ik daar wel een voorbeeld tegenover stellen: Japan, een van de rijkste en modernste landen van de wereld, moet qua landbouwproducten voornamelijk door import voorzien worden. Wil je dat ook een derde wereldland noemen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ben jij zo'n figuur die denkt dat melk in een fabriek gemaakt word? Als je het over subsidies hebt dan heb je het denk ik over Akkerbouw. Right? Als je wilt beginnen zul je toch gauw zo'n 40 hectare bouwland moeten kopen. + een boerderij met wat opslagschuren + machines.. Dan kom je toch al snel op zo'n 1 tot 1.5 miljoen euro hoor. Natuurlijk kan je het land ook pachten en je machines huren.. maar dat is niet rendable (zeker als je naar de opbrengsten van de afgelopen jaren kijkt. Over de laatste 5 jaar heeft het gros van de boeren verlies geleden.. dus dat is niet alsnog 50.000 euro per jaar om van te leven.. dat is 50.000 euro van je spaargeld opofferen om te kunnen boeren.. Ik vind dat je er alles aan moet doen om in elk geval zelfvoorzienend te zijn. Ik vind het overdreven om subsidie te gaan geven op voedsel dat je exporteert maar je moet wel voor je eigen bevolking je voedsel kunnen telen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kunnen er altijd nieuwe toetreders komen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar op zich is er wel antuur innedrland waar we ook wel zuinig op moeten zijn alleen het is neit zo dat die natuur blijft bestaan zonder immenging van de mens als grolsch stopt met grondwaterpompen gebeurt er al zowat een eclogische ramp ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hoewel ik een grote voorstander ben van het afschaffen van vrijwel alle handelsbeperkingen, vraag ik me bij het afschaffen van de landbouwsubsidies wel af wat voor gevolgen dat voor het landschap zal hebben.
Verdwijnen de koeien grotendeels uit de wei? Ergens anders kan melk en vlees immers veel goedkoper worden geproduceerd. Of wordt het grotendeels natuurgebied met daarnaast recreatie als grootste inkomstenbron voor de boer? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Titel betoog of landbouwsubsidies. dion-3301 | 0 | 17-03-2010 20:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos Deel II Verwijderd | 88 | 07-11-2006 11:03 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
landbouwsubsidies verwijderddeze | 2 | 30-05-2005 20:39 | |
Wie stemt D66 kenni | 114 | 22-02-2005 13:57 | |
Paars was toch nog niet zo slecht? " Envious of the Dutch system" Gatara | 180 | 30-11-2004 12:31 | |
Vakantiedagen TheRedArrow | 45 | 26-07-2004 21:22 |