![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Die zijn bovendien verre van universeel, en uitingen ervan die effect hebben op anderen hoeven helemaal niet geaccepteerd te worden. Ik wil daar bovendien nog een toe voegen dat hier ook geld dat iemand beoordeeld wordt op zijn bereidheid normaal gedrag te vertonen tegenover anderen, als hij niet bereid is zijn (toch al twijfelachtige) redenen aan de kant te zetten dan wordt dat opgevat alsof hij zegt dat zijn medemens hem dat niet waard is. En als je als persoon minder belangrijk wordt geacht dan een idee van iemand, dat je niet eens zal onderschrijven, tja, dan reageren mensen geirriteerd.
Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 23:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geef zelf ook niet altijd een hand, zelfs een paar keer geweigerd. ![]() Maar als je als volwassen man een hand van een vrouw weigert om die reden ook nog eens is dat toch wel een beetje sneu. Een Japanner geeft ook gewoon een hand, net als ieder ander normaal mens. En dus is het niet minder dan terecht dat de uitkering gekort is.
|||
Citaat:
Zij moet zelfs een hand geven. Voor de rest slaat het nergens op. Zij hoeft geen bevelen op te volgen als deze buiten de regels gaan. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Hij voorzag ook dat zijn fatsoensnormen anders zijn dan die van de vrouw, en legde toen uit waarom hij iets niet wil. Dat mens heeft dan niet te zeiken, en een ander te accepteren zoals hij is. ono shikio: Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Het is bedoeld om onzedigheid te voorkomen. Ook wordt het als respectloos gezien, wanneer je andermans vrouw aanraakt. Nare man: Citaat:
![]() ook echt iets om trots op te zijn ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar laatst was er een man, die een vrouwen-tenen-lik-obsessie had, maar die niet kon worden bestraft, om dat het bij wet niet verboden was. Dat zou je wel kunnen "geloven" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft de Islam is het bijvoorbeeld algemeen aanvaard dat alleen de hoofddoek in al haar varianten onder de geloofsvrijheid valt, en een geheel gezichtsbedekkende sluier niet. De vraag is dus of je handen schudden met vrouwen kunt zien als algemeen erkende belijdenis van de islam. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() En tot hoever worden die gelovigen "voorgetrokken". Wat zijn de grenzen? Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is nou eenmaal de consequentie van de keuze die de Nederlandse wetgever heeft gemaakt. Geloofsvrijheid is niet onder of boven seculiere vrijheid van meningsuiting geplaatst, maar is daaraan nevengeschikt. Anders dan in Frankrijk gaat een ongelovige niet altijd voor een gelovige en anders dan in een theocratie gaat geloof niet altijd voor atheïsme. Citaat:
![]() Als een hand weigeren geen geloofsbelijdenis is rijst de vraag of het misschien het 'uiten van gedachten of gevoelens' is, zoals het artikel over de vrijheid van meningsuiting zegt. Dat is niet zo: de wetgever heeft daar expliciet het oog gehad op gesproken of geschreven uitingen. Louter gedragingen vallen er niet onder. Blijft dus over dat het alleen onbeleefd is en geen bescherming ontleend kan worden aan een grondrecht. Dan is het gewoon ter beoordeling van de uitkeringsinstantie wat ze met zo'n gedraging willen doen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom val je mij er dan wel op aan, en die anderen niet? Je kunt toch wel op een normale manier van me "winnen"? Val me aan op punten die er toe doen, en haal niet steeds dat favoriete moslimscheldwoord hoer in al zijn verschijningsvormen van stal. dat begin ik een beetje zat te worden. Dit geldt overigens ook voor S., die er ook een handje van heeft om te gaan schelden. Mirage 2000 kan ook zijn woede niet beheersen als ik het niet met hem eens ben en gaat schelden. MA neem ik al niet eens meer serieus, die huilt alleen een beetje mee met de wolven in het bos, dat is een laffe meeloper. Sorry hoor, maar ik vind jullie een stel intolerante geloofsverblinde idioten die hun relativeringsvermogen opgegeven hebben ten gunste van een strikt persoonlijk iets als een religie. Iemands uitgestoken hand weigeren is in een land waar dat de gebruikelijke begroetingswijze is gewoon bot en onbeleefd. Integratie en tolerantie is een wederzijds proces. Jij hoeft van mij geen varkensvlees te eten, je mag je schapen halal slachten, je mag bidden in je eigen moskee, maar als je weigert om me een hand te geven ben je gewoon een botte hork en een dwarsligger. . |
![]() |
||
Citaat:
Een hand niet geven is om onzedigheid te voorkomen? Te voorkomen ook echt? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om hem dan gelijk te korten op zijn uitkering, gaat ook wel weer ver. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry dat ik het zeg maar je eerste vraag slaat nergens op en hij is bovendien dom. No offence. |
![]() |
||
Citaat:
Je mag iets best als leugen beschouwen, maar weerleg die leugen dan eens gemotiveerd, door te zeggen wat er wel waar is? Daar hebben we meer aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij beweert iets, kom dan zelf eens met bronnen. ![]() En bovendien kun je met leugenaars geen discussie aangaan. Hun harten zijn gesloten voor de waarheid. Ik voel me niet verplicht jou uit te leggen hoe de Islam in elkaar zit. Dit doe ik enkel voor mensen met de juiste intenties (acher de juiste intenties kan ik niet komen, daar kan alleen Allah (swt) bij, maar wat ik vermoed op dat moment). En verder vind ik het zonde van dit topic om weer ruzie te maken. Als je wat tegen me hebt, mag je dat ook gewoon zeggen, of eigenlijk heb je dat nu wel duidelijk gemaakt. Voor mij maakt het niet uit, ik kan er mee leven. Ik hoop dat jij dat ook kunt, en anders raad ik je aan om in therapie te gaan. Praat erover met professionele beroepskrachten, wellicht kunnen zij jou leren omgaan met het feit dat je gefrustreerd bent. Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 12:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
En o ja, ik meen me te herinneren dat jij Profeet Mohammed voor pedofiel uitmaakte en ik zou dat toe moeten geven. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Dat was je grootste fout. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik ga erg vaak met niet-moslims in discussie over de Islam. Maar jij, met jou gedrag maakt jou niet geloofwaardig als discussiepartner. Je bent veel te bevooroordeeld en dus niet serieus genoeg. Jij gaat ervan uit dat je veel weet over de Islam, maar helaas..ik moet je teleurstellen. Ik ben ook geen Islamgeleerde, maar uit alles wat ik van jouw posts lees, kan ik telkens weer dezelfde conclusies trekken. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()