Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2005 @ 23:27 :
Met het uitzenden van afscheidsvideo's van zelfmoordenaars, en alle opeisingen van aanslagen dragen ze bij aan de mythevorming waardoor meer mensen voor terreur kiezen.

Je maakt mij niet wijs dat ze bij Al-Jazeera niet weten hoe beeldvorming werkt.
Die "zelfmoordcommando's" sturen, voor zover ik weet, geen videobanden naar Al- Jzeera ? Al-Jazeera zendt het iig niet uit.

Bovendien verheerlijken zij (al-jazeera) zelfmooraanslagen absoluut niet. Geen enkele aanslag hebben zij verheerlijkt.
Ik raad je aan eerst zelf te kijken en te observeren, voordat je een mening vormt over iets dat je enkel kent van horen zeggen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 22:36
T_ID
T_ID is offline
Waarom hoor ik dan dat de verklaring waar in dit bericht over gesproken wordt op Al-Jazeera is uitgezonden?
Oud 28-02-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-02-2005 @ 23:28 :
Sowieso zouden terroristen minder snel video's maken als ze niet op de nieuwszenders uitgezonden zouden worden (hoewel ze natuurlijk ook op internet circuleren).
Daar is niet alleen Al-Jazeera 'schuldig' aan, en bovendien blijft dat wel 'nieuws'. Natuurlijk is het van belang om te weten wie er achter zo'n aanslag zit(ten).
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:40
T_ID
T_ID is offline
Dit maakt ook vooral geen stemming. "Israeli policies have made life" blabla
Oud 28-02-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2005 @ 23:36 :
Waarom hoor ik dan dat de verklaring waar in dit bericht over gesproken wordt op Al-Jazeera is uitgezonden?
Van wie heb je dat gehoord? Waaruit blijkt dat het op Al-Jazeera uitgezonden is?
Ik kan het nergens terugvinden...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:44
Verwijderd
Dus? Omdat JIJ dat vindt, ís het opeens ook zo? Moet ik daar nu vanuit gaan?
Zij brengen nieuws, en daarbij zijn zij onafhankelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-02-2005 @ 23:36 :
a, van wie heb je dat?
b, dus??? Op de nederlandse tv worden ook oorlogsbeelden uitegonden van de Iraak oorlog. Of worden de gevolgen van een zelfmoordaansalg ook breed uitgemeten.
Citaat:
Dit maakt ook vooral geen stemming. "Israeli policies have made life" blabla
Als dat het enige is dat je kon vinden, .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 11:37
T_ID
T_ID is offline
Dat is wat ik in een minuutje of vier kon vinden...

nou ja, let alone jaren lang...
Oud 01-03-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-02-2005 @ 15:15 :
Ik weet niet of je het dorhebt, maar er blazen zich dagelijks mensen op in Irak. Dat los je moeilijk op met agenten
Met wat voor doel? Amerikanen wegkrijgen.
Die agenten kunnen wel voor orde zorgen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 28-02-2005 @ 23:33 :
Die "zelfmoordcommando's" sturen, voor zover ik weet, geen videobanden naar Al- Jzeera ? Al-Jazeera zendt het iig niet uit.

Bovendien verheerlijken zij (al-jazeera) zelfmooraanslagen absoluut niet. Geen enkele aanslag hebben zij verheerlijkt.
Ik raad je aan eerst zelf te kijken en te observeren, voordat je een mening vormt over iets dat je enkel kent van horen zeggen..
Al-Jazeera laat gewoon ook de andere kant van het verhaal zien. Objectiviteit heet dat.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 12:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-03-2005 @ 13:24 :
Met wat voor doel? Amerikanen wegkrijgen.
Die agenten kunnen wel voor orde zorgen.
natuurlijk, ze hebben niks tegen de shiitische regering
Oud 01-03-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 01-03-2005 @ 13:38 :
natuurlijk, ze hebben niks tegen de shiitische regering
het gaat ze er in de eerste plaats om, om van die bezetting af te komen. En als er eerlijke verkiezingen zouden zijn gehouden waarbij vertegenwoorders van alle groepen gekozen worden, dan zouden ze daar denk ik toch geen probleem mee hebben. Maarja de verkiezingen zijn niet zo gelopen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 13:45
T_ID
T_ID is offline
de verkiezingen zijn wel degelijk een afspiegeling, dat de Soennieten invloed zouden verliezen had iedereen wel kunnen weten.

Bovendien lijkt het meer alsof de aanslagen de Amerikanen in irak houden, zonder kan de regering het niet eens aan.

Bovendien, het hele bezettingsargument is kul, want degenen die achter de aanslagen zitten zijn voor het overgrote deel niet eens Irakezen..
Oud 01-03-2005, 13:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 14:45 :
de verkiezingen zijn wel degelijk een afspiegeling, dat de Soennieten invloed zouden verliezen had iedereen wel kunnen weten.

Bovendien lijkt het meer alsof de aanslagen de Amerikanen in irak houden, zonder kan de regering het niet eens aan.

Bovendien, het hele bezettingsargument is kul, want degenen die achter de aanslagen zitten zijn voor het overgrote deel niet eens Irakezen..
Vandaar dat er in Fallujah ongeveer 4 niet-irakezen waren
Oud 01-03-2005, 14:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-03-2005 @ 14:51 :
Vandaar dat er in Fallujah ongeveer 4 niet-irakezen waren
Dat was voor de verkiezingen, en waarschijnlijk alleen omdat Al-Sadr zonodig moest proberen zijn eigen koninkrijk te creeeren.

Trouwens, Al-Zarqawi, iemand?
Oud 01-03-2005, 14:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 15:10 :
Dat was voor de verkiezingen, en waarschijnlijk alleen omdat Al-Sadr zonodig moest proberen zijn eigen koninkrijk te creeeren.

Trouwens, Al-Zarqawi, iemand?
En waaruit denk je af te leiden dat de verhouding veranderd is?
Oud 01-03-2005, 15:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-03-2005 @ 15:56 :
En waaruit denk je af te leiden dat de verhouding veranderd is?
Mwo, voor de Shi'iten zullen de verkiezingen wel degelijk uitmaken, idem voor de Koerden.

Is het je mischien ook opgevallen dat veel Irakezen tegen de opstandelingen zijn en daarbij vaak dingen zeggen als "weg met hen, zij zijn geen Irakezen"?

Verder is het opvallend dat een bevolking die de troepen als bezetting ziet zich ondanks de aanslagen wel behoorlijk massaal aanmeld voor het leger of de politie.
Oud 01-03-2005, 15:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 16:00 :
Mwo, voor de Shi'iten zullen de verkiezingen wel degelijk uitmaken, idem voor de Koerden.

Is het je mischien ook opgevallen dat veel Irakezen tegen de opstandelingen zijn en daarbij vaak dingen zeggen als "weg met hen, zij zijn geen Irakezen"?

Verder is het opvallend dat een bevolking die de troepen als bezetting ziet zich ondanks de aanslagen wel behoorlijk massaal aanmeld voor het leger of de politie.
Soennieten.

Of beter gezegd, soennietische arabieren.
Oud 01-03-2005, 16:11
Gatara
Gatara is offline
waarom gaat het al 3 pagina's lang over irak, al jazeera en iran?

ok dat je t over syrie gaat hebben m.b.t. deze aanslag is nog iets ivm islamic jihad... maar kan de discussie weer gecentreerd worden naar israel/evt. ander land?
Oud 02-03-2005, 18:18
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-03-2005 @ 17:11 :
waarom gaat het al 3 pagina's lang over irak, al jazeera en iran?

ok dat je t over syrie gaat hebben m.b.t. deze aanslag is nog iets ivm islamic jihad... maar kan de discussie weer gecentreerd worden naar israel/evt. ander land?
Misschien zijn mensen wel een beetje Israel/Palestina moe.

Het wordt tijd voor andere landen, dat zij aandacht krijgen.
Oud 02-03-2005, 18:28
T_ID
T_ID is offline
Als we richting Syrie gaan: de Libanese (marianetten)regering is afgetreden na massale demonstraties en Syrie gaat binnen een paar maanden de troepen uit Libanon terugtrekken.
Oud 03-03-2005, 15:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-02-2005 @ 23:59 :
ga je moeder vervelen
Gaat het wel goed met je?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 27-02-2005 @ 13:59 :
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de VS. Hoe kon ik het vergeten. En zeker met name van de amerikanen in JewYork, he?
Jammer van het roloogje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten