Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor C heb je dan Visual Studio, Visual Studio.NET, Borland C IDE etcetera. Citaat:
|
![]() |
|
Ik moet toegeven dat ik ook helemaal into .NET ben.
Ik prog het liefst in C# en heel soms een stukje in C++. Mijn favo IDE is Visual Studio.NET 2003 en voor hoppy projectjes prog ik in C# 2.0 beta (vooral voor de generics). In 2.0 is mijn favo IDE Visual C# 2005 Express (een afgeslankte versie van VS2005 beta). Daarnaast prog ik heel af en toe wat voor de mac en ben wat aan het expirimenteren met FreeBSD. Hiervoor maak ik ook gebruik van C# icm project Mono. De IDE hiervoor is vanzelfsprekend MonoDevelop.
||
Citaat:
in hardcore windows API code zonder componenten .. ( ja ben een freak ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb eigenlijk geen IDE nodig. Ik werk met 3 virtuele desktop: Firefox met api, gEdit/jEdit en een xterm om te testen en te debuggen. Vind ik echt ideaal werken. |
![]() |
|||
Citaat:
Alleen heb je dan niet echt een debugger en vergeet je dan de term "Integrated ". Bij een IDE is dat allemaal dus geïntegreerd in elkaar, je kan makkelijk vanuit je editor testen, je debugger spreek je ook aan vanuit je IDE etc. Dat alles wilt natuurlijk niet zeggen dat het één groot programma is hoor, enkel dat je een interface hebt met de editor ingebouwd die je toegang geeft tot de compiler en debugger. Zo heb je bijvoorbeeld Texniccenter, een soort editor voor LaTeX die de rol als IDE opneemt omdat hij de LaTeX-compiler direct kan aanspreken zonder dat je zelf manueel in een command line nog moet gaan zitten 'knoeien'... Zo kun je ook code schrijven met notepad, maar Notepad (editor) + (debugger) + (compiler) =/= IDE. Wel IDE = (editor+debugger+compiler). Vergeet ook het onderste niet Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 13:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmmm Novell ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|