Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gij zult de naam des heeren, uws gods, niet ijdelijk gebruiken. want de heere zal niet onschuldig houden die zijn naam ijdelijk gebruikt. ijdel - hebreeuws, tot ijdelheid opnemen. ijdel - leeg. onnodig en verkeerd gebruik van de naam van god. ijdel, bn. bw. (-er, -st), 1. (Zuidn.) ledig, niet vol - 2. krachte-, waarde-, zinloos, onnut, vergankelijk (vruchteloos - zonder uitwerking) 3. zonder enige grond (en wat er verder en tussen volgt) en dan in het oudnederlandsch. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mag je dan die eed ook zonder die bijbel afleggen of moet je jezelf ineens aan hun religieuze regels houden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wie zegt dat je alleen in de naam van de heer kan schelden... dus nee. ![]() you just get used to it |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ohja joh? Dat hebben de mensen zelf veroorzaakt! God heeft daar niet voor gezorgt. De mensen zijn zelf degene die de wereld naar de klote helpen. Nu ga jij zeggen, ja maar daar kan God toch wat aan doen... *zucht* jij hebt de bijbel kennelijk nog nooit gelezen en zal er ook geen moeite voor doen. Maar vel dan ook niet je oordeel over dingen die je niet kent. Hopeloos... Peace
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb een vriend die pas zijn opa heeft verloren aan kanker, dus het lijkt me erg pijnlijk als je dan met dat woord moet gaan schelden of het op een andere manier moet misbruiken. Peace
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb de bijbel trouwens wel gedeeltelijk gelezen. Oordelen over dingen die je niet kent: Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het boek maakt op mij geen indruk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Hmmz ok dan
![]() Ik denk ook zeker wel dat het aan je opvoeding ligt. Als het geloof je met de paplepel wordt ingegoten is het al meer van zelfsprekend, niet dat iedereen dan per definitie geloofd!! Je kan ook bekeren als je nog nooit iets van God aangetrokken hebt, maar goed dat is een ander verhaal. Lees je de bijbel in het opzicht van nou het is niet waar, maar wil wel weten wat erin staat of sta je er wel voor open? Peace
||
Citaat:
Niet zo aanstellen dus, krijg maar wat eelt op je ziel. De wereld is nu eenmaal een hele nare plaats waar mensen overlijden aan nare ziektes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil weten wat er in de bijbel staat, en waarom mensen dingen die in de Bijbel staan vanzelfsprekend vinden en kunnen aannemen. En ja, ik sta er wel wat kritisch tegenover.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar genuil dat ik jou beledig als ik GVD zeg, dat gaat echt te ver. Als jij je in zijn naam beledigd gaat voelen, dan ben je knap arrogant bezig. Hij is mans genoeg om zelf een bliksemschicht mijn kant op te sturen als het hem zou storen, de afkeruring is jouw taak niet. Waar stond het ook alweer: Mij is de wrake? |
![]() |
|
![]() |
sorry ik schreef hindostaans, moest natuurlijk hindoestaans zijn!
enja het is idd zo dat iemand niet terug komt,of dat de ziekte er niet erger door wordt als je ermee scheldt. maar het was mijn mening. kee? je kunt iig rekening houden met andere mensen, ik stoor me er niet zo heel erg aan als mensen ermee schelden omdat ik er gewoon niet naar luister, maar er zijn mensen die zich daar aan kunnen ergeren. peace
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
arrogant?? nou dan zijn er heel wat mensen arrogant op deze aardbol...iig heel veel mensen die ik ken. een bliksemschicht? hahah leuk bedacht hoor... peace
||
![]() |
Citaat:
Ik ben dan ook van mening dat dingen als religie pas op latere leeftijd ter sprake moet komen tijdens de opvoeding, op een moment dat het kind zelf een helder beeld van de feiten en meningen kan maken.
|
Verwijderd
|
Tsja, ik kan me voorstellen dat gelovigen problemen hebben met vloeken. Ik kan me sowieso wel voorstellen dat mensen er problemen mee hebben, het is gewoon niet om aan te horen.
Mensen die gvd zeggen of schelden met woorden als kanker of mongool (of de combinatie daarvan.. nog erger ![]() Er is ook nog een verschil tussen iemand die zichzelf een bepaald scheldwoord heeft afgeleerd en dan een keer uit kwaadheid en verlies van zelfbeheersing zich verspreekt en iemand die gewoon structureel in het dagelijks taalgebruik er af en toe expres wat scheldwoorden doorheen gooit. Het tweede is uiteraard veel erger. |
![]() |
|
Als ik iemand hoor vloeken doet het mij wel pijn. Soms zeg ik er wat van, soms niet, dat ligt aan de situatie.
Verder ben ik ook tegen vloeken omdat de taal zo verruwt. Vloeken vindt ik ook een teken van de verkilling (is dat een woord??) van onze samenleving. Er is geen solidariteit tov elkaar. De mensen zijn egocentrischer geworden. Het zou goed zijn als wij ons wat meer zouden richten op elkaar ipv alleen op onszelf. Er is zo weinig warmte. Maar goed, daar zal niet iedereen behoefte aan hebben. @ Montie: waarom zet jij iedere keer peace onder je post?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Verhalen & Gedichten |