Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 23:01
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb even jullie ervaringen nodig over dit onderwerp:

M'n vriend is dus vreemdgegaan en ik heb besloten om hem nog een kans te geven. En nu heb ik het probleem dat ik dat beeld van hun samen niet uit m'n hoofd krijg.

Nu is zijn de vragen (Als je vriend/vriendin ooit vreemd is gegaan): Had jij daar ook last van? En gaat het ooit weg? En komt dat vertrouwen wel terug?

Alvast bedankt
Oud 27-02-2005, 23:29
oneMen
oneMen is offline
Dat vertrouwen komt nagenoeg nooit terug en zal uiteindelijk deel uitmaken van de redenen dat de relatie stukloopt.

Tenminste, dat is mijn ervaring..
Oud 27-02-2005, 23:49
Maroon
Maroon is offline
ja, dat vertrouwen komt dus nooit meer terug. Ik ga er vanuit dat je hem vantevoren ook zo ontzettend vertrouwde, en toen heeft hij je ook bedrogen. Er is dan ook helemaal niets dat nu wel garandeert dat het niet nog een keer zou gebeuren.

En je houd jarenlang het beeld in je hoofd van je partner met die ander samen ..

(spreekt uit ervaring, ik ben zelf nooit vreemdgegaan, maar heb al meerdere keren wat kort gehad met meiden die al een vriendje hadden)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:15
aapje
aapje is offline
Het vertrouwen kan best terug komen als jullie maar allebei je best ervoor doen.
Oud 28-02-2005, 09:19
zeep007
zeep007 is offline
ik denk niet dat je hem nog volledig kan vertrouwen en of dat nog terugkomt.
Ik denk dat het meer de vraag is of je daarmee om kan gaan dat je hem niet meer 100% kan vertrouwen en of dat dat niet jullie in de weg gaat staan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:29
toilet duck
toilet duck is offline
ik denk dat WPWW echt de enige is die hierover kan oordelen. vreemdgaan kan, hoe paradoxaal het ook klinkt, ook een positieve invloed op een relatie hebben, vooral op de lange termijn.

als hij is vreemdgegaan is de reden waarom hij het gedaan heeft het belangrijkst. 'ik was dronken' is daarbij natuurlijk niet de reden waar je naar op zoek was. je moet op zoek naar de diepere reden. was hij je zat? dacht hij dat hij iemand beet had die leuker/beter was? dan kan hij er door het vreemdgegaan en door de consequenties ervan achter komen dat hij iets ontzettend stoms gedaan heeft. in dat geval zou het geen kwaad kunnen om hem nog een kans te gunnen. als het van zijn kant echter niet zo'n enorm probleem is of als er andere (valse) redenen zijn waarom hij zijn spijt betuigd, moet je voor jezelf overwegen of hij het nog wel waard is.

mocht je hem toch een nieuwe kans willen geven moet je er voor jezelf wel achter staan. een mogelijkheid om dit te bereiken zou zijn door de relatie rustig opnieuw op te bouwen. als jij met wraakgevoelens blijft zitten schieten jullie er beiden niets mee op.

ik hoop dat je/jullie er uit komen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:02
Wuotan
Wuotan is offline
Dumpen die gek, vreemdgaan is een teken dat hij de relatie niet meer interessant genoeg vindt en dan kan je maar beter ermee kappen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:04
Verwijderd
Een ezel stoot zich in het gemeen geen twee maal aan dezelfde steen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:37
Wuotan
Wuotan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-02-2005 @ 11:04 :
Een ezel stoot zich in het gemeen geen twee maal aan dezelfde steen.
Dat is eigenlijk van toepassing op 90% van de topics hier.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:02
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 28-02-2005 @ 10:29 :
als hij is vreemdgegaan is de reden waarom hij het gedaan heeft het belangrijkst. 'ik was dronken' is daarbij natuurlijk niet de reden waar je naar op zoek was. je moet op zoek naar de diepere reden. was hij je zat? dacht hij dat hij iemand beet had die leuker/beter was? dan kan hij er door het vreemdgegaan en door de consequenties ervan achter komen dat hij iets ontzettend stoms gedaan heeft. in dat geval zou het geen kwaad kunnen om hem nog een kans te gunnen. als het van zijn kant echter niet zo'n enorm probleem is of als er andere (valse) redenen zijn waarom hij zijn spijt betuigd, moet je voor jezelf overwegen of hij het nog wel waard is.
Dat is het probleem juist. Ik kan er niet goed achterkomen waarom hij het heeft gedaan. Want hij zegt dat hij me niet zat is, en dat er niks mis is met mij, en dat hij nog steeds van me houd. Dus ik snap ook totaal niet waarom hij het dan heeft gedaan. En hij heeft me ook gezegt dat hij helemaal niks van haar wil enzo. Maar ik merk echt wel dat hij spijt heeft, dat weet ik echt heel zeker.

En wat die wraakgevoelens betreft, die heb ik alleen nog maar voor haar......
Oud 28-02-2005, 11:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ik denk dat het vertrouwen wel weer kan terugkomen, hoewel het ontzettend lang duurt, maar dan moet hij bereid zijn om voor je door het stof te gaan. Je opmerkingen, wantrouwen, controle acties, etc verdragen en 100% inzien wat hij fout heeft gedaan en hoe dat voor jou voelt. Als je denkt dat dat kan.. dan is er nog hoop. Anders niet.
Oud 28-02-2005, 11:18
miekmuis
miekmuis is offline
Ik denk dat dat ook heel erg van zijn inzet af hangt.

Kan hij er mee omgaan dat jij hem voorlopig niet zult vertrouwen, heeft hij afstand genomen van het meisje waar hij mee vreemd ging? Als hij dat kan kun jij erover nadenken of jij zelf er mee kunt leven dat je je eigen vriend voorlopig niet kunt vertrouwen.
Dan pas kun je gaan proberen die vertrouwensband weer op te bouwen. Het is best mogelijk dat dat lukt, maar wel verdomd moeilijk.
Oud 28-02-2005, 11:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Wuotan schreef op 28-02-2005 @ 11:37 :
Dat is eigenlijk van toepassing op 90% van de topics hier.
Hij zegt het ook in 90% van de topics hier.
Oud 28-02-2005, 13:27
elledc
elledc is offline
Het ligt vooral aan hém om jou opnieuw vertrouwen te geven.
Ik zou 't er ook moeilijk mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:00
Verwijderd
Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar ik zou haar denk ik geen tweede kans meer gegeven. Maar dat is makkelijk praten, als je vrijgezel bent.

Ik denk dat de relatie dan niet meer hetzelfde zou zijn. Dat is de reden waarom ik haar geen kans meer zou geven. En wie zegt mij dat ze niet nog een keer vreemd zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:11
Wuotan
Wuotan is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-02-2005 @ 12:32 :
Hij zegt het ook in 90% van de topics hier.
Is ie toch goed bezig
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:13
Mennuz
Mennuz is offline
Ik heb 2 exen die vreemdgingen
Gelukkig is mijn woordenschat zeer groot, dus heb ik ze opluchtend uit kunnen schelden. Ik vertrouw ze niet meer, ik heb ook geen contact meer met ze
Ik haat ze niet verder, ze boeien me niet meer zo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:43
Verwijderd
Ja, ik had daar ook last van, maar het vertrouwen komt ooit terug.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:53
TopDrop
TopDrop is offline
De eerste keer is altijd het moeilijkst. De eerste keer om vreemd te gaan dus ook. Voor hem zal het nu alleen maar makkelijker zijn om nog een keer vreemd te gaan. Hij weet nu hoe het is, en dus is die grens lager en zal hij het sneller nog een keer doen. Ik zou niet zoveel vertrouwen meer in hem hebben...
Oud 28-02-2005, 14:57
-Will-
-Will- is offline
In principe is vertrouwen iets waar je voor kiest... om met sweeping statements te komen als "dat vertrouwen komt nooit meer terug" is wel héél kort door de bocht.

Je zal je wel over je gekwetste gevoelens en je trots heen moeten zetten als je na zoiets nog een gezonde relatie wilt hebben.

Voor mijzelf sprekend: ik ga meestal geen 'vaste relaties' aan. Dus als iemand dan met een ander in bed belandt is het geen ramp.

Op dit moment zit ik toevallig wel in een vaste relatie, en ik denk wel dat mijn vriendin op een gegeven moment met een ander zal zoenen; ze is een paar jaar jonger dan ik en houdt nogal van feesten en drinken - en ze kan heel slecht nee zeggen tegen jongens. Ze heeft ook de hele avond jongens achter d'r aan als ze ergens uit is, dus dat is duidelijk een risico.

Als ze daadwerkelijk vreemdgaat dan denk dat ik haar voor de keus stel: óf het gaat uit en we blijven vrienden, óf we gaan wél met elkaar verder maar dan niet in een vaste relatie.

Het is nu nog leuk, dus daar ben ik tevreden mee.
Oud 28-02-2005, 14:58
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 28-02-2005 @ 15:53 :
De eerste keer is altijd het moeilijkst. De eerste keer om vreemd te gaan dus ook. Voor hem zal het nu alleen maar makkelijker zijn om nog een keer vreemd te gaan. Hij weet nu hoe het is, en dus is die grens lager en zal hij het sneller nog een keer doen. Ik zou niet zoveel vertrouwen meer in hem hebben...
Hoe kom je daar bij? Hij weet nu wat er op het spel staat: dit is zijn laatste kans.
Oud 28-02-2005, 15:05
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
oneMen schreef op 28-02-2005 @ 00:29 :
Dat vertrouwen komt nagenoeg nooit terug en zal uiteindelijk deel uitmaken van de redenen dat de relatie stukloopt.

Tenminste, dat is mijn ervaring..
idd, das ook mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 15:47
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het is voor iedereen dus best wel verschillend.... Dan zit er niks anders op dan het gewoon eerst aanzien en kijken hoe het verder gaat denk ik.
Oud 28-02-2005, 15:50
leucomelas
leucomelas is offline
en hoezo wraakgevoelens tov haar?! je vent is de schuldige, niet zij... zij kan er ook niks aan doen als ze flieft is geworden op je gewledig knappe vriend, toch? kbedoel, ze was vast single en zag de kans en greep die.. maar je vriend.. die zat fout, die had jou en zag de kans...
Oud 28-02-2005, 17:17
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Zij is toch ook wel schuldig hoor, ze weet dat we al 3 jaar iets met elkaar hebben en nee, ze is geen single.
Oud 28-02-2005, 20:49
11prinsesjes11
11prinsesjes11 is offline
Toen ik hem weer voor de volle 100% vertrouwde na 4 maand uit en 2 maand weer aan; maakte hij het weer uit. Vertrouwen is echt iets moeilijks. Je moet als je het kunt en wilt hem natuurlijk altijd een kans geven. Maar het vertrouwen duurt wel een tijd voordat dat weer helemaal goed is.
Veel succes ermee... en hopelijk blijft het bij jou langer goed daarna als bij mij
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:28
bracelance
bracelance is offline
het vertrouwen zal nooit terugkomen zoals het was...nooit...
Oud 28-02-2005, 21:29
Donny must die
Donny must die is offline
Sommige mensen leven nog omdat het illegaal is om ze te vermoorden!!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 23:22
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
bracelance schreef op 28-02-2005 @ 22:28 :
het vertrouwen zal nooit terugkomen zoals het was...nooit...
Daar dacht ik dus ook al aan......
Oud 01-03-2005, 10:02
Gammaray
Gammaray is offline
Ik heb het nog niet meegemaakt maar mijn mening is als het vertrouwen één maal beschadigt is dan komt het niet zo gauw meer terug.
Maar dan hoef het van mij ook niet meer want je gaat niet zo maar vreemd dan speelt er voor die tijd al wat in een relatie wat niet goed is.

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:06
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar ik weet wel, als het me gebeurt dat het vertrouwen helemaal weg zou zijn en nooit meer terug zou komen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:08
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Maar, als je het niet hebt meegemaakt, weet je het toch nooit helemaal zeker?
Oud 01-03-2005, 10:14
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
WPWW schreef op 01-03-2005 @ 11:08 :
Kijk, nu hoop je al op iets.
Namelijk dat je het nooit zeker weet.
Maar goed, je moet doen wat je hart je ingeeft.

Ik zou het niet eens overpijnzen of ik de ander nog terug wil, dat vertrouwen is kapot en zal nooit meer zo terug komen als het ooit is geweest.
De dingen worden nooit meer zoals ze eens waren.
Oud 01-03-2005, 11:03
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
WPWW schreef op 01-03-2005 @ 11:08 :
Jawel ligt eraan hoe je er over denkt en hoe je in elkaar zit.
Ik ben erg hard in dat soort ding je hebt bij mij één kans en als je die verknalt dan hoef ik die persoon niet meer.
Plus ik denk er zo over van als je graag wilt vreemd gaan neem dan geen vriend of vriendin.
Oud 01-03-2005, 11:56
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk niet dat het beeld ooit zal verdwijnen. Het zal altijd wel ergens een plekje hebben in je achterhoofd. En dat is op zich niet erg, maar je moet het een plekje zien te geven waar je er geen last meer van hebt in je relatie. Je vriend zal ook erg zijn best moeten doen om je vertrouwen weer terug te winnen, want met vreemdgaan veroorzaakt hij een enorme deuk daarin. Het belangrijkste is dat jullie goed uitpraten wat er precies gebeurd is, waarom, en hoe jullie daar nu tegenover staan. Dat hij vreemdgegaan is en je hem vergeeft is al heel wat, dan mag hij aardig door het stof kruipen voor je. Velen vergeven hun partner dat niet.
Oud 01-03-2005, 12:02
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Mijn vriend is nog nooit vreemdgegaan zover ik weet. Ik vind hem absoluut niet het type daarvoor. Mocht het gebeuren dan mag hij opdonderen....
Oud 01-03-2005, 12:32
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-02-2005 @ 22:29 :
Sommige mensen leven nog omdat het illegaal is om ze te vermoorden!!!
Offtopic:
In het engels is het toch leuker,
'I would like to help the world, but killing is still not allowed.'
Oud 01-03-2005, 12:50
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb ook altijd gezegt dat ik het direct zou uitmaken als hij vreemd zou gaan. Maar nu dat eenmaal gebeurd is denk ik er anders over. En het is ook zo dat je er nu pas achter komt hoeveel je van elkaar houd omdat je elkaar toch bijna kwijt bent.

@Smobbo: Zo beter?
Oud 01-03-2005, 13:45
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
WPWW schreef op 01-03-2005 @ 13:50 :
Ik heb ook altijd gezegt dat ik het direct zou uitmaken als hij vreemd zou gaan. Maar nu dat eenmaal gebeurd is denk ik er anders over. En het is ook zo dat je er nu pas achter komt hoeveel je van elkaar houd omdat je elkaar toch bijna kwijt bent.

@Smobbo: Zo beter?
Het is veranderd omdat je het gevoel hebt dat de beslissing bij jou ligt. In feite heeft hij die beslissing al genomen.. (hij wist immers dat jij het direct zou uitmaken als hij vreemdging, of gokte erop dat jij niet sterk genoeg in je schoenen zou staan)

Maar niets houd je tegen om het weer te proberen, mits je zeker weet dat hij het niet weer zal doen. Zelfs een ezel stoot zich immers niet tegen dezelfde steen.
Oud 01-03-2005, 15:21
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 14:45 :
Maar niets houd je tegen om het weer te proberen, mits je zeker weet dat hij het niet weer zal doen. Zelfs een ezel stoot zich immers niet tegen dezelfde steen.

Ik weet natuurlijk nooit zeker of hij het weer zal doen maar we gaan het iig weer proberen. Dus ik merk het vanzelf wel....
Oud 03-03-2005, 10:19
wtver
wtver is offline
Vreemdgaan Sucks echt enorm..
Maar ik denk , als een jongen/meisje vreemdgaat hij zn behoeftes voor zijn gevoel niet bij je kwijt kan .. Klinkt lullig maar is misschien wel zo .. Hoe moeilijk et ook is .. gewoon mee kappen . Hij/ Zij verdient je niet ..

Mijn vriendje is ook vreemd gegaan best kut gevoel is dat maar tja ik haatte hem..Nu niet meer hij is me beste vriend..Vind ik eigenlijk best een happy end Don't u think..??
Oud 03-03-2005, 22:00
Anaïs
Anaïs is offline
Ik zou mijn vriend niet terug willen als hij was vreemdgegaan. Dan heb je er achteraf ook geen problemen meer mee...

Dat beeld zal je maar moeilijk uit je hoofd krijgen vrees ik, en zoals al gezegd zal het gebrek aan vertrouwen uiteindelijk toch de bovenhand krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:30
Shitonya
Shitonya is offline
Hmm als je 1 poot geeft...
Hij zal misschien wel denken "oh ze vergeeft me nu, dus ik heb een kans dat ze het me de volgende keer weer vergeeft" of "hm volgende keer zal ik het maar niet opbiechten, want dan dumpt ze me echt, dus voortaan zal ik het niet vertellen als het weer is gebeurd".

Goed, hij "kan" eerlijk nu tegen je zijn, maar het vertrouwen zal nooit meer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:14
Daboman
Daboman is offline
ik vind het goed dat je hem nog een kans wilt geven Ik zou het zelf ook doen.

Maar dat vereist zoals de anderen ook al een beetje zeggen een keiharde inzet van 2 kanten en ik zou wel goed duidelijk maken, en daarna nog eens goed duidelijk maken dat het ook de laatste kans is. Als 1 van de 2 zich er niet (genoeg) voor inzet dan loopt de relatie waarschijnlijk stuk. Maar als beide partijen zich er echt voor willen inzetten kan er juist een mooiere relatie uit ontstaan, hoewel dat wel tijd vereist. Oh, en had ik al gezegd dat je hem goed duidelijk moet maken dat het de laatste kans is? Merk je dat het niet gaat, dan kan je het alsnog uitmaken en ik zou wel de druk erop houden door er af en toe op terug te komen.

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:18
Verwijderd
Ik had al moeite met het beeld van hem en het meisje dat hij had in de (korte) tijd dat het uit was tussen ons, dus vraag het niet aan mij. Ik vind het heel knap dat je jullie een tweede kans wil geven, maar of je echt dat hele vertrouwen weer terugkrijgt??
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 23:57
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Daboman schreef op 04-03-2005 @ 16:14 :
Oh, en had ik al gezegd dat je hem goed duidelijk moet maken dat het de laatste kans is? Merk je dat het niet gaat, dan kan je het alsnog uitmaken en ik zou wel de druk erop houden door er af en toe op terug te komen.
Ik heb hem idd heel erg duidelijk gemaakt dat het z'n laatste kans is maar dat heeft hij zelf ook wel goed door!! En we zijn nu nog aan het kijken of het wel weer gaat lukken maar tot nu toe denk ik dat het wel weer goed komt. Alleen dat vertrouwen gaat natuurlijk zoals iedereen zegt heeeeel lang duren.
Oud 05-03-2005, 18:51
Fantasii
Fantasii is offline
Had ook een vriend die vreemd ging..met kerst. Hij zou de eerste kerstdag met een paar vrienden op stap..best wie ben k hem tegen te houden. K hou van mijn vrijheid en hij ook, logisch. en ik vertrouwde hem..
2de Kerstdag, samen gegeten hardstikke leuk, samen op stap. Mijn ex in zicht...had hem een hele tijd neit gezien dus d8 ga even met hem praten. Super gezellig hebben we et gehad.En mijn vriend kwam terug ( hij was even naar zijn vrienden gweest) en dan begint hij mij ineens te beschuldigen dat k vreemd was geweest met mijn ex. Hij was zo boos dat hij wegreed en mij 4 uur sochtends een eind van huis liet staan..
Allemaal smsjes om mij een schuldgevoel aan te praten...maar k was helemaal niet vreemd gegaan!
Wat blijkt dus...hij was eerste kerstdag zelf vreemdgeweest...

Ben ook nog zo gek geweest hem een 2de kans te geven, een week later wast weer mis!
Ik denk idd dat je het vertrouwen niet terug krijgt. Je blijft hem altijd wantrouwen...
Oud 05-03-2005, 19:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Fantasii schreef op 05-03-2005 @ 19:51 :
Hij was zo boos dat hij wegreed en mij 4 uur sochtends een eind van huis liet staan..
Laat me raden, Golf GTi van eind jaren '80 en hij spreekt geen ABN?
Oud 05-03-2005, 20:22
Muchacha
Muchacha is offline
In mijn ervaring komt het niet meer goed... Mijn ex heeft me één maal bedrogen, heb me erna nooit meer gerust gevoeld, ook al zei hij dat het nooit meer ging gebeuren. Het is meer dan een half jaar uit en ik kom er nu achter dat hij met half het dorp heeft geneukt tijdens onze relatie... Ik was dus juist met hem te wantrouwen en ben stom geweest hem nog een kans te geven. Ach ja, hij is de loser, niet ik...

Ik zeg niet dat je vriend het nog opnieuw zou doen hoor! Maar dat beeld van hij en haar zal heel moeilijk weg gaan en je vriend mag veel moeite voor je doen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-03-2005 @ 20:10 :
Laat me raden, Golf GTi van eind jaren '80 en hij spreekt geen ABN?
Of een Opel Manta.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten