Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 10:19
sunflouwer
sunflouwer is offline
Mijn vriend is heel erg jaloers, en nu heb ik een groot probleem...
IK doe al 12 jaar aan verschillende soorten dansen, en daar wil ik ook mee verder.
Nu ben ik gevraagd voor een groot stuk voor klassiek ballet. Dit kan heel belangrijk zijn voor de toelating op de dansaccedemie. Maar ik moet dan een soort kruising tussen een romantisch en erotisch stuk dansen.
Mijn vriend is naar een van de audities geweest, en ging toen heel gekwetst de zaal uit, omdat hij niet leuk vond hoe ik danste met mijn tegenspeler.
Hij zegt dat hij het dansen me gunt, maar ik zie aan hem dat hij liever heeft dat ik stop...

Wat meot ik nu doen, want ik kan en wil echt niet zonder mijn vriend, ik weet zeker dat ik echt verder met hem wil, dat heb ik nog nooit zo gevoeld.

help me please!
Oud 11-07-2002, 10:21
sparkling star
sparkling star is offline
niet stoppen. Echt niet. Maak hem gewoon duidelijk dat het verder niets te betekenen heeft. Het gaat je om het dansen, niet om je tegenspeler. Je vriend kan wel jaloers zijn, maar ja moet echt niet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 10:23
PardonMe
PardonMe is offline
Tja ik vind dat je niet zou moeten stoppen om je vriend..
Zeker omdat je er toch veel tijd in stopt en serieus met dansen verder wilt..
Ik vind dat je ook aan jezelf mag denken en aan je eigen carriere..
Dus ik vind niet dat je zou moeten stoppen met dansen voor hem eigenlijk..
Hij zal meen ik aan ook wel inzien dat het een dans is en dat je voor je tegenspeler(danser?) geen speciale gevoelens hebt ofzo.. Denk dat als je er gewoon met hem over praat dat hij dat vast wel zal snappen.. ?
Hij wil denk ik ook wel dat jij succes hebt met jouw carriere en dat je naar de dansaccademie kunt gaan enzo.. Dat gunt hij je vast wel...
En tja die erotische/romantische dans hoort daar dan bij....
Oud 11-07-2002, 10:26
sunflouwer
sunflouwer is offline
thanxx, ik zal het er met hem vandaaag over hebben, want ik wil eigenlijk ook niet stoppen...

bedankt voor het advies

kuzzies
Oud 12-07-2002, 08:19
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
sunflouwer schreef:
thanxx, ik zal het er met hem vandaaag over hebben, want ik wil eigenlijk ook niet stoppen...

bedankt voor het advies

kuzzies
Gewoon tegen hem zeggen: Je kunt me vertrouwen, dit is erg belangrijk voor mij. En het heeft echt niets te betekenen voor me.

Laat ons ff weten hoe het is afgelopen he

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 08:23
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:

Gewoon tegen hem zeggen: Je kunt me vertrouwen, dit is erg belangrijk voor mij. En het heeft echt niets te betekenen voor me.

Laat ons ff weten hoe het is afgelopen he

Grtz,
F
Ja, dat is een goede manier. Je moet wel duidelijk maken, dat hij je kan vertrouwen. En dat je het wel een beetje snapt. Als je zegt: "nou zeg, vertrouw je me niet eens... " dan komt dat een beetje lullig over~! Maar aangezien je er een topic over hebt geopend, zul je wel niet zo reageren.
Oud 12-07-2002, 08:30
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik snap je vriend heel goed...
zeker als de dansen wat intiemer zijn je je danspartner dus vaak close met je is..
ik zou dat zelf ook niet goed kunnen hebben ondanks dat ik haar uiteraard wel zou vertrouwen dat het verder niets betekent..
maar het probleem is mer dat ik dan bang zou zijn dat het voor haar danspartner meer zou gaan betekenen..

maar goed ik zou niet stoppe met danse als ik jouw was..
praat ens met je vriend en vraag wat hij liever veranderd ziet..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 09:44
Verwijderd
niet stoppen, maar je vriend duidelijk maken dat je niks voor die ander voelt, maar voor hem, hij zal toch moeten leren de dansacademie en jullie relatie gescheiden moet gaan houden als ie alleen al zo jaloers is van een auditie.

dan weet ik niet of je je tegenspeler kende ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 09:52
-Meisje-
-Meisje- is offline
Leg hem uit dat het niets betekend voor jou en je danspartner. Stel hem anders voor aan je danspartner? Iig, je moet zeker doorgaan met dansen... En je vriend zou verdomme trots op je moeten zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:29
Angeles
Angeles is offline
Jouw vriend is nogal jaloers en bij jaloerse mensen zit het vaak eerder tussen hun eigen oren. Als jij hem nu zijn zin geeft merkt hij dat hij terrein wint door te gaan pruilen en dan gaat hij je steeds meer beperkingen opleggen. Bovendien vind ik het nogal wat, wat hij van je wil. Kennelijk heb jij een groot talent voor dansen en neemt het voor jou een belangrijke plek in je leven in. Nogal onredelijk en een tikje egoïstisch van hem om te verwachten dat je dat voor hem opgeeft - hij verwacht het dan wel niet letterlijk, maar je voelt je toch emotioneel onder druk gezet. Hij moet zich er maar gewoon overheen zetten. Bij ballet zit er nou eenmaal wel eens een intieme dans met een mannelijke danser bij, maar dat heeft niks met ontrouw te maken en dat moet hij maar leren inzien.

En nogmaals, extreme jaloezie zit vaak tussen de oren en daar zal hij toch zelf iets aan moeten doen. Zoals al eerder gezegd, hij zou juist trots op je moeten zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 13:55
moedergans
moedergans is offline
Ik denk dat je in zo'n situatie als dit, toch een beetje aan jezelf moet denken, het is jouw toekomst waar je over praat, niet de zijne.
Oud 20-07-2002, 11:10
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
moedergans schreef:
Ik denk dat je in zo'n situatie als dit, toch een beetje aan jezelf moet denken, het is jouw toekomst waar je over praat, niet de zijne.
Inderdaad, ik weet niet hoeveel je voor hem voelt, maar ik denk niet dat je op je 17de al de ware bent tegengekomen en echt de rest van je leven met hem verder wil...

Daarom moet je voor jezelf kiezen en je stuit heus wel weer op een leuke jongen die niet jaloers is (ik snap ook niet dat mensen jaloers zijn, maar dit terzijde)

Dus mijn advies: hij moet je nemen zoals je bent en kies v0oor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 12:21
Tenischa
Tenischa is offline
maak hem duidelijk zoals de andere ookal zeiden dat het nix voorstelt dat het alleen maar danse is verder nix
en tis jou leven jou toekomst ga dr voor en als hij van je houdt moet hij je kunnne vertrouwen en ziet hij wel in dat het alleen maar dansen is
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 12:40
lieve
lieve is offline
Hey,
niet stoppen! Dat is toch zoals acteren? Iemand die acteur/actrice wil worden moet toch ook mensen kunnen zoenen! Als die hun vriend/in dat niet wil... stoppen ze er toch ook niet mee! En daarbij dan leg je je toekomst nog eens in zijn handen! Je hebt al die tijd hard gewerkt voor dit en nu zou je, omdat hij het niet graag heeft, stoppen met dansen! PLEASE DON'T DO IT! Het zou zonde zijn!!! Gewoon doorgaan, maar wel met hem een serieus gesprek hebben!
Oud 20-07-2002, 12:44
Hippielove
Hippielove is offline
Tja, ik kan me van beide kanten de mening wel voorstellen.

Ik kan me van jou voorstellen dat het dansen je hobbie is en je er mee door wilt gaan. Ik kan me van je vriend voorstellen dat als je zulke erotische dansen doet met een ander dat voor hem kwetsend is. Misschien moeten jullie een compromis bereiken, dat jij die erotische dansen niet meer doet, maar voor de rest verder gaat met dansen. Het heeft dan misschien invloed op de toelating, maar als je echt heel goed bent komt er wel een nieuwe kans.
Het ligt er ook aan wat je vriend voor je betekent. Als je het gevoel hebt dat hij al de ware is, moet je hem niet laten schieten voor het dansen, maar als hij niet erg belangrijk is zou je voor jezelf moeten kiezen.
Maar wat ik begreep gaat het om ballet? Je kunt hem ook uitleggen dat jongens die aan ballet doen toch allemaal nicht zijn.

Laatst gewijzigd op 20-07-2002 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:31
Tox
Tox is offline
Citaat:
sparkling star schreef:
niet stoppen. Echt niet. Maak hem gewoon duidelijk dat het verder niets te betekenen heeft. Het gaat je om het dansen, niet om je tegenspeler. Je vriend kan wel jaloers zijn, maar ja moet echt niet stoppen.
Zeker net stoppen, dansen is je passie, dat is iets voor jou. En dat moet hij accepteren en als hij je vertrouwt dan moet ie jou gewoon lekker laten dansen. ALs ie het nie leuk vindt komt ie maar gewoon niet kijken, maar zeker niet stoppen.
Oud 21-07-2002, 12:50
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ehm een relatie kan over een maand kapot gaan, je toelating op school is de rest van je leven, dus veeeeeeeeeeeeel belangrijker.
Oud 21-07-2002, 12:54
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ehm een relatie kan over een maand kapot gaan, je toelating op school is de rest van je leven, dus veeeeeeeeeeeeel belangrijker.
Daar gaat het nog niet eens om. Stel je voor dat je naar een nieuwe school gaat en dat ze op die nieuwe school zeggen: we laten je toe, maar alleen als je je relatie verbreekt.

Dat vind je dan neem ik aan ook behoorlijk absurd.

Het gaat om de enorme onredelijkheid van die vriend. Hij zou trots op haar moeten zijn inplaats van jaloers.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 14:00
Verwijderd
dit kan idd je leven worden en is heel belangrijk, en als er nix bloeit ofsow tussen jouw mededanser en jou, dan zou i kdat gewoon tetgen je vriend zeggen, hem toch proberen gerust te stellen...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 14:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Niet stoppen.
Hij moet je accepteren zoals je bent en zijn jaloersheid opzij zetten.
Als hij dat niet kan is hij je niet waard..

Ik ken het als geen ander.
Mijn vriend is een tijdje vreselijk jaloers geweest op het contact dat ik met een andere jongen had.
Hierdoor heb ik de vriendschap met die jongen opgegeven want me (in het begin) toch best veel pijn heeft gedaan..
Oud 21-07-2002, 14:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Is het geen optie om je danspartner en je vriend met elkaar in contact te laten komen? Hierdoor kan het contact verbeteren, zodat je allemaal gelukkig bent.
Oud 21-07-2002, 17:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
oooh neej je moet die kans echt grijpen!!!
de dansen op t toneel met een partner stellen niks voor. het is gewoon dansen. ik weet het, k zit zelf op een dansacademie. je moet blij zijn met deze kans en dus zeker niet weg laten glippen!

leg je vriend het uit dat het niks bijzonders is, dat het puur het dans is. maar dat er verder geen gevoelens bij komen kijken. als hij dat niet begrijpt, is hij misschien toch niet de juiste voor je...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:57
Verwijderd
Hm, ik ben op het zich eens dat je niet met dansen zou moeten stoppen om die jaloersheid.

Maarreh...mijn ex-vriendin danste ook en hoewel ik het niet leuk vond probeerde ik haar daarmee niet lastig te vallen en ik vertrouwde haar.
En toen ging ze dus vreemd met haar danspartner.
Het dansen bracht een sensuele spanning tussen hen die ze met mij niet kon voelen aangezien ik niet hield van dansen...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 19:01
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Hm, ik ben op het zich eens dat je niet met dansen zou moeten stoppen om die jaloersheid.

Maarreh...mijn ex-vriendin danste ook en hoewel ik het niet leuk vond probeerde ik haar daarmee niet lastig te vallen en ik vertrouwde haar.
En toen ging ze dus vreemd met haar danspartner.
Het dansen bracht een sensuele spanning tussen hen die ze met mij niet kon voelen aangezien ik niet hield van dansen...
Dat is misschien lullig, maar het kan gebeuren. Ze had ook vreemd kunnen gaan met een studiegenoot of iemand die ze met uitgaan ontmoet had. Je kunt iemand nou eenmaal niet vastbinden, je moet elkaar vertrouwen. En het is heel erg als je vertrouwen beschaamd wordt, maar elkaar beperkingen opleggen maakt je relatie niet beter. Zeker niet als het om zoiets belangrijks gaat.

De wil om de ander trouw te blijven moet in jezelf zitten en als die wil niet sterk genoeg is gaat het mis. De ander zoiets verbieden is niet alleen onredelijk, je schiet er ook nog eens niks mee op.

Sunflouwer is jouw vriendin ook niet. Er zijn zat mensen die op vakantie vreemdgaan, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die op vakantie gaat per se ook vreemdgaat. Jij hebt gewoon geen geluk gehad met je vriendin. En als zij die spanning bij jou niet voelde, had ze het ook uit kunnen maken met jou voor ze iets met hem begon. Zij heeft een fout gemaakt en is daarmee niet representatief voor alle dansende meiden met een vriend.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:

Zij heeft een fout gemaakt en is daarmee niet representatief voor alle dansende meiden met een vriend.
I know, ik geef enkel wat informatie uit een ander (en relevant) gezichtspunt. Alle andere reacties waren identiek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2002, 19:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk tzelfde zou vragen als je vriend...ik zou er ook absoluut niet tegen kunnen, MAAR je zegt dat je al 12jara bezig bent met dansen en het is duidelijk iets wat een belangrijk deel van je leven uitmaakt..tis ook duidelijk dat je erg graag naar die dansaccademie wil...dus kan je vriend niet van je verw88 dat je ermee stopt...
jullie moeten dus samen beslissen of je vriend hiermee kan leven...het zou sonde zijn om 12 jaar hard werk zomaar weg te gooien!

suc6!!!d
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 15:11
Roos
Roos is offline
Wat super gaaf!
Ik zou zulke kansen/dromen niet opzij zetten. Misschien snapt hij het als je het vergelijkt met zoenen of close doen bij acteerwerk, je speelt iemand.
Reageren

Regels voor berichten