![]() |
|
Sweet and simple
Nieuwe bands krijgen weinig kans om te groeien in Nederland, zo krijgt nieuw talent dus geen kans. Zalen moeten bands steunen, en bands elkaar, tis geen strijd, tis muziek maken, en aan zoveel mogelijk mensen laten horen Ben je het hiermee eens?, en ken je zo'n band, of speel je er misschien in 1? Stick up for eachother!!! GrtZ Gobo, www.ambiossis.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zelfs als je met bands als Dreadlock Pussy, Van Katoen of Cancelled speelt, mag het meestal niet baten. Kwa publiek gaat het meer om de opkomst die vaak niet bijsterveel is.
||
Citaat:
watvoor ervaring heb jij dan? Want ik ken genoeg bands die willen spelen en zich willen laten zien aan het publiek, maar gewoonweg geen kans krijgen omdat een zaal hen niet kent en zich afvraagt of er wel publiek komt (inkomsten). En voorprogramma's worden meestal gelijk geregeld door de hoofdact. Ik vind dat er gewoon veel meer opkomende bandjes in leuke zalen moeten gaan spelen en daarvoor ook de kans moeten krijgen en niet alleen bij wedstrijden want vaak krijgt een band daar niet eens naamsbekendheid door, misschien alleen de winnaar, maar muziek is geen wedstrijd.
||
Citaat:
en btw een band is niet gelijk crap als die niet aan bod komt. Dat komt omdat ze niet de erkenning krijgen van het publiek omdat ze nergens kunnen spelen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou je misschien een tipje van de sluier op willen lichten? |
![]() |
||
Citaat:
netwerken vrienden maken met andere bands, programmeurs etc. ok, wij spelen ook niet (altijd) in de vetste venues, maar boeiend.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
daar ben ik het dus niet mee eens want dan krijgen alleen de beste bands de mogelijkheid om wat te laten zien. Voor jou is het gunstig omdat jij in haarlem woont, maar waar blijven de andere nieuwe opkomende bandjes die wel wat meer bereikt hebben dan het oefenhok?? Ik zelf vind het leuk om nieuwe bandjes te horen en waarom kunnen die niet net begonnen zijn? Als een zaal duizende demo's krijgt, zal er vast wel iets tussen zitten wat ze leuk vinden. dan vraag ik me toch echt af waarom ze er dan niets mee doen.
||
Citaat:
En zoals ik al zei, de echt wat betere bands weten het vaak wel voor mekaar te vechten overal te spelen. Om het weer over t patronaat te hebben: daar spelen bijvoorbeeld met club funday vaak genoeg wat onbekendere bands uit het land.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel arrogantie
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
pfff en dat is op dezelfde dag als ik jarig
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij de demo's die het Patronaat binnen krijgt zit altijd wel wat leuks bij, maar omdat het tegenwoordig gewoon hardstikke makkelijk is om een gelikte demo in elkaar te frutten terwijl je eigenlijk er gewoon geen reet van bakt, moet je als bandje wel naamsbekendheid hebben wil je op het podium komen. En daar moet je wat voor doen ja. Er staan zat nieuwe bandjes op het podium, zowel bij de Rob Acda Awards, als in het voorprogramma van bekendere bands. Meeste regionaal ja, want die hebben nu eenmaal de voorrang, zoals het hoort. ![]() Maargoed, ik heb het hier waarschijnlijk tegen 'de vriendin van', dus accepteren dat de band geen aandacht krijgt zal wel niet gebeuren.
||
Citaat:
damn make er ff een big deal van ![]()
||
Citaat:
ik lees trouwens steeds 'klit' i.p.v. 'kit' ![]()
||
![]() |
Citaat:
wat een grap zeg ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bob Log III heerscht trouwens wel de pan uit met zijn speed-country. En gefeliciteerd trouwens met je finale plaats ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is JOUW band dus JIJ zal ook veel moeite moeten doen om JOUW band aan de man te krijgen. Je noemt het 'extreem veel moeite' maar als jij zelf niet eens bereid bent om veel tijd (en eventueel geld) in je band te stoppen waarom zouden andere mensen dat dan wel doen? Natuurlijk zijn optredens lang niet altijd makkelijk geboekt, en sommige periodes is het makkelijker dan anders maar je moet er gewoon ALTIJD zelf achteraan blijven zitten, anders kom je gewoon nergens. Bands die gewoon op hun reet blijven wachten tot alles aan komt waaien komen in de praktijk vaak nergens. Mijn advies: probeer een package te maken samen met twee andere bands, liefst 2 bands die groter zijn dan jullie - of iig een band die als echte publiekstrekker fungeert zodat het voor zalen interessanter is om de package te boeken. Ga dan gewoon zalen mailen en bellen of ze misschien interesse hebben in die package. Ze zullen vaak niet gelijk zeggen 'ja cool kom maar op' maar misschien dat ze een maandje later reageren en dan wel interesse hebben. Als je nu begint met dingen regelen heb je kans dat je misschien in het najaar of in de winter terecht kan.
|
![]() |
|
|