Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb noooooooit gezegd dat met elkaar te maken heeft, verklaarbaar ---> kan wel paranormaal zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook HB'ers kennen zoiets als noodzakelijk kwaad. Dat weet ik wel zeker. Jouw broer is niet representatief voor de gehele verzameling hoogbegaafden. Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 21:05. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'paranormaal' als verklaring zien? Dus als we iets niet kunnen verklaren, is het paranormaal? Oh ja, logisch toch .. pfff, de mens en zijn oorzaak-gevolg denken .. LoL ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben wel hoogbegaafd. En ik herken het dat van werk wat je niet boeit laten liggen. Daardoor heb ik 'slechts' de Havo gehaald. Op VWO ben ik daardoor jammerlijk mislukt. Toen moest ik er ineens iets voor gaan doen, wat ik niet geleerd had. Op de Havo had ik in totaal buiten school misschien over 5 jaar 10 uur gedaan of zo en gehaald. Op het VWO kreeg ik bovendien te kampen met grote psychische problemen, die te maken hadden met de combinatie van een verleden waarin ik langdurig en veel gepest ben, een relatie van 9 maanden die verkeerd voor mij was en waarin ik mezelf niet kwijt kon, een niet optimale thuissituatie en het feit dat ik mezelf een aansteller vond met mijn problemen. Dit uitte zich in concentratieproblemen en een zware langdurige depressie. Ik ga het nu op de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening proberen en ik hoop echt heel erg dat het nu wel gaat lukken. Ik ga in ieder geval op kamers, dus mijn thuissituatie verbetert en die slechte relatie heb ik ook een punt achter gezet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
wanneer spoort iemand niet, lastig zeggen, mag je dat wel zeggen.
er is altijd een grote gros, meestal zo'n negentig procent en een deel 10 procent die net even anders is. en onder deze percentage's zitten weer verschillen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik denk ook dat waarschijnlijk 10% a 20% van deze 10% čcht heel anders is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die dus zowel zeer intelligent is, een passie heeft voor wat hij/zij doet en daarbij nog eens op de vreemdste ideeen komt door zijn creativiteit en daarmee een andere visie op zaken heeft, zal inderdaad als 'niet sporend' overkomen bij anderen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Op de basisschool kreeg ik wat problemen met leeftijdsgenootjes, ik maakte geen contact met ze. Allereerst dachten ze dat ik een geestelijke handicap had en wilden ze me naar een speciale school sturen... De directeur van de school geloofde daar niet helemaal in en heeft een aantal tests afgenomen met mij. Leestest, rekentest, logische denken, problemen oplossen etc etc. Moest ik elke woensdagmiddag, paar maanden lang, een uur lang testen maken. Leestest weet ik nog goed: je kreeg een rij woorden, van allereerst een heel makkelijk woord - 'kat' ofzo - tot een moeilijk woord. Ik moest beginnen te lezen, en dan ging hij mijn tempo en correctie bijhouden. Hehe, het waren volgens mij 4 blaadjes met woorden, en ik bleef maar doorgaan... ging dus wel goed
![]() Rekentest ging ook erg goed (mijn vader leerde me vanaf mijn tweede al goed rekenen).. Het begon met 1+1 en eindige met iets als 6540 x 4320 ofzo... Ben ik goed in ![]() Uit IQ test toendertijd bleek dat ik een IQ had van 136, 'gemiddelde' op die test was 110 (dat is zeg maar Havo-niveau, 118 is VWO-niveau en vanaf 125 spreken ze van hoogbegaafd). Volgens die test was ik dus hoogbegaafd... Tja, gaaf hoor ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wanneer een klasgenootje pijn heeft, ofzo, dat begint hij te lachen.. begrijpt hij niet.. Zo heb ik het nooit gehad, ik ben gewoon heel stil... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens heeft opleidingsniveau niks met IQ te maken .. tevens spreken 'ze' (ik denk er lekker anders over ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wegens wat sociale problemen wil ik binnenkort contact opnemen met mijn huisarts en dan weer een IQ-test aanvragen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk juist wel dat opleidingsniveau te maken heeft met HB zijn.
in ieder geval, je zal ze echt meer tegen komen op universitair niveau dan op een lager ingeschaald persoon die een opleiding volgt, maar dat is mijn mening
|
![]() |
hoogbegaafd zijn sucks en rules tegelijk; soort quantumtoestand (heb nieuw woord geleerd)
![]() halverwege de middelbare school had ik 152.5 op een schaal van 50 tot 155; toen ik vanwege psychische problemen getest werd in de zesde toen ik al anderhalf jaar niet op school was komen opdagen was daar nog maar 145 van over (ik kon niet eens meer reeksen van 9 cijfers onthouden terwijl ik dat vroeger thuis met 18 kon ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 12:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vond je al best intelligent .. oei ![]() Damn; ik krijg hier altijd hoofdpijn van. Ik voel een drang mezelf te ontplooien en iets te doen met mijn potentieel, maar ik zou bij 0 moeten beginnen. Ben altijd te lui ook maar iets echt goed uit te diepen ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als ik het goed begrijp heb je de kracht niet. Maar je hebt geen goed voorbeeld nodig. Vergelijk jezelf met je eigen. Wie weet ben je daar sterk genoeg voor als je moeite doet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is zonde, want in principe zou ik nog veel verder kunnen gaan :/ Vaak interesseert iets mij maar voor even, dan is het mijn 'project' om een bepaald iets te kunnen / begrijpen en dan sluit ik het helemaal af. Ik ben dus uiteindelijk nergens čcht goed in .. ik merk ook voortdurend dat anderen dingen beter weten dan mij. Dat irriteert me dan mateloos ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Aan de ene kant vind ik het dan erg interessant .. aan de andere kant heb ik dan zoiets van "damn, dat had ik ook wel moeten weten" ![]() Maar ja, al met al is het niks ergs ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() hij spoorde neit in de zin dat ie niet echt aanspreekbaar was enzo... |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Btw op RTL5 is een leuke serie bezig (vind ik ![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Niet echt handig als je op dat moment graag over iptables firewall scripts wilt filosoferen ![]() Komen zij je dan heel trots vertellen hoe je uit de Windows uninstall list iets handmatig kunt verwijderen mbv de registry :/ Zulke dingen weet ik gewoon uit mijn hoofd en deed ik al onder NT 4.0 ![]() Citaat:
![]() Hmm, RTL5 .. Dad's Army oid .. britische humor is soms wel lachen ja ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik vind Mr. Bean altijd nog de geniaalste ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() whoa, dit is gewoon eng...
|
ik ben niet hoogbegaafd, maar iig wel slimmer (of dat is niet het goede woord ofzo...) dan het gros van de bevolking omdat ik op het VWO zit. Alleen ik vind dus helemaal niet van mezelf dat ik heel slim ben, andersom juist. Als ik kijk naar wat er allemaal nog te leren valt, wat ik weet en wat ik niet weet, dan merk ik dat ik echt nog heel wat te leren heb, en dat ik nooit alles kan weten wat ik wil. Dat zijn op zich wel depressieve gedachtes, want ik wil graag alles weten.
Ook al interesseert het me niet, als ik het ergens voor nodig heb wil ik helemaal tot het uiterste gaan. Bijvoorbeeld bij wiskunde (dat is dus echt een zwak vak voor mij...meer omdat ik er het nut niet van inzie dan dat ik het echt niet kan oid)...Ik haal het hele jaar 5en en 6en, ik doe er wel wat voor maar ben niet gemotiveerd, terwijl ik wel wil weten waarom ik een bep. berekening moet uitvoeren. Waarna ik vervolgens op het laatste proefwerk een 8 ofzoiets haal. Maar goed, beetje heel erg offtopic geloof ik...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|