Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 17:18
Global
Global is offline
Citaat:
I love stars schreef op 16-03-2005 @ 18:12 :
Diegene waarover ik het had die zit bij wiskinde phi uittereken en bij natuurkunde de tijdsdistilatieof hij doet niks. Maar de echte stof kent ie niet. Maar dit jaar gaat ie het wel halen hoor .

*ik dwing hem*

Maar hij moet ook leren zelf huiswerk te maken en op tijd op school te komen.

Maar het is zeker dom om zo'n werkhouding te hebben.
wat een muts
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 17:19
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:16 :
Dat snap ik en dat is dus mijn punt.
Dat weet ik , maar ik wou mijn mening geven en dergelijke
Oud 16-03-2005, 17:21
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Global schreef op 16-03-2005 @ 18:18 :
wat een muts
wel een btje daarom heet ie ook badmutssssss

Maar hij is wel lief hoor

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:23
I love stars
I love stars is offline
maar dat leren leren leer je niet zo. In de eerste klas hadden wij daar een speciaal uur voor ik heb er niks van geleerd.

De enige reden dat ik heb leren leren is door mijn dyslexie.

Ik kreeg het in de eerste gelijk moeilijk met al die talen dat ik wel moest leren leren (ik deed gymnasium).

Maar anders had ik het nu nog steeds niet gekunde. En dan was ik zeker in de universiteit in de knoop geraakt.
Oud 16-03-2005, 17:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:18 :
Dan moet je dat aanpassen wel leren en je moet het ook door hebben en ik vind het eigenlijk een beetje (te) laat om het pas in een hogere klas te leren. Ook een beetje lullig als het niet (op tijd) lukt en je blijft zitten. Lijkt me zonde en bovendien onnodig (en daardoor nog meer zonde).

Had je het vorig jaar gedaan en/of iig geleerd te doen, dan had het je dit jaar waarschijnlijk minder moeite gekost en had je dus dit jaar tijdwinst gehad. Is daar iets mis mee?
Ik had dit jaar geen tijdwinst gehad... want dan zou ik nu niet meer leren dan ik nu al doe.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:35 :
Ik had dit jaar geen tijdwinst gehad... want dan zou ik nu niet meer leren dan ik nu al doe.
Ik zei ook niet dat je het nu had, ik zei dat je het anders zou hebben gehad. En als je wel meer zou leren dan je nu doet, dan zou je het tegenovergestelde van tijdwinst hebben en dat was dus niet wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:38
-(L)-
Ik denk niet dat het een goed idee is. Ik bedoel; dan blijft er toch niks meer van de les over! Je begint altijd al wat later omdat je je spullen moet uitpakken. En je moet meestal ook iets eerder stoppen omdat je weer moet inpakken. En daar komt nog bij dat je ook nog van lokaal moet wisselen tussendoor. Dat kost allemaal tijd, dus er zal uiteindelijk niet veel overblijven van die 30 minuten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:46
Verwijderd
(Wij hebben nu wel eens lessen van 40 minuten, waarvan je dus amper iets overhoudt. Over het algemeen hebben we gelukkig blokuren (van 80 minuten dus).)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:19
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:46 :
(Wij hebben nu wel eens lessen van 40 minuten, waarvan je dus amper iets overhoudt. Over het algemeen hebben we gelukkig blokuren (van 80 minuten dus).)
Wij hebben ook wel eens zo'n 40 minuten rooster ja. Dat wilde ik er ook nog bijzetten hierboven, maar ik dacht laat ik er maar niet over beginnen . Voor een keer is dat inderdaad wel leuk, maar qua les gaat het er niet op vooruit. 50 minuten is ook niet echt lang trouwens, lessen van 80 minuten zouden veel handiger en effectiever zijn (als je je tenminste niet verveelt op school )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
kortere lesuren (dan een minuut of 45) lijkt me te rommelig worden

Bovendien vind ik het niet eens zo kwalijk dat dan sommige mensen zich vervelen, omdat ze het al snappen. Dan ga je maar extra stof doen, of het de anderen uitleggen. En is dat niet mogelijk houd je ook gewoon je bek dicht. Niet alles hoeft altijd maar leuk te zijn.
Waarschijnlijk zijn een hoop mensen niet in staat om een eigen planning te maken en daarmee goed te presteren.

en ikkeleerlinge, ik snap niet dat je uberhaubt nog op school zit
Oud 16-03-2005, 18:34
Verwijderd
Wat mij betreft wordt het meerendeel van de lessen in de 6e klas facultatief. Jammer genoeg zijn er te veel mensen die met die vrijheid niet om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Waarom niet freestyler? Mijn resultaten zijn goed hoor, en ik denk ook nog wel aan mijn toekomst. Ik geef alleen niet zoveel om voor de lol, dus zonder als doel een goed cijfer, te gaan leren.

Oh, en mij lukt het trouwens wel in de 6 jaar. Ik snap niet waarom jij uberhaupt nog op school zit.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:55
Balance
Balance is offline
@ikkeleerlinge: ik vind jouw idee best goed klinken en had het zelf ook graag zo gezien, maar ik denk dat in de praktijk teveel leerlingen niet met deze vrijheid om kunnen gaan. Jij kan misschien wel goed inschatten hoe lang je nodig hebt voor iets en zo zullen er nog zat anderen zijn, maar ik denk dat er ook een heel groot deel is dat absoluut níet in kan schatten of een dagje van te voren genoeg is. Vrijheid moet je aankunnen; dat is niet voor iedereen weggelegd (kijk naar het plannen in de 2e fase: ook compleet geflopt).
Oud 16-03-2005, 18:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-03-2005 @ 18:38 :
Ik denk niet dat het een goed idee is. Ik bedoel; dan blijft er toch niks meer van de les over! Je begint altijd al wat later omdat je je spullen moet uitpakken. En je moet meestal ook iets eerder stoppen omdat je weer moet inpakken. En daar komt nog bij dat je ook nog van lokaal moet wisselen tussendoor. Dat kost allemaal tijd, dus er zal uiteindelijk niet veel overblijven van die 30 minuten.
als we tropenrooster hadden, hadden we altijd 30 minuten les en dan kwam er ook helemaal niks van werken. Heel de les ging op aan kletsen, tassen uitpakken, tassen inpakken, van lokaal wisselen, etc. Leraren vonden het ook heel vervelend, aangezien ze niet konden uitleggen.
Oke, een deel van die rommeligheid is dan waarschijnlijk ook wel te wijten aan het weer, maar ik denk dat er in het algemeen weinig overblijft van die 30 minuten idd.
Oud 16-03-2005, 19:20
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-03-2005 @ 16:03 :
Nee. Bij ons was het zo dat je 5 tot 10 minuten moest beginnen (zitten, boek pakken, etc.) en 5 tot 10 minuten eerder ophield (tsja, mensen die snel wilden roken etc.). Als je de lessen nóg korter maakt blijft er eigenlijk geen les over. En als de docent nog wat wil uitleggen blijft er geen tijd meer over om wat te doen (als er tenminste iemand is die wat uitvreet). Ik denk dat er dan geen hond meer overblijft die wat aan zn huiswerk gaat doen, de tijd is toch te kort om uberhaupt je concentratie te vinden.
totaal mee eens.
Oud 16-03-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 19:36 :
Oh, en mij lukt het trouwens wel in de 6 jaar.
Offtopic: Dat weet je nog niet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:39
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2005 @ 19:58 :
als we tropenrooster hadden, hadden we altijd 30 minuten les
Ik heb nog nooit een tropenrooster gehad Ik geloof wel dat er bij mij op school zo'n regel is dat je naar huis mag 's middags als het boven een bepaalde temperatuur is.
Maar een tropenrooster in de zin van 30 min les, daar heb ik nog nooit van gehoord!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 19:36 :
Waarom niet freestyler? Mijn resultaten zijn goed hoor, en ik denk ook nog wel aan mijn toekomst. Ik geef alleen niet zoveel om voor de lol, dus zonder als doel een goed cijfer, te gaan leren.

Oh, en mij lukt het trouwens wel in de 6 jaar. Ik snap niet waarom jij uberhaupt nog op school zit.
Ja jij kan het misschien wel
maar ik denk dat een hoop mensen het niet aankunnen.
Dat ze dan in de laatste week alles nog uitgelegd willen hebben en dat dat een te grote druk op de docent legt.
Trouwens bij mij op school werd er in de lessen ook aandacht besteed aan dingen die niet in het boek stonden.
Je ziet zelfs op de uni dat mensen problemen hebben met de vrijheid.

Haha, mij nu afrekenen op het feit dat ik nog op het VWO zou zitten. Dat vind ik een kwalijke opmerking. Er bestaat een scala aan persoonlijke omstandigheden, waardoor mensen vertraging oplopen.
Maar sorry voel me persoonlijk niet aangesproken.
1) ik ben niet echt 19 2) ik zit niet op het VWO. Ik ben zelfs zo arrogant om te denken dat je nog veel moeite zal hebben mijn prestaties te evenaren
Oud 16-03-2005, 19:42
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-03-2005 @ 20:39 :
Ik heb nog nooit een tropenrooster gehad Ik geloof wel dat er bij mij op school zo'n regel is dat je naar huis mag 's middags als het boven een bepaalde temperatuur is.
Maar een tropenrooster in de zin van 30 min les, daar heb ik nog nooit van gehoord!
Misschien kan ik dit topic beter veranderen in : WIe heeft er wel eens een tropenrooster gehad
Oud 16-03-2005, 19:45
-(L)-
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 20:42 :
Misschien kan ik dit topic beter veranderen in : WIe heeft er wel eens een tropenrooster gehad
Het heeft anders wel met 30 minuten les te maken. Maar inderdaad, het is niet direct waar dit topic over gaat.

Ik verbaasde me er alleen over dat zoiets bestaat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:46
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-03-2005 @ 20:45 :
Het heeft anders wel met 30 minuten les te maken. Maar inderdaad, het is niet direct waar dit topic over gaat.

Ik verbaasde me er alleen over dat zoiets bestaat
Ja dat mag hè
Oud 16-03-2005, 20:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-03-2005 @ 20:39 :
tropenrooster is als het langer dan (ik dacht een week) elke dag meer dan 30 graden is. Het is dus niet zo dat als er eenmalig even 30 graden is, dat je dan al vrij bent ofzo. Ook moet de weersvoorspelling natuurlijk ook aangeven dat het die week ook zo heet blijft. Volgens mij wordt dat vrij landelijk gehouden (ik heb het zelf ook maar 1x gehad op het voortgezet onderwijs volgens mij en 1x op de basisschool). Meestal begin je dan al rond 7.30 en dan ben je rond 12.30 klaar. Onze school vulde die tijd dan in met lessen van 30 minuten, zodat we toch ons rooster aan konden houden.
Oud 16-03-2005, 20:18
Verwijderd
Ik ben maar wat blij met mijn 70 minuten rooster!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-03-2005 @ 20:42 :

1) ik ben niet echt 19 2) ik zit niet op het VWO. Ik ben zelfs zo arrogant om te denken dat je nog veel moeite zal hebben mijn prestaties te evenaren
Laat me raden, je bent ook geen vrouw? Wat voor prestaties dan?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:29
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ik heb ook 70 minuten en het is ff wennen maar dan is het ook wel lekker.
Niet zoveel boeken mee naar school en lekker relaxt de tijd nemen voor een vak en niet alles achter elkaar aan persen. Er zitten natuurlijk ook nadelen aan. Bijv 1 les gemist een heleboel stof gemist. En nu is een leraar van mij ziek geweest en dat haalt ie dan maar in in de volgende periode d.m.v extra lessen!
Oud 17-03-2005, 09:30
Thaksie
Thaksie is offline
Maar het is toch zo dat de meeste leerlingen de helft van de les niets meer kunnen/willen doen????
Oud 17-03-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Thaksie schreef op 17-03-2005 @ 10:30 :
Maar het is toch zo dat de meeste leerlingen de helft van de les niets meer kunnen/willen doen????
Idd, daarom zal het niet werken om de lessen in te korten; mensen wíllen die eerste paar minuten en de laatste paar minuten niets doen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:22
Verwijderd
ik heb eigenlijk de halve middelbare school lang als ik bij een vak 'op schema' liep of iets voor, de opdrachten (het is in de tweede fase niet per se huiswerk vind ik, gewoon oefenopdrachten die je op school of thuis kunt maken) van een ander vak gemaakt, als die opdrachten mij meer tijd kostten. Heeft maar één keer een leraar bezwaar tegen gehad, en zelfs die werd er niet boos om maar vond het gewoon 'niet de bedoeling'. Daar is geen rooster met kortere lesuren voor nodig, vind ik, die gaan dan idd op aan tas inpakken/uitpakken, van lokaal wisselen, treuzelen aan het begin van de les, etc.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 12:22 :
ik heb eigenlijk de halve middelbare school lang als ik bij een vak 'op schema' liep of iets voor, de opdrachten (het is in de tweede fase niet per se huiswerk vind ik, gewoon oefenopdrachten die je op school of thuis kunt maken) van een ander vak gemaakt, als die opdrachten mij meer tijd kostten. Heeft maar één keer een leraar bezwaar tegen gehad, en zelfs die werd er niet boos om maar vond het gewoon 'niet de bedoeling'. Daar is geen rooster met kortere lesuren voor nodig, vind ik, die gaan dan idd op aan tas inpakken/uitpakken, van lokaal wisselen, treuzelen aan het begin van de les, etc.
Oh ja, ik ging onder economie altijd lezen En tijdens andere vakken buiten de uitleg om deed ik ook wel eens andere vakken, had niemand last van, misschien ook één keer iets van gehoord, maar het was in ieder geval geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:19
annetjuh
annetjuh is offline
aan het einde van het schooljaar hadden we 10-minuten rooster
Oud 17-03-2005, 19:31
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 17-03-2005 @ 20:19 :
aan het einde van het schooljaar hadden we 10-minuten rooster

proefwerken ophalen ofzo
Oud 18-03-2005, 16:09
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Nee, zulke korte lessen zijn wel heel erg onhandig, dan ben je net begonnen en dan is het al weer tijd...

Waar ik me wel heel erg aan erger zijn leraren die 10 minuten iets uitleggen, ons de rest van de les laten werken en dan gaan zeggen dat we achter lopen. Behandel dat dan gewoon in de les!
Ook bij sommen nakijken ofzo ga ik altijd iets anders doen, als ik het niet snap dan kijk ik wel de uitwerkingen door, dat is alleen maar makkelijker dan uitleg van een leraar .
Oud 18-03-2005, 17:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Slecht idee. Dan wordt het dus heel erg chaotisch. Als leerlingen midden in de les weg gaan om naar de volgende les te gaan en ze komen bij die volgende les en het lokaal is vol heb je er nix aan. Of misschien is die les / die docent een het uurtje ervoor wil vrij en bevindt hij zich ergens anders of buiten het schoolgebouw. En stel dat die volgende les het uur ervoor (als je dus van les wil wisselen) in een ander lokaal is, moet je dat ook wel weten. Als men dit zou invoeren in elke school voor elke school wordt het een hele grote warboel. Bovendien zijn er leerlingen die misschien langzamer dan jou werken of helemaal er niet aan werken omdat het hun weinig interesseert. Verder kun je in het huidige systeem die 20 overige minuten aan iets anders besteden (herhaal een ander vak dan of leer voor een proefwerk dat je de week erna hebt etc.), er is immers genoeg werk te doen.
Oud 20-03-2005, 17:31
Graph
Graph is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-03-2005 @ 16:03 :
Nee. Bij ons was het zo dat je 5 tot 10 minuten moest beginnen (zitten, boek pakken, etc.) en 5 tot 10 minuten eerder ophield (tsja, mensen die snel wilden roken etc.). Als je de lessen nóg korter maakt blijft er eigenlijk geen les over. En als de docent nog wat wil uitleggen blijft er geen tijd meer over om wat te doen (als er tenminste iemand is die wat uitvreet). Ik denk dat er dan geen hond meer overblijft die wat aan zn huiswerk gaat doen, de tijd is toch te kort om uberhaupt je concentratie te vinden.
Dit gebeurd bij ons dus ook .. Ik heb les van 45 min.
Je doet er ongeveer minder dan 5 minuten over om naar de klas te komen .. (stel je moet helemaal naar de andere kant van de school) Dan heb je nog maar 40 min. over
Voordat alle regeltjes zijn uitgevoerd (jassen op de kapstok, petten en sjaals af enzo.) en voordat iedereen stil is, zijn er nog maar 30 minuten over. Daar gaat dan alweer 5 min. van af omdat de laatste 5 á 10 minuten iedereen begint te kletsen ..
Ik denk dat als je een lesuur 30 min. maakt de leraar gek word! dan heb je namelijk helemaal geen tijd meer om les te geven ..
Het zorgt wel voor afwisseling maar als je eenmaal je concentratie hebt bij bijv. wiskunde, moet je alweer naar bijv. nederlands ..
geen goed plan
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:20
Thaksie
Thaksie is offline
De lessen moeten zowieso opgevuld worden. Zo had ik net een las waarmee ik na 10 minuten al klaar was. Ik kon verder niets geen huiswerk etc meer doen, en 40 minuten wachten kunnen dn wel heeel erg lang duren
Oud 30-03-2005, 12:32
Verwijderd
Nee, de lessen moeten juist veel langer worden, en voor de bovenbouw VWO moeten alle lessen facultatief worden (behalve die waarvoor aanwezigheid strikt noodzakelijk is natuurlijk). Op die manier komen alleen mensen die het iets interesseert en/of de lessen nuttig vinden, en dus zullen leraren beter hun best doen om de lessen interessanter of leerzamer te maken. Bovendien werkt dit als een goed filter voor alle ongemotiveerde mensen, die het toch niet redden op de universiteit en dus op de HAVO thuishoren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten