Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 20:09
miekmuis
miekmuis is offline
Ik denk erover om een tijdje ontwikkelingshulp te gaan doen. Waar maakt me niet heel veel uit, maar ik moet me er wel in het engels kunnen redden. Ik vroeg me alleen af of dat mogelijk is zonder diploma's. Ik heb alleen mijn havo diploma en heb een half jaar SJD en een half jaar verpleegkunde gestudeert. Heeft iemand enig idee wat voor mogelijkheden ik heb voor ontwikkelingshulp?
Oud 03-02-2005, 03:07
Kadaver
Kadaver is offline
Heb je een bepaalde voorkeur voor een land/regio?
Oud 03-02-2005, 10:25
miekmuis
miekmuis is offline
Niet echt nee Ik wil alleen niet in de oorlog terecht komen
Oud 04-02-2005, 15:28
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 02-02-2005 @ 21:09 :
Ik denk erover om een tijdje ontwikkelingshulp te gaan doen. Waar maakt me niet heel veel uit, maar ik moet me er wel in het engels kunnen redden. Ik vroeg me alleen af of dat mogelijk is zonder diploma's. Ik heb alleen mijn havo diploma en heb een half jaar SJD en een half jaar verpleegkunde gestudeert. Heeft iemand enig idee wat voor mogelijkheden ik heb voor ontwikkelingshulp?
Anders ga je naar Suriname, kan je je met het nedelands redden. Alhoewel je zo gauw je gaat helpen in het binnenland moet hopen dat je iemand tegen komt die nederlands spreekt.

Meeste Afrikaanse landen kan je wel heen denk ik. Daar zijn wel mensen die Engels spreken dacht ik.

Of je gaat nu naar Azie, kunnen ze ook iedereen gebruiken denk ik.
Oud 04-02-2005, 19:53
Verwijderd
Hulp verlenen houdt wel iets meer in dan kisten sjouwen. Er zijn universitaire opleidingen voor, zoals ontwikkelingsstudies. Een vriendin van mij is in dat kader een half jaar in Kenia geweest. Ik betwijfel of je zonder enige opleiding van nut kunt zijn, tenzij je echt bereid bent om alle werk te aanvaarden.
Oud 07-02-2005, 15:56
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
http://www.workforasia.nl

Ik weet niet of je d'r wat aan hebt, ik vond 't op een andere site..
Oud 08-02-2005, 14:47
Verwijderd
www.yoff.nl
Klik op projecten voor een project in Senegal.
Oud 17-02-2005, 17:06
Lindaa
Lindaa is offline
www.projects-abroad.nl

ik wil zelf namelijk ook misschien vrijwilligerswerk gaan doen, toen ben ik op deze site terecht gekomen.
Oud 01-03-2005, 14:34
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Kijk even op www.workandtravel.nl
groot aanbod vrijwilligerswerk, vanaf 18 jaar meestal.
Oud 05-03-2005, 13:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Hier http://www.activity.aupair.nl/ vind je misschien ook wel iets. Ondanks de link, kun je ook vrijwilligerswerk gaan doen via deze organisatie. Succes!
Oud 06-03-2005, 12:19
Isiyanka
Isiyanka is offline
www.lst.nl daar kun je zogenaamde 'Long Term' projecten doen, dat is ook een aantal maanden ontwikkelingshulp... het nadeel is wel (vind ik tenminste, mss vind jij dat juist goed ofzo ) dat het een christelijke organisatie is, en dat schijn je vooral bij de Long Term projecten nogal te merken (ik ga zelf in de zomer twee weken naar Roemenie, maar bij de korte vakanties schijn je het niet te merken, daar gaan wel meer atheisten mee)
Oud 12-03-2005, 19:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat wil je precies voor ontwikkelingshulp gaan doen dan? er ligt wel een verschil tussen een ontwikkelingsproject opstarten, in een kindertehuis gaan werken of in een kliniek gaan helpen.
heb je anders geen mogelijkheden alsnog iets te gaan studeren?
Oud 15-03-2005, 18:41
TRXD
TRXD is offline
Ik heb ook weleens rondgekeken op zoek naar vrijwilligers/ ontwikkelingswerk maar ik zie het niet zitten om te betalen voor werk zoals bij veel projecten wel moet.
Oud 17-03-2005, 21:45
Rensketje
Rensketje is offline
www.worldservants.nl mss? Komende zomer ga ik daar al weer voor de 3e keer mee mee!!! Het is echt ontzettend leerzaam!!
Oud 18-03-2005, 09:14
TRXD
TRXD is offline
Ik heb pas eens gekeken in een tijdschrijft van Travel Active maar ze vragen daar nogal behoorlijke prijzen.

Vrijwilligerswerk lijkt me heel mooi en ik zou het denk ik graag doen, maar om er dan ook nog eens flinke bedragen voor te betalen zie ik niet zitten. De reis wil ik eventueel zelf nog wel betalen maar kost en inwoning zouden toch wel voor niks geregeld moeten kunnen worden?
Oud 25-03-2005, 10:56
Solid
Solid is offline
www.siw.nl, zowel korte als lange projecten!

Regels voor berichten