Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2005, 13:56
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-03-2005 @ 13:46 :
Aletta Jacobs, is dat niet die actrice uit GTST?
Dit is toch niet serieus?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2005, 13:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Scharfenberg schreef op 12-03-2005 @ 14:56 :
Oud 12-03-2005, 15:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
*sheer* schreef op 12-03-2005 @ 11:26 :
mag k ff opmerken dat voor de vrouwen onder ons tog echt aletta jacobs de grootste persoon uit de geschiedenis was?
Heb je gisteren weer een naampje voorbij horen komen in je geschiedenisklasje?
Oud 12-03-2005, 15:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-03-2005 @ 11:19 :
Ik denk wel dat je weet dat Machiavelli als filosoof natuurlijk niets voorstelt.
Dat beweer ik toch helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:09
the tourist
the tourist is offline
Adam en Eva hebben wel veel gevolgen gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:21
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 12-03-2005 @ 19:09 :
fictieve personen doen niet mee
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:51
one.
one. is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 12-03-2005 @ 19:09 :
Citaat:
onderkoffer schreef op 12-03-2005 @ 19:21 :
Oud 12-03-2005, 18:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:56
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-03-2005 @ 19:52 :
goed
personen waar van we 0 idee hebben of ze ooit hebben bestaan of niet
als iemand jezus ofzo had gezegd vind ik dat nog iets reeler dan adam en eva eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Scharfenberg schreef op 12-03-2005 @ 14:56 :
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 19:04
Xonzo
Xonzo is offline
mensen zoals Nietsche, Plato, Freud, Rousseau
Martin Luther King, Nelson Mandela

een allergrootste kan ik zo direct niet bedenken
Oud 12-03-2005, 19:22
freud
freud is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 12-03-2005 @ 20:04 :
Freud
en Jung natuurlijk.
Oud 12-03-2005, 19:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-03-2005 @ 19:52 :
Jij wou zeggen dat ze wél echt hebben bestaan?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 21:19
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Blablabla.

Harry Potter.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-03-2005 @ 20:23 :
jij niet dan?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:12
Fatality
Fatality is offline
Ik zou zeggen onze altijd enthousiaste gekrulde schilder, Bob Ross
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:12
Darrigan
Darrigan is offline
1)Stalin
2)Vladimir Lenin
3)Gorbatsjov

Niet dat die kerels iets goed hebben gedaan maar zonder hen zou de geschiedenis toch wat anders zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:24
Verwijderd
Evita.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:50
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 12:59 :
jij niet dan?
lol
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-03-2005 @ 20:23 :
Ik dacht dat mijn gereformeerdheid toch wijd en zijd bekend was.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:27
Tox
Tox is offline
1. Leonardo da vinci
2. Augustinus
3. Churchill
Oud 13-03-2005, 13:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 12:59 :
jij niet dan?
Inderdaad, ik geloof niet dat ze echt bestaan hebben.

Maar waarom heb jij daar als gevallen Christen moeite mee?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-03-2005 @ 13:55 :
Ik dacht dat mijn gereformeerdheid toch wijd en zijd bekend was.
Ik ben katholiek.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 14:32 :
Ik ben katholiek.
Paap.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:52
Pikey
Pikey is offline
Hmmz. Ik vind Balkenende onderhand wel geschiedenis worden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:56
Sifl
Sifl is offline
Lenin
Oud 13-03-2005, 17:57
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Sifl schreef op 13-03-2005 @ 18:56 :
Lenin
En waarom dan?

Waarom kunnen mensen zoveel loze dingen roepen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 14:31 :
Inderdaad, ik geloof niet dat ze echt bestaan hebben.

Maar waarom heb jij daar als gevallen Christen moeite mee?
Volgens de Islam zijn Adam (as) en Eva (Hawa (ra)), de eerste twee personen op aarde.
Adam (as) is de eerste profeet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:06 :
Volgens de Islam zijn Adam (as) en Eva (Hawa (ra)), de eerste twee personen op aarde.
Adam (as) is de eerste profeet.
Ja, en Christenen hebben, i.t.t tot Islamieten blijkbaar, het vermogen om hun Heilige Boek niet letterlijk te nemen, te zien dat de verhalen overdrachtelijk bedoeld zijn. Ook kunnen Christenen de wetenschap aanvaarden, waaruit blijkt dat de wereld niet ontstaan is/er in het begin niet zo uitzag als in de Bijbel staat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:10
Sifl
Sifl is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 18:57 :
En waarom dan?

Waarom kunnen mensen zoveel loze dingen roepen.

Waarom niet ?
Oud 13-03-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:09 :
Ja, en Christenen hebben, i.t.t tot Islamieten blijkbaar, het vermogen om hun Heilige Boek niet letterlijk te nemen, te zien dat de verhalen overdrachtelijk bedoeld zijn. Ook kunnen Christenen de wetenschap aanvaarden, waaruit blijkt dat de wereld niet ontstaan is/er in het begin niet zo uitzag als in de Bijbel staat.
Het gaat niet om 'het vermogen hebben om....'. De Islam is erg duidelijk. Niet alles uit de Heilige Koran wordt letterlijk genomen, maar daar hebben we dan ook de Hadith voor.
En wat wetenschap betreft, de Islam en wetenschap gaan prima samen. Er staat geen enkele fout in de Koran over de schepping van de Aarde.

Erg offtopic, maar voor meer vragen oid kun je naar subforum religie gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:17 :
Het gaat niet om 'het vermogen hebben om....'. De Islam is erg duidelijk. Niet alles uit de Heilige Koran wordt letterlijk genomen, maar daar hebben we dan ook de Hadith voor.
En wat wetenschap betreft, de Islam en wetenschap gaan prima samen. Er staat geen enkele fout in de Koran over de schepping van de Aarde.

Erg offtopic, maar voor meer vragen oid kun je naar subforum religie gaan..
Er staat geen enkele fout in de Koran over de schapping van de aarde? Want dat kun jij weten. Dat is een aantoonbaar feit. Jij was erbij ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:19 :
Er staat geen enkele fout in de Koran over de schapping van de aarde? Want dat kun jij weten. Dat is een aantoonbaar feit. Jij was erbij ofzo.
Okee, misschien fout geforumleerd.
Tot-nu-toe heeft niemand het kunnen tegenspreken en bovendien kloppen veel feiten uit de Koran met hedendaagse wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:22 :
Okee, misschien fout geforumleerd.
Tot-nu-toe heeft niemand het kunnen tegenspreken en bovendien kloppen veel feiten uit de Koran met hedendaagse wetenschap.
Z'n beetje iedere wetenschapper spreekt het tegen, hoor, schat. Ik spreek het ook tegen. Iedereen kan het tegenspreken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:26 :
Z'n beetje iedere wetenschapper spreekt het tegen, hoor, schat. Ik spreek het ook tegen. Iedereen kan het tegenspreken.
Je weet niet wat in de Koran staat, hoe kun je het bij voorbaat al tegenspreken.
Er zijn zat Islamitische wetenschappers. Ook een heleboel wetenschappers die zich bekeerd hebben tot de Islam nadat zij onderzoeken hadden gedaan en daarna van de Koran hoorden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:28 :
Je weet niet wat in de Koran staat, hoe kun je het bij voorbaat al tegenspreken.
Er zijn zat Islamitische wetenschappers. Ook een heleboel wetenschappers die zich bekeerd hebben tot de Islam nadat zij onderzoeken hadden gedaan en daarna van de Koran hoorden.
Je zegt net dat volgens de Koran Adam en Eva de eerste twee mensen op aarde waren. Dat wordt sowieso al tegengesproken door de wetenschap. En ik betwijfel of er in de Koran iets staat over dinosaurussen enzo, dus dat is ook al in strijd met de wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:34
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:30 :
Je zegt net dat volgens de Koran Adam en Eva de eerste twee mensen op aarde waren. Dat wordt sowieso al tegengesproken door de wetenschap. En ik betwijfel of er in de Koran iets staat over dinosaurussen enzo, dus dat is ook al in strijd met de wetenschap.
er word uit gegaan van 10 oermoerders
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 13-03-2005 @ 19:34 :
Dat is leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:30 :
Ik had het eigenlijk over de schepping van aarde, het heelal etc.
Maar jij hebt het nu over één wetenschappelijk onderzoek die het eventueel zou proberen tegen te spreken. Ik heb tot nu toe niets fatsoenlijks gehoord/gelezen over hoe mensen anders op aarde zijn gekomen. Heb jij het hier over de evolutie theorie? Die klopt van geen kant. Maar daar ben ik dan ook gelovig voor. Ik vraag me trouwens af hoe je als katholiek niet gelooft in Adam en Eva. Mijn vader is nog wel katholiek en die gelooft ook in Adam en Eva, dat zij de eerste twee mensen op aarde waren. Daar is niets 'figuurlijks' aan. Maar ja, ieder's eigen interpretatie natuurlijk.
Nee, trek niet te snel de conclusie dat er niets in de Koran staat over dinosaurussen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 13-03-2005 @ 19:34 :
wie of wat gaat daarvan uit?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:41
Nootsen
Nootsen is offline
hitler, en daarmee uit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:38 :
Ik had het eigenlijk over de schepping van aarde, het heelal etc.
Maar jij hebt het nu over één wetenschappelijk onderzoek die het eventueel zou proberen tegen te spreken. Ik heb tot nu toe niets fatsoenlijks gehoord/gelezen over hoe mensen anders op aarde zijn gekomen. Heb jij het hier over de evolutie theorie? Die klopt van geen kant. Maar daar ben ik dan ook gelovig voor. Ik vraag me trouwens af hoe je als katholiek niet gelooft in Adam en Eva. Mijn vader is nog wel katholiek en die gelooft ook in Adam en Eva, dat zij de eerste twee mensen op aarde waren. Daar is niets 'figuurlijks' aan. Maar ja, ieder's eigen interpretatie natuurlijk.
Nee, trek niet te snel de conclusie dat er niets in de Koran staat over dinosaurussen.
Hoezo één wetenschappelijk onderzoek? De laatste ongeveer honderd jaar zijn er honderden onderzoeken gedaan naar de oorsprong van de aarde, het ontstaan van het heelal, de dinosaurussen, hun uitsterving, de opkomst van de mens etc. Beweren dat de evolutietheorie niet klopt, zijn nogal grote woorden. Ik ben ook geen aanhanger van die theorie, trouwens. Maar hij wordt wel door veel wetenschappers aangehangen, wat dus duidelijk in tegenspraak is met de Koran.

Hoe het kan dat ik als kathoiek niet in Adam en Eva geloof? Omdat ik niet gehersenspoelt ben. Ik ben niet geïndoctrineerd. Ik heb geleerd voor mezelf te denken. En ik heb geen oogkleppen op. Ik zie dat er wetenschappelijk bewijs is dat het bestaan van Adam en Eva uitsluit. Oh, God kan best de aanzet tot een 'Big Bang' hebben gegeven, God kan best de hand in het ontstaan van leven op aarde hebben gehad, God kan best de dinosaurussen uit hebben geroeid en daarna kan Hij de mens op het toneel hebben alten verschijnen. Maar dat Scheppingsverhaal zie ik overdrachtelijk. Een manier om te vertellen dat God achter het leven op aarde zit. Of de eerste mens nu Adam of Pietje heette.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 19:46 :
Hoezo één wetenschappelijk onderzoek? De laatste ongeveer honderd jaar zijn er honderden onderzoeken gedaan naar de oorsprong van de aarde, het ontstaan van het heelal, de dinosaurussen, hun uitsterving, de opkomst van de mens etc. Beweren dat de evolutietheorie niet klopt, zijn nogal grote woorden. Ik ben ook geen aanhanger van die theorie, trouwens. Maar hij wordt wel door veel wetenschappers aangehangen, wat dus duidelijk in tegenspraak is met de Koran.
Maar dat bedoelde ik met 'niemand heeft het tot nu toe tegengesproken' helemaal niet. Daarmee bedoelde ik de scheppingsverhaal van de Aarde in de Koran. Alles wordt helemaal uitgelegd en vaak zijn er wetenschappelijke feiten te vinden in de Koran die nog op de dag van vandaag uitgevonden worden. Nogmaals, er waren een heleboel niet-moslim wetenschappers die zich, na de Koran gelezen te hebben, bekeerd hebben tot de Islam.
Wat je vergeet is dat er ook een heleboel gelovige wetenschappers zijn. Waarom zou ik een ongelovige boven een gelovige moeten nemen? Zie bijv. hier.
Citaat:

Hoe het kan dat ik als kathoiek niet in Adam en Eva geloof? Omdat ik niet gehersenspoelt ben. Ik ben niet geïndoctrineerd. Ik heb geleerd voor mezelf te denken. En ik heb geen oogkleppen op. Ik zie dat er wetenschappelijk bewijs is dat het bestaan van Adam en Eva uitsluit. Oh, God kan best de aanzet tot een 'Big Bang' hebben gegeven, God kan best de hand in het ontstaan van leven op aarde hebben gehad, God kan best de dinosaurussen uit hebben geroeid en daarna kan Hij de mens op het toneel hebben alten verschijnen. Maar dat Scheppingsverhaal zie ik overdrachtelijk. Een manier om te vertellen dat God achter het leven op aarde zit. Of de eerste mens nu Adam of Pietje heette.
Maar als je niet die theorie aanhangt, welke dan wel? Hoe zijn mensen dan op Aarde gekomen, volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:08
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:

(........)
Hoe interpreteer jij de tijdsaanduiding van 6000 jaar over het onstaan van de aarde volgens de Bijbel dan in overdrachtelijke zin?
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 13-03-2005 @ 19:57 :
Maar dat bedoelde ik met 'niemand heeft het tot nu toe tegengesproken' helemaal niet. Daarmee bedoelde ik de scheppingsverhaal van de Aarde in de Koran. Alles wordt helemaal uitgelegd en vaak zijn er wetenschappelijke feiten te vinden in de Koran die nog op de dag van vandaag uitgevonden worden. Nogmaals, er waren een heleboel niet-moslim wetenschappers die zich, na de Koran gelezen te hebben, bekeerd hebben tot de Islam.
Wat je vergeet is dat er ook een heleboel gelovige wetenschappers zijn. Waarom zou ik een ongelovige boven een gelovige moeten nemen? Zie bijv. hier.
Inderdaad verdraaid interessant! Maar het vormt nog geen bewijs voor het feit dat Adam & Eva de eerste mensen op aarde zouden zijn geweest. En hoe zit het nou met de dinosaurussen in je Koran?

Citaat:
Maar als je niet die theorie aanhangt, welke dan wel? Hoe zijn mensen dan op Aarde gekomen, volgens jou?
God zit vast wel achter het menselijk leven op aarde, maar ik geloof er niet in dat die persé Adam en Eva heetten en op de zesde dag geschapen werden. Sowieso geloof ik niet dat de aarde in zes dagen is ontstaan, dus de mens is ook niet op één dag gemaakt en naar benenden gemikt. Er kan best sprake zijn van evolutie. Dat zegt de wetenschap ook. Maar iedere evolutie heeft een begin en dat begin kan God zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 13-03-2005 @ 20:08 :
Hoe interpreteer jij de tijdsaanduiding van 6000 jaar over het onstaan van de aarde volgens de Bijbel dan in overdrachtelijke zin?
Volgens de Bijbel is de aarde ontstaan in zes dagen. En toen zag God dat het goed was en rustte hij de zevende dag.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 20:12 :

God zit vast wel achter het menselijk leven op aarde, maar ik geloof er niet in dat die persé Adam en Eva heetten en op de zesde dag geschapen werden. Sowieso geloof ik niet dat de aarde in zes dagen is ontstaan, dus de mens is ook niet op één dag gemaakt en naar benenden gemikt. Er kan best sprake zijn van evolutie. Dat zegt de wetenschap ook. Maar iedere evolutie heeft een begin en dat begin kan God zijn.
De evolutie theorie gaat uit van een hele reeks toevalligheden en sluit het bestaan van een schepper uit.

Even terzijde de mens is niet naar beneden gemikt er was nog het verblijfplaats in het paradijs

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:15
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
En hoe zit het nou met de dinosaurussen in je Koran?

De Koran is geen encyclopedie, maar een leidraad.

Citaat:
Tja, jij gelooft ook in de Bijbel. Ik geloof namelijk ook niet dat God de aarde in zes dagen geschapen heeft.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:16
Verwijderd
Sport: Henk Vos
Wetenschap: Leonardo da Vinci & Einstein
Muziek: John Lennon

Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:16
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-03-2005 @ 20:15 :
De evoluthie theorie gaat uit van een hele reeks toevalligheden en sluit het bestaan van een schepper uit.

O
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten