Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kun je je eens in de zoveel tijd even stil staan en bedenken of je zenuwachtig, nerveus of heel erg depri bent en als het antwoord dan "ja" is, dan kun je de genoemde dingen doen en manieren zoeken om om te gaan met dat zenuwachtig/nerveus/depri zijn en zo nu en dan ontspannen kun je altijd, denk ik, dat zal het vast niet erger maken, of wel? |
![]() |
|
![]() |
Ach omdat ik me verveelde... heb ik hier ff de criteria neergezet voor trichotillomanie, volgens DSM-IV-TR:
A. Recidiverend uittrekken van de eigen haren, hetgeen leidt tot waarneembaar haarverlies. B. Een toenemend gevoel van spanning vlak voor het uittrekken van het haar of bij pogingen dit gedrag te weerstaan/ C. Lust, voldoening of opluchting bij het uittrekken van het haar. D. De stoornis is niet eerder toe te schrijven aan een andere psychische stoornis en is niet het gevolg van een somatische aandoening (bijvoorbeeld dermatologische ziekte) E. De stoornis veroorzaakt in significante mate lijden of beperkingen in het sociaal of beroepsmatig functioneren of het functioneren op andere terreinen. --- In de praktijk zie je bij een trichotillomaan vooral uittrekken van het hoofdhaar, en, als die op zijn, bijvoorbeeld wenkbrauwen of haar op andere lichaamsdelen (don't ask...). Het uittrekken van wimperharen komt over het geheel genomen minder vaak voor. Je zult hier misschien niet veel aan hebben, maar ik dacht dat het misschien wel vermeldenswaardig was. Kijk eens op http://www.haarweb.nl/forum/archive/...p/t-5722.html, een forumthread van een ander meisje dat alleen haar wimpers uittrekt. Misschien dat je daar wat mee kunt? Groetjes Mathijs
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals het was een hint voor het zoeken van info, niet om je een manie aan te praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 16:40. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |