Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 13:24
MAUT
MAUT is offline
Media geweld moet aan banden worden gelegd?

Ik heb hier binnenkort mijn panneldiscussie over, ik ben benieuwd naar jullie mening! Laat wat van je horen
Zou het op prijs stellen

Groetjes Maut!
Oud 05-03-2005, 13:32
Verwijderd
wat is "media geweld"?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 13:51
MAUT
MAUT is offline
Gewelddadige films, computerspelletjes, tijdschriften noem maar op..
Oud 05-03-2005, 13:56
Verwijderd
En waarom zouden die aan banden moeten worden gelegd?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik laat wat van me horen!

Media geweld moet niet aan banden worden gelegd, wie er geen behoefte aan heeft is vrij om er geen gebruik van te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 05-03-2005 @ 14:56 :
En waarom zouden die aan banden moeten worden gelegd?
Van spelletjes als Carmageddon en GTA word je gewelddadig, ga je allemaal mensen vermoorden en doodrijden etc. Kijk maar naar mij, ik heb al vele doden op mijn geweten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:19
one.
one. is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 05-03-2005 @ 15:07 :
Media geweld moet niet aan banden worden gelegd, wie er geen behoefte aan heeft is vrij om er geen gebruik van te maken.
Inderdaad.
Oud 05-03-2005, 14:22
one.
one. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-03-2005 @ 15:18 :
Van spelletjes als Carmageddon en GTA word je gewelddadig, ga je allemaal mensen vermoorden en doodrijden etc. Kijk maar naar mij, ik heb al vele doden op mijn geweten.
Oud 05-03-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ah, daarom. En ik maar denken dat je geen driewieler had gekregen toen je klein was...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:43
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Ik denk dat je een ander onderwerp moet nemen voor je eigen bestwil.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 05-03-2005 @ 15:26 :
Ah, daarom. En ik maar denken dat je geen driewieler had gekregen toen je klein was...
Je brengt pijnlijke herinneringen naar boven.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-03-2005 @ 15:43 :
Je brengt pijnlijke herinneringen naar boven.
Je kan er alsnog een nemen:

Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:52
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Nee juist niet bij mij. Kan ik daar mijn agressie kwijt. Is stuk beter dan mensen in elkaar meppen op straat toch?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 15:49
T_ID
T_ID is offline
Pak nou gewoon de echte oorzaken van geweld aan, in plaats van a la Amerikanen alles aan te pakken behalve de echte oorzaken.
Oud 05-03-2005, 15:55
PGWR
PGWR is offline
Het is belachelijk om censuur in te voeren. Als geweld op televisie al zou leiden tot aggressieviteit, moeten ouders eerst op hun verantwoordelijkheid worden aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-03-2005 @ 16:55 :
Het is belachelijk om censuur in te voeren. Als geweld op televisie al zou leiden tot aggressieviteit, moeten ouders eerst op hun verantwoordelijkheid worden aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:14
RanC
RanC is offline
Ze moeten juist die walgelijke politiek correcte programma's van de buis halen.
Daar word ík nou aggressief van.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:19
Verwijderd
D'r is maar één ding waarvan ik aggressief wordt: mensen, die met hun moralistische vingertje naar de media wijzen, omdat die volgens hen aggressie veroorzaken - en dus de root of all evil zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:40
MAUT
MAUT is offline
Ik ben het helemaal met je eens hor alluman, waanzin dat de media de schuld krijgt. Naar mijn mening is het aan de ouders..zoals iemand ook al zei. De verantwoordelijk van met name jonge kinderen en bescherming tegen geweld ligt in de handen van de ouders...Er wordt namelijk al best veel aan gedaan om kinderen niet open te stellen aan geweld, zoals later op de avond pas films uitzenden, in de bioscoop naar legtimatie vragen etc. Maar vergeten we niet het aller belangrijkste?

ER ZIT EEN AAN EN UIT KNOP OP DE TELEVISIE!

Blij vooral reageren, dankje wel voor de reacties alvast!

En nee ik zou niet willen kiezen voor een ander onderwerp, dit is juist actueel, het is een probleem waarom er dan niet over praten?
Oud 05-03-2005, 16:42
MAUT
MAUT is offline
Oh en dan nog iets...

Een kind boven de nou wat zal ik zeggen 15? laten we uitgaan van de advies leeftijd 16 moet toch weten wat het verschil is tussen fictie en realiteit?

media geweld moet niet aan banden worden gelegd..want zou dat dan ook inhouden dat we zometeen niet meer beelden uit Irak mogen laten zien? Realiteit mensen...sometimes it hurts maar is dat juist niet wat het belangrijkste is om te beseffen?
Oud 05-03-2005, 16:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Media geweld aan banden leggen zou alleen geschikt zijn voor kleine kinderen. Pubers zijn "wat" ontwikkelder en kunnen inderdaad wel een verschil zien. Maar mediageweld aan banden leggen veroorzaakt naar mijn mening verveling en van verveling krijg je weer geweldadige taferelen.
Oud 05-03-2005, 16:48
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
MAUT schreef op 05-03-2005 @ 17:40 :
Ik ben het helemaal met je eens hor alluman, waanzin dat de media de schuld krijgt. Naar mijn mening is het aan de ouders..zoals iemand ook al zei. De verantwoordelijk van met name jonge kinderen en bescherming tegen geweld ligt in de handen van de ouders...Er wordt namelijk al best veel aan gedaan om kinderen niet open te stellen aan geweld, zoals later op de avond pas films uitzenden, in de bioscoop naar legtimatie vragen etc. Maar vergeten we niet het aller belangrijkste?

ER ZIT EEN AAN EN UIT KNOP OP DE TELEVISIE!

Blij vooral reageren, dankje wel voor de reacties alvast!

En nee ik zou niet willen kiezen voor een ander onderwerp, dit is juist actueel, het is een probleem waarom er dan niet over praten?
Je maakt 1 fout. Er zit inderdaad een aan/uit knop op de TV. Maar we mogen niet vergeten dat kinderen vingers-handen-armen hebben. Voortdurend uit doen zorgt ervoor dat het kind de handelingen onthoud en later zelf de TV begint aan te doen. Ik zou zeggen: legaliseren van de corrigerende tik!
Oud 05-03-2005, 18:11
Odin
Odin is offline
Het 6 uur nieuws wekt in mijn ogen meer geweld op dan een actiefilm. Als het nieuws een onderwerp heeft als 'Stoeptegel word van viaduct gegooid. Vrouw overleden', zullen er vast een paar idioten tussen zitten die denken van 'hey laten wij dat ook eens proberen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten