Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk alleen wel dat de drempel lager wordt voor veel mensen omdat het beeld van drugs voor de meeste niet-gebruikers zwaar negatief is. Als je eenmaal een beetje aan het blowen ben enzo ga je er toch wel anders tegenaan kijken, denk ik dan..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 21:00. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk ook niet dat softdrugs een opstapje is, dat zei ik nergens. Dat doet het lijken alsof wanneer je softdrugs gebruikt, het alleen maar een kwestie van tijd is voordat je hd gaat en dat zei/bedoelde ik dus niet. Mijn interpretatie van de feiten is dat de mate waarin je ontvankelijk bent voor het gebruik van harddrugs mede wordt bepaald (naast de factoren die ik eerder aangaf zoals karakter/contacten) door drempelverlaging. Sommige mensen doen drugs voor de kick omdat het anders en nieuw is en wanneer ze erop uitgekeken zijn gaat dit soort gebruiker (mits alle factoren goed zijn dus!) verder en dat betekent vervolgens in sommige gevallen harddrugs. Ik denk dat de juiste contacten (vrienden die HD doen bijv.) bij deze gevallen vrij cruciaal is. Het zou ook kunnen dat ze direct de HD in gaan, zonder tussenstap, maar voor sommige van deze gevallen die beginnen met softdrugs zal dit een drempelverlagende factor zijn. I've gone this far, why not one step further? Nogmaals; dat is mijn interpretatie; het is altijd moeilijk om erachter te komen hoe het precies in elkaar steekt, dit hebben we ook gezien bij het psychose onderwerp. Als er meer écht wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt (aan statistieken heb je zo weinig in gecompliceerde gedragssituaties, oorzaak en gevolg en ga zo maar door) wordt het misschien duidelijker. Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 21:46. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar et is zeker wel waar. doordat je gaat smoken zie je om je heen mensen andere dingen doen waardoor je het wel sneller zal gaan doen. en daarbij, als je nooit geblowd hebt oid, denk je dat hd echt te erge shit is, kun je je sowieso niets voorstellen bij speezen. en als je eenmaal dik gespeest heb wil je misschien nog wel harder speezen en zal je eerder hd gebruiken dan als je nooit gesmookt hebt. denkik dan |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- i've seen 'em! now that's an addiction man...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
soft- harddrugs stickie | 76 | 07-03-2006 10:13 | |
Drugs & Alcohol |
interviews over drugs verkeersbord | 13 | 07-06-2004 10:19 | |
Drugs & Alcohol |