Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 16:54
I love stars
I love stars is offline
Men kloont een embryo van een meisje en past van de kloon 1 X chromosoom aan in een Y chromosoom.
Het enige verschil is nu dat de ene individu een meisje is en de andere een jongen.
(ik weet niet of dit helemaal biologisch correct is, maar het gaat nu even om het idee, maar verbeter het zonodig)

Nu is men in staat om de verschillen tussen meisjes en jongens goed te besturen, vooral als ze precies dezelfde opvoeding krijgen. Beide een aanbod van zowel poppen als auto's etc.

Wat denk je dat de verschillen zijn tussen de 2 bijna klonen?
Zou dit experiment mogelijk zijn of in de toekomst mogelijk worden?
Oud 17-03-2005, 16:59
Verwijderd
Hoewel een dergelijk experiment interessant zou zijn omdat er enige vorm van vergelijking mogelijk is tussen mannen en vrouwen, is het niet uitvoerbaar vanwege conservatieve ideeën.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:01
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 17:59 :
Hoewel een dergelijk experiment interessant zou zijn omdat er enige vorm van vergelijking mogelijk is tussen mannen en vrouwen, is het niet uitvoerbaar vanwege conservatieve ideeën.
Maar je schaad hier toch niemand mee.

dom
Oud 17-03-2005, 17:02
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:01 :

dom
Het is het klonen van mensen. Dit willen de meeste mensen niet.
Oud 17-03-2005, 17:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 17-03-2005 @ 18:02 :
Het is het klonen van mensen. Dit willen de meeste mensen niet.
Ok. maar afgezien van dat?
Zou het mogelijk zijn , nu of in de toekomst, qua middelen?
Oud 17-03-2005, 17:05
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:03 :
In de toekomst toch zeker, maar of mensen nu al losse chromosonen kunnen omwisselen weet ik niet.
Oud 17-03-2005, 17:09
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:03 :
qua middelen bijna zeker (nooit helemaal ) maar over hoe lang ligt aan de verschillen tussen X en Y chromosoom waar ik eigelijk niks van weet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:11
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 17-03-2005 @ 18:09 :
qua middelen bijna zeker (nooit helemaal ) maar over hoe lang ligt aan de verschillen tussen X en Y chromosoom waar ik eigelijk niks van weet
Ik weet er ook weinig vanaf , behalve dat de Y chromosoom dacht ik kleiner was en dat je dan een jongen word. En dus andere geslachtdelen heb en andere soort hormonen en dergelijke. Die hormonen zouden volgens mij ook invloed hebben op je denken etc.
Oud 17-03-2005, 17:20
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:11 :
Ik weet er ook weinig vanaf , behalve dat de Y chromosoom dacht ik kleiner was en dat je dan een jongen word. En dus andere geslachtdelen heb en andere soort hormonen en dergelijke. Die hormonen zouden volgens mij ook invloed hebben op je denken etc.
ja ik denk dat die hormonen een groot verschil maken, want wil zeggen dat de jongen en het meisje nog steeds nogal verschillend zijn

en trouwens wat je zei over dat verbod op klonen stom is:

dat is wel zo, maar aan de andere kant kan je waarschijnlijk ook een supersoldaatjes leger maken (om maar eens ff wat SF verhalen/films te volgen) dus misschien is het toch wel gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:34
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
dat is wel zo, maar aan de andere kant kan je waarschijnlijk ook een supersoldaatjes leger maken (om maar eens ff wat SF verhalen/films te volgen) dus misschien is het toch wel gevaarlijk
Daarom moet er ook goed toezicht op gehouden worden. En wat is nou erger supersoldaatjes of atoom- waterstofbommen?
Oud 17-03-2005, 17:44
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:34 :
Daarom moet er ook goed toezicht op gehouden worden. En wat is nou erger supersoldaatjes of atoom- waterstofbommen?
dat ligt eraan hoeveel soldaatjes je hebt en tot welke wapens ze toegang hebben
maar ik denk tog dat soldaatjes sowieso erger zijn, omdat ze ook gewoon 100 van die bommen van Amerika kunnen jatten, dat zal niet moeilijk zijn met die hopeloze Amerikanen (geintje )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:30
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 17-03-2005 @ 18:44 :
dat ligt eraan hoeveel soldaatjes je hebt en tot welke wapens ze toegang hebben
maar ik denk tog dat soldaatjes sowieso erger zijn, omdat ze ook gewoon 100 van die bommen van Amerika kunnen jatten, dat zal niet moeilijk zijn met die hopeloze Amerikanen (geintje )
Even weer ontopic want, we dwalen af. Welke verschillen denken jullie dat die 2 "klonen" zullen hebben?
Oud 17-03-2005, 19:36
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Klonen is fucking eng weet je wel, stel je voor dat er opeens een identieke vaagling rondloopt EXACT zoals jij, en van het andere geslacht lijkt het me nog enger, weet je hoe je er bvb met borsten uit zou zien (AAAAAARGH)
Oud 17-03-2005, 19:45
I love stars
I love stars is offline
Volgens onderzoek zou het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke hersens ontstaan door geslachtshormonen in de eerste fase van het leven.

hier een paar geestelijke verschillen op een rijtje:

-Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is.
-Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt.
-Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden.
-Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen.
-Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.
-Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten.
-Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn.
-Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek.
-Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen.
-Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren.
-Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.
-Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn.
-Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten -beter visualiseren.
-Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
-Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn.
-Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.

Ik ben benieuwd of je deze verschillen tussen de 2 klonen met enkel een verschil geslacht terug vind. (Wat zou ik graag het antwoord weten )
Oud 17-03-2005, 19:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-03-2005 @ 20:36 :
Klonen is fucking eng weet je wel, stel je voor dat er opeens een identieke vaagling rondloopt EXACT zoals jij, en van het andere geslacht lijkt het me nog enger, weet je hoe je er bvb met borsten uit zou zien (AAAAAARGH)
O ,ik ben eigelijk best wel nieuwsgierig hoe "ik"(mijn kloon met bijna indentieke genen/chromosomen) als man zou functioneren. Dan kom ik er ook achter of ik me dan ook zo aan het boeren en scheten laten van de mannen irriteer .
Oud 17-03-2005, 19:54
Vice
Vice is offline
Ik eigenlijk ook wel. Maar ook omdat niet alle vrouwen en mannen aan dat rijtje voldoen. Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is. Want stel dat een man erg vrouwelijk is (dus aan al die regels voldoet die bij vrouwen hoort), zou de vrouwelijke kloon dan ook erg vrouwelijk zijn, of juist erg mannelijk.
Oud 17-03-2005, 20:02
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Vice schreef op 17-03-2005 @ 20:54 :
Ik eigenlijk ook wel. Maar ook omdat niet alle vrouwen en mannen aan dat rijtje voldoen. Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is. Want stel dat een man erg vrouwelijk is (dus aan al die regels voldoet die bij vrouwen hoort), zou de vrouwelijke kloon dan ook erg vrouwelijk zijn, of juist erg mannelijk.
Eigelijk zou je deze test dan ook meerdere malen moeten doen met verschillende "klonen".

Maar iedereen is een individue en uniek zelfs eeneiigetweelingen.
Oud 18-03-2005, 07:14
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Vice schreef op 17-03-2005 @ 20:54 :
Maar ook omdat niet alle vrouwen en mannen aan dat rijtje voldoen.
Natuurlijk.

Het gemiddelde gezin heeft in nederland ook 1.6 kinderen. Maar vind jij maar eens een gezin die daaraan voldoet. Er is niet een gezin in nederland met 1.6 kinderen. En dat heeft er helemaal niets mee te maken dat het getal 1.6 allicht niet klopt.
Oud 18-03-2005, 11:48
Yerli
Yerli is offline
Nee, identiek qua gedrag worden ze nooit.. zie de verschillen..

Citaat:
Volgens onderzoek zou het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke hersens ontstaan door geslachtshormonen in de eerste fase van het leven.

hier een paar geestelijke verschillen op een rijtje:

-Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is.
-Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt.
-Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden.
-Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen.
-Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.
-Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten.
-Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn.
-Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek.
-Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen.
-Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren.
-Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.
-Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn.
-Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten -beter visualiseren.
-Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
-Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn.
-Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.

Als de een in het leven iets meemaakt wat de ander niet meemaakt dan komen er al verschillen en die breiden zich steeds verder uit lijkt me
Oud 18-03-2005, 14:39
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Yerli schreef op 18-03-2005 @ 12:48 :
Als de een in het leven iets meemaakt wat de ander niet meemaakt dan komen er al verschillen en die breiden zich steeds verder uit lijkt me
Jup klopt
Oud 18-03-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 18:01 :

dom
Wat dacht je van de gekloonde personen zelf. dat lijkt me leuk geboren zijn als wetenschappelijk object
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 19:19
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-03-2005 @ 20:36 :
Stel je veur dat je een tweelingbroer hebt, HELLUUP!!!
Oud 18-03-2005, 19:20
De Veroorzaker
Citaat:
Daevrem schreef op 18-03-2005 @ 08:14 :
Natuurlijk.

Het gemiddelde gezin heeft in nederland ook 1.6 kinderen. Maar vind jij maar eens een gezin die daaraan voldoet. Er is niet een gezin in nederland met 1.6 kinderen. En dat heeft er helemaal niets mee te maken dat het getal 1.6 allicht niet klopt.

Citaat:
namnatulco schreef op 17-03-2005 @ 18:20 :
Ook dat is onzin, je kunt geen 1000en identieke embryos maken, in de broedstoof stoppen en een dag later springen er GI joes uit.
Oud 18-03-2005, 21:58
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 18-03-2005 @ 20:20 :

Ook dat is onzin, je kunt geen 1000en identieke embryos maken, in de broedstoof stoppen en een dag later springen er GI joes uit.
nouw wrom niet dan " en een dag later springen er GI joes uit " snap ik wel, maar je kan wel een of andere soldaat heel vaak klonen en die klonen weer klonen enz. enz. enz. maar dat kost alleen erg veel tijd
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 22:07
namnatulco
namnatulco is offline
btw cool plaatje de veroorzaker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 02:12
haplo
haplo is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 18-03-2005 @ 22:58 :
nouw wrom niet dan " en een dag later springen er GI joes uit " snap ik wel, maar je kan wel een of andere soldaat heel vaak klonen en die klonen weer klonen enz. enz. enz. maar dat kost alleen erg veel tijd
Omdat hoe een men wordt wat hij/zij is niet alleen afhankelijk is van de genen, maar ook van externe invloeden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 18-03-2005 @ 22:58 :
je moet niet vergeten dat je ook nog zit met het feit dat de kloon zeg maar de zlefde biologische leeftijd heeft als zijn "moeder" dus dan kanje wel een heel leger maken maar tegen de tijd dat ze groot en sterk zijn zijn hun cellen al bejaard!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:01
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
renee182 schreef op 18-03-2005 @ 18:11 :
Wat dacht je van de gekloonde personen zelf. dat lijkt me leuk geboren zijn als wetenschappelijk object
Dat valt best mee , zolang de omgeving het maar niet weet. En als de verzorger de onderzoeker is en ze gewoon een normaal leven laat leiden.
Oud 19-03-2005, 10:10
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 19-03-2005 @ 11:01 :
Dat valt best mee , zolang de omgeving het maar niet weet. En als de verzorger de onderzoeker is en ze gewoon een normaal leven laat leiden.
toch zielig. en zoiets kan jetoch nooit verborgen houden. nee vind dat niet etisch correct
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:40
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
I love stars schreef op 19-03-2005 @ 11:01 :
Ja, zoals renee182 zegt, dat kun je nooit verborgen houden. En de 'resultaten' van het onderzoek moeten toch ooit gepubliceerd worden, dan moet je de naam van die persoon ook publiceren, anders gelooft niemand het.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 18-03-2005 @ 18:11 :
Och, niet erger dan leven in de wetenschap dat je een foutje bent en je ouders je eigenlijk niet wilden. Terwijl dat een situatie is waar veel zogenaamde ethici wel pleiten voor behoud van de vrucht.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 12:26 :
Och, niet erger dan leven in de wetenschap dat je een foutje bent en je ouders je eigenlijk niet wilden. Terwijl dat een situatie is waar veel zogenaamde ethici wel pleiten voor behoud van de vrucht.
vind ik geen vergelijking! Als je zoals jij dat noemt een foutje bent dan is daar dus niet bewust voor gekozen. En als je een wetenschappelijk experiment bent er mensen zijn geweest die er bewust voor gekozen hebben dat je dat bent
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:12
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 17:59 :
conservatieve ideeën.
of gewoon het feit dat je met mensen (en dieren eigenlijk) gewoon uit etische redenen niet mag experimenteren
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 19-03-2005 @ 18:12 :
of gewoon het feit dat je met mensen (en dieren eigenlijk) gewoon uit etische redenen niet mag experimenteren
Inderdaad, laten we de medische wetenschap afschaffen. Een minieme kans om een hypothetische god te plezieren is belangrijker dan niet doodgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 18:14 :
Inderdaad, laten we de medische wetenschap afschaffen. Een minieme kans om een hypothetische god te plezieren is belangrijker dan niet doodgaan.
die mensen zijn al dood
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:45
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 10:56 :
je moet niet vergeten dat je ook nog zit met het feit dat de kloon zeg maar de zlefde biologische leeftijd heeft als zijn "moeder" dus dan kanje wel een heel leger maken maar tegen de tijd dat ze groot en sterk zijn zijn hun cellen al bejaard!
ja je hebt gelijk maar ik heb van technieken gehoord om dat terug te "draaien"
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:45
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
haplo schreef op 19-03-2005 @ 03:12 :
Omdat hoe een men wordt wat hij/zij is niet alleen afhankelijk is van de genen, maar ook van externe invloeden.
kracht ed. ligt volgens mij voor een groot deel van de genen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:51
namnatulco
namnatulco is offline
aan de ene kant vind ik dat je wel over de gevolgen moet na denken, aan de andere kant vind ik dat het eeuwige etische gezijk de vooruitgang in de techniek niet te veel moet remmen, als daarmee veel mensenlevens gered kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:19
De Veroorzaker
Citaat:
namnatulco schreef op 19-03-2005 @ 19:45 :
kracht ed. ligt volgens mij voor een groot deel van de genen
hoogstens het vermogen tot ontwikkeling van
Oud 24-03-2005, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-03-2005 @ 13:19 :
hoogstens het vermogen tot ontwikkeling van
Oud 27-03-2005, 01:27
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-03-2005 @ 17:54 :
Men kloont een embryo van een meisje en past van de kloon 1 X chromosoom aan in een Y chromosoom.
Het enige verschil is nu dat de ene individu een meisje is en de andere een jongen.
(ik weet niet of dit helemaal biologisch correct is, maar het gaat nu even om het idee, maar verbeter het zonodig)

Nu is men in staat om de verschillen tussen meisjes en jongens goed te besturen, vooral als ze precies dezelfde opvoeding krijgen. Beide een aanbod van zowel poppen als auto's etc.

Wat denk je dat de verschillen zijn tussen de 2 bijna klonen?
Zou dit experiment mogelijk zijn of in de toekomst mogelijk worden?
Ik heb onderstreept waar ik op wil reageren.

Niemand word op dezelfde manier gesocialiseerd. Ook al hebben 2 genetisch identieke (of bijna identieke) individuen dezelfde opvoeder en ondergaan deze dezelfde opvoedmethodiek(socialisatie) , dan nog is het proces niet gelijk. Dit komt omdat ieder individue uniek is , en anders reageert op communicatie met andere individuen. Dit proces begint al bij oogkontakt , en deze is sowiso verschillend bij beide individuen , ookal hebben ze identieke ogen De dingen die we wel kunnen herkennen als niet uniek aan de mensen , zijn haar patronen in uiting of communicatie . Ik weet , het klinkt als een paradox , maar dat is de mens eigenlijk ook. Het is uniek op zich , maar met vele

Het verschil in man of vrouw , zit hem in de ziel , en niet zozeer in het fysieke lichaam. Het fysieke lichaam is meer een uiting of verlengstuk van je ziel. Ookal verander je het lichaam , dan nog zal de ziel zijn ware uiting willen geven.

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 01:35
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 19-03-2005 @ 19:51 :
aan de ene kant vind ik dat je wel over de gevolgen moet na denken, aan de andere kant vind ik dat het eeuwige etische gezijk de vooruitgang in de techniek niet te veel moet remmen, als daarmee veel mensenlevens gered kunnen worden
Mensenlevens worden er niet mee "gered" , ze worden enkel veranderd. Iets wat op evolutionaire schaal ook plaats vind.

Ik denk als de mens zelf niet ingrijpt op deze verandering , en dus niet gebruik maakt van alle mogelijkheden , ze uiteindelijk een dief van haar eigen portemonee word
Oud 27-03-2005, 09:26
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
willypirate schreef op 27-03-2005 @ 03:27 :
Ik heb onderstreept waar ik op wil reageren.

Niemand word op dezelfde manier gesocialiseerd. Ook al hebben 2 genetisch identieke (of bijna identieke) individuen dezelfde opvoeder en ondergaan deze dezelfde opvoedmethodiek(socialisatie) , dan nog is het proces niet gelijk. Dit komt omdat ieder individue uniek is , en anders reageert op communicatie met andere individuen. Dit proces begint al bij oogkontakt , en deze is sowiso verschillend bij beide individuen , ookal hebben ze identieke ogen De dingen die we wel kunnen herkennen als niet uniek aan de mensen , zijn haar patronen in uiting of communicatie . Ik weet , het klinkt als een paradox , maar dat is de mens eigenlijk ook. Het is uniek op zich , maar met vele

Het verschil in man of vrouw , zit hem in de ziel , en niet zozeer in het fysieke lichaam. Het fysieke lichaam is meer een uiting of verlengstuk van je ziel. Ookal verander je het lichaam , dan nog zal de ziel zijn ware uiting willen geven.
Ja ieder is uniek, dat klopt.

Maar bij dezelfde genen komt het doordat de ene individu net weer iets andere dingen meemaakt dan de ander. Ze hebben beide dezelfde mogelijkheden, genetisch. Maar wat ze er mee doen is verschillend.
Ook kunnen door invloeden zoals, lucht tekort bij bevallen verschillen ontstaan tussen de 2 individuen met dezelfde genen.
Dit is tenminste wat ik denk.

Als jij probeert duidelijk te maken dat ieder individu anders is, door zijn ziel. Mag je mij de invloed van de ziel op het lichaam uitleggen. Wat als je bijvoorbeeld een slimme ziel heb, maar je wordt in het lichaam van iemand met het down syndroom geboren? En wat als je sterft? Gaat de ziel dan naar de hemel of geloof je in reïncarnatie

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 10:23
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
I love stars schreef op 27-03-2005 @ 10:26 :
Ja ieder is uniek, dat klopt.

Maar bij dezelfde genen komt het doordat de ene individu net weer iets andere dingen meemaakt dan de ander. Ze hebben beide dezelfde mogelijkheden, genetisch. Maar wat ze er mee doen is verschillend.
Ook kunnen door invloeden zoals, lucht tekort bij bevallen verschillen ontstaan tussen de 2 individuen met dezelfde genen.
Dit is tenminste wat ik denk.

Als jij probeert duidelijk te maken dat ieder individu anders is, door zijn ziel. Mag je mij de invloed van de ziel op het lichaam uitleggen. Wat als je bijvoorbeeld een slimme ziel heb, maar je wordt in het lichaam van iemand met het down syndroom geboren? En wat als je sterft? Gaat de ziel dan naar de hemel of geloof je in reïncarnatie
De invloed van de ziel op het menselijk lichaam is veel groter dan je in eerste instantie durft te denken. Het is heel uitgebreid om dat uit te leggen , en daarom geef ik alleen maar een kleine hint.

Denk aan de "kracht" van een placebo

Ik geloof in reïncarnatie , dus als je sterft , dan doorloopt je ziel weer de cyclus van geboren=>leven(bewust worden)=>sterven.
Net zolang totdat de maximale groei potentie is bereikt. Ik heb inderdaad een oosterse gedachte hierover , maar wil eigenlijk nooit zeggen dat ik de waarheid in pacht heb. Het is best lastig om mensen je gedachten of mening te geven , zonder dat dit als dwingende waarheid overkomt. Het is in iedergeval mijn waarheid

Het gedeelte met het syndrome van down , kan op 2 manieren uitgelegd worden , en om eerlijk te zijn heb ik nog niet voldoende onderzocht (niet emperisch) welke nu dichter bij mijn waarheid ligt. Je kan kiezen uit de optie van "levenslessen" voor spirituele groei of je kan kiezen uit de optie dat zelfs manifestatie niet een perfect werkend systeem is , en daardoor ook fouten ontstaan aan haar oppervlak.

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het lijkt me een erg cool onderzoek en ik kijk uit naar het moment dat je het gaat uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 21:31
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 27-03-2005 @ 13:07 :
Het lijkt me een erg cool onderzoek en ik kijk uit naar het moment dat je het gaat uitvoeren.
Twijfel niet aan "kracht", want bij "kracht" ligt de twijfel
Reageren

Regels voor berichten