Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2005, 17:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 17:00 :
Klopt, maar wat die wensen zijn weet je ook niet. Daarnaast zal er waarschijnlijk veel corruptie heersen omdat er waarschijnlijk een zogenaamde verzetstrijder met zijn connecties in afghanistan aan het bewind komt.
Leuk at je niet zeker weet dat de tsjetsjenen zich willen afscheiden, en wel weet dat er een terrorist aan de macht komt.
Oud 12-03-2005, 17:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
oneMen schreef op 11-03-2005 @ 18:09 :
Als zo de steel in de vork zou steken, zou het wel erg makkelijk zijn. Helaas kun je niet iemand als terrorist bestempelen, en vervolgens de algemene definitie erbij pakken om zijn/haar karakter en beweegredenen te beschrijven. De situatie is gecompliceerder dan dat; als er meer wegen waren om op te komen voor hun rechten, zouden er nagenoeg geen terroristen zijn.
Tja, als je niet op een andere manier kunt opkomen voor je rechten, moet je het maar niet doen; het recht van andere burgers om vrij van bedreiging te leven moet je namelijk ook meewegen.
Oud 13-03-2005, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 12-03-2005 @ 18:28 :
Leuk at je niet zeker weet dat de tsjetsjenen zich willen afscheiden, en wel weet dat er een terrorist aan de macht komt.
Dat zijn 2 dingen die totaal niet met elkaar te maken hebben. Op dit moment kan niemand oordelen wat de meerderheid van de bevolking wil. Echter het is een vrij gemakkelijke denkstap wie de macht zullen grijpen als tsjetsjenië onafhankelijk zou worden. Dat zijn de mensen die daarvoor hebben gezorgd in dit geval dus dat stel terroristen. Dat heeft de geschiedenis vaak genoeg laten zie betreffende revolutie.

En die foto's van jouw, bombaderen is erg onnauwkeurig, dus zullen er idd ook burgerdoelen worden vernietigd en daar sta ik idd niet achter, maar dat gebeurd.

@S.: jaja, revolutionisten =/=terroristen, dus hoef je niet weer met generalisatie te komen, om vervolgens de rest van het argument te ontwijken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-03-2005 @ 09:03 :

En die foto's van jouw, bombaderen is erg onnauwkeurig, dus zullen er idd ook burgerdoelen worden vernietigd en daar sta ik idd niet achter, maar dat gebeurd.
maar jij beweerde stellig dat Rusland dat probeerde te voorkomen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 10:21 :
maar jij beweerde stellig dat Rusland dat probeerde te voorkomen
owjah?
Ik beweerde dat rusland niet opzettelijke burgerdoelen plat gooiden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:55
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-03-2005 @ 10:49 :
owjah?
Ik beweerde dat rusland niet opzettelijke burgerdoelen plat gooiden.
de fotos/verhalen/verklaringen wijzen op iets anders. Volgens mij ben jij ook russisch he?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 10:55 :
de fotos/verhalen/verklaringen wijzen op iets anders. Volgens mij ben jij ook russisch he?
Aan een foto kan jij ontlenen dat Rusland opzettelijk burgerdoelwitten bestookt met bommen
Nee ik ben niet russisch
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-03-2005 @ 09:03 :
Dat zijn 2 dingen die totaal niet met elkaar te maken hebben. Op dit moment kan niemand oordelen wat de meerderheid van de bevolking wil. Echter het is een vrij gemakkelijke denkstap wie de macht zullen grijpen als tsjetsjenië onafhankelijk zou worden. Dat zijn de mensen die daarvoor hebben gezorgd in dit geval dus dat stel terroristen. Dat heeft de geschiedenis vaak genoeg laten zie betreffende revolutie.
Als het onafhankelijk wordt, is het natuurlijk zaak om ervoor te zorgen dat de bevolking democratisch haar leiders kan kiezen he
Oud 13-03-2005, 10:40
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-03-2005 @ 11:00 :
Aan een foto kan jij ontlenen dat Rusland opzettelijk burgerdoelwitten bestookt met bommen
Nee ik ben niet russisch
nee in heel de hoofdstad zit vol met terroristen . Dus als in mijn huis zilvervisjes zitten ga ik het ook maar slopen.

Je lijkt op een rus
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:56
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-03-2005 @ 18:29 :
Tja, als je niet op een andere manier kunt opkomen voor je rechten, moet je het maar niet doen; het recht van andere burgers om vrij van bedreiging te leven moet je namelijk ook meewegen.
Ik zou het iets genuanceerder kunnen brengen, maar kennelijk is niet iedereen zo laf als jij.

'Sorry dat je volk wordt onderdrukt, en dat jouw rechten worden ontnomen. Maar ja, beste terrorist; shit happens. Life is hard, en een bom op je flat is harder. Laat het gewoon over je heenkomen in dit leven, misschien ben je in het volgend leven wel een Rus!'

Ik denk dat je het probleem hebt opgelost
Oud 13-03-2005, 13:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 11:40 :
nee in heel de hoofdstad zit vol met terroristen . Dus als in mijn huis zilvervisjes zitten ga ik het ook maar slopen.
Dus als jij door Grozny loopt, en een sluipschutter begint opeens de mensen om je heen kapot te schieten dan kijk je naar waar hij uithangt, en als je ziet dat hij niet in gebouw zirt dat eigendom is van het officiele rebellenfront dan ga je lekker stil zitten om je af te larten schieten.

immers, anders dan lopen burgergebouwen schade op, stel je voor...

Denk aub een beetje realistisch, in een oorlog ontstaat schade, je bent absurd bezig als je je afvraagt waarom dat is.

Jouw foto's bewijzen weinig, behalve dat er mensen ledematen kwijt zijn geraakt, en lidtekens op hebben gelopen. Waarvan? Dat weten we niet, voor zover we weten kunnen ze wel gemarteld zijn door Tjetjenen omdat ze verdacht werden van collaboratie (lees: gewoon voor de lol), iets dat je voor het gemak maar vergeet te vermelden.

Ik heb ook ergens foto's zien staan van de 'heldhaftige verzetsstrijders' die bezig zijn een huis af te branden, het volledige gezin dat er woonde onthoofden, nadat ze de vrouw verkrachtten en de anderen martelden.

Volgens jouw logica betekent dat dus dat wanneer ik die foto's zou posten (wat ik niet doe, aangezien er ook kinderen op dit forum komen) dat alle Tjetjenen beesten zijn die alles wat er met hen gebeurd verdienen?

Tunnelvisie de gekste...
Oud 13-03-2005, 13:45
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 14:06 :
Dus als jij door Grozny loopt, en een sluipschutter begint opeens de mensen om je heen kapot te schieten dan kijk je naar waar hij uithangt, en als je ziet dat hij niet in gebouw zirt dat eigendom is van het officiele rebellenfront dan ga je lekker stil zitten om je af te larten schieten.

immers, anders dan lopen burgergebouwen schade op, stel je voor...
Een stad 3 keer plat bombarderen, duidt niet alleen op een uitschakeling van de rebellen maar van heel een stad

Elke vierkante meter in Grozny heeft schade opgelopen. Wat een absolute onzin zeg.

Citaat:
Denk aub een beetje realistisch, in een oorlog ontstaat schade, je bent absurd bezig als je je afvraagt waarom dat is.
Er is hier sprake van opzettelijke schade, en geen bijkomende schade.

Citaat:
Jouw foto's bewijzen weinig, behalve dat er mensen ledematen kwijt zijn geraakt, en lidtekens op hebben gelopen. Waarvan? Dat weten we niet, voor zover we weten kunnen ze wel gemarteld zijn door Tjetjenen omdat ze verdacht werden van collaboratie (lees: gewoon voor de lol), iets dat je voor het gemak maar vergeet te vermelden.
Kanker wat een onzin. Ja tsjetsjeense rebellen gaan hun eigen volk afslachten, terwijl er in het land nog genoeg rusissche soldaten zijn die een kopje kleiner moeten worden gemaakt ( )

Getuigenverklaringen van het volk zelf gelden niet?

Citaat:
Ik heb ook ergens foto's zien staan van de 'heldhaftige verzetsstrijders' die bezig zijn een huis af te branden, het volledige gezin dat er woonde onthoofden, nadat ze de vrouw verkrachtten en de anderen martelden.
Er is sprake van 1 Russische legerleiding. In tsjetsjenie zijn er diverse groepen rebellen.

Citaat:
Volgens jouw logica betekent dat dus dat wanneer ik die foto's zou posten (wat ik niet doe, aangezien er ook kinderen op dit forum komen) dat alle Tjetjenen beesten zijn die alles wat er met hen gebeurd verdienen?
Tsjetsjeense volk vroeg niet om die rebellen. De rebellen die dat doen zijn beesten idd. De Russische soldaten ook. Zolang moscow niet opkomt voor de mensenrechten in tsjetsjenie, is moscow erook verantwoordelijk voor.

Citaat:
Tunnelvisie de gekste...
Als jij nou eens accepteert dat moslims ook GETERRORISEERD kunnen worden, kunnen we eens redelijk discusseren. Die botte kop van jou ziet geen verschil tussen een onschuldige burger en een terrrorist, en daarom ga jij rusland maar een beetje goed lopen praten.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:52
oneMen
oneMen is offline
Daarnaast is het amper een oorlog te noemen; de Tsjetsjenen hebben geen centraal erkende macht, laat staan een leger.
Oud 13-03-2005, 13:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 14:45 :
Een stad 3 keer plat bombarderen, duidt niet alleen op een uitschakeling van de rebellen maar van heel een stad
Er is dan ook jaren gevochten, in de gehele stad. En jij vraagt je af waarom er schade ontstaat? Zijn er hier mischien natuurkundigen die de werking van explosieven even uit kunnen leggen?

Citaat:
Er is hier sprake van opzettelijke schade, en geen bijkomende schade.
Dus woonblokken worden platgegooid om het platgooien? Ik denk het niet, anders stond er van Grozny na tig jaar oorlog nog minder overeind dan nu. Vergelijk de schade eens met de schade in andere conflicten, ik zie er weinig disproportioneels aan.

Citaat:
Kanker wat een onzin. Ja tsjetsjeense rebellen gaan hun eigen volk afslachten, terwijl er in het land nog genoeg rusissche soldaten zijn die een kopje kleiner moeten worden gemaakt ( )
ja, eigenlijk wel, kijk de rapporten van mensenrechtenorganisaties en andere observerende instanties eens na, overal worden misstanden aan beide zijden gemeld.

Citaat:
Tsjetsjeense volk vroeg niet om die rebellen. De rebellen die dat doen zijn beesten idd. De Russische soldaten ook. Zolang moscow niet opkomt voor de mensenrechten in tsjetsjenie, is moscow erook verantwoordelijk voor.
Hmm, een rare reincarnatie van het argument dat groepen verantwoordelijk zijn voor de acties van individuele leden.

Kom op nou, normaal is dat argument alleen voorbehouden aan extreem-rechts, verlaag je nu niet tot dat niveau.

Bovendien is de geldige Nederlanse spelling "Moskou"

Citaat:
Als jij nou eens accepteert dat moslims ook GETERRORISEERD kunnen worden, kunnen we eens redelijk discusseren.
moslims? waarom per definitie moslims? Geef je hier niet een staaltje etnocentrisme en generalisatie weg?
Oud 13-03-2005, 14:06
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 14:53 :
Er is dan ook jaren gevochten, in de gehele stad. En jij vraagt je af waarom er schade ontstaat? Zijn er hier mischien natuurkundigen die de werking van explosieven even uit kunnen leggen?
De stad is gebombardeerd. Dat wil zeggen dat er massaal bommen op werd gegooid. Maarliefst 3 keer. Er is geen sprake van gevecht. Er is sprake van een vernietiging van 1 kant. En ohh wat huilen die russen als er 1 tank is opgeblazen

Citaat:
Dus woonblokken worden platgegooid om het platgooien? Ik denk het niet, anders stond er van Grozny na tig jaar oorlog nog minder overeind dan nu. Vergelijk de schade eens met de schade in andere conflicten, ik zie er weinig disproportioneels aan.
Waarom worden woonblokken anders platgegooid? Moeten er 1000 mensen sterven om 1 rebel te kunnen doden? Doe normaal man.

Citaat:
ja, eigenlijk wel, kijk de rapporten van mensenrechtenorganisaties en andere observerende instanties eens na, overal worden misstanden aan beide zijden gemeld.
Mensenrechtenorganisaties vermelden idd dat ook tstsjeense rebellen gruweldaden begaan. Maar er is geen sprake van 1 zijde aan de tsjetsjeense kant . Maarja omdat zij het doen mogen de russen het ook doen?

Citaat:
Hmm, een rare reincarnatie van het argument dat groepen verantwoordelijk zijn voor de acties van individuele leden.

Kom op nou, normaal is dat argument alleen voorbehouden aan extreem-rechts, verlaag je nu niet tot dat niveau.

Bovendien is de geldige Nederlanse spelling "Moskou"
Waaorm doet Moskou er dan niets aan? Mensenrechten organisaties schreeuwen om hulp voor die mensen, en Poetin negeert alle feiten.

Het feit dat men in Rusland niets over tsjetsjenie mag zeggen, behalve negatief nieuws. Of dat de pers het land niet in mag, zegt voor mij geneog.

Citaat:
moslims? waarom per definitie moslims? Geef je hier niet een staaltje etnocentrisme en generalisatie weg?
Jij generaliseert constant. Met opmerkingen als: De tsjetsjenen moeten niet zeiken als zij eens worden terug aangevallen. En ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 15:06 :

Jij generaliseert constant. Met opmerkingen als: De tsjetsjenen moeten niet zeiken als zij eens worden terug aangevallen. En ga zo maar door.
Citaat:
Maarja omdat T_ID het doen mogen Nanahara het ook doen?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:09
Donny must die
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-03-2005 @ 15:08 :
Ik wachtte op die opmerking

nee, t_d is hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
[JanMulder-modus]Poetin moet dood, Frits![/JanMuldermodus]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:28
Donny must die
http://www.telegraph.co.uk/news/main...ixnewstop.html

Interessant artikel nog

Korte docu van Amnesty international:

http://emedia.amnesty.org/Russia_English.ram

Nog een documentairy erover:

http://bpg.sytes.net/nizam/video/english-confront.WMV

Video presentation:

http://www.ushmm.org/conscience/even...chnya_high.htm
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, ik zeg dat de rebellen niet moeten zeiken als ze na wat ze allemaal uitvreten worden aangepakt, en ik zeg dat een groot deel van de zogenaamde misdaden onder bijkomende schade en ongelukken valt, waarbij ik ook nog het voorbehoud maak dat dit niet voor alle burgerslachtoffers geld.

En als je zelf al aan geeft dat de Tjetjenen zelf ook plenty oorlogsmisdaden begaan, en onterechte aanslagen plegen, en niet tegenspreekt dat de gemiddelde Rus geheel niet op een voortzetting van de oorlog in Tjetjenie zit te wachten als dit niet hoeft dan vraag ik me toch wel af hoe je het wilt rechtvaardigen dat je de Tjetjenen (foutief, aangezien je zelf zegt dat er meerdere groeperingen zijn) de hemel in prijst, en alle Russen collectief veroordeelt (go racisme)
Oud 13-03-2005, 14:54
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 15:35 :
Nee, ik zeg dat de rebellen niet moeten zeiken als ze na wat ze allemaal uitvreten worden aangepakt, en ik zeg dat een groot deel van de zogenaamde misdaden onder bijkomende schade en ongelukken valt, waarbij ik ook nog het voorbehoud maak dat dit niet voor alle burgerslachtoffers geld.
er is geen sprake van 1 groep rebellen

Citaat:
En als je zelf al aan geeft dat de Tjetjenen zelf ook plenty oorlogsmisdaden begaan, en onterechte aanslagen plegen, en niet tegenspreekt dat de gemiddelde Rus geheel niet op een voortzetting van de oorlog in Tjetjenie zit te wachten als dit niet hoeft dan vraag ik me toch wel af hoe je het wilt rechtvaardigen dat je de Tjetjenen (foutief, aangezien je zelf zegt dat er meerdere groeperingen zijn) de hemel in prijst, en alle Russen collectief veroordeelt (go racisme)
Als Rusland nou eens luistert naar wat het tsjetsjeense volk wilt, met democratische verkiezingen. En dan begint met onderhandelingen, stoppen de aanslagen vanzelf wel. Een terrorist pleegt geen misdaden, alleen omdat hij slecht is.

Tuurlijk prijs ik de meeste tsjetsjenen de hemel in. Zij hebben nooit om die stinkrussen gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:56
oneMen
oneMen is offline
Citaat:

Racisme? Hahaha.

Even een paar aandachtspunten:

Tsjetsjenen =/= Rebellen
Terrorisme en onderdrukking =/= Oorlog met 'collateral damage'

Ik veroordeel het Russische regime, niet de Rus in het algemeen.

De rebellen lopen niet te zeiken, het zijn de mensen die opkomen voor de rechten van onschuldige burgers die 'zeiken'. Dat het van beide kanten komt is logisch, en in plaats van dingen goed te praten zoals de situatie nu is, probeer ik te beredeneren wat tot een oplossing van het conflict zou kunnen leiden.

Gezien de verhoudingen tussen beide partijen acht ik het geheel de verantwoordelijkheid van het Russische regime om de onlusten een halt toe te roepen, en de rechten van de Tsjetsjenen te handhaven.
Oud 13-03-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 15:54 :

Als Rusland nou eens luistert naar wat het tsjetsjeense volk wilt, met democratische verkiezingen. En dan begint met onderhandelingen, stoppen de aanslagen vanzelf wel. Een terrorist pleegt geen misdaden, alleen omdat hij slecht is.
De tsjetjeense terroristen waren na het bestand zelf weer begonnen met het plegen van aanslagen. Daarnaast heb ik al vaker gezegd dat je de mening van het gehele Tsjetjeense volk niet kan weten, enkel omdat er een stuk of 1000 van die terroristen zijn die het nodig vinden zich af te scheiden van Rusland om vervolgens de macht in Tsjetsjenie te grijpen en te gaan handelen met terroristen in Afghanistan en Iran.
En dat er een hele stad wordt plat gegooid is idd een nare bijkomstigheid van die bombardementen. Daarnaast heeft niet elke vierkante meter schade opgelopen en tuurlijk is er schade aan de meeste gebouwen, als je een bom bij jouw 50 meter verderop gooit, loopt jouw huis ook schade op.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
oneMen schreef op 13-03-2005 @ 13:56 :
Ik zou het iets genuanceerder kunnen brengen, maar kennelijk is niet iedereen zo laf als jij.

'Sorry dat je volk wordt onderdrukt, en dat jouw rechten worden ontnomen. Maar ja, beste terrorist; shit happens. Life is hard, en een bom op je flat is harder. Laat het gewoon over je heenkomen in dit leven, misschien ben je in het volgend leven wel een Rus!'

Ik denk dat je het probleem hebt opgelost
Nee, flats opblazen en musicals verstoren, dat is lekker constructief .
Oud 13-03-2005, 17:30
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-03-2005 @ 17:27 :
De tsjetjeense terroristen waren na het bestand zelf weer begonnen met het plegen van aanslagen. Daarnaast heb ik al vaker gezegd dat je de mening van het gehele Tsjetjeense volk niet kan weten, enkel omdat er een stuk of 1000 van die terroristen zijn die het nodig vinden zich af te scheiden van Rusland om vervolgens de macht in Tsjetsjenie te grijpen en te gaan handelen met terroristen in Afghanistan en Iran.
En dat er een hele stad wordt plat gegooid is idd een nare bijkomstigheid van die bombardementen. Daarnaast heeft niet elke vierkante meter schade opgelopen en tuurlijk is er schade aan de meeste gebouwen, als je een bom bij jouw 50 meter verderop gooit, loopt jouw huis ook schade op.
Denk je dat de Tsjetsjeense bevolking ooit nog onder russisch bewind wilt zijn na hun gruwelijke misdaden?

Blablabla, ja dat verhaal ken ik wel. Het feit is, dat Maschadov altijd ontkent heeft dat hij een fundemenalist is, en zoals hij zelf zegt: ik ben slechts een tsjetsjeen dat voor mijn land vecht. Verder is een samenwerking in Iran pure bull shit. Iran is al een moslim land dus daar zullen echt geen terroristen zitten die tegen de overheid strijden. Verder is Iran shi itisch en de tsjetsjenen soennietisch, dat gaat al sowieso niet samen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 15:54 :
Als Rusland nou eens luistert naar wat het tsjetsjeense volk wilt, met democratische verkiezingen.
Zijn er geweest. Vervolgens verloor dat bewind zijn macht, werd Tjetjenie een bendestaat, en werden er aanslagen en invallen in omringende landen gepleegt.

Maar ja, met uitspraken als "die stinkrussen" en "iran is een moslimland, dus daar kunnen geen terroristen wonen" geef je al aan hopeloos vast te zitten in raciaal-suprematie denken.
Oud 13-03-2005, 17:44
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 18:40 :
Zijn er geweest. Vervolgens verloor dat bewind zijn macht, werd Tjetjenie een bendestaat, en werden er aanslagen en invallen in omringende landen gepleegt.

Maar ja, met uitspraken als "die stinkrussen" en "iran is een moslimland, dus daar kunnen geen terroristen wonen" geef je al aan hopeloos vast te zitten in raciaal-suprematie denken.
Mashadov had alles redelijk onder controle hoor . En net alsof de russen het daar anders onder controle hadden. Vanaf de inname van rusland, hebben de tsjetsjenen geleden.

Die soldaten ruiken niet bepaald lekker . Verder waren het een paar terroristen, de toenmalige regering had altijd al ontkent dat ze er iets mee te maken hadden. Ik zeg dat er geen of nauwelijks terroristen zijn in Iran, omdat zij al hebben wat ze willen. Een islamitische staat. terroristen plegen geen aanslagen alleen omdat ze slecht izjn hoor, iets dat ik al eerder vermeld had.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:44 :
Ik zeg dat er geen of nauwelijks terroristen zijn in Iran, omdat zij al hebben wat ze willen. Een islamitische staat. terroristen plegen geen aanslagen alleen omdat ze slecht izjn hoor
Je bent het dus eens met geweld om van een land een shariastaat te maken? Dat staat hier impliciet wel.
Oud 13-03-2005, 17:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kan me niet herinneren dat er ooit eerlijke verkiezingen zijn gehouden in Tsjetsjenië. Wel show-verkiezingen, gesaboteerd en gemanipuleerd door de Russische overheid.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:47
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 18:46 :
Je bent het dus eens met geweld om van een land een shariastaat te maken? Dat staat hier impliciet wel.
nee ik kan begrijpen dat mensen zoiets met geweld willen doen. niet dat ik het ermee eens ben, je hoeft mij niet de woorden in de mond te leggen.

Verder is er niets mis met een (echte) Islamitische staat
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:47 :
Verder is er niets mis met een (echte) Islamitische staat
Behalve dan dat je ruzie krijgt als je je buurlanden die ook wilt opleggen, denk je ook niet?
Oud 13-03-2005, 17:51
Donny must die
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:44 :
Ik zeg dat er geen of nauwelijks terroristen zijn in Iran, omdat zij al hebben wat ze willen. Een islamitische staat. terroristen plegen geen aanslagen alleen omdat ze slecht izjn hoor, iets dat ik al eerder vermeld had.
hmmm, vul inplaatst van terroristen moslimextremisten maar in. Want niet elke terrorist streeft naar een moslimstaat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:53
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 18:50 :
Behalve dan dat je ruzie krijgt als je je buurlanden die ook wilt opleggen, denk je ook niet?
Is dat het doel van de sharia, de omringende landen hetzelfde systeem te laten doen opleggen?

Wie zeikt er verder over ' we want democracy in the middle east' bull shit ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:53 :
Is dat het doel van de sharia, de omringende landen hetzelfde systeem te laten doen opleggen?
Doet dat ter zake? Of het nu terecht is of niet, wie een buurland binnenvalt om hen een staat op te leggen kan een tegenaanval verwachten, of dat nu van die staat zelf, of van hun bondgenoten komt.
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:53 :
Wie zeikt er verder over ' we want democracy in the middle east' bull shit ?
ik, en vele anderen met mij. En nu?

overigens wil ik er ook op wijzen dat Europa =/= Amerika, voor het geval je het nog niet door had.
Oud 13-03-2005, 18:00
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 18:58 :
Doet dat ter zake? Of het nu terecht is of niet, wie een buurland binnenvalt om hen een staat op te leggen kan een tegenaanval verwachten, of dat nu van die staat zelf, of van hun bondgenoten komt.
De tsjetsjeense regering pleegden geen aanslagen. Ik snap niet waar je naartoe wil.

Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 18:58 :
ik, en vele anderen met mij. En nu?

overigens wil ik er ook op wijzen dat Europa =/= Amerika, voor het geval je het nog niet door had.
Is dat niet een beetje hypocriet? Wie zegt dat jou systeem het beste is?

joh doet dat ter zake?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 19:00 :
De tsjetsjeense regering pleegden geen aanslagen. Ik snap niet waar je naartoe wil.
De bendes poogden buurlanden van Tjetjenie over te nemen, pleegden daarmee een aanval op het GOS en de Russiche Federatie, als de Tjetjeense regering weigert die bendes uit te schakelen is een tegenactie van de GOS een logische stap, immers, het is dan de enige manier om de bendes te stoppen.

Het lijkt een beetje op de situatie in Libanon, de hezbollah pleegt van op Libanees gebied aanslagen op een buurland, dat buurland heeft in Libanon geen jurisdictie, en de (toen nog Syrische) regering van Libanon weigert de Hezbollah aan te pakken.

Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 19:00 :
Is dat niet een beetje hypocriet? Wie zegt dat jou systeem het beste is?
Maar... waarom praat je alsof ik heb beweerd het Amerikaanse idee van 'democratie brengen' steun?
Oud 13-03-2005, 19:14
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 19:04 :
De bendes poogden buurlanden van Tjetjenie over te nemen, pleegden daarmee een aanval op het GOS en de Russiche Federatie, als de Tjetjeense regering weigert die bendes uit te schakelen is een tegenactie van de GOS een logische stap, immers, het is dan de enige manier om de bendes te stoppen.

Het lijkt een beetje op de situatie in Libanon, de hezbollah pleegt van op Libanees gebied aanslagen op een buurland, dat buurland heeft in Libanon geen jurisdictie, en de (toen nog Syrische) regering van Libanon weigert de Hezbollah aan te pakken.
Blijkbaar had de tsjetsjeense regering nog niet genoeg kracht die terroristen aan te pakken. ipv dat de russen hen steunen, vechten ze tegen hen. Voor de rest kwamen die aanslagen wel verdacht goed uit voor de russen.

Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 19:04 :
Maar... waarom praat je alsof ik heb beweerd het Amerikaanse idee van 'democratie brengen' steun?
verkeerd gelezen was jij niet de grote bush fan?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 20:14 :
Blijkbaar had de tsjetsjeense regering nog niet genoeg kracht die terroristen aan te pakken. ipv dat de russen hen steunen, vechten ze tegen hen.
Nu ja, de Russen zullen vast wel een aanvraag hebben gedaan operaties op Tjetjeens grondgebied uit te voeren, als dat geweigerd wordt is dat zo ongeveer gelijk aan een oorlogsverklaring.

Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 20:14 :
verkeerd gelezen was jij niet de grote bush fan?
Nee, volgens de ideeen van Bush verdien ik niet eens burgerrechten.
Oud 13-03-2005, 20:14
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 21:07 :
Nu ja, de Russen zullen vast wel een aanvraag hebben gedaan operaties op Tjetjeens grondgebied uit te voeren, als dat geweigerd wordt is dat zo ongeveer gelijk aan een oorlogsverklaring.

Nee, volgens de ideeen van Bush verdien ik niet eens burgerrechten.
Eerst komen met de bron...

ohw ja christen extremist
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-03-2005 @ 21:07 :
Meh, gezien het feit dat Chechenië niet meer is dan een pseudo-autonome deelrepubliek binnen de Russische Federatie betwijfel ik het dat de regering in Moskou toestemming moet vragen om defensie-maatregelen uit te voeren.
Oud 14-03-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 18:30 :
Denk je dat de Tsjetsjeense bevolking ooit nog onder russisch bewind wilt zijn na hun gruwelijke misdaden?

Blablabla, ja dat verhaal ken ik wel. Het feit is, dat Maschadov altijd ontkent heeft dat hij een fundemenalist is, en zoals hij zelf zegt: ik ben slechts een tsjetsjeen dat voor mijn land vecht. Verder is een samenwerking in Iran pure bull shit. Iran is al een moslim land dus daar zullen echt geen terroristen zitten die tegen de overheid strijden. Verder is Iran shi itisch en de tsjetsjenen soennietisch, dat gaat al sowieso niet samen.
Onzin, terroristen werken echt wel samen. Daarnaast beweer ik nergens dat in iran de overheid wordt geterroriseerd. Maar het zou goed kunnen dat die terroristen samen werken op internationaal niveau.
En dat Maschadov zegt geen terrorist te zijn is leuk voor hem, hij voldoet alleen wel perfect aan de beschrijving van terrorist.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 18:46 :
Ik kan me niet herinneren dat er ooit eerlijke verkiezingen zijn gehouden in Tsjetsjenië. Wel show-verkiezingen, gesaboteerd en gemanipuleerd door de Russische overheid.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 09:56 :
Bron?
Alle rapoten van internationale waarnemers? Alleen vorig jaar al (of was het het jaar daarvoor (ook)?) ging het in de media over het feit dat onafhankelijke waarnemers (o.a. OVSE) de verkiezingen in Tsjetsjenië omschreven als een 'farce', die werd gemanipueerd door de Russische overheid. Dat weet jij net zo goed als ik.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:58
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 09:56 :
.
Bron?
LOL wil je serieus een bron hebben?
Iedereen weet toch dat Rusland de verkiezingen manipuleert
Er deed uiteindelijk slechts 1 deelnemer mee, de rest had zich heel wonderlijk, teruggetrokken. Die ene deelnemer was, heel verassend pro-Russisch.

Alle rapporten van waarnemers etc laten zien dat het een schijnverkiezing was.

Maar ik geef wel even een bron:
bron

Maar typ het gewoon ff in op google dan krijg je zelf ook tientalle bronnen

Beetje kinderachtig om naar een bron te vragen, ook al weet je zelf ook wel dat het zo is. Beetje laffe manier van discusseren
Oud 14-03-2005, 11:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik raad iedereen af om die 'bron' van Twanos proberen te openen, want je hee computer gaat flippen en loopt uiteindelijk muurvast.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 12:07 :
Ik raad iedereen af om die 'bron' van Twanos proberen te openen, want je hee computer gaat flippen en loopt uiteindelijk muurvast.
Bij mij niet

Jij moet gewoon minder prono down;loaden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 12:10 :
Bij mij niet

Sssst!

Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 12:07 :
Bij mij doet ie het gewoon
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 12:10 :
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat vinden eigenlijk de mensen die de Tsjetsjenen zien als terroristen, van bijvoorbeeld het verzet tegen de Duiters, tijdens de 2 WO?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 12:28 :
Wat vinden eigenlijk de mensen die de Tsjetsjenen zien als terroristen, van bijvoorbeeld het verzet tegen de Duiters, tijdens de 2 WO?
Dat zullen ze dan weer wél goedkeuren. Die mensen hebben vaak een dubbele moraal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten