Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 12:43
boe-1986
boe-1986 is offline
hey, k heb een probleem, van tien jaar verschil. ik weet sinds een tijdje dat ik verliefd ben op iemand, maar zij is tien jaar ouder dan mij bovendien weet ik ook nog niet of zij op meiden valt.
ik denk dat ik het wel los zo kunnen laten, maar ze laat me steeds zo twijfelen. ze is dus de dirigente van de harmonie, en dan kijkt ze me aan tijdens een repetitie en dan kijk ik terug omdat ik denk misschien ben ik verkeerd aan ut spelen of zo en probeert ze dat duidelijk te maken, en dan kijken we elkaar even aan en dan lacht zij even en dan gaat ze gewoon verder met dirigeren, en meer van dat soort wazige acties.

en de beste manier om er achter te komen of het wederzijds is, is om te het geoon aan haar te vragen, maar k ben bang dat als ze me afwijst dan ook de vriendschap die we nu hebben kapot is.

heeft iemand misschien tips voor mij om er toch langzaam bij beetje achter te komen?

alvast bedankt.

boe-1986
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 12:51
sgaapje
sgaapje is offline
Dat lijkt me een lastige situatie, al helemaal omdat jij niet weet of zij ook op vrouwen valt. Ik denk dat het erg moeilijk is om er beetje bij beetje achter te kunnen komen, omdat het zou kunnen zijn dat jij dingen (zoals dat elkaar aankijken) anders opvat dan zij dat doet. Omdat je haar leuk vindt, ga je denk ik automatisch veel acties opvatten als een signaal dat ze jou ook leuk vindt. Dus de beste manier om er achter te kunnen komen is toch door het direct te vragen. Ik snap dat dit heel moeilijk is, maar iig succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:15
boe-1986
boe-1986 is offline
jah dat zou idd kunnen, dat ik omdat ik verliefd ben elke actie opvat als een teken dat het wederzeids is. maar er zijn nu verschillende mensen binnen mijn harmonie die ik het verteld heb, en zij gaan er op letten hoe zij doet naar mij en naar anderen. ik hoop dat ik zo ook wat wijzer word.

ik denk dat ik het voorlopig nog niet durf te vertellen, maar misschien weet ze het al lang dat ik verliefd ben op haar. door mijn vage gedrag. ik durf het (nug) in ieder geval niet direct te vraen aan haar.

groetjes mieke
Oud 20-03-2005, 13:18
blurred
blurred is offline
Je zou een keer iets leuks samen met haar kunnen gaan doen, waar jullie samen zijn, dus zonder alle anderen erbij. En dan subtiel hints geven, een heel klein beetje laten merken dat je haar wel ziet zitten. Kijken hoe zij daar op reageert en dan verder zien.... Hoewel dit natuurlijk heel lastig blijft.
Oud 20-03-2005, 14:44
sgaapje
sgaapje is offline
Spreek je wel eens gewoon wat met haar af, of zie je haar eigenlijk alleen maar bij de harmonie? Want je kunt ook eerst proberen wat closer te worden met haar, zodat je eerst een soort vertrouwensband opbouwd voordat je het vraagt. Of als jullie samen zijn duidelijke signalen afgeven (zoals Blurred zei) en kijken hoe ze erop reageert.

Het is wel fijn dat andere mensen je ermee helpen! Die kunnen waarschijnlijk wat beter inschatten wat ze van je vindt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:29
boe-1986
boe-1986 is offline
daarom heb ik het ook an die mensen verteld, en ik ga eens kijken of we buiten de harmonie tijd hebben om af tespreken, onze aganda's lopen nooit zo heel erg samen.

bedankt voor deze tips.

greetings mieke
Oud 20-03-2005, 16:47
Matjong
Matjong is offline
Het leeftijdverschil lijkt me niet het belangrijkste eigenlijk... oke het wel aardig wat natuurlijk, maar dat hoeft zeker geen belemmering te zijn wanneer je de 18 gepasseerd bent.

Belangrijker lijkt me om uit te zoeken of zij, zoals je zelf ook al aangeeft, ook wat in vrouwen ziet en dan natuurlijk nog voor jou in het bijzonder. Je hoeft het niet meteen direct te vragen natuurlijk, maar een beetje vissen kan geen kwaad. Ik weet niet hoe close de harmoniegroep is, maar je zou misschien eerst iets (buiten harmonie) met de gehele groep kunnen doen? Dat is wellicht een eenvoudige en onschuldige manier om eens op een andere manier (wat closer) met je dirrigente in contact te komen. Dat kun je natuurlijk ook overslaan en meteen een stapje verder gaan door alleen met haar wat te gaan doen, zoals anderen hier ook voorstellen... Maar deze stap kan soms al best wel groot zijn. Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe jullie nu met elkaar omgaan in de groep, bijvoorbeeld of iets afspreken vanuit het niets komt of dat jullie nu ook al veel contact hebben binnen de groep (je spreekt zelf van een vriendschap maar daarbinnen heb je natuurlijk nogal veel gradaties).

Nouja, succes in elk geval.

Laatst gewijzigd op 20-03-2005 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:14
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
weet zij dat jij op meiden/vrouwen valt?

Want dan kun je het haar duidelijk maken door middel van langer oogcontact, het lichamelijk contact net iets langer maken dan gewoon vriendschappelijk (bijv. de hand net iets langer op haar arm te laten liggen) e.d.
reageert zij hier positief op, dan kun je haar vertellen dat je gevoelens voor haar hebt... anders zou ik het niet vertellen als ik jou was, omdat je de kans loopt dat jullie 'vriendschap' kan veranderen (negatief)...

het leeftijdsverschil lijkt mij persoonlijk niet zo'n probleem

veel suc6
Oud 21-03-2005, 10:48
boe-1986
boe-1986 is offline
hallo,

zij weet inderdaad dat ik wel op vrouwen/meiden val, ze heeft me zelfs een keer helemaal uitgevraagd over mijn ondertussen ex vriendin.

en aangezen ik nu 18 ben, en in september 19 word. is het leeftijds verschil idd (voor mij in ieder geval) geen probleem.

ik ga eens kijken wat ik kan doen volgende week dinsdag, want dan ziek ik haar pas weer, eigenlijk morgen al maar dan kan zij niet op de repetitie zijn. maarjah. in ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe!!!!!!!!!

kizzis boe-1986
Oud 21-03-2005, 20:49
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 21-03-2005 @ 11:48 :
hallo,

zij weet inderdaad dat ik wel op vrouwen/meiden val, ze heeft me zelfs een keer helemaal uitgevraagd over mijn ondertussen ex vriendin.

en aangezen ik nu 18 ben, en in september 19 word. is het leeftijds verschil idd (voor mij in ieder geval) geen probleem.

ik ga eens kijken wat ik kan doen volgende week dinsdag, want dan ziek ik haar pas weer, eigenlijk morgen al maar dan kan zij niet op de repetitie zijn. maarjah. in ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe!!!!!!!!!

kizzis boe-1986
suc6
(en laat ff weten hoe t afgelopen is naderhand... ben nieuwsgierig )
Oud 22-03-2005, 11:57
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 21-03-2005 @ 21:49 :
ben nieuwsgierig
Ik ook!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:21
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 22-03-2005 @ 12:57 :
Ik ook!
Wie niet?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:19
boe-1986
boe-1986 is offline
heyz,

ik heb afgelopen dinsdag weer epetitie gehad maar ze was er zoals gezegd niet, wel heb ik gehoord dat toen ik een keer hyper ventilatie had dat het meisje naast mij naar me keek, van gaat het wel, en toen keek ze de dirigente even aan en die keek ook naar mij, het meisje naast mij had zoiets van het gaat wel over, ff later zag zij de dirigente nog naar mij kijken, en toen keen zij ook weer ff naar mij (ik nog steeds hyperventileren) en toen keek dat meisje naast mij de dirigente weer aan, en toen keken die twee elkaar aan, de dirigente kijkt nog ff vlug naar mij lacht naar het meisje naast mij, en gaat weer door met dirigeren, ook best wel vaag of niet dan????

maar volgende week zie ik haar waarschijnlijk twee keer. we hebben dan twee repetities i.v.m. een concert binnen kort.

k kijk er nu al naar uit
Oud 23-03-2005, 20:20
boe-1986
boe-1986 is offline
beetje vaag verhaal hier boven geloof ik, als jullie het niet snappen zeg het dan maar ff.

groetjes boe-1986
Oud 23-03-2005, 21:01
Multilot
Multilot is offline
als ik het goed begrijp keek ze naar jou omdat je hyperventileerde...
Tja, dat zou ik ook doen, al zou het al zijn uit bezorgdheid...

Als je echt wat wilt kom je met dit vage gegis nergens.. Probeer haar een keer te spreken als het geen dinsdag is!
Oud 24-03-2005, 09:29
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 23-03-2005 @ 22:01 :
als ik het goed begrijp keek ze naar jou omdat je hyperventileerde...
Tja, dat zou ik ook doen, al zou het al zijn uit bezorgdheid...
idd, dat zegt volgens mij vrij weinig!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:29
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 23-03-2005 @ 21:19 :
heyz,

ik heb afgelopen dinsdag weer epetitie gehad maar ze was er zoals gezegd niet, wel heb ik gehoord dat toen ik een keer hyper ventilatie had dat het meisje naast mij naar me keek, van gaat het wel, en toen keek ze de dirigente even aan en die keek ook naar mij, het meisje naast mij had zoiets van het gaat wel over, ff later zag zij de dirigente nog naar mij kijken, en toen keen zij ook weer ff naar mij (ik nog steeds hyperventileren) en toen keek dat meisje naast mij de dirigente weer aan, en toen keken die twee elkaar aan, de dirigente kijkt nog ff vlug naar mij lacht naar het meisje naast mij, en gaat weer door met dirigeren, ook best wel vaag of niet dan????

maar volgende week zie ik haar waarschijnlijk twee keer. we hebben dan twee repetities i.v.m. een concert binnen kort.

k kijk er nu al naar uit
okay, ja, beetje vaag

veel suc6
Oud 29-03-2005, 21:54
boe-1986
boe-1986 is offline
ik heb vandaag en gisteren weer repetitie gehad en was weer raar met kijken naar elkaar en zo, maar omdat ik er niet tegen kan dat ik van niks weet heb ik haar een e-mailtje verstuurd en haar gezegd dat ik verliefd ben. nu alleen nog op een berichtjuh terug wachten

k laat julie nog wel weten hoe het is afgelopen. ik zie haar in ieder geval zaterdag weer omdat we dan weer een extra repetitie hebben.

nou jah dit was het voor vandaag ik houd jullie op de hoogte

groetjes boe-1986
Oud 29-03-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
boe-1986 schreef op 29-03-2005 @ 22:54 :
ik heb vandaag en gisteren weer repetitie gehad en was weer raar met kijken naar elkaar en zo, maar omdat ik er niet tegen kan dat ik van niks weet heb ik haar een e-mailtje verstuurd en haar gezegd dat ik verliefd ben. nu alleen nog op een berichtjuh terug wachten
Whow dat is wel lef hebben!
Hopelijk krijg je een positief berichtje terug!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 05:33
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-03-2005 @ 23:07 :
Whow dat is wel lef hebben!
Hopelijk krijg je een positief berichtje terug!
Oud 30-03-2005, 07:39
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 29-03-2005 @ 22:54 :

k laat julie nog wel weten hoe het is afgelopen. ik zie haar in ieder geval zaterdag weer omdat we dan weer een extra repetitie hebben.

nou jah dit was het voor vandaag ik houd jullie op de hoogte

groetjes boe-1986
wauw
afwachten is altijd balen

suc6
Oud 30-03-2005, 08:41
sgaapje
sgaapje is offline
Goed hoor! Dat had ik waarschijnlijk niet zo gedurfd. En nu geduld hebben met wachten, ik hoop echt dat je iets positiefs terug krijgt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 08:50
Matjong
Matjong is offline
Wel lef hoor, absoluut... maar ik had het zelf toch iets subtieler aangepakt... soms kan een heel directe benadering als dit iemand heel erg afschrikken

Hopelijk krijg je een positieve reactie terug! *duimt*
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 08:52
Verwijderd
*aai over de bol geef* go gurl
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 19:07
boe-1986
boe-1986 is offline
eyz mensjes,

ik heb een mailtje terug gekregen, en ze valt niet op meiden, ze had het wel aardig gezegd. maar dan nog. k ben wel een beetje teleur gesteld, ik wist ergens wel dat het niet zo kunnen maar k had door mijn verliefdheid toch gehoopt dat het wel kon.

wel bedankt voor alle tips hier.

dikke puutsj
boe-1986
Oud 31-03-2005, 21:47
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 31-03-2005 @ 20:07 :
eyz mensjes,

ik heb een mailtje terug gekregen, en ze valt niet op meiden, ze had het wel aardig gezegd. maar dan nog. k ben wel een beetje teleur gesteld, ik wist ergens wel dat het niet zo kunnen maar k had door mijn verliefdheid toch gehoopt dat het wel kon.

wel bedankt voor alle tips hier.

dikke puutsj
boe-1986
balen voor je meissie

maar ja, als ze hetero is, valt daar helaas niets aan te doen...
(wel jammer dat ze niet wil experimenteren )

vind t heel wat dat je het aan haar hebt durven opbiechten, en ik hoop dat het jullie vriendschappelijke relatie niet beïnvloedt.
Oud 01-04-2005, 12:43
boe-1986
boe-1986 is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 31-03-2005 @ 22:47 :
balen voor je meissie

maar ja, als ze hetero is, valt daar helaas niets aan te doen...
(wel jammer dat ze niet wil experimenteren )

vind t heel wat dat je het aan haar hebt durven opbiechten, en ik hoop dat het jullie vriendschappelijke relatie niet beïnvloedt.
haha jah dat is wel jammer jah, dat ze niet wil experomentern, maar jah. k kan nu wel verder gaan en me niet elkens afvragen of het nou wederzeids is. gewoon verder kijken en dan gaat het vanzelf wel weer over.

ik denk niet dat het de vriendschap beivloedt, de eerste keer dat ik haar weer zie zal wel ff vreemd zijn, maar jah ik zeg maar altijd: alles went behalve een vent.

dikke puutsj
boe-1986
Oud 01-04-2005, 12:47
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 01-04-2005 @ 13:43 :
haha jah dat is wel jammer jah, dat ze niet wil experomentern, maar jah. k kan nu wel verder gaan en me niet elkens afvragen of het nou wederzeids is. gewoon verder kijken en dan gaat het vanzelf wel weer over.

ik denk niet dat het de vriendschap beivloedt, de eerste keer dat ik haar weer zie zal wel ff vreemd zijn, maar jah ik zeg maar altijd: alles went behalve een vent.

dikke puutsj
boe-1986
das waar

als t de vriendschap niet beïnvloed is t wel cool
leuk gezegde trouwens
Reageren

Regels voor berichten