Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2002, 20:21
ratsja
ratsja is offline
wie is, zie titel en hoe is dat geconstateerd en in welke mate, geld dan voor een of voor beide opties.
Ik ben gewoon even beniewd
Oud 21-07-2002, 20:32
Verwijderd
Ten eerste: hoogbegaafdheid heeft niks met paranormale gaven te maken.

Ten tweede: ik geloof niet paranormale gaven en denk dat alles te verklaren valt. Als dit niet het geval is, zie ik dat als ons eigen tijdelijke onvermogen dingen te verklaren

Ten derde: wat is hoogbegaafdheid? Wat maak iemand nou precies hoogbegaafd? In hoeverre drukt een geschaald IQ van 132 of 148, afhankelijk van de afgenomen test, nou werkelijk uit dat iemand hoogbegaafd is? Kunnen we niet beter spreken van een zeer intelligent persoon?

Voor begaving moet iemand echt een gave hebben, vind ik. Iets veel beter kunnen dan anderen .. en daar niet alleen de potentie voor bezitten, maar deze tevens benutten. Pas dan ben je begaafd
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 20:44
burn da school!
burn da school! is offline
je hebt niet helemaal gelijk, hoor, ********. Hoogbegaafde mensen gedragen zich ook andres dan 'normale' mensen. Mijn broer is hoogbegaafd en het schijnt dat hoogbegaafde mensen zich alleen bezig houden met wat ze interesseren... Wij doen dat toch maar, omdat het moet. zij laten het ECHT liggen. Me broer is altijd pas wat gaan doen aan school als hij weer(ieder jaar again) doubleren stond.

Paranormaal begaafd bestaat ook, maar velen geloven dat niet. mijn vriendin en ik zijn beide para. zij is helderziend en kan aura's lezen. Ik ben heldervoelend, en voel heel sterk gevaar. Dat betekent dat eerst je boven benen verstijven, dan je wangen, en dan krimp je in elkaar en draaien je ogen weg.(niet echt geweldig) .Maar ik begrijp je best dat je zoiets niet geloofd, en wees blij, want paranormaal sucks!!!(naar mijn mening)
Oud 21-07-2002, 20:46
burn da school!
oh jah, ff vergeten, ik weet nie hoe hoogbegaafd me broer is, maar ik ben in ieder geval niet echt zupersterk para. Volgens me vriendin is me basisaura maar voor een klein gedeelte paars(witte heks) en verder gewoon blauw(liefdevol mens)
Oud 21-07-2002, 20:53
Verwijderd
Citaat:
burn da school! schreef:
je hebt niet helemaal gelijk, hoor, ********. Hoogbegaafde mensen gedragen zich ook andres dan 'normale' mensen. Mijn broer is hoogbegaafd en het schijnt dat hoogbegaafde mensen zich alleen bezig houden met wat ze interesseren... Wij doen dat toch maar, omdat het moet. zij laten het ECHT liggen. Me broer is altijd pas wat gaan doen aan school als hij weer(ieder jaar again) doubleren stond.
Ik ben zelf ook niet helemaal normaal. Zo beredeneer ik alles, zelfs mijn gevoelens. Ook denk ik vaak in concepten en niet zozeer aan concrete situaties gebonden. Dit leidt in realiteit wel eens tot misverstanden..

Kan zelf niet beweren dat ik HB of hoog intelligent ben, aangezien ik nog geen echt betrouwbare test heb afgenomen. Wel nam ik deel aan een verplicht onderzoek op school in ruimtelijk inzicht en dataverwerking. Daar had ik van pakweg 180 leerlingen de hoogste score .. lag meer dan 30% boven het gemiddelde.

Ik zat er al vaker aan te denken eens een serieuze Mensa test af te nemen, maar anderzijds heb ik zoiets van "Waarom eigenlijk? Verandert het iets?" .. ik ben gewoon wie ik ben.

Zelfs ook al zou 1 of testje mij als 'hoogbegaafd' stigmatiseren, wat heb ik daar nou aan?

Citaat:
Paranormaal begaafd bestaat ook
Verhoogde sensiviteit voor gevaar komt voort uit het onbewuste instinct. Ik durf te wedden dat de mensheid hiervoor in de al dan niet nabije toekomst een verklaring heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 20:56
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
******** schreef:
Ten eerste: hoogbegaafdheid heeft niks met paranormale gaven te maken.

Ten tweede: ik geloof niet paranormale gaven en denk dat alles te verklaren valt. Als dit niet het geval is, zie ik dat als ons eigen tijdelijke onvermogen dingen te verklaren

Ten derde: wat is hoogbegaafdheid? Wat maak iemand nou precies hoogbegaafd? In hoeverre drukt een geschaald IQ van 132 of 148, afhankelijk van de afgenomen test, nou werkelijk uit dat iemand hoogbegaafd is? Kunnen we niet beter spreken van een zeer intelligent persoon?

Voor begaving moet iemand echt een gave hebben, vind ik. Iets veel beter kunnen dan anderen .. en daar niet alleen de potentie voor bezitten, maar deze tevens benutten. Pas dan ben je begaafd

ik heb noooooooit gezegd dat met elkaar te maken heeft,
verklaarbaar ---> kan wel paranormaal zijn
Oud 21-07-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
burn da school! schreef:
het schijnt dat hoogbegaafde mensen zich alleen bezig houden met wat ze interesseren
Dit is overigens ook niet helemaal waar.

Ook HB'ers kennen zoiets als noodzakelijk kwaad. Dat weet ik wel zeker. Jouw broer is niet representatief voor de gehele verzameling hoogbegaafden.

Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
ik heb noooooooit gezegd dat met elkaar te maken heeft,
verklaarbaar ---> kan wel paranormaal zijn
Neuh, klopt Maar ik vind het opvallend dat je beide begrippen samen noemt.

'paranormaal' als verklaring zien? Dus als we iets niet kunnen verklaren, is het paranormaal? Oh ja, logisch toch .. pfff, de mens en zijn oorzaak-gevolg denken .. LoL
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:05
Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Weet je waar jullie last van hebben? Pubertijd Relax, het gaat allemaal over

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 21-07-2002, 21:07
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
******** schreef:
blablabla
Hoi ********

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 21-07-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Hoi ********
Je bent erg vrolijk vandaag

Wat heb je ingenomen?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:16
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
******** schreef:
Neuh, klopt Maar ik vind het opvallend dat je beide begrippen samen noemt.

'paranormaal' als verklaring zien? Dus als we iets niet kunnen verklaren, is het paranormaal? Oh ja, logisch toch .. pfff, de mens en zijn oorzaak-gevolg denken .. LoL
nu draai je de zaak om, das niet de bedoeling
Oud 21-07-2002, 21:18
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben wel hoogbegaafd. En ik herken het dat van werk wat je niet boeit laten liggen. Daardoor heb ik 'slechts' de Havo gehaald. Op VWO ben ik daardoor jammerlijk mislukt. Toen moest ik er ineens iets voor gaan doen, wat ik niet geleerd had. Op de Havo had ik in totaal buiten school misschien over 5 jaar 10 uur gedaan of zo en gehaald. Op het VWO kreeg ik bovendien te kampen met grote psychische problemen, die te maken hadden met de combinatie van een verleden waarin ik langdurig en veel gepest ben, een relatie van 9 maanden die verkeerd voor mij was en waarin ik mezelf niet kwijt kon, een niet optimale thuissituatie en het feit dat ik mezelf een aansteller vond met mijn problemen. Dit uitte zich in concentratieproblemen en een zware langdurige depressie. Ik ga het nu op de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening proberen en ik hoop echt heel erg dat het nu wel gaat lukken. Ik ga in ieder geval op kamers, dus mijn thuissituatie verbetert en die slechte relatie heb ik ook een punt achter gezet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:20
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
******** schreef:
Je bent erg vrolijk vandaag

Wat heb je ingenomen?
Niets hoor! Ik ben toch ALTIJD vrolijk?

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 21-07-2002, 21:47
Verwijderd
hoe was het ook alweer?

intelligentie en waanzin staan dicht bij elkaar?

kennis van ons is zeer intelligent (ook zo een iq van 140 ofzo), maar hij spoort écht niet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:08
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
Havock schreef:
hoe was het ook alweer?

kennis van ons is zeer intelligent (ook zo een iq van 140 ofzo), maar hij spoort écht niet.
Nou en, dr zijn ook'gewone mensen' die 'niet sporen'. Misschien meer hoogbegaafde mensen in verhouding, maar dat hoeft echt nix te zeggen hoor. Ik ben als je naar IQ kijkt ook hoogbegaafd en ja heb misschien wel eigenaardige trekjes maar dit zit gewoon ook in mijn karakter. Verder zit ik gewoon normaal op school, ga gewoon normaal uit, heb gewoon vrienden, vriendinnen etcetcetce
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:10
ratsja
ratsja is offline
wanneer spoort iemand niet, lastig zeggen, mag je dat wel zeggen.
er is altijd een grote gros, meestal zo'n negentig procent en een deel 10 procent die net even anders is.
en onder deze percentage's zitten weer verschillen.
Oud 22-07-2002, 06:53
burn da school!
ach, ik had het daarnet duz niet echt helemaal goed gezegd, gloof ik.... . Sorry mensen
Oud 22-07-2002, 07:16
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
wanneer spoort iemand niet, lastig zeggen, mag je dat wel zeggen.
er is altijd een grote gros, meestal zo'n negentig procent en een deel 10 procent die net even anders is.
en onder deze percentage's zitten weer verschillen.
Je hebt idd het grote gros van mensen, ongeveer 90% .. en je hebt 10% die op een ander niveau zitten.

Maar ik denk ook dat waarschijnlijk 10% a 20% van deze 10% čcht heel anders is
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 07:17
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
*ziet nu echt zo'n japanse met big smile voor zich*

Mist eigenlijk alleen nog maar een fotocamera
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
Niet alleen intelligentie. Ik denk dat hier ook passie / gedrevenheid en creativiteit bij horen.

Iemand die dus zowel zeer intelligent is, een passie heeft voor wat hij/zij doet en daarbij nog eens op de vreemdste ideeen komt door zijn creativiteit en daarmee een andere visie op zaken heeft, zal inderdaad als 'niet sporend' overkomen bij anderen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 10:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
*ziet nu echt zo'n japanse met big smile voor zich*

Mist eigenlijk alleen nog maar een fotocamera
Over stereotiep denken gesproken...
Oud 22-07-2002, 10:27
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Narusegawa schreef:

Groetjes,

Naru Narusegawa
Weet je, ik denk dat die ene niet de enige is die last heeft van pubertijd. Het gaat allemaal wel over..
Oud 22-07-2002, 10:27
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Over stereotiep denken gesproken...
Neuh, 't is mijn manier van uitdagen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 10:38
Desp
Desp is offline
Op de basisschool kreeg ik wat problemen met leeftijdsgenootjes, ik maakte geen contact met ze. Allereerst dachten ze dat ik een geestelijke handicap had en wilden ze me naar een speciale school sturen... De directeur van de school geloofde daar niet helemaal in en heeft een aantal tests afgenomen met mij. Leestest, rekentest, logische denken, problemen oplossen etc etc. Moest ik elke woensdagmiddag, paar maanden lang, een uur lang testen maken. Leestest weet ik nog goed: je kreeg een rij woorden, van allereerst een heel makkelijk woord - 'kat' ofzo - tot een moeilijk woord. Ik moest beginnen te lezen, en dan ging hij mijn tempo en correctie bijhouden. Hehe, het waren volgens mij 4 blaadjes met woorden, en ik bleef maar doorgaan... ging dus wel goed
Rekentest ging ook erg goed (mijn vader leerde me vanaf mijn tweede al goed rekenen).. Het begon met 1+1 en eindige met iets als 6540 x 4320 ofzo... Ben ik goed in

Uit IQ test toendertijd bleek dat ik een IQ had van 136, 'gemiddelde' op die test was 110 (dat is zeg maar Havo-niveau, 118 is VWO-niveau en vanaf 125 spreken ze van hoogbegaafd). Volgens die test was ik dus hoogbegaafd...

Tja, gaaf hoor Ben hoogbegaafd maar sociaal heel zwak...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 10:44
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Desp schreef:
Op de basisschool kreeg ik wat problemen met leeftijdsgenootjes, ik maakte geen contact met ze. Allereerst dachten ze dat ik een geestelijke handicap had en wilden ze me naar een speciale school sturen... De directeur van de school geloofde daar niet helemaal in en heeft een aantal tests afgenomen met mij. Leestest, rekentest, logische denken, problemen oplossen etc etc. Moest ik elke woensdagmiddag, paar maanden lang, een uur lang testen maken. Leestest weet ik nog goed: je kreeg een rij woorden, van allereerst een heel makkelijk woord - 'kat' ofzo - tot een moeilijk woord. Ik moest beginnen te lezen, en dan ging hij mijn tempo en correctie bijhouden. Hehe, het waren volgens mij 4 blaadjes met woorden, en ik bleef maar doorgaan... ging dus wel goed
Rekentest ging ook erg goed (mijn vader leerde me vanaf mijn tweede al goed rekenen).. Het begon met 1+1 en eindige met iets als 6540 x 4320 ofzo... Ben ik goed in

Uit IQ test toendertijd bleek dat ik een IQ had van 136, 'gemiddelde' op die test was 110 (dat is zeg maar Havo-niveau, 118 is VWO-niveau en vanaf 125 spreken ze van hoogbegaafd). Volgens die test was ik dus hoogbegaafd...

over dat laatste, dat kom men ook zeer vaak tegen, hoogbegaafd en dan op sociaal of op relationeel gebied zwakbegaafd.
Oud 22-07-2002, 10:45
Desp
Desp is offline
Citaat:
ratsja schreef:

over dat laatste, dat kom men ook zeer vaak tegen, hoogbegaafd en dan op sociaal of op relationeel gebied zwakbegaafd.
Mijn neefje heeft dat nog net iets erger dan ik...
Wanneer een klasgenootje pijn heeft, ofzo, dat begint hij te lachen.. begrijpt hij niet.. Zo heb ik het nooit gehad, ik ben gewoon heel stil...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
Oh jee.. 136 / 110 * 100 = 124

Trouwens heeft opleidingsniveau niks met IQ te maken .. tevens spreken 'ze' (ik denk er lekker anders over ) van hoogbegaafd, afhankelijk van de test, wanneer je score boven de 132 of 148 ligt.

Citaat:
Je bent misschien zeer intelligent, maar niet per se HB.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 10:51
Desp
Desp is offline
Citaat:
******** schreef:

Je bent misschien zeer intelligent, maar niet per se HB.
Zo denk ik er ook over hoor, voel me niet hoogbegaafd ofzo... Maar op de middelbare school hebben ze me wel een soort speciale behandeling gegeven (kon meer vakken volgen op sneller tempo).

Wegens wat sociale problemen wil ik binnenkort contact opnemen met mijn huisarts en dan weer een IQ-test aanvragen...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
Yup .. omdat er meestal sprake is van extremen. Veelal zijn de neurale netwerken voor het ervaren van emoties in de hersenen bij zulke mensen of onder-ontwikkeld, of juist verder-ontwikkeld. De ene groep neigt naar het autisme, terwijl de andere eerder HSP is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:01
ratsja
ratsja is offline
ik denk juist wel dat opleidingsniveau te maken heeft met HB zijn.
in ieder geval, je zal ze echt meer tegen komen op universitair niveau dan op een lager ingeschaald persoon die een opleiding volgt, maar dat is mijn mening
Oud 22-07-2002, 12:23
Just Johan
Just Johan is offline
hoogbegaafd zijn sucks en rules tegelijk; soort quantumtoestand (heb nieuw woord geleerd)

halverwege de middelbare school had ik 152.5 op een schaal van 50 tot 155; toen ik vanwege psychische problemen getest werd in de zesde toen ik al anderhalf jaar niet op school was komen opdagen was daar nog maar 145 van over (ik kon niet eens meer reeksen van 9 cijfers onthouden terwijl ik dat vroeger thuis met 18 kon en ik heb allerlei deeltests verziekt omdat ik geen moeite meer kon doen om me in te leven in realistische situaties; ik raakte helemaal in de war (megaonzekerheid) toen het patroon in kaarten steeds opeens anders bleek te zijn dan ik net had uitgevonden en wat kloppend leek te zijn (achteraf veranderde ze het patroon willekeurig om de zoveel tijd ); op 2 na raadden alle hulpverleners me af om toch nog even te proberen het vwo examen te halen maar ik slaagde zonder ene ruk te doen met volgens mij de hoogste cijfers van de klas. nu doe ik de studies wiskunde en informatica op de universiteit; dit jaar de boel weer verneukt door m'n depressies en ongemotiveerdheid; wel naam gemaakt bij de professoren vanwege m'n altijd nieuwe altijd vreemde en soms bijzonder interessante ideeen. of het nog goed komt? vandaag denk ik van wel voordeel van de universiteit is dat er mensen rondlopen die vaak gewoon snappen wat je zegt zonder dat je een half uur bezig hoeft te zijn uit te leggen wat je zelf zomaar opeens hebt bedacht; niet dat ik daar zo'n hekel aan heb (i love it juist ); maar het is toch wel een verademing als het een keertje niet hoeft

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:
halverwege de middelbare school had ik 152.5 op een schaal van 50 tot 155

Ik vond je al best intelligent .. oei

Damn; ik krijg hier altijd hoofdpijn van. Ik voel een drang mezelf te ontplooien en iets te doen met mijn potentieel, maar ik zou bij 0 moeten beginnen.

Ben altijd te lui ook maar iets echt goed uit te diepen Misschien heb ik ook wel een initiator nodig, iemand die ik inhalen wil want de zaken an sich boeien mij vaak niet genoeg :/
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Ben altijd te lui ook maar iets echt goed uit te diepen Misschien heb ik ook wel een initiator nodig, iemand die ik inhalen wil want de zaken an sich boeien mij vaak niet genoeg :/
Vind je dat serieus? Ik kom toch regelmatig posts op het forum tegen die goed doordacht en uitgediept zijn. Of ik het ermee eens ben is een 2de natuurlijk. Ook enkele analyses op je site geldt hetzelfde voor. Is dat IRL zo anders dan?

Dus als ik het goed begrijp heb je de kracht niet. Maar je hebt geen goed voorbeeld nodig. Vergelijk jezelf met je eigen. Wie weet ben je daar sterk genoeg voor als je moeite doet.
Oud 22-07-2002, 18:34
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Vind je dat serieus? Ik kom toch regelmatig posts op het forum tegen die goed doordacht en uitgediept zijn. Of ik het ermee eens ben is een 2de natuurlijk. Ook enkele analyses op je site geldt hetzelfde voor. Is dat IRL zo anders dan?
Ik denk wel systematisch en doorgrond dingen ook wel vaak, maar enkel tot op een bepaalde hoogte .. daarna heb ik meestal zoiets van "ah, ik heb de basis wel door" en dan heb ik de kracht niet meer er nog dieper op in te gaan.

Dat is zonde, want in principe zou ik nog veel verder kunnen gaan :/

Vaak interesseert iets mij maar voor even, dan is het mijn 'project' om een bepaald iets te kunnen / begrijpen en dan sluit ik het helemaal af.

Ik ben dus uiteindelijk nergens čcht goed in .. ik merk ook voortdurend dat anderen dingen beter weten dan mij. Dat irriteert me dan mateloos
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik denk wel systematisch en doorgrond dingen ook wel vaak, maar enkel tot op een bepaalde hoogte .. daarna heb ik meestal zoiets van "ah, ik heb de basis wel door" en dan heb ik de kracht niet meer er nog dieper op in te gaan.

Dat is zonde, want in principe zou ik nog veel verder kunnen gaan :/
Ah, meneer is lui heb ik ook wel

Citaat:
Vaak interesseert iets mij maar voor even, dan is het mijn 'project' om een bepaald iets te kunnen / begrijpen en dan sluit ik het helemaal af.
Wat is daar negatief aan? Iets afsluiten is dan toch juist mooi? Hoewel nieuwe ontwikkelingen kun je natuurlijk ook volgen.

Citaat:
Ik ben dus uiteindelijk nergens čcht goed in .. ik merk ook voortdurend dat anderen dingen beter weten dan mij. Dat irriteert me dan mateloos
Waarom? Heb ik ook heel af en toe. Maar dan denk ik zo: Ieder mens heeft andere kwaliteiten. Iedereen weet wat anders en zo kun je van elkaar leren. Ik zie dat wel posi
Oud 22-07-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ah, meneer is lui heb ik ook wel

Citaat:
Wat is daar negatief aan? Iets afsluiten is dan toch juist mooi? Hoewel nieuwe ontwikkelingen kun je natuurlijk ook volgen.
Ja, maar het is wel moeilijk alles bij te houden

Citaat:
Waarom? Heb ik ook heel af en toe. Maar dan denk ik zo: Ieder mens heeft andere kwaliteiten. Iedereen weet wat anders en zo kun je van elkaar leren. Ik zie dat wel posi
Tuurlijk, dat is nog 1 van de leuke dingen van dit forum en soms ook GoT. Mensen komen met andere ideeen en soms ook betere argumenten

Aan de ene kant vind ik het dan erg interessant .. aan de andere kant heb ik dan zoiets van "damn, dat had ik ook wel moeten weten"

Maar ja, al met al is het niks ergs Ik heb gewoon altijd het gevoel dat het beter kan :/
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:48
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Niet alleen intelligentie. Ik denk dat hier ook passie / gedrevenheid en creativiteit bij horen.

Iemand die dus zowel zeer intelligent is, een passie heeft voor wat hij/zij doet en daarbij nog eens op de vreemdste ideeen komt door zijn creativiteit en daarmee een andere visie op zaken heeft, zal inderdaad als 'niet sporend' overkomen bij anderen
ja maar.... anders wordt het rijtje zo lang... en ik was moe

hij spoorde neit in de zin dat ie niet echt aanspreekbaar was enzo...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
hij spoorde neit in de zin dat ie niet echt aanspreekbaar was enzo...
Ach, dat was ik vroeger ook niet Nu praat ik soms zoveel aan 1 stuk door dat ik keelpijn krijg
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:

Ja, maar het is wel moeilijk alles bij te houden
Keuzes maken.

Citaat:
Tuurlijk, dat is nog 1 van de leuke dingen van dit forum en soms ook GoT. Mensen komen met andere ideeen en soms ook betere argumenten
Kijk dat vind ik nou ook alleen hier vind ik wat computers betreft het niveau te laag en op GoT vind ik het niveau bijzonder triest op dat nieuws/muziek forum van ze en stuffis generalis for that matter (maar ja zal maar niet zeggen wat ik van DK vind samengevat: bijzonder zoutloos )

Citaat:
Aan de ene kant vind ik het dan erg interessant .. aan de andere kant heb ik dan zoiets van "damn, dat had ik ook wel moeten weten"
Why? Kan toch niet? Maybe meer met compugeeks omgaan IRL en je weet het NU wel

Citaat:
Maar ja, al met al is het niks ergs Ik heb gewoon altijd het gevoel dat het beter kan :/
Perfectionist

Btw op RTL5 is een leuke serie bezig (vind ik). Ben ff kijken
Oud 22-07-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Keuzes maken.
*tuurt naar warboel op zijn bureau* .. erm

Citaat:
Kijk dat vind ik nou ook alleen hier vind ik wat computers betreft het niveau te laag en op GoT vind ik het niveau bijzonder triest op dat nieuws/muziek forum van ze en stuffis generalis for that matter (maar ja zal maar niet zeggen wat ik van DK vind samengevat: bijzonder zoutloos )
Ik kom hier ook niet zo vaak op de computerfora En bij GoT vind ik alleen het N-OS forum interessant

Citaat:
Why? Kan toch niet? Maybe meer met compugeeks omgaan IRL en je weet het NU wel
Ik ken weinig computergeeks irl .. en meestal verkeren ze dan in een niveau waar ze net met moeite hun games-obsessie zijn ontgroeid.

Niet echt handig als je op dat moment graag over iptables firewall scripts wilt filosoferen

Komen zij je dan heel trots vertellen hoe je uit de Windows uninstall list iets handmatig kunt verwijderen mbv de registry :/ Zulke dingen weet ik gewoon uit mijn hoofd en deed ik al onder NT 4.0

Citaat:
Perfectionist

Btw op RTL5 is een leuke serie bezig (vind ik). Ben ff kijken
Ik ben idd erg

Hmm, RTL5 .. Dad's Army oid .. britische humor is soms wel lachen ja Mr. Bean, Keeping up Appearances, Black Adder e.d. zijn meestal wel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:25
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Haj

Zag de topic niet eerder.. vandaar mn late reply

Ik ben hoogbegaafd en een beetje paranormaal begaafd, ik kan pijn voelen en weghalen bij anderen.
Oud 22-07-2002, 19:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
*tuurt naar warboel op zijn bureau* .. erm
*schrok zich net kapot toen hij z'n kamer binnen kwam damn weet je ik wil ook al vanaf zondag Debian installeren eneik daarvoor ook al ik doe 't gewoon niet!

Citaat:
Ik kom hier ook niet zo vaak op de computerfora En bij GoT vind ik alleen het N-OS forum interessant
Idd in grote lijnen wel

Citaat:
Ik ken weinig computergeeks irl .. en meestal verkeren ze dan in een niveau waar ze net met moeite hun games-obsessie zijn ontgroeid.
Ook last van. Heb ik ook wel. Maar ken er wel een paar. Wel geinig. Komen ook hiero o.a. en GoT

Citaat:
Niet echt handig als je op dat moment graag over iptables firewall scripts wilt filosoferen
Nee hmm maar je kunt je ook 'ns verdiepen in wat die ander interessant vindt heh

Citaat:
Komen zij je dan heel trots vertellen hoe je uit de Windows uninstall list iets handmatig kunt verwijderen mbv de registry :/ Zulke dingen weet ik gewoon uit mijn hoofd en deed ik al onder NT 4.0

Ik ben idd erg
Hahaha ja ander niveau. Mja kun je je verlagen maar ja. Is vervelend ja.

Citaat:
Hmm, RTL5 .. Dad's Army oid .. britische humor is soms wel lachen ja Mr. Bean, Keeping up Appearances, Black Adder e.d. zijn meestal wel
Ja idd ik heb me net helemaal kapot gelachen ik vond het geweldig en als ik lach... werd er vroeger wel 'ns voor gepest dat zegt misschien genoeg
Oud 22-07-2002, 19:51
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
*schrok zich net kapot toen hij z'n kamer binnen kwam damn weet je ik wil ook al vanaf zondag Debian installeren eneik daarvoor ook al ik doe 't gewoon niet!
Dat herken ik ja. Mijn server thuis ligt momenteel ook plat. Er staat een mengsel van Stable en Testing op echt een warboel

Citaat:
Ook last van. Heb ik ook wel. Maar ken er wel een paar. Wel geinig. Komen ook hiero o.a. en GoT

Citaat:
Hahaha ja ander niveau. Mja kun je je verlagen maar ja. Is vervelend ja.
Mjah, ze kunnen wel gezellig zijn, maar dan is het meer voor de gezelligheid op zich

Citaat:
Ja idd ik heb me net helemaal kapot gelachen ik vond het geweldig en als ik lach... werd er vroeger wel 'ns voor gepest dat zegt misschien genoeg
LoL

Ik vind Mr. Bean altijd nog de geniaalste
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat herken ik ja. Mijn server thuis ligt momenteel ook plat. Er staat een mengsel van Stable en Testing op echt een warboel
Exact de rede dat ik wilde wachten tot Woody stable werd want ik wilde welWoody gaan draaien en opnieuw installeren. Op mijn 2de WS heb ik op de 20 GB HDD Windows XP en QNX gezet (er komen een heleboel OSen op te draaien). De 10 GB HDD staat Woody/Testing op maar die heb ik al tijden niet meer gedraaid en wilde ik ook reinstallen op de 20 GB. Dus echt schoon en dan de homedirs kopieren.

Citaat:
Mjah, ze kunnen wel gezellig zijn, maar dan is het meer voor de gezelligheid op zich
Ja. Of andere onderwerpen dan computers en wie weet

Citaat:
Ik vind Mr. Bean altijd nog de geniaalste
Ja idd die is ook Engelse humor op z'n best
Oud 22-07-2002, 20:27
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ja. Of andere onderwerpen dan computers en wie weet
Bier

Citaat:
Ja idd die is ook Engelse humor op z'n best
Inderdaad

Maar erm, we gaan wel erg offtopic
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ach, dat was ik vroeger ook niet Nu praat ik soms zoveel aan 1 stuk door dat ik keelpijn krijg
hijs doet dat nog neit.

hij is al 41.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:44
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Ik ben wel hoogbegaafd. En ik herken het dat van werk wat je niet boeit laten liggen. Daardoor heb ik 'slechts' de Havo gehaald. Op VWO ben ik daardoor jammerlijk mislukt. Toen moest ik er ineens iets voor gaan doen, wat ik niet geleerd had. Op de Havo had ik in totaal buiten school misschien over 5 jaar 10 uur gedaan of zo en gehaald. Op het VWO kreeg ik bovendien te kampen met grote psychische problemen, die te maken hadden met de combinatie van een verleden waarin ik langdurig en veel gepest ben, een relatie van 9 maanden die verkeerd voor mij was en waarin ik mezelf niet kwijt kon, een niet optimale thuissituatie en het feit dat ik mezelf een aansteller vond met mijn problemen. Dit uitte zich in concentratieproblemen en een zware langdurige depressie. Ik ga het nu op de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening proberen en ik hoop echt heel erg dat het nu wel gaat lukken. Ik ga in ieder geval op kamers, dus mijn thuissituatie verbetert en die slechte relatie heb ik ook een punt achter gezet.
*herkenning* Dit is gewoon eng hoeveel ik hetzelfde heb als jij! Het enige is dat mijn relatie 1 maandje minder lang duurde en dat ik geen ambitie heb om vwo te doen en de havo nog niet af heb.

whoa, dit is gewoon eng...
Oud 25-07-2002, 21:09
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik ben niet hoogbegaafd, maar iig wel slimmer (of dat is niet het goede woord ofzo...) dan het gros van de bevolking omdat ik op het VWO zit. Alleen ik vind dus helemaal niet van mezelf dat ik heel slim ben, andersom juist. Als ik kijk naar wat er allemaal nog te leren valt, wat ik weet en wat ik niet weet, dan merk ik dat ik echt nog heel wat te leren heb, en dat ik nooit alles kan weten wat ik wil. Dat zijn op zich wel depressieve gedachtes, want ik wil graag alles weten.
Ook al interesseert het me niet, als ik het ergens voor nodig heb wil ik helemaal tot het uiterste gaan.
Bijvoorbeeld bij wiskunde (dat is dus echt een zwak vak voor mij...meer omdat ik er het nut niet van inzie dan dat ik het echt niet kan oid)...Ik haal het hele jaar 5en en 6en, ik doe er wel wat voor maar ben niet gemotiveerd, terwijl ik wel wil weten waarom ik een bep. berekening moet uitvoeren. Waarna ik vervolgens op het laatste proefwerk een 8 ofzoiets haal.
Maar goed, beetje heel erg offtopic geloof ik...
Oud 26-07-2002, 13:30
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Mja, uit een test bleek dat ik zwaar bovengemiddelt was, maar ik WOU niets doen, Klopt wel aardig.. zodra ik iets te makkelijk vind, wil ik het geeneens meer doen.. maarja, twas een Mavo testje.. dus hoogbegaaft is een een groot woord.. maar ik kan veel meer dan ik doe.. BlaBlaBla.. ik ga al dood hoor, doeii
Cursusje spelling zou wel aan te raden zijn iig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten