Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan: Ja. Ieder mens heeft het goede en het kwade in zich gedefiniëerd volgens de alom geldende normen en waarden. Hiervan ben ik overtuigd. Je omgeving, opvoeding en persoonlijkheid (welke onder andere door erfelijke factoren bepaald wordt) tellen hier volgens mij in mee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: Dat je slechte gevoelens en ideeën hebt is vrij normaal dat heeft iedereen. Maar om hieruit nou meteen de conclussie te trekken dat dat komt omdat er een stukje Satan in je zit vind ik behoorlijk overdreven. Het is menselijk om zogenaamd slechte ideeën en gevoelens te hebben en ik zie totaal niet in wat satan hier mee te maken heeft.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
- Zonder "sexdrive" heeft een organisme geen kans op overleven. Beesten die niet willen neuken, planten zich niet voort en sterven. - Zonder overlevinsdrang kan een organisme veel minder goed overleven. Omdat het hem simpelweg niet scheelt dat het sterft. Ook beesten die geen pijn zouden voelen, schieten voor gevaarlijke dingen weg, ook al zouden ze er niets van voelen. Dit doen ze, omdat ze dat beter helpt te overleven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
als je een beetje christelijk bent, geloof je dat de mens is gevallen. dus koos hij voor het kwade. een mens gaat dan ook vanzelf naar de hel, als ik het zo uit mag drukken ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 09:03. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Offtopic: Nate Dogg is een Saxion student geloof ik, en daar zijn er wel meer niet zo goed in Nederlands ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mensen zijn geneigd de dingen zo te doen, dat ze daar zelf het beste van worden. In elke situatie. Is dat het 'kwade' te noemen? Nee, dat is uit evolutionair oogpunt het beste. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg: niks van. Er is geen mens die voor 'het slechte' kiest, elk mens kiest in elke situatie voor zichzelf. Is dat slecht? Geenszins. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik bedoelde dat de mens viel, hij kon kiezen voor god, maar hij koos voor de satan. dat wil toch zeggen dat hij voor het kwade koos? mensen kunnen alleen maar goede dingen doen, maar waarom gebeurd dat dan niet? juist, het is iets menselijks. |
![]() |
||
Citaat:
de mens is geneigd tot het kwade |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |