Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 14:55
Verwijderd
Dat ligt er aan wat je genoeg vindt, kheb liever een paar goede vrienden dan een hele rits contacten. Maar op dit moment genoeg om in m'n behoefte te voorzien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 15:24
Verwijderd
Het mag wel iets meer, maar 'contacten' heb ik genoeg, voor zover. En dan heb ik dus over mensen op het internet, waar ik al een aardig tijdje goede gesprekken mee kan voeren, meer dan 'zomaar' een msnmaatje dus.
Vrienden heb ik er alles bij elkaar 3 van, zie ik niet vaak maar heb ik goed genoeg vriendschap mee. Als ik een jaar zou verdwijnen, kan ik bij wijze van spreken ook gewoon weer terug komen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:58
Verwijderd
Ja, op zich wel, alleen merk ik naarmat ik wat ouder word dat sommige mensen die ik eerst heel erg mocht steeds vervelender begin te vinden, maar zelfs als je die er van af haalt heb ik genoeg vrienden. Alleen ben ik vrij terughoudend als je kijkt naar wie ik als goede vrienden beschouw, dat zijn er niet echt veel.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:29
Verwijderd
Contacten? Genoeg, ik ken ontzettend veel mensen.
Maar vrienden? Nou, ik heb er een paar, althans, dat hoop ik. Ze zijn op 1 hand te tellen, makkelijk. Ik zou wel wat meer vrienden willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:23
I-alone
I-alone is offline
Mja, ik ben er wel tevreden mee or
Oud 29-01-2005, 21:03
Luna
Luna is offline
ja, van beiden genoeg. Eigenlijk heb ik geen tijd voor iedereen waardoor ik veel mensen maar heeel soms zie. Dat is wel stom.
Oud 30-01-2005, 23:58
Metallinos
Metallinos is offline
Genoeg contacten? Mwa, redelijk. Genoeg vrienden? Soms heb ik het gevoel er geen (meer) te hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 08:41
snoopy
snoopy is offline
ja hoor, soms denk ik zelfs dat ik ze af en toe verwaarloos, omdat ik t zo druk heb.
Oud 31-01-2005, 08:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
snoopy schreef op 31-01-2005 @ 09:41 :
ja hoor, soms denk ik zelfs dat ik ze af en toe verwaarloos, omdat ik t zo druk heb.
mja, hier heb ik ook soms last van, komt ook door de afstand met sommige vrienden. Ik doe mn best om niemand te verwaarlozen
Oud 31-01-2005, 08:54
Silv.
Silv. is offline
Ik heb op dit moment twee vrienden waar ik regelmatig wat mee ga doen (lees: Elke week wel minimaal 1x afspreek). Dat is sinds kort. Eerst deed ik bijna niets. Zat een beetje thuis, maar nu gelukkig doe ik steeds meer dingen met vrienden. Ik heb er niet veel, maar dit is voor mij genoeg.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:33
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Echt goede vrienden heb ik niet (meer).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:51
Buffy-Girl
Buffy-Girl is offline
Ik heb op school wel aardig wat contacten en 1 goede vriendin. Verder zijn bijna al die contacten mannelijk. Daar kan ik veel makkelijker mee omgaan.

Buiten school eigenlijk geen contacten, dat komt omdat ik momenteel niet werk of wat dan ook.

Ik zou best wel iets meer goede vrienden willen hebben..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:16
Verwijderd
het kan altijd meer natuurlijk. mijn vrienden zijn op 2 handen te tellen. ik zou het fijn vinden om meer afwisseling te hebben. wel kan ik met een heleboel mensen gewoon goed overweg enzo. maar een vriendschap wil ik het dan niet noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:41
blurred
blurred is offline
Ik vind dat ik niet genoeg vrienden heb. En als ik bepaalde posts hier zo lees ("Ik heb maar 10 goede vrienden ofzo") verschilt mijn mening over vriendschap blijkbaar met die van anderen.

Ik heb een hele lieve vriend, al heel lang. Daarnaast heb ik leuke contacten met mensen van mijn opleiding en van mijn werk, maar dat is het. Ik ga ook nog wel om met mensen die ik nog van vroeger ken, maar die mensen noem ik allemaal niet echt "mijn vrienden" Ik vind ze aardig en we kunnen goed met elkaar opschieten, maar ik zou ze eerder kennissen noemen. Of iets in die richting.

En vaak mis ik het wel, het hebben van een echte vriendin. Zo iemand waar je alles mee kunt delen en echt op kunt rekenen. Want dan noem ik iets pas echt vriendschap.
Oud 02-02-2005, 17:00
Experiment
Experiment is offline
Contacten? ja genoeg, eerder teveel want ik erger me snel aan mensen. Toch probeer ik die contacten wel in stand te houden, desnoods door een beetje toneel te spelen want ik heb gemerkt dat ze het leven toch makkelijker maken.
Vrienden heb ik niet veel, ik denk dat ik twee of drie mensen echte vriendinnen kan noemen, en daarnaast nog mijn vriendje met wie ik ook alles kan bespreken / doen etc.. maar dat is ook meer dan voldoende vind ik. Hou niet van aandacht verdelen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:28
Onbekend
Onbekend is offline
2 goede vrienden.. alhoewel ik daar soms ook aan twijfel
en 4 goede kennisen zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:40
indigo
indigo is offline
Contacten genoeg... maar ik zou best wat meer vrienden willen hebben. Nu twijfel ik ook al vaak genoeg of degenen die ik beschouw als vriend(inn)en mij ook zo beschouwen...
Oud 07-02-2005, 16:44
marrel
marrel is offline
tsja ik heb een super goede vriendin, en iemand die ik niet echt persoonlijk ken maar waar ik wel een hoop tegen kan zeggen. Verder natuurlijk nog een paar gewone vrienden waar ik veel lol mee heb dus ik ben wel tevreden ja
Oud 07-02-2005, 19:05
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben eigenlijk zo'n figuur die met (bijna) iedereen wel overweg kan.. Maar het is niet zo dat iedereen dan echt alles van mij weet.. Ik denk dat er niemand is in mijn omgeving, vriendenkring die echt alles van mij weet en mij door en door kent.. Ik ben dan gewoon té bang dat ze het tegen me gebruiken als we een keer een meningsverschil hebben ofzo..
Oud 07-02-2005, 19:08
Xonzo
Xonzo is offline
heb genoeg contacten, en een paar vrienden
mag niet klagen, mijn associale ik doet haar best
Oud 07-02-2005, 19:14
angel--1987
angel--1987 is offline
ik heb genoeg contacten..
maar bniet super veel ECHTE vrienden zeg maar...
maar heb wel een heel sociaal leven....
Oud 08-02-2005, 14:54
Verwijderd
Contacten genoeg... en er komen er wel nog steeds nieuwe bij... maar er zijn echt 4 of 5 mensen die ik echt als "vrienden" beschouw... waar ik gewoon echt alles bij kwijt kan, en waar ik altijd wel mee te vinden ben eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:06
forumfreakie
forumfreakie is offline
Heb een aantal supervrienden en ben daar ook heel blij om.
Oud 09-02-2005, 13:44
manGo0s
manGo0s is offline
ik heb niet echt mega veeeeel vrienden, maar in ieder geval wel een paar echte goede vriendinnen en dat vind ik veel belangrijker
Oud 09-02-2005, 16:01
Verwijderd
Ik heb 3 echte vriendinnen, daarnaast nog een paar vage vrienden/kennissen.
Ik vind het eigenlijk te weinig want ik voel me best vaak eenzaam. Ook omdat ik m'n echte vriendinnen niet vaak zie.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:59
Faerie
Faerie is offline
Eigenlijk niet
Ik ben niet zo goed in contacten leggen..
Als ik ze eenmaal heb gaat het allemaal wel super enzo maar echt bijvoorbeeld in de kroeg vrienden zoeken zou me niet echt goed afgaan..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 13:57
Verwijderd
Neej.... Dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben, maar n paar meer vriende zou niet erg zijn.... Vaak ben ik bang om op een nieuwe plaats binnen te gaan, daarom heb ik niet zo heel veel contacten... Heb k geen last van, maar met verjaardagen en carnaval en zo merk je pas wat je mist, als je met een groep mee loopt die wel koel is......
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 14:51
bradio8
bradio8 is offline
contacten ja.
vrienden heb ik eigenlijk helemaal niet, dus dat vind ik niet genoeg.
Oud 15-02-2005, 15:32
El Kim
El Kim is offline
Ja, eigenlijk wel. En het worden er steeds meer.
Oud 15-02-2005, 18:27
CSN
CSN is offline
Citaat:
Metallinos schreef op 31-01-2005 @ 00:58 :
Genoeg contacten? Mwa, redelijk. Genoeg vrienden? Soms heb ik het gevoel er geen (meer) te hebben.
Oud 18-02-2005, 02:54
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
contacten genoeg. dat zit wel goed
vrienden geen
Oud 19-02-2005, 21:46
justanothern00b
justanothern00b is offline
-Contacten: Die heb ik op het moment wel heel erg veel. Al is het soms niet altijd even positief, contact heb ik met de hele school wel

-Vrienden: Ach, genoeg om door te komen. Heb liever dan ook een paar echt goede vrienden dan dat ik een stel nitwits voor me neus krijg die alles door lullen wat je int geheim doet (inderdaad, kwajongens streken )
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 23:53
11568
11568 is offline
Nahh, vrienden? Er zijn een stuk of 6 mensen met wie ik veel omga en die alles van mij weten maar ik blijft altijd huiverig om mensen vrienden te noemen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:11
Verwijderd
Contacten? 4398658296969492,632.
Vrienden? 2/3.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 22:33
Verwijderd
Hmm ik wou nog ff reageren.
Nu ik dit topic doorlees valt het me op dat veel mensen weinig tot geen vrienden hebben. Misschien omdat mensen met veel vrienden niet echt geneigd zijn om dat in een topic te vermelden.

Maar in ieder geval als er echt zoveel mensen weinig tot geen vrienden hebben zou je toch denken als al die mensen nou es met elkaar om zouden gaan zou er toch vast wel wat vriendschappen ontstaan tussen mensen?
Tis best apart dat er eigenlijk zoveel mensen eenzaam zijn, maar die niet van elkaar weten dat ze bestaan. Want als die eenzame mensen met die andere eenzame mensen om zouden gaan zouden ze een stuk minder eenzaam zijn?

nahja een vaag hersenspinsel van mij
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 26-02-2005 @ 23:33 :
Hmm ik wou nog ff reageren.
Nu ik dit topic doorlees valt het me op dat veel mensen weinig tot geen vrienden hebben. Misschien omdat mensen met veel vrienden niet echt geneigd zijn om dat in een topic te vermelden.

Maar in ieder geval als er echt zoveel mensen weinig tot geen vrienden hebben zou je toch denken als al die mensen nou es met elkaar om zouden gaan zou er toch vast wel wat vriendschappen ontstaan tussen mensen?
Tis best apart dat er eigenlijk zoveel mensen eenzaam zijn, maar die niet van elkaar weten dat ze bestaan. Want als die eenzame mensen met die andere eenzame mensen om zouden gaan zouden ze een stuk minder eenzaam zijn?

nahja een vaag hersenspinsel van mij
Wat zijn vrienden? Dat is het punt waar de schoen wringt. Ik beschouw niet elke idioot die weet waar ik woon en hoe ik heet als vriend. Een vriend is iemand die ik door en door ken, die ik vertrouw, waar ik altijd bij terecht kan, die op welke manier dan ook van me houdt en me in m'n waarde laat.
Ik weet niet hoeveel jij van die figuren hebt, bij mij zijn het er maar een paar.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Robgoroth schreef op 27-02-2005 @ 12:11 :
Wat zijn vrienden? Dat is het punt waar de schoen wringt. Ik beschouw niet elke idioot die weet waar ik woon en hoe ik heet als vriend. Een vriend is iemand die ik door en door ken, die ik vertrouw, waar ik altijd bij terecht kan, die op welke manier dan ook van me houdt en me in m'n waarde laat.
Ik weet niet hoeveel jij van die figuren hebt, bij mij zijn het er maar een paar.
ik heb eigenlijk maar 3 echte vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:56
Verwijderd
Jup.. En soms is het ook moeilijk om om te gaan met allemaal, want het zijn verschillende mensen.. Maarja als ik de een zat ben kan ik weer omgaan met de anderen Gelukkig heb ik ook geen vrienden die zeuren dat ik te weinig tijd met ze doorbreng ofzo, die tijd hebben we wel gehad. Al die ik ze weinig, we weten gewoon dat we goed bevriend zijn.

(soms zie ik mensen ook te snel als 'vrienden')
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:10
geriber
geriber is offline
ja gewoon een paar mensen waar ik veel mee omga en veel 'kenissen' waar je af en toe mee praat, en verder familie enz.
buiten school doe ik bijna niks met vrienden maar ik ben nou eenmaal graag alleen
Oud 27-02-2005, 14:18
@Moon
@Moon is offline
nee, eigenlijk niet. Ik heb wel 1 hele goede vriend bij wie ik echt met alles terecht kan. Daar ben ik wel blij om. Op school heb ik verder ook wel een leuk vriendengroepje, maar om bij hen bv mn hart te luchten doe ik niet zo snel. Ook is helaas mijn vriendschap met twee goede vriendinnen de laatste twee jaren erg verwaterd. Een van hen spreek ik helemaal niet meer omdat we op een gegeven moment ruzie kregen. Zou idd wel wat meer vrienden willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:41
Verwijderd
ik heb genoeg vrienden en contacten. een aantal enorm goede vrienden(een stuk of 5), waarmee ik echt enorm diep en vertrouwelijk contact heb, een aantal gewone vrienden en nog kennissen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:16
DreamyTheater
ik heb "genoeg" vrienden vind ik... maar echt een hechte vriendschap en iemand waarop ik kan rekenen is er niet echt... vind ik erg jammer... ik ken ze nog niet half zo goed als ik ze zou willen kennen...
verder zou ik op mijn nieuwe school wel een paar vrienden willen hebben...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:03
mrsjones
mrsjones is offline
Ik heb iets van tig mensen online waar ik best wel goed mee omga online.
Maar echt mensen die bij mij thuis komen. Geen 1. Ik heb wel een internet vriend die ook bij me thuis komt.
Voor de rest ben ik niet contact gestoord.
Heb veel collega's waar ik leuk mee omga.
Soms word ik best wel sip omdat ik niet een beste vriendin heb ofzo.
Maar ach daar heb ik me bij neergelegd.
Oud 11-03-2005, 17:35
schizofrenia
schizofrenia is offline
nee, sterker nog ik ben vriendloos! ik heb geen vrienden of vriendinnen.Eentje dan, die vind ik wel aardig maar verder heb ik niet zoveel met haar.We praten af en toe als ze niemand anders heeft om mee te praten, maar verder zijn we niet echt vriendinnen alsof we al ons hele leven met elkaar optrekken.By the way, eerst waren we wel dikke vriendinnen maar nu niet meer.Ze heeft een ander groepje ontdekt dat zich net zo kleedt als mij, en ook als zij, en daar gaat ze nu meer mee om dan met mij.we houden het alleen maar op een beetje glimlachen naar elkaar.
Oud 11-03-2005, 18:49
Quiana
Quiana is offline
Ja.

Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik dingen een beetje te
veel laat schieten nu, (vooral omdat ik er de puf niet echt voor
heb), maar goed; dat komt wel weer, en echt extreem is het
ook niet.
Oud 11-03-2005, 19:04
r0b-i
r0b-i is offline
omgaan : ja zat

echte vrienden : 8 waarvan 1 al 10,5 jaar

altijd standaard lol
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:14
Neone
Neone is offline
contacten en vrienden: genoeg (1 ken ik al 8 jaar) maar helaas wonen ze allemaal (op 1 na) zo ver weg...

en communicatie is niet zo heel erg veel met elk, komt door hun HBO en ik zit nog op de havo.... (of ook door de afstand)

aww wat zielig nou haha!

maar contact komt nog wel, en misschien nog wat meer contacten/vrienden ook

Positive Thinking !
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 09:18
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik ga eigenlijk wel met veel verschillende mensen om, maar ik heb maar 2 of 3 echt heeeele goede vriendjes en vriendinnetjes
Oud 15-03-2005, 09:23
George
George is offline
100.

Jawel. Het zou alleen best wat intensiever contact mogen zijn.
Oud 15-03-2005, 10:13
elledc
elledc is offline
Ik had veel 'vrienden' totdat ik een vaste vriend kreeg en ik me eigenlijk teveel op hem heb gefocust.
Het wordt me wel klaarder dat vele mensen die ik vroeger erg leuk vond, me nu minder interesseren, kortom dat ik me snel aan anderen erger.
Ik ben niet goed in sociale contacten en kan me moeilijk binden maar dat is ook omdat ik graag alleen ben en er niet van hou van anderen vaak afhankelijk te moeten zijn, behalve dan m'n vriend.
Ik heb ook gemerkt tijdens de voorbije jaren dat vele vriendschappen uitlekken omwille van jaloezie.
Wat overblijft zijn oppervlakkige contacten. De beste vriendin die ik had, lijkt me ook steeds minder te boeien, omwille van andere interessepunten.
Maar ach ja ik ben best tevreden zoals het nu is

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 10:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten