Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 12:38
gobo
gobo is offline
Sweet and simple

Nieuwe bands krijgen weinig kans om te groeien in Nederland, zo krijgt nieuw talent dus geen kans.
Zalen moeten bands steunen, en bands elkaar, tis geen strijd, tis muziek maken, en aan zoveel mogelijk mensen laten horen

Ben je het hiermee eens?, en ken je zo'n band, of speel je er misschien in 1?

Stick up for eachother!!!

GrtZ Gobo,
www.ambiossis.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 12:40
DeadNation
DeadNation is offline
Dat gebeurt allang.
Oud 09-03-2005, 12:43
gobo
gobo is offline
JA dat weet ik, alleen word er zo weinig mee, en aan gedaan. Lege zalen, saai publiek, alsof mensen geen nieuwe bands willen.
Oud 09-03-2005, 12:43
Tsasil
Tsasil is offline
Zou ik toch beter zoeken, ik ken genoeg wedstrijden e.d. voor beginnende bandjes. En geloof mij, je hoeft echt niet goed te kunnen spelen om mee te doen...

En toch een vol patronaat trekken, met 16 jarigen die kut-punk zo strak als een thaise hoer spelen.
En maar juichen als een stelletje idioten.
Oud 09-03-2005, 12:44
testement
testement is offline
de reden van dat probleem ligt meestal bij de band zelf, en niet bij het publiek.
Oud 09-03-2005, 12:48
gobo
gobo is offline
Citaat:
testement schreef op 09-03-2005 @ 13:44 :
de reden van dat probleem ligt meestal bij de band zelf, en niet bij het publiek.
Tligt aan geen van 2, zalen zijn een groot probleem en die doen vaak moeilijk, ik spreek uit ervaring, en draai ookal een tijdje mee.

Zelfs als je met bands als Dreadlock Pussy, Van Katoen of Cancelled speelt, mag het meestal niet baten.

Kwa publiek gaat het meer om de opkomst die vaak niet bijsterveel is.
Oud 09-03-2005, 12:50
Tsasil
Tsasil is offline
Ik vraag me af hoe de zalen dan moeilijk doen, want in mijn ervaring staan de meeste te springen om goede voorprogramma's. En zelfs als dat niet lukt zijn er nog wedstrijden e.d. waar je naam mee kunt maken.
Oud 09-03-2005, 12:51
Troll
Troll is offline
http://www.ongekendtalent.nl
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:57
Kit
Kit is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-03-2005 @ 13:50 :
Ik vraag me af hoe de zalen dan moeilijk doen, want in mijn ervaring staan de meeste te springen om goede voorprogramma's. En zelfs als dat niet lukt zijn er nog wedstrijden e.d. waar je naam mee kunt maken.

watvoor ervaring heb jij dan? Want ik ken genoeg bands die willen spelen en zich willen laten zien aan het publiek, maar gewoonweg geen kans krijgen omdat een zaal hen niet kent en zich afvraagt of er wel publiek komt (inkomsten). En voorprogramma's worden meestal gelijk geregeld door de hoofdact. Ik vind dat er gewoon veel meer opkomende bandjes in leuke zalen moeten gaan spelen en daarvoor ook de kans moeten krijgen en niet alleen bij wedstrijden want vaak krijgt een band daar niet eens naamsbekendheid door, misschien alleen de winnaar, maar muziek is geen wedstrijd.
Oud 09-03-2005, 13:02
Tsasil
Tsasil is offline
Natuurlijk is muziek wel een wedstijd, want niemand wil crap op het podium zien. Ik werk zelf bij het Patronaat in Haarlem, en wanneer de hoofdact geen voorprogramma heeft geregeld, dan wordt dit vaak lokaal gedaan en dan komen de lokale haarlemse bandjes ruim aan bod. Ook wordt de Rob Acda awards georganiseerd, waarbij echt niet alleen de winnaar naamsbekendheid krijgt; Men neme The Sheer die mee hadden gedaan, maar niet hadden gewonnen.

Maargoed, als je band gewoon echt crap is dan kom je niet aan bod nee

En zelfs dan, ik heb tenenkrommende bands meegemaakt met die Rob Acda Awards
Oud 09-03-2005, 13:14
Kit
Kit is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-03-2005 @ 14:02 :
Natuurlijk is muziek wel een wedstijd, want niemand wil crap op het podium zien. Ik werk zelf bij het Patronaat in Haarlem, en wanneer de hoofdact geen voorprogramma heeft geregeld, dan wordt dit vaak lokaal gedaan en dan komen de lokale haarlemse bandjes ruim aan bod. Ook wordt de Rob Acda awards georganiseerd, waarbij echt niet alleen de winnaar naamsbekendheid krijgt; Men neme The Sheer die mee hadden gedaan, maar niet hadden gewonnen.

Maargoed, als je band gewoon echt crap is dan kom je niet aan bod nee

En zelfs dan, ik heb tenenkrommende bands meegemaakt met die Rob Acda Awards
Ik kom zelf ook uit haarlem en ben daar bijna elke week. ik heb veelvuldig het patronaat gebeld om een band te boeken die BUITEN de regio komt. Nou geen enige kans heeft zo'n band als een zaal als het patronaat als zij alleen maar open staan voor lokale bands. DUS geen wonder dat haarlemse bands snel naamsbekendheid krijgen als ze elke keer in het patronaat komen te staan of meedoen aan een rob acda award.

en btw een band is niet gelijk crap als die niet aan bod komt. Dat komt omdat ze niet de erkenning krijgen van het publiek omdat ze nergens kunnen spelen.
Oud 09-03-2005, 13:26
DeadNation
DeadNation is offline
Ach genoeg opties om te spelen buiten de standaard zalen. Gewoon beter uit je doppen kijken en actief zijn in het regelen van shit.
Oud 09-03-2005, 13:29
Verwijderd
Oasis
Rock and roll
Dit is hun website
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:31
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 09-03-2005 @ 14:26 :
Ach genoeg opties om te spelen buiten de standaard zalen. Gewoon beter uit je doppen kijken en actief zijn in het regelen van shit.
ja, ik vind het ook niet zo slecht geregelt in NL. ik speel met m'n band ook 2, 3 keer per maand. en mijn band is nog wel crap.
Oud 09-03-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 09-03-2005 @ 14:31 :
ja, ik vind het ook niet zo slecht geregelt in NL. ik speel met m'n band ook 2, 3 keer per maand. en mijn band is nog wel crap.
Dan vraag ik me af hoe jij dat doet, want de band waar ik inzit zoekt al een tijd naar mogelijkheden om op te treden maar ze worden maar niet gevonden.

Zou je misschien een tipje van de sluier op willen lichten?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:32
DeadNation
DeadNation is offline
Ach ik zie crappy bandjes die geen enkele vorm van instrumentbeheersing hebben ook shows spelen.

Ligt er maar aan in welke pot je probeert te pissen ook
Oud 09-03-2005, 13:34
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mentu schreef op 09-03-2005 @ 14:32 :
Dan vraag ik me af hoe jij dat doet, want de band waar ik inzit zoekt al een tijd naar mogelijkheden om op te treden maar ze worden maar niet gevonden.

Zou je misschien een tipje van de sluier op willen lichten?
bellen als een malle hehe
netwerken
vrienden maken met andere bands, programmeurs etc.

ok, wij spelen ook niet (altijd) in de vetste venues, maar boeiend.
Oud 09-03-2005, 13:37
Troll
Troll is offline
The Felchers
Amsterdam
Site
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:42
gobo
gobo is offline
maar spelen jullie ook buiten jullie regio (provincie) zodat jullie daar ook je muziek kan laten horen??
Oud 09-03-2005, 13:44
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Kit schreef op 09-03-2005 @ 14:14 :
Ik kom zelf ook uit haarlem en ben daar bijna elke week. ik heb veelvuldig het patronaat gebeld om een band te boeken die BUITEN de regio komt. Nou geen enige kans heeft zo'n band als een zaal als het patronaat als zij alleen maar open staan voor lokale bands. DUS geen wonder dat haarlemse bands snel naamsbekendheid krijgen als ze elke keer in het patronaat komen te staan of meedoen aan een rob acda award.

en btw een band is niet gelijk crap als die niet aan bod komt. Dat komt omdat ze niet de erkenning krijgen van het publiek omdat ze nergens kunnen spelen.
dat een kernpodium niet zomaar een band van buiten de regio boekt, lijkt me niet meer dan logisch. Dan moet je gewoon echt wel wat meer in huis hebben dan t gemiddelde oefenhokbandje. Lokale bands moeten juist wel weer een kans krijgen bij de kernpodia vind ik, daar is t patronaat de laatste tijd best goed mee bezig, vind ik.
Oud 09-03-2005, 13:45
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
gobo schreef op 09-03-2005 @ 14:42 :
maar spelen jullie ook buiten jullie regio (provincie) zodat jullie daar ook je muziek kan laten horen??
meer buiten de regio dan binnen
Oud 09-03-2005, 13:50
Kit
Kit is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-03-2005 @ 14:44 :
dat een kernpodium niet zomaar een band van buiten de regio boekt, lijkt me niet meer dan logisch. Dan moet je gewoon echt wel wat meer in huis hebben dan t gemiddelde oefenhokbandje. Lokale bands moeten juist wel weer een kans krijgen bij de kernpodia vind ik, daar is t patronaat de laatste tijd best goed mee bezig, vind ik.

daar ben ik het dus niet mee eens want dan krijgen alleen de beste bands de mogelijkheid om wat te laten zien. Voor jou is het gunstig omdat jij in haarlem woont, maar waar blijven de andere nieuwe opkomende bandjes die wel wat meer bereikt hebben dan het oefenhok?? Ik zelf vind het leuk om nieuwe bandjes te horen en waarom kunnen die niet net begonnen zijn? Als een zaal duizende demo's krijgt, zal er vast wel iets tussen zitten wat ze leuk vinden. dan vraag ik me toch echt af waarom ze er dan niets mee doen.
Oud 09-03-2005, 13:51
Verwijderd
Wat een kut topic.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:54
Allochthony
Allochthony is offline
Er zijn al meer dan genoeg kutbands overal, dus beter krijgt geen een Nederlands bandje nog een kans.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:55
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Kit schreef op 09-03-2005 @ 14:50 :
daar ben ik het dus niet mee eens want dan krijgen alleen de beste bands de mogelijkheid om wat te laten zien. Voor jou is het gunstig omdat jij in haarlem woont, maar waar blijven de andere nieuwe opkomende bandjes die wel wat meer bereikt hebben dan het oefenhok?? Ik zelf vind het leuk om nieuwe bandjes te horen en waarom kunnen die niet net begonnen zijn? Als een zaal duizende demo's krijgt, zal er vast wel iets tussen zitten wat ze leuk vinden. dan vraag ik me toch echt af waarom ze er dan niets mee doen.
voor mij is het ook niet gunstig, want ik kom ook niet bij al die andere kernpodia binnen. Maar ik zal dat die kernpodia niet kwalijk nemen.

En zoals ik al zei, de echt wat betere bands weten het vaak wel voor mekaar te vechten overal te spelen.
Om het weer over t patronaat te hebben: daar spelen bijvoorbeeld met club funday vaak genoeg wat onbekendere bands uit het land.
Oud 09-03-2005, 14:00
Reemz
Reemz is offline
Citaat:
Ufke schreef op 09-03-2005 @ 14:51 :
Wat een kut topic.
Ik weet nu weer waarom ik haast nooit post op dit forum.
Veel arrogantie
Oud 09-03-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Reemz schreef op 09-03-2005 @ 15:00 :
Veel arrogantie
Ja, maar geen misplaatste.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
gobo schreef op 09-03-2005 @ 13:43 :
JA dat weet ik, alleen word er zo weinig mee, en aan gedaan. Lege zalen, saai publiek, alsof mensen geen nieuwe bands willen.
moet je maar geen nu-metal maken
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 14:33
Kit
Kit is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 09-03-2005 @ 15:14 :
moet je maar geen nu-metal maken

pfff en dat is op dezelfde dag als ik jarig
Oud 09-03-2005, 15:19
botulismf
botulismf is offline
Och och waar maken jullie je nu zo druk om? Als beginnende band zul je toch echt geleidelijk je weg naar boven moeten werken, en dat gaat alleen als je enige vorm van talent hebt. En als je die hebt en je bent er actief mee bezig, je belt en legt contacten, dan kom je echt wel ergens, sterker nog: dan kom je op steeds betere plaatsen te spelen. Maar je zult het toch echt moeten doen.

Logisch dat het merendeel van de regelmatige concertbezoekers weinig behoefte hebben om een band te zien die ze absoluut niet kennen als ze in de zaal daarnaast een band kunnen zien die ze wel kennen en waarderen... En daarvoor moet je je gewoon bewijzen, en bereid zijn om helemaal onderaan te beginnen.

Het is op geen enkele manier de verantwoordelijkheid van een zaal om jonge bands die nog niets op hun naam hebben staan aan een optreden te helpen, de band zal daar toch echt zelf voor moeten knokken.

Heb je nu geen zin om daarvoor te knokken, of heb je een talentloze band, ja, dan wordt het moeilijk...
Oud 09-03-2005, 15:29
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Reemz schreef op 09-03-2005 @ 15:00 :
Veel arrogantie
Als je een echte man was had je er doorheen geprikt en gewoon blijven posten.
Oud 09-03-2005, 15:34
botulismf
botulismf is offline
Als je een echte man was dan had je meegedaan aan de Dryathon
Oud 09-03-2005, 15:35
Verwijderd
En die kankergeil verloren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 15:37
botulismf
botulismf is offline
Terwijl je bitch je naam aan het krijsen was
Oud 09-03-2005, 15:43
enema abortion
enema abortion is offline
Als je al wat jaren meedraait dan zou je in die jaren toch wat contacten opgedaan moeten hebben, anders heb je echt iets verkeerd gedaan.

Gebruik het internet om jezelf een beetje te promoten, het is gratis en kan heel efficient zijn.

Ik heb 4 jaar in een metalband gezongen, laatste optreden is aanstaande vrijdag, in de afgelopen 4 jaar hebben we iets van 85 shows gedaan. Veel kleine shows maar af en toe ook wat grotere.
Sinds eind juli treed ik op met een andere band van me en tot nog toe hebben we denk ik iets meer dan 20 shows gespeeld waarvan minstens een derde in het buitenland... zo moeilijk is het dus niet om aan optredens te komen, je moet alleen de goeie contacten hebben - en die moet je opbouwen.

Met weer een andere band van me hebben we nog maar een optreden gedaan maar we kunnen nu al sowieso naar Engeland voor een korte tour, simpelweg omdat ik contacten heb opgedaan met mijn andere bands.

Maar ja, je moet natuurlijk wel in een beetje degelijke bands spelen anders heeft het nog geen zin.
Oud 09-03-2005, 16:17
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Kit schreef op 09-03-2005 @ 14:50 :
Wat een onzin, je moet jezelf toch eerst lokaal zien waar te maken voordat je aan de rest van Nederland begint? Spelen in lokale bars, jeugdhonken en dergerlijke geeft je lokale naamsbekendheid en dan kom je heus wel buiten je regio aan de bak, mits je je best doet.
Bij de demo's die het Patronaat binnen krijgt zit altijd wel wat leuks bij, maar omdat het tegenwoordig gewoon hardstikke makkelijk is om een gelikte demo in elkaar te frutten terwijl je eigenlijk er gewoon geen reet van bakt, moet je als bandje wel naamsbekendheid hebben wil je op het podium komen. En daar moet je wat voor doen ja.

Er staan zat nieuwe bandjes op het podium, zowel bij de Rob Acda Awards, als in het voorprogramma van bekendere bands. Meeste regionaal ja, want die hebben nu eenmaal de voorrang, zoals het hoort.

Maargoed, ik heb het hier waarschijnlijk tegen 'de vriendin van', dus accepteren dat de band geen aandacht krijgt zal wel niet gebeuren.
Oud 09-03-2005, 16:42
Kit
Kit is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-03-2005 @ 17:17 :
Wat een onzin, je moet jezelf toch eerst lokaal zien waar te maken voordat je aan de rest van Nederland begint? Spelen in lokale bars, jeugdhonken en dergerlijke geeft je lokale naamsbekendheid en dan kom je heus wel buiten je regio aan de bak, mits je je best doet.
Bij de demo's die het Patronaat binnen krijgt zit altijd wel wat leuks bij, maar omdat het tegenwoordig gewoon hardstikke makkelijk is om een gelikte demo in elkaar te frutten terwijl je eigenlijk er gewoon geen reet van bakt, moet je als bandje wel naamsbekendheid hebben wil je op het podium komen. En daar moet je wat voor doen ja.

Er staan zat nieuwe bandjes op het podium, zowel bij de Rob Acda Awards, als in het voorprogramma van bekendere bands. Meeste regionaal ja, want die hebben nu eenmaal de voorrang, zoals het hoort.

Maargoed, ik heb het hier waarschijnlijk tegen 'de vriendin van', dus accepteren dat de band geen aandacht krijgt zal wel niet gebeuren.

damn make er ff een big deal van ik laat alleen ff mijn mening weten
Oud 09-03-2005, 16:54
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Kit schreef op 09-03-2005 @ 17:42 :
damn make er ff een big deal van ik laat alleen ff mijn mening weten
Hij toch ook?

ik lees trouwens steeds 'klit' i.p.v. 'kit'
Oud 09-03-2005, 17:39
lalaa
lalaa is offline
Citaat:
botulism schreef op 09-03-2005 @ 17:54 :
Hij toch ook?

ik lees trouwens steeds 'klit' i.p.v. 'kit'

wat een grap zeg
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:40
Verwijderd
Wat een kut post.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:42
Tsasil
Tsasil is offline
Als je als Duitser het voor elkaar krijgt om verkleed als gigantische appelboom in Nederland solo op te treden, dan moet het als degelijke band ook niet zo heel moeilijk zijn denk ik altijd maar.

Shit, zelfs een Speed-country spelende Amerikaan in een te strak elvispak en vliegtuighelm met ingemonteerde telefoon als microfoon komt aan de bak.

En dat is mijn mening ja, die overigens niet echt een big deal is.
Oud 09-03-2005, 17:43
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-03-2005 @ 18:42 :
Als je als Duitser het voor elkaar krijgt om verkleed als gigantische appelboom in Nederland solo op te treden, dan moet het als degelijke band ook niet zo heel moeilijk zijn denk ik altijd maar.

Shit, zelfs een Speed-country spelende Amerikaan in een te strak elvispak en vliegtuighelm met ingemonteerde telefoon als microfoon komt aan de bak.

En dat is mijn mening ja, die overigens niet echt een big deal is.
mja maar dat soort dingen worden vaan als extreem interessant gezien door programmeurs enkel en alleen omdat ze uit t buitenland komen, heb ik vaak t idee.
Oud 09-03-2005, 17:44
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
lalaa schreef op 09-03-2005 @ 18:39 :
wat een grap zeg
Ik was bloedserieus
Oud 09-03-2005, 18:38
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :
mja maar dat soort dingen worden vaan als extreem interessant gezien door programmeurs enkel en alleen omdat ze uit t buitenland komen, heb ik vaak t idee.
Nou niet bepaald omdat ze uit het buitenland komen, maar meer omdat het een aparte act is, dus wat dat betreft heb je wel gelijk. Het geeft echter wel aan dat het gewoon belangrijk is dat je iets meer te bieden moet hebben dan gewoon het zoveelste nu-metal bandje te zijn.

Bob Log III heerscht trouwens wel de pan uit met zijn speed-country.

En gefeliciteerd trouwens met je finale plaats
Oud 09-03-2005, 18:41
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-03-2005 @ 19:38 :
En gefeliciteerd trouwens met je finale plaats
thanks, erg relaxt en ook niet echt op gerekend ofzo
Oud 09-03-2005, 23:34
gobo
gobo is offline
Wat een spanning na een simpele vraag,
voor de ene band is het makkelijker dan de ander, dat zal dan, maar Ambiossis, ja de band waar ik in zing, heeft ook in de regiofinales van de grote prijs gestaan, en ook met bands als Dreadlock pussy, en cancelled gespeeld, en ook staan we in de finale van Make More Music, overigens met nog een metalband, wat dus aangeeft dat nu metal, zoals door sommige mensen genoemd, nog degelijk in is, of whatever je het wilt noemen. Kwestie van smaak lijkt mij.

Kben het eens met, connecties hebben, zeiken aan de koppen van zaalprogrammeurs etc, maj daaruit blijkt ook weer dat er extreem veel moeite voor moet worden gedaan, en vaak ook geen resultaat heeft, of weinig.

Veel samenwerken met andere bands, dat helpt dan zeker, bands die voor mekaar klaarstaan en een dutje in de rug geven, wij hebben voor de aankomende maand ook 7 optredens, maar dat wil niet zeggen dat die makkelijk geboekt zijn, en das mijn hele punt.

Support the scene!
Oud 10-03-2005, 00:34
Verwijderd
Citaat:
gobo schreef op 09-03-2005 @ 13:38 :
Sweet and simple

Nieuwe bands krijgen weinig kans om te groeien in Nederland, zo krijgt nieuw talent dus geen kans.
Zalen moeten bands steunen, en bands elkaar, tis geen strijd, tis muziek maken, en aan zoveel mogelijk mensen laten horen

Ben je het hiermee eens?, en ken je zo'n band, of speel je er misschien in 1?

Stick up for eachother!!!

GrtZ Gobo,
www.ambiossis.nl
God jij moet wel in een waardeloze band spelen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 00:40
Gary X
Gary X is offline
achja tis een kwestie van interesse.
Oud 10-03-2005, 02:24
86dagreed
86dagreed is offline
het is -wat jasper zegt- een kwestie van contacten leggen.

dat gezeik over er te weinig aandacht.
als je zelf genoeg in je band stopt, genoeg pr verzorgt en daaar ook heel actief mee bezig bent (andere bands op hoogte stellen, muziek laten horen) kom je al een heel eind.

ik , met mijn band, ben daar niet zo'n goed voorbeeld van, maar we weten wel een grotere show te regelen door simpelweg te blijven pushen.

het is jammer dat de subsidie voor beginnende bands ingetrokken wordt maar laat dat geen reden zijn om de handdoek in de klotering te smijten.

neem een voorbeeld aan a step apart, razor crusade, face tomorrow, a state of nothing left, my endless fight, no turning back, san andreas, gilo, deviou etc.

bands die door puur doorgaan bereikt hebben - of althans een deel daarvan- waar ze naartoe willen
Oud 10-03-2005, 11:07
enema abortion
enema abortion is offline
Citaat:
gobo schreef op 10-03-2005 @ 00:34 :
Kben het eens met, connecties hebben, zeiken aan de koppen van zaalprogrammeurs etc, maj daaruit blijkt ook weer dat er extreem veel moeite voor moet worden gedaan, en vaak ook geen resultaat heeft, of weinig.

Veel samenwerken met andere bands, dat helpt dan zeker, bands die voor mekaar klaarstaan en een dutje in de rug geven, wij hebben voor de aankomende maand ook 7 optredens, maar dat wil niet zeggen dat die makkelijk geboekt zijn, en das mijn hele punt.
Kijk, en daar leg je de vinger op de zere plek (spreekwoordelijk dan he!).

Het is JOUW band dus JIJ zal ook veel moeite moeten doen om JOUW band aan de man te krijgen. Je noemt het 'extreem veel moeite' maar als jij zelf niet eens bereid bent om veel tijd (en eventueel geld) in je band te stoppen waarom zouden andere mensen dat dan wel doen?
Natuurlijk zijn optredens lang niet altijd makkelijk geboekt, en sommige periodes is het makkelijker dan anders maar je moet er gewoon ALTIJD zelf achteraan blijven zitten, anders kom je gewoon nergens. Bands die gewoon op hun reet blijven wachten tot alles aan komt waaien komen in de praktijk vaak nergens.

Mijn advies: probeer een package te maken samen met twee andere bands, liefst 2 bands die groter zijn dan jullie - of iig een band die als echte publiekstrekker fungeert zodat het voor zalen interessanter is om de package te boeken. Ga dan gewoon zalen mailen en bellen of ze misschien interesse hebben in die package. Ze zullen vaak niet gelijk zeggen 'ja cool kom maar op' maar misschien dat ze een maandje later reageren en dan wel interesse hebben. Als je nu begint met dingen regelen heb je kans dat je misschien in het najaar of in de winter terecht kan.
Reageren

Regels voor berichten