Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 19:18
xineof
xineof is offline
Hallo,

Omdat het al weer een tijdje geleden is sinds de laatste wedstrijd, komt er nu een nieuwe. De vorige keer met de kattenremmen hebben we erg veel inzendingen gekregen, waar we nu natuurlijk weer op hopen!

Dit keer hebben we gekozen voor het thema:

kleur

Vrij abstract dus. Je kan er veel kanten mee op; je kunt bijvoorbeeld een gedicht maken waar een bepaalde kleur bij past, je kunt ook nog kleur gebruiken bij de lay-out, enz. enz... maak er wat origineels van!

Wat niet de bedoeling is is dat het een visueel gedicht wordt in de zin van het gedicht verwerken in een plaatje dat je dan inzendt: dus geen visuele poëzie.

En voor wie misschien nog wat ideeën voor de vormgeving op wil doen, in deze topic staat een hoop informatie over verschillende rijmsoorten en dichtvormen.

Insturen kan vanaf vandaag t/m maandag 23 maart. Insturen kan naar dansenoppapier@hotmail.com (zet ook even je nick erbij). Na 23 maart wordt er een poll geopende waarin iedereen zijn stem kan uitbrengen, en na een week lang stemmen zal er een topic met de uitslag geopend worden.

Let op: omdat we een keer te maken hebben gehad met fraude bij het stemmen, willen we jullie uitdrukkelijk verzoeken om niet aan vriendjespolitiek te doen; trommel dus geen niet-leden op om zich aan te melden en te stemmen op jouw gedicht!

Succes en maak er wat moois van,

Halogeen, Mutant en xineof.

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2005, 19:23
Halogeen
Halogeen is offline
ook echt lovetear heh

haat je me zo erg? T_____T
Oud 03-03-2005, 19:24
xineof
xineof is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 03-03-2005 @ 20:23 :
ook echt lovetear heh

haat je me zo erg? T_____T
.

Ik zweer, ik had een oud topic als voorbeeld gepakt .
Oud 03-03-2005, 19:28
Halogeen
Halogeen is offline
is al goed.

Nou ja, veel succes allemaal! We hopen op veel inzendingen. En tjsa, kleuren is natuurlijk mijn favo thema.

en voor hen die op een oneerlijke manier willen winnen: uiteindelijk komen we er altijd wel achter. Dus extra accounts aanmaken en vriendjes optrommelen, zoals vroeger wel is gebeurd heeft weinig zin. En wat belangrijker is, als je zo wilt winnen: wat zegt dat over jou?
Oud 03-03-2005, 19:40
Sketch
Sketch is offline
Ja, een wedstrijd! Die laatste is al wel een tijd geleden hoor, toen postte ik hier nog niet (ik las wel, maar postte niet). Alluman en wilookmeepraten wonnen die toch? Die hebben hier al een tijd niet gepost geloof ik.
Halogeen, je geschreeuw is voor niets geweest, we gaan nu met z'n allen toch weer met kleuren dichten.

Het verband tussen de posts hier van Halo en Xin ontgaat me
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 08:08
Verwijderd
Waarom denk je dat we kleur hebben gekozen ^^.

1 Ambeteer de Chinees XD
2 Kijk hoe het met de originaliteit van de leden zit

En de conversatie gaat erover dat xineof per ongeluk Lovertear nog tussen de fbs had staan Xineof gaat nog een stapje verder (Nee hoor Halogeen, we houden echt van je!)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 08:21
Verwijderd
Argh, kleur

Wel leuk, een wedstrijd. Tijdens de vorige postte ik hier ook nog niet. Dus ik ben erg benieuwd wat eruit komt, kijken of je gedichten anders beoordeelt als je niet weet wie het geschreven heeft.

Leuk
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:22
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-03-2005 @ 09:08 :
1 Ambeteer de Chinees XD
Wij Chinezen zijn altijd het slachtoffer van pesterijen, het is niet eerlijk!

Volgens Halogeen is het niet zo goed gesteld met mijn originaliteit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:19
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 10:22 :
Wij Chinezen zijn altijd het slachtoffer van pesterijen, het is niet eerlijk!

Ik hou van chinese vechtsporten, of bedoelde je dat niet .

Maar de orginaliteit van bjina heel het forum (that includes me) ligt op een niet zo bijster hoog nivo eigenlijk

Heb ff vraagje over wedstrijd:
- Komt elke serieuse inzending hier te staan of slechts een selectie ?
- Telt het oordeel van de fb's anders/zwaarder mee ?
- Hoe streng zijn jullie met hoe veel het gedicht over kleuren moet gaan ?
Oud 04-03-2005, 10:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 11:19 :
Ik hou van chinese vechtsporten, of bedoelde je dat niet .

Nee, ik bedoelde dat mensen vaak grapjes maken over Chinezen, of Chinese afkomst als kenmerkend voor een persoon beschouwen
(ik hou trouwens ook van Chinese vechtkunst (ik prefereer de benaming kunst boven sport, omdat veel varianten niet bedoeld zijn voor wedstrijden))
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:28
Verwijderd
Nee, Halo pest ons omdat we volgens hem Belgen zijn, vandaar dat we hem erop pakken ^^. Ik hou van Chineesjes echt...

DoD:
Alle stemmen gelden even zwaar, alle gedichten komen hier te staan en het onderwerp is voor de rest vrij. Amuseer je met kleur. Zolang het maar om kleur gaat, of je gebruikt kleuren of whatever. Verras ons.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:36
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-03-2005 @ 11:28 :
Nee, Halo pest ons omdat we volgens hem Belgen zijn, vandaar dat we hem erop pakken ^^. Ik hou van Chineesjes echt...
Dan is het goed. (ben jij dan niet Belgisch?)

Maar het gedicht hoeft dus niet kleur als onderwerp te hebben, het er bijvoorbeeld alleen in verwerken is ook goed?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:41
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 11:26 :
Nee, ik bedoelde dat mensen vaak grapjes maken over Chinezen, of Chinese afkomst als kenmerkend voor een persoon beschouwen
(ik hou trouwens ook van Chinese vechtkunst (ik prefereer de benaming kunst boven sport, omdat veel varianten niet bedoeld zijn voor wedstrijden))
Ik snapte wel dat je dat bedoelde hoor ^^.

Offtopic:
Veel varianten zijn juist wel bedoelt voor wedstrijden, vroeger waren wedstrijden complete feesten waar honderden, duizenden mensen op af kwamen. Om eerlijk te zijn ken ik ook geen enkele chinese vechtsport die niet bedoelt is om er ook wedstrijden mee te houden (behalve dan de iaido techniek, want je heb weinig aan een tegenstander die in 2en ligt ^^). Er zijn natuurlijk wel van die vechtsport/kunst gevallen maar die noem ik geen vechtsporten ^^.
Oud 04-03-2005, 10:46
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 11:41 :
Ik snapte wel dat je dat bedoelde hoor ^^.

Offtopic:
Veel varianten zijn juist wel bedoelt voor wedstrijden, vroeger waren wedstrijden complete feesten waar honderden, duizenden mensen op af kwamen. Om eerlijk te zijn ken ik ook geen enkele chinese vechtsport die niet bedoelt is om er ook wedstrijden mee te houden (behalve dan de iaido techniek, want je heb weinig aan een tegenstander die in 2en ligt ^^). Er zijn natuurlijk wel van die vechtsport/kunst gevallen maar die noem ik geen vechtsporten ^^.
Offtopic:
Ach, ik weet ook helemaal niks. Ik weet alleen dat Wing Chun voornamelijk gericht is op straatgevechten ed, niet op wedstrijden. (Bruce Lee en Jackie Chan doen/deden ook Wing Chun)

Wat gebeurt er als de wedstrijd in een gelijkspel eindigt? Hebben we dan twee (misschien zelfs meer) winnaars, of komt er dan een nieuwe poll met alleen de winnaars van de vorige poll?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 11:46 :
Offtopic:
Ach, ik weet ook helemaal niks. Ik weet alleen dat Wing Chun voornamelijk gericht is op straatgevechten ed, niet op wedstrijden. (Bruce Lee en Jackie Chan doen/deden ook Wing Chun)

Wat gebeurt er als de wedstrijd in een gelijkspel eindigt? Hebben we dan twee (misschien zelfs meer) winnaars, of komt er dan een nieuwe poll met alleen de winnaars van de vorige poll?
Sowieso worden eerst de valse stemmen verwijderd en als er dan nog steeds gelijk spel is, hebben we twee winnaars. Geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 11:46 :
Offtopic:

Gebruik de zoekfunctie eens, vorige keer hadden we ook 2 winnaars.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:00
Sketch
Sketch is offline
Ohja, natuurlijk, god wat stom, in m'n eerste post had ik dat zelf ook al geschreven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:11
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-03-2005 @ 09:08 :
Waarom denk je dat we kleur hebben gekozen ^^.

1 Ambeteer de Chinees XD

En de conversatie gaat erover dat xineof per ongeluk Lovertear nog tussen de fbs had staan Xineof gaat nog een stapje verder (Nee hoor Halogeen, we houden echt van je!)
*mompelt* nee hoor Halogeen we houden echt van je

hmpf...

Ik doe gewoon bikkelhard, jeweettog?

aZn-pride an stuff
Oud 04-03-2005, 11:52
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 10:22 :
wanneer heb ik dát gezegd?
Oud 04-03-2005, 11:55
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-02-2005 @ 10:45 :
Iedereen probeert toch origineel te zijn?
Citaat:
Halogeen schreef op 26-02-2005 @ 10:56 :

ik zal maar niets zeggen
Citaat:
Sketch schreef op 26-02-2005 @ 11:02 :
Zou ik dan de grond in worden geboord?
Citaat:
Halogeen schreef op 27-02-2005 @ 13:00 :
hmja
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-03-2005 @ 12:11 :

aZn-pride an stuff
Oh my
Vooral dat met de vorken was grappig.

Maar goed, ik heb wel een idee... Ik zal eens op mijn kleuren gaan broeden
Oud 04-03-2005, 12:24
Halogeen
Halogeen is offline
hihi sketch, het ging niet om jouw originaliteit, daar is niets mis mee hoor . Het ging om het origineel proberen te zijn, maar ik zou natuurlijk nóóóóit durven te beweren dat jij niet origineel kunt zijn ^^.

chopsticks own ^____^
Oud 04-03-2005, 12:26
ratsja
ratsja is offline
ik doe ook mee
Oud 04-03-2005, 12:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-03-2005 @ 13:24 :
hihi sketch, het ging niet om jouw originaliteit, daar is niets mis mee hoor . Het ging om het origineel proberen te zijn, maar ik zou natuurlijk nóóóóit durven te beweren dat jij niet origineel kunt zijn ^^.

chopsticks own ^____^
Jaja, ik zal je maar geloven.

Ik kan met chopsticks een potlood in de lucht gooien en weer opvangen. M'n record is 18 keer achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:47
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 13:28 :
Jaja, ik zal je maar geloven.

Ik kan met chopsticks een potlood in de lucht gooien en weer opvangen. M'n record is 18 keer achter elkaar.
Dat kan ik ook, alleen dan met een vaag ding inplaats van een potlood... of hete dan diablowen ?
Advertentie
Oud 04-03-2005, 12:51
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wordt de dichter met naam en toenaam vermeld? dat zou iig vriendjespolitiek kunnen bevorderen. en mag je ook op jezelf stemmen ?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Leuk, een wedstrijd met als thema datgene waar ik het liefste over dicht Als ik inspiratie heb, doe ik zeker mee
Oud 04-03-2005, 12:53
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 13:47 :
Dat kan ik ook, alleen dan met een vaag ding inplaats van een potlood... of hete dan diablowen ?
Diaboloën heet dat geloof ik, maar dat is wel een stukje makkelijker, en daar komen geen chopsticks aan te pas.

Om weer ontopic te gaan: Is het de bedoeling dat we het hier aangeven als we meedoen, of juist liever niet?
(bij de vorige wedstrijd was xineof daar niet zo consequent in)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 13:38
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-03-2005 @ 13:51 :
wordt de dichter met naam en toenaam vermeld? dat zou iig vriendjespolitiek kunnen bevorderen. en mag je ook op jezelf stemmen ?
nee, natuurlijk niet

alleen de gedichten en de eventueel daarbij behorende titels worden onder elkaar geplaatst, natuurlijk zonder naam van de schrijver.

Op jezelf stemmen kan, mag bij mijn weten ook, maar is natuurlijk wel een beetje lam. Je moet gewoon stemmen op het gedicht dat JIJ het mooist vindt. Als dat je eigen gedicht is... tsja... hihi.
Oud 04-03-2005, 13:39
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 13:28 :

ik heb al moeite rijst fatsoenlijk naar binnen te werken

Nee tuurlijk niet. Ik probeer nog steeds een vlieg te vangen met mijn stokjes net als Mister Myagi, of hoe die knakker van karatekid ook heet.
Oud 04-03-2005, 13:46
Diary of Dreams
Citaat:
Halogeen schreef op 04-03-2005 @ 14:39 :
ik heb al moeite rijst fatsoenlijk naar binnen te werken

Nee tuurlijk niet. Ik probeer nog steeds een vlieg te vangen met mijn stokjes net als Mister Myagi, of hoe die knakker van karatekid ook heet.
Ik sla ze altijd dood met stokjes
Oud 04-03-2005, 14:19
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-03-2005 @ 14:39 :
Ik probeer nog steeds een vlieg te vangen met mijn stokjes net als Mister Myagi, of hoe die knakker van karatekid ook heet.
Ja, maar Miyagi heeft wel Japanse chopsticks, daar kun je beter mee mikken. (het is al een hele tijd geleden dat ik een vlieg heb gezien)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:27
Diary of Dreams
leuk onderwerp trouwens, chopsticks
Oud 04-03-2005, 15:54
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 16:27 :
leuk onderwerp trouwens, chopsticks
Zoals Halo al zei: chopsticks own ^____^
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:56
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 16:54 :
Zoals Halo al zei: chopsticks own ^____^
als een fb het tocj goed vind kunnen we fijn heel het topic vol spammen met chopsticks
Oud 04-03-2005, 15:58
Sketch
Sketch is offline
Nou, we moeten natuurlijk niet overdrijven, en ook de andere fb'ers te vriend houden (zoals we bij letteren hebben gedaan bij de verhalenwedstrijd)

(volgens mij is het trouwens helemaal niet zo moeilijk om een vlieg te vangen met chopsticks)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:18
Lalala1111
Lalala1111 is offline
En als je nou na een week bedenkt dat je gedicht toch wel héél erg slecht was, kun je dan een forumbaas pm-en en vragen of ie het er niet opzet, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:37
xineof
xineof is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 13:53 :
Om weer ontopic te gaan: Is het de bedoeling dat we het hier aangeven als we meedoen, of juist liever niet?
(bij de vorige wedstrijd was xineof daar niet zo consequent in)
Hebben we kritiek .

Volgens mij heeft dat niet zoveel met consequent zijn te maken ^__^. Het is bij het stemmen niet leuk om te zeggen 'die is van mij!' of van te voren dat te melden, maar zeggen dat je mee hebt gedaan is imo aan de meedoener zelf. Verklap alleen niets van wat je hebt geschreven.

Ik zelf vertel het trouwens lekker nooit als ik meedoen, gni.
Oud 04-03-2005, 16:44
Sketch
Sketch is offline
Geen kritiek, alleen onduidelijkheid.

Van de vorige wedstrijd:
Citaat:
xineof schreef op 29-09-2004 @ 23:38:
Ik ga trouwens zelf ook maar meedoen denk ik ^^.
Citaat:
xineof schreef op 04-10-2004 @ 13:00:
niet zeggen als je meegedaan hebt, klungels!!

omg
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:29
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 04-03-2005 @ 17:44 :
Geen kritiek, alleen onduidelijkheid.

Van de vorige wedstrijd:

Oooeeeeei !!
1-0 voor Sketch !!
Yay, hup sketch hup sketch !

en toen werd ik gebannend

Maare, ik denk dat ik toch maar onzin ga ofzo, is mss wel goed plan ^^

Addition: Om nog iets zinnigs in deze post te zetten; moet het perse een nederlands gedicht zijn ??

Addition nummero 2: Ik heb een flauw vermoeden dat iedereen heel orgineel gaat zijn en dat we 5348 gedichten met witte sneeuw krijgen

Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:15
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 18:29 :
Oooeeeeei !!
1-0 voor Sketch !!
Yay, hup sketch hup sketch !

en toen werd ik gebannend

Maare, ik denk dat ik toch maar onzin ga ofzo, is mss wel goed plan ^^

Addition: Om nog iets zinnigs in deze post te zetten; moet het perse een nederlands gedicht zijn ??

Addition nummero 2: Ik heb een flauw vermoeden dat iedereen heel orgineel gaat zijn en dat we 5348 gedichten met witte sneeuw krijgen
Nee, hoeft niet in het Nederlands. Toch kun je het denk ik beter niet in het Arabisch doen. De reden lijkt me wel duidelijk.

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:58
xineof
xineof is offline
Ja weetikveel or .

Vraag het maar aan Halogeen.
Oud 06-03-2005, 12:01
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
xineof schreef op 06-03-2005 @ 12:58 :
Ja weetikveel or .

hmm wat?
Oud 06-03-2005, 13:04
Diary of Dreams
Halo, I love your sig !!

en ik volg xin ook niet helemaal meer maar waarschijnlijk is dat ingelijks ^^
Oud 06-03-2005, 13:11
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 06-03-2005 @ 14:04 :
Halo, I love your sig !!

en ik volg xin ook niet helemaal meer maar waarschijnlijk is dat ingelijks ^^
Waarschijnlijk was xins post een antwoord op jouw vraag, maar was Halo net even iets eerder met posten. (zo'n 20 uur )
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:19
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 06-03-2005 @ 14:11 :
Waarschijnlijk was xins post een antwoord op jouw vraag, maar was Halo net even iets eerder met posten. (zo'n 20 uur )
Achja, het zal wel de schuld van de wodka zijn
Oud 06-03-2005, 20:27
xineof
xineof is offline
Ik volg het niet meer . En ik heb niet eens gedronken.
Oud 06-03-2005, 20:32
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
xineof schreef op 06-03-2005 @ 21:27 :
Ik leg het wel even uit

Jouw vorige post:
Citaat:
Ja weetikveel or .

Daar draait het allemaal om. Naar wie is hij gericht? Om welke vraag gaat het? Wie stelde die vraag? Waarom post jij zo onduidelijk?
En toen volgde Halo 't niet meer, en DoD ook niet, en ik ook niet, en nu jij ook al niet meer.

Dus als jij even duidelijkheid brengt wat betreft die ene vage post.

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 10:49
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 06-03-2005 @ 21:27 :

just kidding ^^
Oud 07-03-2005, 17:07
xineof
xineof is offline
Ja Sketch dat snap ik wel, maar...

Laat maar .
Reageren

Regels voor berichten